Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 21 Dec 2014 23:36

Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

Sinds anderhalve week zijn we (of eigenlijk dochter) weer aan het rommelen in de nachten. Ze wordt vaak wakker, is soms echt klaarwakker en langere tijd niet meer in slaap te krijgen. Lijkt vaak gewoon niet meer moe! Om 4 uur snachts is dat iets minder fijn... Nu probeer ik eens te kijken of we misschien iets in haar slaapjes overdag moeten veranderen, maar ik lees overal wat anders. Hoeveel slaapjes op een dag is nou 'normaal' bij 5 maanden? Ze gaat nu rond half 7 s avonds haar bed in voor de nacht, overdag is ze zo'n 1,5 tot 2 uur achterelkaar wakker, doet veel hazenslaapjes van 30-45 minuten. Zou ik haar overdag wat meer of langer wakker moeten houden?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 22 Dec 2014 07:43

Re: Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

Elena sliep toen een keer of 3, maar hoelang achter elkaar weet ik niet... Zo'n 1,5/2 uur denk ik
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 22 Dec 2014 08:05

Re: Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

Mijn zoon is een maandje jonger. Die slaapt nog best wel wat. Is vaak een uur/ anderhalf uur wakker en slaapt dan een uur.

Mijn dochter had ook altijd hazenslaapjes overdag. En de nachten waren ook vaak onrustig. Veel wakker ook.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Dec 2014 08:36

Re: Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

Mijn kinderen waren toen na de voeding maar 3 kwartier/ een uur ongeveer wakker en 's avonds rond het eten wat langer.
Maar ieder kind is anders natuurlijk.
Wij deden ze naar bed zodra ze moe waren, ongeacht hoe laat het was.
Ik vind dat jouw kindje juist heel weinig slaapt, dus ik zou haar niet langer wakker houden.
Ik zou gewoon meegaan in haar ritme. Hoe laat is haar laatste slaapje overdag?

Oh ik zie nu dat mijn kinderen wel slaapkoppen zijn, als ik hierboven lees, haha.
Volgens mij sliepen mijn kinderen deze tijden:
7.00 uur: Wakker.
07.45 - 10.30: Slapen.
11.30 - 14.30: Slapen.
16.00 - 17.15: Slapen.
18.45: Weer naar bed voor de nacht.
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 22 Dec 2014 10:20

Re: Slaapritme baby; hoeveel slaapjes?

Bij ons heeft het rommelen in de nachten er altijd een beetje bij gehoord in fases (bij beide kinderen).

Mats is nu al een tijdje zo rond de 2 uur wakker overdag. Doet één x een wat langer slaapje(2 uur), en 2 keer een hazenslaapje(30 minuten)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers