Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

<<

Anoniem140

Bericht 22 Dec 2014 10:31

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Ik vind het belangrijk dat mijn zoon de verhalen kent, hoort toch bij de algemene ontwikkeling. Een sprookje zou i het nooit noemen maar ik vertel wel dat ik niet alles geloof van de Bijbelse verhalen, en dat er mensen zijn die dat wel geloven.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2014 10:32

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Miley schreef:Ik vind het belangrijk dat mijn zoon de verhalen kent, hoort toch bij de algemene ontwikkeling. Een sprookje zou i het nooit noemen maar ik vertel wel dat ik niet alles geloof van de Bijbelse verhalen, en dat er mensen zijn die dat wel geloven.

Dit.

Mijn vriend kende het verhaal tot enkele dagen geleden dus niet. :laughcry:
<<

Fiene

Bericht 22 Dec 2014 10:39

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Miley schreef:Ik vind het belangrijk dat mijn zoon de verhalen kent, hoort toch bij de algemene ontwikkeling. Een sprookje zou i het nooit noemen maar ik vertel wel dat ik niet alles geloof van de Bijbelse verhalen, en dat er mensen zijn die dat wel geloven.


Maar waarom gen sprookje noemen dan als je het zelf allemaal niet gelooft? Ik vind het voor jonge kinderen zo duidelijk wat het voor een ander kan zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Dec 2014 10:40

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Een sprookje is toch heel anders? Alleen al het ' en ze leefden nog lang en gekukkig'
Dat maakt een sprookje een sprookje!
<<

Fiene

Bericht 22 Dec 2014 10:47

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Ik zeg idd wel een ' soort van sprookje' maar dat dekt voor mij wel de lading. Ik zeg iets van, een soort van sprookje/een heel oud verhaal.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Dec 2014 10:50

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Oké.

Ieder ook zijn eigen natuurlijk, maar ik vraag me af of het hier voor een kleuter nou zo duidelijk van word. Dan vertelde ik nog liever niets, dan iets. Dan wachtte ik wel tot ze een stuk ouder waren, en je het beter uit kunt leggen.
<<

Anoniem140

Bericht 22 Dec 2014 10:53

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Omdat ik een 'sprookje' oneerbiedig vind klinken voor mensen die wel geloven. Een sprookje is een compleet verzonnen verhaal. En dat is dit voor mij al niet. Ik geloof namelijk best dat er twee mensen op weg waren naar een volkstelling en in een stalletje een kind op de wereld hebben gezet. Ik geloof ook nog dat dat kind een markant figuur was, maar ik geloof ook dat veel gebeurtenissen een eigen leven zijn gaan leiden en dat dat ook allemaal opgetekend is. Dus de kern geloof ik wel, maar niet alles erom heen.
En dat vertel ik ook aan mijn zoon.
<<

Fiene

Bericht 22 Dec 2014 10:58

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Daarom vertel ik hem er ook bij dat het allebei goed is. Mensen die denken dat het echt gebeurd is, dat kan en dat is goed maar ook mensen die denken dat het een oud verhaal is dat is ook goed. Ik ga niet liegen tegen hem over hoe ik er zelf over denk maar wil wel dat hij het allebei respecteert en accepteert.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Dec 2014 19:12

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Ja! (we zijn gelovig).
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Dec 2014 19:17

Re: Vertel jij je kind(eren) het kerstverhaal?

Nee, dat krijgt hij op school wel mee en anders masr niet. Ik vind het niet heel belangrijk
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers