Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisartsen post.

<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 13:56

Huisartsen post.

Ik probeer al een uur of twee de HAP te bellen.
Er zijn steeds 13!!! wachtende voor me en na een paar minuten wordt de verbinding verbroken. Echt zó irritant!!
<<

Anoniem173

Bericht 20 Dec 2014 13:57

Re: Huisartsen post.

Waar heb je ze voor nodig dan?
<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 14:00

Re: Huisartsen post.

Ik heb vreselijke pijn aan mijn ribben (gekneusd).
Ik heb tramadol gekregen maar die werken niet en ik wil overleggen of ik iets anders mag wat wel werkt. En ik moet overleggen aangezien ik crohn heb en dus lang niet alles mag.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Dec 2014 14:08

Re: Huisartsen post.

Oh wat naar! Helemaal met crohn lastig idd. Als zelfs tramadol al niet werkt poeh.. Hopelijk nemen ze snel op!
<<

Anoniem78

Bericht 20 Dec 2014 14:15

Re: Huisartsen post.

Wat slecht zeg.... misschien ff iemand langs laten gaan om te zeggen dat ze niet bereikbaar zijn en gelijk jou te laten bellen!
<<

Anoniem122

Bericht 20 Dec 2014 14:17

Re: Huisartsen post.

Pff lekker handig :( Hopelijk krijg je ze snel te pakken en kunnen ze je iets anders voorschrijven. Weet wel dat het heel lastig is met pijnstillers, mijn zus heeft ook ziekte van Crohn, en weet dat zij sowieso geen NSAID's mag hebben

Sterkte!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 20 Dec 2014 14:36

Re: Huisartsen post.

Kun je niet de eerste hulp van een ziekenhuis in de buurt bellen en het uitleggen waarom je hen belt en niet de hap?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Felicia

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 16 Dec 2014 23:46

Bericht 20 Dec 2014 14:38

Re: Huisartsen post.

Tsja, er hangen 13 bezorgde moeders voor je aan de telefoon... En de eerste hulp bellen is echt not done Beachgirl. Die kunnen echt niks voor je doen hoor, of denk je dat een trauma-arts op de SEH wel even een receptje gaat uitschrijven?
<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 14:47

Re: Huisartsen post.

De eerste hulp en de hap zit hier samen dus dat maakt toch niks uit.
Er langs gaan lukt ook niet. Ze staan je dan toch niet te woord en het is 20min rijden.

Bluh. En net in de kerstvakantie en dat mijn man een week weggaat natuurlijk.
<<

Anoniem148

Bericht 20 Dec 2014 15:37

Re: Huisartsen post.

Kan je niet een andere even bellen voor advies? Dus een hap in een andere stad? Want je wilt alleen advies toch.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Dec 2014 15:38

Re: Huisartsen post.

Die tip van Dandelion vind ik wel een goeie!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

storm

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 29 Jul 2014 15:09

Bericht 20 Dec 2014 15:39

Re: Huisartsen post.

Gebruik je naast de tramadol ook paracetamol? Paracetamol versterkt de werking van tramadol. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Gekneusde ribben doen echt zeer.
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 20 Dec 2014 16:42

Re: Huisartsen post.

Dandelion schreef:Kan je niet een andere even bellen voor advies? Dus een hap in een andere stad? Want je wilt alleen advies toch.

Nou waarschijnlijk zeggen ze dan als nog dat je naar je eigen HAP moet bellen. Laatst was ik bij mijn zus in Brabant en had een galsteenaanval die al vijf uur duurde en medicijnen werkte niet en moesten nog een uur naar huis rijden. HAP gebeld die hun ook altijd bellen, maar blijkbaar viel hun woonplaats officieel in het andere gebied dus moesten die bellen (hun huisarts zit wel in dat gebied dus waarschijnlijk moeten hun daarom die HAP bellen) Dus man weer half uur aan de lijn om iemand überhaupt aan de lijn te krijgen. Echt waardeloos. En dan ook nog die €25 in rekening brengen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Dec 2014 16:46

Re: Huisartsen post.

Het is zaterdag, dan is het op de hap hier net een sportdag. Alleen maar trainingspakken van diverse sportclubs. Vooral armen, knieën en enkels. Twee weken geleden had ik gebeld om 12.30, maar kon pas een afspraak om 15.30 krijgen en om 18.00 was pas tijd om me op te nemen.

Sterkte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 17:00

Re: Huisartsen post.

Ik heb het opgegeven. Een uur geleden waren het 17 wachtende voor me...
Heb net nog 2 pcm gepakt en het líjkt wat te zakken nu. De pest is alleen dat ik morgen geen tramadol durf te pakken omdat ik dan alleen ben met de kinderen. Maar goed... Dat is morgen pas.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Dec 2014 18:01

Re: Huisartsen post.

Jeetje, wat een lange wachtrij. Ik heb een tijd terug de huisartsenpost eens gebeld op zaterdag, maar kwam er gelijk door en kon een half uur later al langs komen.

Hopelijk lukt het je nu een beetje vol te houden met twee paracetamol. Anders morgen weer bellen?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Dec 2014 18:09

Re: Huisartsen post.

Waarom durf je geen Tramadol te nemen met de kinderen er bij? Je hebt het medicijn toch nodig.
<<

Anoniem185

Bericht 20 Dec 2014 18:20

Re: Huisartsen post.

meisjesmama schreef:Waarom durf je geen Tramadol te nemen met de kinderen er bij? Je hebt het medicijn toch nodig.
Precies. En ookal doet het voor jouw gevoel 'niets', misschien haalt het toch de scherpe randjes er van af?

Mijn vriend kan ik soms ook wel eens een mep verkopen als hij hoofdpijn heeft en paracetamol weigert omdat het 'niets' doet. Als je niks pakt doet het inderdaad niets.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Dec 2014 18:21

Re: Huisartsen post.

Omdat ik er wat suffig van wordt. Als er dan iets met de kinderen gebeurd en ik kan niet snel genoeg reageren... ik mag er ook niet mee autorijden.

@Sanne: hier is het áltijd drama. De laatste twee keren dat ik geweest ben was voor mijn jongste. Doodziek dat kleine manneke, ik mocht meteen komen. De eerste keer heb ik bijna 2uur moeten wachten en de 2e keer bijna 3uur. Zit je dan met een kind van 2, kokend van koorts, de snot liep uit zijn neus en hij had het benauwd. Midden in de nacht...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Dec 2014 20:22

Re: Huisartsen post.

Tja, iets zwaarder dan Tramal zullen ze je toch niet geven. Gekneusde ribben doen gewoon pijn en dat zal nog wel eventjes duren voordat dit over is.

En de SEH bellen voor zoiets is inderdaad not done. Alhoewel ik nog wel ergere telefoontjes krijg dan dit.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 21 Dec 2014 01:03

Re: Huisartsen post.

Felicia schreef:Tsja, er hangen 13 bezorgde moeders voor je aan de telefoon... En de eerste hulp bellen is echt not done Beachgirl. Die kunnen echt niks voor je doen hoor, of denk je dat een trauma-arts op de SEH wel even een receptje gaat uitschrijven?



Het gaat niet om een recept uitschrijven het gaat om telefonisch advies over medicijnen. Sowieso ga je geen trauma arts aan de lijn krijgen. Ik werk zelf in het ziekenhuis en op de SEH dus ben niet achterlijk. Op mijn werk wordt juist vaak gezegd dat als mensen vragen hebben na een SEH bezoek o.i.d. ze contact moeten opnemen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Dec 2014 01:16

Re: Huisartsen post.

Maar ze belt toch niet met vragen nav een seh bezoek?
<<

Anoniem88

Bericht 21 Dec 2014 09:34

Re: Huisartsen post.

Framboos schreef:
Dandelion schreef:Kan je niet een andere even bellen voor advies? Dus een hap in een andere stad? Want je wilt alleen advies toch.

Nou waarschijnlijk zeggen ze dan als nog dat je naar je eigen HAP moet bellen. Laatst was ik bij mijn zus in Brabant en had een galsteenaanval die al vijf uur duurde en medicijnen werkte niet en moesten nog een uur naar huis rijden. HAP gebeld die hun ook altijd bellen, maar blijkbaar viel hun woonplaats officieel in het andere gebied dus moesten die bellen (hun huisarts zit wel in dat gebied dus waarschijnlijk moeten hun daarom die HAP bellen) Dus man weer half uur aan de lijn om iemand überhaupt aan de lijn te krijgen. Echt waardeloos. En dan ook nog die €25 in rekening brengen!

toch kan het wel. Ik ben ooit in Brabant bij de HAP geweest omdat ik bloed plaste, ik ben gewoon geholpen. Ik woon zelf in Zuid-Holland.

Hopelijk heb je ze inmiddels te pakken gekregen!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 21 Dec 2014 14:08

Re: Huisartsen post.

Wat vervelend zeg, een huisartsenpost moet normaal toch goed bereikbaar zijn...

Hoe gaat het nu met je?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem75

Bericht 21 Dec 2014 14:34

Re: Huisartsen post.

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

Heb je wel een beetje hulp aangezien je man weg gaat?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers