Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Protesteren tegen Serious Request

<<

Anoniem108

Bericht 21 Dec 2014 15:05

Re: Protesteren tegen Serious Request

* topic escaleerde, dus verwijder deze reactie.
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 21 Dec 2014 18:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem73

Bericht 21 Dec 2014 15:07

Re: Protesteren tegen Serious Request

.
Laatst gewijzigd door Anoniem73 op 21 Dec 2014 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Dec 2014 15:09

Re: Protesteren tegen Serious Request

Jammer dat dit nu van beide kanten uit de hand loopt.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Dec 2014 15:19

Re: Protesteren tegen Serious Request

Dundas schreef:
Carrie schreef:Magenta wauw, dit is echt een van de vreemdste reacties die ik ooit gelezen heb op dit forum. Alsof die vrouwen daar ook maar iets van het geld in hun handen krijgen. Dat is toch totaal niet te vergelijken? Door jouw reactie vind ik mensen soms maar een raar soort. Echt, wow.

Ik kan de reactie van Magenta ergens wel begrijpen, ondanks dat ik wel vind dat het appels met peren vergelijken is. Ik vind dit dan ook wel een beetje een nare reactie, om door iets wat zei gezegd heeft, mensen maar een raar soort te noemen. De reactie van Chiq vind ik dan wel beter verwoord. Confronterend gok ik, maar wel de waarheid.

Tja, ik kan er niks anders van maken. Als je gedachten zó zijn, inderdaad appels met theepotten vergelijken dan zit er volgens mij een steekje bij je los.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 15:30

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik ben natuurlijk blij dat ik in een land leef waarin je kan procederen tegen je verkrachter, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat dit absoluut niet makkelijk is. In mijn geval kon ik op geen enkele manier hard maken dat het was gebeurd. Het was zijn woord tegen het mijne en dan is het gewoon klaar. Ik had direct na de verkrachting naar het ziekenhuis moeten gaan en me medisch laten onderzoeken en dan hadden er foto's gemaakt moeten worden, monster van het sperma, etc. Dit was de enige manier waarop hij gepakt had kunnen worden er waren namelijk geen getuigen.

Nou, ik kan je zeggen dat naar het ziekenhuis gaan met mijn verwondingen en daar foto's van laten maken wel het laatste was wat ik wilde na het hele gebeuren. Ik wist het ook niet, anders had ik mezelf gedwongen, maar er is dus in heel veel gevallen (het overgrote deel) geen sprake van de dader pakken. Dan kun je je een ongeluk procederen en zo blij zijn dat het mogelijk is, maar uiteindelijk brengt het je niks en ben je een paar jaar van je leven kwijt waarin je volledig onderuit wordt gehaald Door urenlange verhoren en politie die op ieder moment van de dag ongepland bij je op de stoep staan. Je wordt behandeld alsof je zelf een misdadiger bent.

Daarnaast heb ik ook in Nederland ervaren wat een levensgroot taboe er hangt rondom seksueel misbruik. Schuld? Ja ook. Ik heb van meerdere vrienden/vriendjes gehoord, waaraan ik het uiteindelijk durfde te vertellen dat het mijn eigen schuld wel moest zijn. En ook hier op het forum heb ik uitspraken in die trant gelezen. En schaamte? Absoluut! Een allesoverheersende schaamte dat dit mij is overkomen. Ik durfde het de eerste 5 jaar niemand te vertellen, omdat ik bang was voor de consequenties. En die kunnen groot zijn, heb ik later ervaren.

Dus hoe makkelijk jij erover praat, Izar, strookt absoluut niet met de realiteit in Nederland.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 21 Dec 2014 17:31

Re: Protesteren tegen Serious Request

Wow, dit topic is een beetje uit de hand gelopen. Ik vond het een aparte reactie van Magenta maar het was niet de bedoeling om haar aan te vallen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem108

Bericht 21 Dec 2014 17:41

Re: Protesteren tegen Serious Request

Wil je niet mijn woorden uit context halen, Nougat? Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Ik heb alleen aangegeven dat het in NL niet een zonde is om seksueel geweld en daaraan verwante seksualiteit en het lichaam ter sprake te brengen. Dat zei ik en niets anders. Ik weet prima hoe het werkt; daar hoef je me niets over uit te leggen. De focus op vrouwen die de mogelijkheden niet hebben zoals in NL, daar gaat het me om. Het is helemaal niet makkelijk om bewijsvoering rond te krijgen en vaak onmogelijk en vooral onmenselijk. Op dit punt komen echter vele vrouwen in andere landen niet eens.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Dec 2014 18:26

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik ben ook sexueel misbruikt.Ik heb geen schadevergoeding gekregen of wat dan ook maar ik heb het geluk dat ik in Nederland woon. Ik heb geen soa of ongewenste zwangerschap eraan overgehouden en ook geen trauma. Na verloop van tijd kan ik zeggen dat ik mijn leven weer heb kunnen oppakken ook al is het ooit nog moeilijk. Ik gun het die vrouwen dat er iemand geld voor hun verzameld en voor hun op staat. Ik hoop dat er minstens 1 iemand geholpen wordt en heb dus ook gedoneerd. Hun situatie is niet met die van ons te vergelijken dus het is goed dat er iets gedaan wordt.
<<

Anoniem108

Bericht 21 Dec 2014 18:59

Re: Protesteren tegen Serious Request

Wat fijn om te lezen Dandelion dat je er geen PTSS aan hebt overgehouden of een andere heftige nasleep. Ik gun het iedereen om zich zo te voelen, zoals jij je voelt na zo'n vreselijke ervaring.
<<

Anoniem187

Bericht 21 Dec 2014 19:03

Re: Protesteren tegen Serious Request

Wat heftig Dandelion. Knuffel voor jou!
<<

Anoniem148

Bericht 21 Dec 2014 19:50

Re: Protesteren tegen Serious Request

Dank je. Het is niet altijd makkelijk maar daarom is het juist zo goed als sr het onder de aandacht brengt. Juist voor die vrouwen die niets meer hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 20:51

Re: Protesteren tegen Serious Request

Dandelion schreef:Ik ben ook sexueel misbruikt.Ik heb geen schadevergoeding gekregen of wat dan ook maar ik heb het geluk dat ik in Nederland woon. Ik heb geen soa of ongewenste zwangerschap eraan overgehouden en ook geen trauma. Na verloop van tijd kan ik zeggen dat ik mijn leven weer heb kunnen oppakken ook al is het ooit nog moeilijk. Ik gun het die vrouwen dat er iemand geld voor hun verzameld en voor hun op staat. Ik hoop dat er minstens 1 iemand geholpen wordt en heb dus ook gedoneerd. Hun situatie is niet met die van ons te vergelijken dus het is goed dat er iets gedaan wordt.

Wat heeft het feit dat je geen soa of zwangerschap hebt overgehouden aan het seksueel misbruik te maken met dat je in Nederland woont? Dat had gewoon kunnen gebeuren hoor, je hebt daarmee geluk gehad (voor zover je over geluk kan spreken in zo'n situatie).

En natuurlijk is de situatie anders. Als je in een oorlogsgebied woont is de situatie sowieso anders, of je nu beroofd, vermoord of verkracht wordt, dat staat buiten kijf. Het stoort me alleen dat er nu wordt gedaan alsof de situatie in Nederland prima is. Nou, dat is het dus bij lange na niet. Ik heb een middeleeuwse stortvloed van vooroordelen, vreemde opmerkingen en wantrouwen over me heen gekregen toen ik het eindelijk durfde te vertellen. Nederland mag dan een land zijn waar vrouwen vrij kunnen omgaan met hun seksualiteit, maar op seksueel misbruik rust nog altijd een enorm taboe.

Laatst hier nog op het forum gelezen, dat je als vrouw die seksueel misbruikt is, blij mag zijn als een man je nog wil later in het leven, je moest dan heel dankbaar zijn enzo. *Kots*.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Dec 2014 20:53

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik mijn omgeving merk ik juist dat er heel veel begrip is voor vrouwen die sexueel misbruikt zijn. En mijn omgeving is toch best wel doorsnee Nederland.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Dec 2014 21:01

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik kan je wel een selectie geven van de opmerkingen, maar het kwam erop neer dat het mijn eigen schuld was en dat ik het over me zelf zou hebben afgeroepen en dat zulke dingen je niet overkomen als 'normale vrouw', dus ik werd als een ander slag vrouw beschouwd. Ik vind dat niet bepaald begripvol. Ik heb ook wel begripvolle reacties gehad hoor, het was een beetje 50/50.

Maar goed, het is helemaal niet mijn bedoeling om leed met leed te vergelijken. Persoonlijk denk ik alleen dat verkrachting sowieso erg schadelijk is.
<<

Anoniem108

Bericht 21 Dec 2014 22:14

Re: Protesteren tegen Serious Request

Nougat: dat is toch precies wat ik aankaartte? In NL gaat het om schuld en in niet-westerse samenlevingen om schaamte. Ik weet niet aan wie je refereert, maar volgens mij vindt niemand het hier 'prima' hoe seksueel geweld in NL wordt geclassificeerd wat betreft schuldvraag. Het is algemeen bekend dat slachtoffers zich moeten verdedigen voor hetgeen hen is overkomen. Schandalig. Het erge is dat er ook vrouwen zijn die hier daadwerkelijk over liegen en dit werkt de schuldvraag naar de echte slachtoffers helaas in de hand.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Dec 2014 22:20

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik vind het eigenlijk erg sneu hoe deze hele discussie nou gegaan is.

Wellicht koos Magenta niet de juiste verwoording, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze op zo'n kwetsbaar gebied, zo hard op haar woorden gepakt wordt.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Dec 2014 23:22

Re: Protesteren tegen Serious Request

Nougat: Ik heb natuurlijk de mogelijkheid gehad op een soa test en een zwangerschapstest. Hun niet, die komen er misschien te laat achter. Dus ja, ik heb geluk dat ik in Nederland woon en de mogelijkheid heb Op testen en eventueel een behandeling.

En op mijn misbruik is goed gereageerd Door vrienden en familie en iedereen die mij kent weet dat ik niets uitgelokt heb of wat dan ook. Ze kennen de dader ook allemaal en niemand zag het aankomen maar toch gebeurd. Maar nu nog wordt er nog ooit naar gevraagd hoe het gaat, vooral als er zo'n onderwerp aan bod komt.
Dus ik kan mij niet vinden in jouw reactie. Het heeft even geduurd voor ik mijn verhaal kon vertellen want wist zelf niet hoe er mee om te gaan maar juist Door het te vertellen aan vrienden en familie kon ik het verwerken. Niemand die mij anders ging behandelen, werd gewoon respectvol behandeld. Er waren ook geen roddels of zo.

Over de discussie weet ik niets want die heb ik niet meegekregen maar het is bij zoiets wel belangrijk om iemand niet aan te vallen. Het is al moeilijk genoeg.
Dus als het echt zo erg was lejow, snap ik jouw reactie en wil ik jou hierin gelijk geven.
<<

Anoniem125

Bericht 22 Dec 2014 14:50

Re: Protesteren tegen Serious Request

Zo zal het voor iedereen anders zijn, Dandelion. Fijn dat er op jou goed gereageerd is. Je zou ook eigenlijk niet anders verwachten, maar toch komt het helaas voor. Ik heb ook gebroken met al die mensen die er zo gek op reageerden, zulke mensen reken ik niet tot mijn vrienden. Tegenwoordig praat ik er eigenlijk met niemand meer over. Ik heb het verwerkt in therapie en dat heeft me goed geholpen, maar nu ben ik er ook echt klaar mee. Het is iets uit een ver verleden en nu is het voorbij, ik heb er lang genoeg onder geleden.

En zoals je het nu zegt snap ik je beter. Het is inderdaad fijn dat je kan testen op zwangerschap en soa's en op tijd actie kunt ondernemen. Nogmaals, ik vind het heel goed dat er aandacht aan wordt besteed door sr, al is het voor mij wel confronterend. Ik gun iedere vrouw die zoiets overkomt de juiste steun en ik zou ook willen dat meer daders gepakt zouden worden, zodat het hopelijk minder vaak voorkomt in de toekomst.

De kritiek op Magenta vind ik ook te hard eigenlijk. Bloedgeld, seriously? Als zij een auto wil kopen van dat geld is dat helemaal aan haar. Het is haar geld namelijk, dat haar is toegekomen en niemand dan zijzelf kan beslissen waar ze het aan uitgeeft. Als ik het had gekregen had ik er ook iets van gekocht helemaal voor mijzelf, iets om mezelf in de watten te leggen, na alle ellende waar ik doorheen ben gegaan.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Dec 2014 23:15

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik heb het idee dat mijn Facebook echt ontploft met mensen die tegen serious request zijn. Wéér hetzelfde verhaal, mensen die vinden dat er zoveel geld naar het buitenland gaat, terwijl er hier zoveel armoede heerst.
Laat ze eerst aan eigen volk denken in plaats van alles naar het buitenland te brengen.

Snappen die mensen nu echt niet dat de problemen daar gewoon niet te vergelijken zijn met de problemen hier?
Snappen die mensen nu niet dat de Nederlanders zélf er voor kiezen hieraan te doneren, en niet ergens anders aan?
Waarom wordt social media voor zoveel negatieve dingen gebruikt?

Het irriteert me best merk ik. Na zo'n langslepende pieten-discussie wil half Nederland schijnbaar graag over gaan naar iets anders.
<<

Zero

Bericht 23 Dec 2014 23:35

Re: Protesteren tegen Serious Request

Dat snap ik ook niet Popcorn, en ik word er ook een beetje boos over als ik het zie. Gelukkig zijn het nooit mensen die ik ken, want dan zou ik er écht wat van zeggen. Ik vind die mensen echt de grootste troeftoeters. Ze hebben er gewoon geen zinnig woord over te zeggen, als je een goed doel wilt helpen, prima. Als je niet wilt helpen, ook goed.
Maar dat gezeik... het is om moe van te worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Dec 2014 23:38

Re: Protesteren tegen Serious Request

Vind ik ook; gelukkig heb ik dit nog niet 1x op Facebook voorbij zien komen. Fijne FB-vrienden :hulde:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem74

Bericht 23 Dec 2014 23:39

Re: Protesteren tegen Serious Request

Mensen willen van zich laten horen. Ze weten niet half waar ze over spreken...zolang ze maar kunnen pronken met 'hun mening'. Triest...
<<

Anoniem331

Bericht 23 Dec 2014 23:42

Re: Protesteren tegen Serious Request

Mwoah, ik zie wie van mijn vrienden op zulke statussen reageert. Ik verbaas me er niet over dat juist diegenen die erop reageren er op reageren. Echt hopeloos denk ik dan. Zet dan lekker zelf wat op poten. Doneer ergens anders geld, maak voedselpakketten en deel die uit ofzo. Nodig arme mensen uit voor je kerst maaltijd. Het maakt me eigenlijk niks uit wat, maar voeg de daad bij je grote woord, en doe wat!
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 24 Dec 2014 00:24

Re: Protesteren tegen Serious Request

Bij de AH verkochten ze ontbijtpakketjes voor €3,- en de opbrengst daarvan ging naar SR. Je kon kiezen het pakketje mee naar huis nemen of doneren aan de voedselbank. Dat laatste hebben we gedaan. Twee doelen in een gesteund. :)
<<

Patsy

Bericht 24 Dec 2014 09:27

Re: Protesteren tegen Serious Request

Ik snap dat ook niet. Gisteren zag ik nog een filmpje van Eric Corton over een vrouw die na verkrachting aangifte gedaan heeft en daardoor nu dagelijks bedreigd wordt. Ze is haar leven, ook in de opvang waar ze zit, niet zeker en moet met een kogelvrij vest over straat. Ik kan er werkelijk waar niet bij dat er mensen zijn die vinden dat die vrouwen maar moeten stikken in hun eigen sores omdat hier in Nederland ook armoede heerst. Dat je het überhaupt durft te vergelijken snap ik echt niet. En daarbij, hier zijn de afgelopen 2 weken door de regionale omroepen acties geweest voor de voedselbank, volgens mij in het hele land. De Jumbo heeft net die actie achter de rug. Hoezo wordt daar geen aandacht aan besteed, denk ik dan.

De reacties op de Facebookpagina van 3fm waarin mensen vragen wanneer ze wat doen voor de voedselbank zitten mij nogal hoog.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers