Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Dec 2014 20:15

Inleiden

Nee niet weer een topic over inleiden en 20 vragen ;-)

Wel over inleiden en borstvoeding.
Dinsdag wordt ik ingeleid ivm zwangerschapscholestase. Nu wil ik graag borstvoeding geven, heb ook al wat melk (onder de douche met de hand komen er wat druppels) is het dan slim om komende dagen al te kolven om productie te krijgen? In principe wil ik niet kolven ivm hyperlactatie bij Elena, maar wil deze kleine meid wel de beste start geven, zeker omdat ze gehaald wordt en niet uit zichzelf komt. Gewicht schatten ze op 3/3,5 kg dus niet super klein gelukkig.
<<

Anoniem255

Bericht 19 Dec 2014 20:32

Re: Inleiden

Je kunt haar toch ook gewoon aanleggen zodra ze er is? Dat werd bij mij ook gedaan.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 19 Dec 2014 20:41

Re: Inleiden

Precies als Mien zegt. Je kan de kleine toch meteen aanleggen.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 19 Dec 2014 20:53

Re: Inleiden

Inderdaad is het, net zoals na een bevalling zonder inleiding, goed voor het op gang brengen van de melkproductie om je kindje binnen een uur na de geboorte aan de borst te brengen.

Je zou nu al wel wat af kunnen kolven, maar dat heeft geen invloed op je komende melkproductie. Die komt namelijk pas op gang door hormonen die vrijkomen na de bevalling en het loslaten van de placenta.
februari 2012
november 2015
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 19 Dec 2014 20:56

Re: Inleiden

Tiramisu schreef:Inderdaad is het, net zoals na een bevalling zonder inleiding, goed voor het op gang brengen van de melkproductie om je kindje binnen een uur na de geboorte aan de borst te brengen.

Je zou nu al wel wat af kunnen kolven, maar dat heeft geen invloed op je komende melkproductie. Die komt namelijk pas op gang door hormonen die vrijkomen na de bevalling en het loslaten van de placenta.

+1
ZO is het bij ook gedaan toen ik 2x werd ingeleidt.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem84

Bericht 19 Dec 2014 21:08

Re: Inleiden

Als je niet wilt dat je baby bijgevoed wordt met kunstvoeding als dat nodig is, kun je alvast wat kolven. De melkproductie komt inderdaad pas op gang na de bevalling. Volgens mij heeft prenataal kolven geen effect op de productie straks, maar dat weet ik niet 100% zeker.
<<

Anoniem255

Bericht 19 Dec 2014 21:33

Re: Inleiden

Ik zou het overigens wel kenbaar maken als je geen kunstvoeding wil.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Dec 2014 21:49

Re: Inleiden

Hm ik had gereageerd maar ik zie het niet terug gek.

Ik ga haar gewoon direct na de bevalling aanleggen dan, ga dat ook aangeven bij de verpleging dat ik dat wil. Het is niet dat ik persé geen kunstvoeding wil geven, maar ik wil er wel alles aan doen om de borstvoeding te laten slagen, en nu nog iets meer omdat ze niet zelf besluit te komen maar omdat ik ingeleid wordt, en omdat de cholestase voor haar gewoon slecht/gevaarlijk is. Wil voor na de bevalling het beste voor haar kunnen doen.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 19 Dec 2014 21:59

Re: Inleiden

Slik je medicatie ayla? Ik heb het ook gehad en mocht met die medicatie ik kreeg geen BV geven.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Dec 2014 22:22

Re: Inleiden

Ik ben ingeleid en M. heeft direct een hele poos bij me gelegen en toen ook bij me gedronken. Ik heb niet van te voren gekolfd, m'n productie kwam vanzelf wel op gang nadat hij geboren was.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Dec 2014 23:08

Re: Inleiden

Ik ben ook ingeleid en mijn productie kwam ook gewoon snel op gang.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Dec 2014 23:33

Re: Inleiden

Ja vandaag mee begonnen FM. Zal de bijsluiter is nakijken en anders zondag vragen of ik dan bv mag geven, moet zondag toch weer voor ctg.

Het is niet dat ik bang ben dat ik geen productie heb, wel dat ze klein is en ze daarom sneller fv geven terwijl ik wéét dat ik heel veel melk heb. Dan denk ik dan is fv niet nodig.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Dec 2014 00:12

Re: Inleiden

Hier geen inleiding maar een geplande keizersnede en hier kwam alles meteen op gang. Langzaam maar mijn zoontje kreeg gelukkig genoeg binnen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 20 Dec 2014 01:59

Re: Inleiden

Dan ga ik gewoon mn best doen om haar het zelf op gang te laten brengen en zoveel mogelijk aanleggen! Komt vast goed.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Dec 2014 07:59

Re: Inleiden

Ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken, zeker niet als je veel melk hebt.
De vorige keer had ik ook veel melk en ik kolfde nu op dag 2 al 110 cc, wat ik heb begrepen is dat je lichaam heel snel melk (voldoende tot veel) aanmaakt als je de vorige keer een flinke hoeveelheid had en eigenlijk sowieso als je al eens bv hebt gegeven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 20 Dec 2014 08:24

Re: Inleiden

Ayla schreef:Ja vandaag mee begonnen FM. Zal de bijsluiter is nakijken en anders zondag vragen of ik dan bv mag geven, moet zondag toch weer voor ctg.

Het is niet dat ik bang ben dat ik geen productie heb, wel dat ze klein is en ze daarom sneller fv geven terwijl ik wéét dat ik heel veel melk heb. Dan denk ik dan is fv niet nodig.



Ik heb oa. Ursochol geslikt. Met die medicatie mag het volgens mij wel. Hebben ze het net bij je geconstateerd dat je cholestase hebt?
Vervelend die jeuk hè? Dat ze klein is heeft te maken met de cholestase. De groei word dan gesremd. Ik wens je de komende dagen sterkte en dat de inleiding voorspoedig mag verlopen en dat je gewoon bv mag en kan gaan geven! Mocht je nog vragen hebben mbt de cholestase pb mij maar!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 20 Dec 2014 09:48

Re: Inleiden

Oh Dankje chaos dat stelt me gerust!

FM ja dat slik ik ook. Donderdag bloed laten prikken, gisterochtend huilend bij de doktersassistent en vk gestaan dat ik zo bezorgd was, het voelde gewoon niet goed. Heb al vanaf week 30/32 af en toe jeukende handen, had het bij Elena ook maar toen is het niet vast gesteld. Nu is het vanaf dinsdag echt heel snel heel erg geworden, kon niet slapen vd jeuk en zat de hele dag te krabben. Huisarts wist donderdag niet goed wat ze ermee moest, op mijn vraag bloedformulier voor galzouten enz ingevuld, heb ik meteen laten prikken. Gister dus naar de assistent wanneer de uitslag er zou zijn omdat ik me er zo'n zorgen over maakte, eigenlijk zou die er pas dinsdag zijn, maar de vervangende huisarts belde me nog om half 1, vond mijn verhaal erg verontrustend, heeft overal achteraan gebeld en de verloskundige heeft de gyn gebeld voor overleg. Uiteindelijk maar goed ook want de waarde van mijn galzouten was 26! Terwijl het onder de 10 moet zijn. Dus halsoverkop naar de gyn gistermiddag, en die zat nog niet op zijn stoel of hij zei al "dinsdag inleiden?" Hij vroeg het wel maar het was niet dat ik echt keus had :') ben heel blij dat er gister zo is doorgepakt en dat ik er zelf ook zo achteraan heb gezeten. Het is na 37 weken echt gevaarlijk voor de baby.

Heel verhaal haha, maar het komt schijnbaar echt bijna niet voor, dat wist ik niet. Gister geleerd.
<<

Anoniem112

Bericht 20 Dec 2014 15:18

Re: Inleiden

Oh ayla schrikken hoor en goed dat je zelf zo allert bent!

Ik ben de tweede keer ingeleid ( wel na spontaan gebroken vliezen) en heb echt geen problemen gehad met de borstvoeding.

Succes en zet m op!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 20 Dec 2014 19:24

Re: Inleiden

Ayla schreef:Oh Dankje chaos dat stelt me gerust!

FM ja dat slik ik ook. Donderdag bloed laten prikken, gisterochtend huilend bij de doktersassistent en vk gestaan dat ik zo bezorgd was, het voelde gewoon niet goed. Heb al vanaf week 30/32 af en toe jeukende handen, had het bij Elena ook maar toen is het niet vast gesteld. Nu is het vanaf dinsdag echt heel snel heel erg geworden, kon niet slapen vd jeuk en zat de hele dag te krabben. Huisarts wist donderdag niet goed wat ze ermee moest, op mijn vraag bloedformulier voor galzouten enz ingevuld, heb ik meteen laten prikken. Gister dus naar de assistent wanneer de uitslag er zou zijn omdat ik me er zo'n zorgen over maakte, eigenlijk zou die er pas dinsdag zijn, maar de vervangende huisarts belde me nog om half 1, vond mijn verhaal erg verontrustend, heeft overal achteraan gebeld en de verloskundige heeft de gyn gebeld voor overleg. Uiteindelijk maar goed ook want de waarde van mijn galzouten was 26! Terwijl het onder de 10 moet zijn. Dus halsoverkop naar de gyn gistermiddag, en die zat nog niet op zijn stoel of hij zei al "dinsdag inleiden?" Hij vroeg het wel maar het was niet dat ik echt keus had :') ben heel blij dat er gister zo is doorgepakt en dat ik er zelf ook zo achteraan heb gezeten. Het is na 37 weken echt gevaarlijk voor de baby.

Heel verhaal haha, maar het komt schijnbaar echt bijna niet voor, dat wist ik niet. Gister geleerd.


Ik zal je van de week mijn verhaal even pben ;) Mijn waardes zaten zelfs op een gegeven moment 63 en tegen de 100 aan... kun je na gaan hoe extreem ik het had :cry:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 20 Dec 2014 22:26

Re: Inleiden

Pff ja dat is helemaal erg! Maar jij had het bij je oudste al zo erg toch? Hielp de ursochol bij jou wel?
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 21 Dec 2014 18:06

Re: Inleiden

Ben over gegaan tot een PB ;-)
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin