Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gooien

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2014 22:48

Gooien

Grrrrr ik vreet soms echt bijna mijn schoenen op..

B is nogal een driftkikker, en bij het minste geringste vliegt er van alles door de lucht heen.
Als ze aan het spelen is, en iets gaat niet naar haar zin/ze mag iets niet/what ever, kan ik er vergif op innemen dat het door de lucht vliegt.

Vanmiddag ook weer, ik had al een paar keer gezegd, B, als *dit* voorbij is, gaan we een schone luier aan doen en naar opa. Nou dat was allemaal prima, ze was met haar (helaas porseleinen) thee serviesje aan het spelen. Tot ik daadwerkelijk zei dat het zover was, en we de luier nu gingen verschonen.
Een dikke driftbui volgde, ze had geen zin, en HOP een van de theekopjes vloog door de lucht in 300 stukjes.

Ze lijkt op zon moment wel een wervelwind, alles op haar pad moet de lucht in. Er is al zoveel gesneuveld.
En mijn trukendoos is leeg, ik weet niet meer wat ik er aan moet doen.

Het voor zijn (en dus afpakken) kan niet, want ze gaat werkelijk van 0 naar 100 in 5 seconden. Heb haar al uit de situatie geprobeerd te halen, dingen aangeboden waar ze wel mee mag gooien, haar genegeerd, boos geworden, uitgelegd dat het niet mag, dat de dingen dan kapot gaan en dat mama daar verdrietig van wordt.
En als ik pech heb en ik zit toevallig in de buurt krijg ik er nog een paar meppen bij ook :palm:

Wanneer stopt dit nou eindelijk eens? Want ik vind het écht niet grappig meer..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 18 Dec 2014 22:56

Re: Gooien

Misschien een spijkerbroek geven om mee te gooien? Sorry, kon het niet laten ;)

Lijkt me idd een vervelend probleem! Ze lijkt zo'n engeltje ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2014 23:30

Re: Gooien

Leaf schreef:Misschien een spijkerbroek geven om mee te gooien? Sorry, kon het niet laten ;)

Lijkt me idd een vervelend probleem! Ze lijkt zo'n engeltje ;)



Is nog een optie :kersthaha:


Jep.. haha lijkt ja :P
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 18 Dec 2014 23:33

Re: Gooien

Ik kan maar één ding bedenken, de gang. En net zo lang herhalen tot ze het snapt en rustig blijven en vooral daarna zelf de rommel op laten ruimen (met porselein is dat lastig natuurlijk, maar dan laat je het haar maar na poetsen ofzo).
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2014 23:43

Re: Gooien

Maar Munk, blijf je dan niet heel erg hangen in het negatieve? Als ik dat tig keer zou moeten doen naast alle andere dingen die hij (mijn zoon in dit geval dus) nog allemaal doet wat niet mag word ik zelf ook bloedsjago en hij dus ook nog geïrriteerder. Misschien werkt het bij B. wel hoor, maar ik weet wel dat ik dan echt een kut dag heb en Ruben ook. En ik bedoel dus niet dat je geen grenzen moet stellen, zeker wel, maar misschien op een andere manier? Enfin, ik worstel ik hier zelf ook mee :nopompom:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2014 23:50

Re: Gooien

Trouwens Ruben vond/vind het echt niet tof toen we samen zijn kapotte speelgoed gingen opruimen en weggooien. Daar werd het wel een stuk minder van.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 18 Dec 2014 23:56

Re: Gooien

T. zetten we op de gang zo lang als het kwartje valt. Hij krijgt een waarschuwing, en als hij het daarna nog eens doet zit hij op de gang (mat bij de voordeur). We vertellen hem waarom hij daar moet zitten en dan krijgt hij de time out. Na X minuten komen we terug en moet hij zelf vertellen waarom ik hem de time out heb gegeven. Ik vertel hem waarom ik de time out heb gegeven en dan zoeken we samen naar de oplossing of maken we een afspraak. De eerst volgende keer krijgt hij geen waarschuwing meer en gaat hij meteen naar de gang. Ja hij kan het soms best bont maken. In het ergste geval zit hij twee keer achter elkaar. Maar is eigenlijk nooit een derde keer nodig. Dit passen we eigenlijk altijd zo toe... en vaak is de waarschuwing al genoeg. In het negatieve blijven wij dus niet hangen (maar T. vind het dan ook niet leuk om op de gang te zitten). Ik denk dat ze het moeten doorkrijgen, en daar zullen dus ook moeilijke fases tussen zitten.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 18 Dec 2014 23:58

Re: Gooien

Maar laat ik voorop stellen voor iedereen werkt iets anders en iedereen voed zijn kind op een andere manier op. Wat bij mij goed werkt, hoef bij een ander juist helemaal niet te werken.
<<

Fiene

Bericht 18 Dec 2014 23:59

Re: Gooien

Hier hetzelfde als Munk. Al heeft R dat allemaal nooit zo gedaan, N is wat meer van het gooien, uit boevigheid dan vooral. Omdat ze enorm goed weet dat dat niet mag, gaat ze na een waarschuwing gewoon bij de muur. Bij haar werkt de lieve methode niet bij dit, ze moet "ervaren"
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2014 23:59

Re: Gooien

Ze gaat dan op de trap (gang is wat lastiger omdat er bij de gangen gelijk een trap zit).
Maar als er nog iets op de trap ligt vliegt dat er ook gelijk vanaf.
Samen opruimen maakt weinig indruk. Dat het kapot is, deert haar ook maar een min of wat.

Vind het zo lastig. Vaak gaat ze ook nog keihard staan gillen, vaak gil ik dan terug, waardoor zij moet lachen en uit der boze bui is.
<<

ChiQ

Bericht 19 Dec 2014 00:00

Re: Gooien

Heel herkenbaar Lejow. Niets maakt ook indruk. Hij smeet net toen ik aankondigde dat het bedtijd was een zware bal weg, die stuiterde zo op de koffietafel en brak een theelichtje in 1000 stukjes. Wat je zegt, voorkomen lukt niet altijd want opeens is hij zo kwaad. Hij slaat ons gelukkig niet en doet zichzelf ook geen zeer maar gaat wel heel irritant krijsen waardoor ik echt kwaadheid voel opkomen. Echt bij alles moet ik nadenken, als iets niet gaat zoals hij wil flipt hij. Ik vind het niet leuk dat ik hoop dat julian een goede dag heeft waarbij ik heb tenminste normaal kan aankleden. Ik heb zo'n kind dat helemaal zijn eigen plan trekt en vooral niets van mij aantrekt. Ik benader hem nu enkel nog positief en straf hem niet. Ik zei na het theelichtje/bal incident: nu is het kapot, nu moet mama dat weggooien en de bal doen we naar buiten want Julian kan nog niet goed met de bal spelen. Vond ie heel gek, hij zei ook: bal buiten, mama weffooien, allemaal lepot. Zou je dus misschien kunnen proberen om zonder echt aandacht aan te besteden haar serviesje wegruimen? Succes ermee!
<<

Fiene

Bericht 19 Dec 2014 00:01

Re: Gooien

Pfff wat lastig lejow. Ken je het boek How2talk2kids? Daarin staan wel goede tips bij moeilijke situaties bij kinderen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2014 00:02

Re: Gooien

Hier is het waarschuwing, en bij herhaling gaat ze op de trap voor x aantal minuten.
Dan ga ik naar haar toe en praten we er over en kan ze prima vertellen waarom ze daar zat en dat het niet mag enz...
Maar helaas kan het vlak erna zo maar weer gebeuren (dan gaat ze zonder waarschuwen de trap op).
<<

Fiene

Bericht 19 Dec 2014 00:05

Re: Gooien

En, misschien vind je het te schools hoor, maar een sticker/beloningskaart?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2014 00:06

Re: Gooien

Fiene schreef:En, misschien vind je het te schools hoor, maar een sticker/beloningskaart?



Voor? Een dagdeel niet gooien? :P
<<

Fiene

Bericht 19 Dec 2014 00:10

Re: Gooien

Lejow schreef:
Fiene schreef:En, misschien vind je het te schools hoor, maar een sticker/beloningskaart?



Voor? Een dagdeel niet gooien? :P



Nee ik zou er wel iets positief in zetten. Dus speelgoed netjes neerzetten oid wanneer ik boos ben. Spulletjes netjes in de kast leggen oid.

Je moet misschien dat boek, of de website eens bekijken. Echt makkelijk geschreven en goed toepasbaar.
<<

Anoniem144

Bericht 19 Dec 2014 01:34

Re: Gooien

Lejow schreef:Ze gaat dan op de trap (gang is wat lastiger omdat er bij de gangen gelijk een trap zit).
Maar als er nog iets op de trap ligt vliegt dat er ook gelijk vanaf.
Samen opruimen maakt weinig indruk. Dat het kapot is, deert haar ook maar een min of wat.

Vind het zo lastig. Vaak gaat ze ook nog keihard staan gillen, vaak gil ik dan terug, waardoor zij moet lachen en uit der boze bui is.


Maar dan maak je er een grapje van. Dat is niet duidelijk voor een kind.

Hier gebeurt alles wat je in de OP beschreef ook geregeld. Ik laat haar uitrazen. Als ze daarna nog niet doet wat we afgesproken hadden zeg ik dat ik tot 3 ga tellen en bij 3 naar de gang moet. Meestal wacht ze 1,2 ... af en dan doet ze vlug wat we afgesproken hadden. Maar er zijn ook dagen bij dat ze het telkens tot 3 laat komen. Op zulke dagen brengt ze veel tijd in de gang door :wink:

Edit: Ze heeft trouwens een keer ( bewust) op de trap ( met vloerbedekking) geplast toen ze voor straf in de gang moest :palm: ze zei toen ; ' Ikke boos, ikke lekker plassen' :palm:
<<

Anoniem92

Bericht 19 Dec 2014 08:25

Re: Gooien

Hier komt ze altijd de gang weer af of de trap of ze loopt naar boven, hier laat ik haar altijd maar gaan en daarna 'benoemen' we dat het niet leuk of lief is. Maar het gebeurd nog steeds hoor en het is herhalen herhalen herhalen (maar hee inmiddels is kietelen in je gezicht ook echt kietelen en geen slaan, en als ze je slaat en ze ziet dat je pijn hebt of iets zegt ze een stuk makkelijker sorry - zelfs uit zichzelf).

Over dat servies (serieus wie verzint het - porselein voor kinderen?), ik had niet gezegd kom we gaan dat en dat doen maar was haar voor geweest door naar haar toe te lopen, samen wat te drinken en de kopjes neer te zetten en dan snel haar hand pakken met 'kom we gaan lekker schone billen doen en naar opa'. Was ze hier vast nog gaan steigeren hoor maar dan had ik haar gewoon meegenomen.

Maar het feit dat altijd alles een strijd is is niet leuk, dat weet ik.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 19 Dec 2014 08:38

Re: Gooien

misschien kan je het eens met het consultatieburo bespreken, misschien dat zij nog tips hebben?
ik heb verder geen echte goede tip, maar ik hoop dat je snel een manier vind om haar rustiger te krijgen.
<<

Anoniem113

Bericht 19 Dec 2014 09:50

Re: Gooien

Hier heeft T er ook een handje van gehad, ik heb toen zelf heel boos ook iets keihard op grond gegooid (iets wat niet stuk kon gaan) en daar schrok hij zo van dat hij het niet meer gedaan heeft.
<<

Anoniem97

Bericht 19 Dec 2014 10:00

Re: Gooien

Ik zou kijken samen met haar hoe ze in een boze bui mag afreageren zonder zomaar net alles te gooien.
Boos zijn mag best, dat ook benoemen en misschien met een bal laten gooien, haar heel hard laten slaan op kussens, verzin wat, maar blijkbaar heeft zij dat even nodig. Als ze ouder is kan je gaan leren hoe ze zo'n boze bui onder controle kan houden maar daar is ze nu nog te jong voor. Ik denk dat straffen ook geen zin heeft, het is een emotie waar ze moet leren mee om gaan en jouw taak is om haar daarbij te helpen.
Succes ermee! Want is best pittig zon kindje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2014 15:30

Re: Gooien

Gaia schreef:Ik zou kijken samen met haar hoe ze in een boze bui mag afreageren zonder zomaar net alles te gooien.
Boos zijn mag best, dat ook benoemen en misschien met een bal laten gooien, haar heel hard laten slaan op kussens, verzin wat, maar blijkbaar heeft zij dat even nodig. Als ze ouder is kan je gaan leren hoe ze zo'n boze bui onder controle kan houden maar daar is ze nu nog te jong voor. Ik denk dat straffen ook geen zin heeft, het is een emotie waar ze moet leren mee om gaan en jouw taak is om haar daarbij te helpen.
Succes ermee! Want is best pittig zon kindje.


Hebben we geprobeerd... Kussens, met een deken of een bal gooien, weet ik t wat, maar het werkt niet :( Dat wat ze vast heeft, of als eerste tegen komt is de pineut.
Ze zal niet eerst naar de andere kant rennen om het kussen te pakken oid.


Je maar Star, er wordt toch altijd gesproken over haar 'uit de situatie halen' ? Dat kan toch niet heel veel anders dan het over een andere boeg te gooien?
<<

Anoniem125

Bericht 19 Dec 2014 15:35

Re: Gooien

Een porseleinen servies voor een kind? Echt...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2014 15:46

Re: Gooien

Nougat schreef:Een porseleinen servies voor een kind? Echt...


Nee.. ik verzin het waar ik bij sta. :12:
Zo'n kinderserviesje is het, bij de kruidvat vandaan, met sofia het prinsesje er op.
Kind speelt er hartstikke leuk mee.. behalve als ze in een driftbui komt :thumbdown:
(dat is toch van porselein? of word ik nou gek haha)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Dec 2014 15:49

Re: Gooien

miss piggy schreef:misschien kan je het eens met het consultatieburo bespreken, misschien dat zij nog tips hebben?
ik heb verder geen echte goede tip, maar ik hoop dat je snel een manier vind om haar rustiger te krijgen.


Hier komen we eigenlijk nooit, nadat een van die verpleegkundigen zichzelf qua kennis boven de kinderarts/neonatoloog van B schaarde had ik het wel gehad (sowieso kwamen we er alleen voor wegen en meten) :P

Ergens ben ik er van overtuigd dat de pit die ze heeft, ervoor gezorgd heeft dat ze die 7 weken ziekenhuis na haar vroeggeboorte zo vlekkeloos doorlopen heeft... Maar soms vraag ik me af of ze toen duracel in haar rug gestopt hebben ofzo..
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers