Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


utrogestan gebruik

<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 18 Dec 2014 21:17

utrogestan gebruik

Goeie avond.

Zijn er hier vrouwen die ook utrogestan gebruiken?
Ik ben er sinds gister mee begonnen ivm een te korte lf fase.

Hoor graag ervaringen
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 18 Dec 2014 22:10

Re: utrogestan gebruik

Ik heb het voor mijn eerste zwangerschap gebruikt ivm dun baarmoederhalsslijmvlies. Ik had er geen bijwerkingen van en mijn LF was netjes 14 dagen.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Dec 2014 22:16

Re: utrogestan gebruik

Ik heb ook 1 ronde utrogestan gebruikt ivm korte lf. Het was die ronde raak alleen is het uiteindelijk een miskraam geworden.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 18 Dec 2014 22:29

Re: utrogestan gebruik

Wat spijtig om te horen dat het een miskraam is geworden. En gebruik je het nu ook nog?
Ik ben zelf dit jaar met 15 weken een kindje verloren. Daarna was mn cyclus een rommeltje en deze maand voor het eerst aan de utrogestan
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 18 Dec 2014 22:36

Re: utrogestan gebruik

Chipa een vraagje heb je utrogestan lang moeten gebruiken of was je snel zwanger? Was je lf fase altijd netjes 14 dagen of pas door het gebruik van de utrogestan
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Dec 2014 23:07

Re: utrogestan gebruik

Jeetje, wat heftig voor jullie! Nee ik heb het eenmalig gebruikt. We starten ons traject nu weer op, maar dan met pregnyl ipv utro.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 18 Dec 2014 23:21

Re: utrogestan gebruik

Ja dat was het zeker. Maar er zijn allemaal onderzoeken geweest bij ons meisje en ze had triploidie. Dat wil zeggen dat ze van alle chromosonen 3 stuks had ipv 2. Dus ze had geen kans van leven gehad. Dus het is goed zo. Maar de wens word alleen maar sterker. Ben benieuwd hoe het bij je gaat met de spuiten. Bij ons 1e ronde met uto ben benieuwd. Maar ik moest er al n paar dagen voor de eisprong mee beginnen. Vind het wel lastig want het geeft een zooitje.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Dec 2014 00:22

Re: utrogestan gebruik

Wat erg dat je je kindje bent verloren..

Ik gebruik nu voor de 2e cyclus utrogestan. Ook vanwege een te korte lf en waarschijnlijk progesteron te kort waardoor het geen kans van innestelen heeft. ( en daardoor waarschijnlijk 2 miskramen heb gehad). Werd netjes na 15 dagen ongesteld. Het werkt goed maar vind het rot spul. De bijwerkingen vind ik echt niet prettig maar is, alles voor het goede doel!
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 00:29

Re: utrogestan gebruik

Ja klopt alles voor het goede doel.
Wanneer moet jij beginnen? Altijd vanaf je eisprong? Ik moet namelijk op dag 15 beginnen en eisprong meestal rond dag 18.
Vandaag is nog maar dag 2 dus nog niet veel bijwerkingen.
Van welke bijwerkingen heb jij last?
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 00:32

Re: utrogestan gebruik

Maar 2 miskramen. Jeetje dat is ook niet niks. Hopelijk is t je snel gegund! Ik ga nu mn 2 wachtweken in en hoop dat ik 2015 mooi mag beginnen maar daar ga ik nog maar niet vanuit
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Dec 2014 00:43

Re: utrogestan gebruik

Nee dat heeft er flink ingehakt.

Zondag heb ik de pregnyl gezet en dinsdag begonnen met de utro. Ik moet dit eigenlijk maar 10 dagen gebruiken maar ik gebruik het tot ik kan testen, dinsdag de 30e, dus 14 dagen.Mits ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Als ik positief test moet ik het net zo lang gebruiken tot er een goede zwangerschap is vast gesteld.

Nu heb ik alleen zere borsten. Vorige keer deden ze zo'n pijn..brr.. verder was ik toen ook veel misselijk en moe. Van die typische zwangerschapsklachten.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 09:51

Re: utrogestan gebruik

Dan kunnen we ongeveer tegelijk testen. Ga voor je duimen. Ik moet de utro nu 2 weken gebruiken en dan 4 dagen wachten. Word ik ongesteld dan op dag 15 weer beginnen. Niet ongesteld dan testen is die positief dan doorgaan tot de 1e controle 3 weken later. Spannend he!
<<

Anoniem328

Bericht 19 Dec 2014 10:15

Re: utrogestan gebruik

Hoi Brennie, ik gebruik ook Utrogestan maar dat is standaard als je in het ivf traject zit.
Utrogestan zorg bij mij voor een langere lf. Zo lang ik Utro gebruik word ik helemaal niet ongesteld dus als ik negatief test moet ik stoppen met de Utro en word ik vervolgens ongesteld.
Het gaf mij nooit echt bijwerkingen, ik had meer last van alle andere hormonen ivm ivf. Maar dat zal per persoon ook verschillen. Ik zag dat je je ook al had gemeld bij het moeilijk zwanger worden topic. Bijna iedereen die hier reageert zit daar ook dus misschien dat je daar wat herkenning kunt vinden..
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 10:41

Re: utrogestan gebruik

Dank je olijfje voor je reactie. Ik zit nog niet in n vervolg traject. Bij mn vorige zwangerschap ging alles gelukkig helemaal vanzelf. Nu dus alleen de utro voor de lf fase want zo kan er helaas geen innseteling komen. Bijwerkingen heb ik tot nu toe gelukkig nog niet
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 19 Dec 2014 10:56

Re: utrogestan gebruik

Wat erg Brennie dat je je kindje verloren bent.
Ik gebruik ook Utrogestan voor een te korte lf. Die was maar 6-7 dagen. Ik gebruik het vanaf een positieve ovulatietest, helaas pas op dag 19-22. Dan gebruik ik het 13 dagen, en 2 dagen later zet de menstruatie door. Zo heb ik nu een lf van 14-15 dagen.
Ik gebruik het sinds mei, maar we hebben nog geen geluk gehad. Maar ik bleek ook Endometriose te hebben waardoor mijn rechter eileider onbruikbaar is, dus zijn de kansen natuurlijk ook kleiner.
Bijwerkingen heb ik niet altijd, soms pijnlijke borsten en wat meer honger. Moe ook wel, maar dat kan ook gewoon de spanning zijn. Door al het slechte nieuws de afgelopen tijd ben ik meer gespannen helaas.

Succes, ik hoop dat de Utrogestan voor jou net dat laatste zetje is!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem 146

Bericht 19 Dec 2014 11:10

Re: utrogestan gebruik

Wat vreselijk Brennie, dat je dat hebt moeten meemaken.

Ik heb utro gebruikt tijdens ICSI behandelingen.
Eigenlijk had ik elke keer veel zwangerschapskwaaltjes als bijwerking. De laatste poging had ik dat juist wat minder waardoor ik dacht dat het sowieso mislukt was. Maar deze poging was juist raak.

Heel veel succes, ik hoop dat het een goede zet is!
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 12:28

Re: utrogestan gebruik

Dank je voor de reacties.
Ja het was heel heftig. Heb ook n maand in de ziektewet gezeten. Zoizo om het n plekje te geven en het was zomervakantie dus extra drukte.
Ik heb ook iedere maand zwangerschapskwaaltjes. Benieuwd hoe het deze maand gaat zijn.
Maar bij jou heeft het dan uiteindelijk wel geholpen?
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 12:31

Re: utrogestan gebruik

Emmeve hoelang zijn jullie bezig? En hoelang gebruik je utrogestan nu?
Ja het geeft een hoop spanning en stress zo he. En dan zeggen mensen ja je moet er niet zo mee bezig zijn.
Best lastig als je ovutesten moet doen en dan aan de utrogestan. Ben er veel mee bezig
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 19 Dec 2014 12:58

Re: utrogestan gebruik

Ik ben in juli 2013 gestopt met de pil. Ik zit nu in de 6e ronde met Utrogestan. Sinds mei één ronde overgeslagen ivm de operatie om Endometriose vast te stellen.
Haha, ja inderdaad ik heb ook wel de 'tip' gehoord om er niet zoveel mee bezig te zijn. Maarja die optie heb ik gewoon niet. Het is hier momenteel: 1 week veel pijn, 1 week afnemende pijn, 1 week beetje pijn en ovulatie testen, 2 weken Utrogestan. Zie er dan maar eens niet mee bezig te zijn haha.

Het Utrogestan gebruik went wel vind ik! In het begin vond ik dat best een impact op die 2 weken. Ik neem het rond 3 vaste tijdstippen per dag en dat zit er nu wel een beetje ingebakken :) Ik hoop dat jij er niet aan hoeft te wennen en het maar heel kort hoeft te gebruiken!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 13:03

Re: utrogestan gebruik

Jeetje dat is ook heftig zeg zoveel pijn! Hopelijk is het snel raak bij jullie.
Opzich vind ik het inbrengen niet zo erg alleen moet ik op dag 15 al beginnen terwijl ik op dag 17 positieve ovulatietest heb dus op dag 18 n eisprong.
Maar dat was vorige maand ook maar het is niet handig om het dan te doen met die smurrie.
Maarja alles voor het goeie doel.
Als het niet raak is dan ga ik volgende maand pas met de utrogestan beginnen vanaf de positieve ovutest want dit is niet zo handig
<<

Anoniem328

Bericht 19 Dec 2014 13:12

Re: utrogestan gebruik

Brennie die troep die Utrogestan geeft is inderdaad heel vervelend, maar volgens mij is het wel echt van belang om op tijd met de Utro te beginnen. Ik bijvoorbeeld moet ook al met de Utro beginnen de dag van de punctie. Dat betekent een terugplaatsing terwijl ik al dagen Utro gebruik. NIet erg fijn, maar de artsen zijn het heus wel gewend en ze zullen niet voor niets adviseren om er al zo vroeg mee te beginnen.
Ik heb altijd het meest last van die 'smurrie' een paar uur na het inbrengen. Je zou kunnen overwegen om rond je eisprong eerst sex te hebben en daarna pas de laatste bolletjes van die dag inbrengen, dan valt het misschien nog iets mee.
Het is inderdaad gewoon niet fijn dat spul!
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 13:29

Re: utrogestan gebruik

Ok. Ja dat doen we nu ook. Een uur ofzo na de seks breng ik de bolletjes pas is. Maar er zijn dus meer mensen die voor de eisprong al moeten beginnen? Ik heb verder wel gewoon mn eigen cyclus en geen andere medicijnen. Maar overal lees en hoor ik dat je pas moet beginnen na de eisprong. Heb het zkh nog gebeld en die zeiden toch echt paar dagen voor de eisprong
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 19 Dec 2014 13:54

Re: utrogestan gebruik

Als de ovulatietest positief is, is de eisprong nog niet geweest, dat is net ervoor. Maar ik zou sowieso het advies van je ziekenhuis opvolgen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 19 Dec 2014 14:11

Re: utrogestan gebruik

Klopt. Vorige maand op dag 17 positieve test en op dag 18 had ik een echo en toen was de eisprong geweest. Wel fijn om te zien dat ik een eisprong heb. Wel gek dat ik het deze maand niet via echo's kan volgen.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Dec 2014 14:38

Re: utrogestan gebruik

Als je een vrij regelmatige cyclus hebt en met ovutesten duidelijk je eisprong kunt vinden en verder ook geen medicatie gebruikt voor je cyclus, dan is het volgens mij ook niet nodig om steeds met echo's te doen. Het is nogal een aanslag op je tijd en ovulatietesten is dan veel makkelijker. Jouw cyclus is verder wel vrij regelmatig ondanks je korte lf?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers