Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

<<

Anoniem166

Bericht 18 Dec 2014 22:13

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Mijn dochter eet ook niet zo veel 's avonds. Ik zie regelmatig baby's meer eten dan dat zij doet. De grootte van een potje voeding zal ze echt nooit halen. Het varieert van tussen één hap tot een hap of 10. Ze groeit en ontwikkelt zich goed en ik merk ook niet dat ze nog honger heeft.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Dec 2014 22:17

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier is het onwijs wisselend. Maar als we vlees los eten eet ze dat meestal wel op. En aardappels eet ze ook wat beter. Al met al klaag ik niet, het is slechter geweest!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Dec 2014 22:24

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Ongeveer 4 a 5 avonden in de week eten ze niks. Zoo kansloos voor wie ik kook, niks aan. Ik had goede afspraken met ze gemaakt maar momenteel kunnen ze helemaal nergens naar luisteren en zich aan geen een afspraak houden dus het is redelijk kansloos hier.
:heart: :heart: 2011
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 18 Dec 2014 22:39

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Puggle schreef:Max 5 happen en dan is ze er klaar mee, idd niet leuk maar ik laat het verder dan. Ze ziet er gewoon goed uit en groeit prima.
Wat ik wel irritant vind is dat ze op de opvang wel altijd haar bord leeg eet. En wij doen niks anders als daar, maar zal aan de omgeving misschien liggen of iets.


hier gaat het net zo!
Ik ga er ook geen drama meer van maken. Ze groeit goed en is gezond.
J. 07-11-2012
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Dec 2014 22:54

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar op welk moment komt bij kindjes de omslag van wel naar niet eten? En wat heeft daar allemaal invloed op?
Wij zijn net begonnen met fruit, groente en brood en alles gaat erin en hij eet makkelijk een opscheplepel vol groente. Maar ik denk dat bijna alle baby's ooit goed aten, toch? En dan gaat het ergens 'mis'? Ik ben daar gewoon oprecht benieuwd naar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Dec 2014 22:57

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Soleil, bij mijn dochter kwam die omslag toen ze 1,5 jaar was. Bij mijn zoon toen hij net 1 jaar was. Daarvoor aten ze vrijwel alles en daarna opeens vrijwel niks meer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2014 23:18

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Mijn zoon at nooit veel. Hij eet vanaf een jaar ongeveer steeds slechter, nu echt op het allerslechtst. Elke avond drama drama drama.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Dec 2014 23:30

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Maar wat is er dan precies drama Spencer?
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 18 Dec 2014 23:32

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier vroeger als baby ook goed, tegenwoordig heel verschillend. De ene dag eet hij zo een heel bord leeg, maar een andere dag kan het ook gebeuren dat hij helemaal niets eet.
Hij ontbijt wel goed (logisch, want dan heeft hij waarschijnlijk honger van het slechte eten de avond ervoor) en lunch gaat ook goed.

Hij groeit goed, dus ik maak me er geen zorgen om.

Hij heeft er wel een houtje van om dan ongeveer een half uur na het eten te miepen dat hij honger heeft. Tja, dat is dus pech. :ja:
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2014 23:36

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

CCC schreef:Maar wat is er dan precies drama Spencer?


Hij huilt zodra het eten op tafel komt. Hij wil niet in zijn stoel, niet op een gewone stoel.. Hij huilt tot we het eten weer opruimen. Heel soms wil hij toch ergens zitten en neemt hij een paar hapjes.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 18 Dec 2014 23:37

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Lijkt me heel akelig. Ik ben ook echt bang voor dat het hier ook gebeurt, al is het nu niet aan de orde.

Wanneer ze moeilijk doet, is ze nog af te leiden met de Teletubbies :laughcry: , dan gaat het mondje gewoon open, zonder dat ze het echt door heeft.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Dec 2014 23:41

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Soleil, mijn dochter is vanaf het begin geen grote eter geweest. Ik heb me uiteindelijk altijd voorgehouden dat haar lichaam een seintje geeft wanneer het vol zit en daar op vertrouwd, ook al heeft ze ook heel lang echt bijna niets gegeten. Toen dronk ze wel 's nachts, dus daar had het vast ook mee te maken. En nu hanteer ik dat nog steeds, als zij zegt dat ze vol zit, accepteer ik dat en is ze klaar. En dat is eerder dan wanneer ze bij mijn moeder eet die bijvoorbeeld steeds maar een hapje erin probeert te proppen, heel irritant.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2014 23:51

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier verschilt het heel erg. De ene keer eet hij 3 borden weg en de andere keer 2 happen. Mirthe is nog een bodemloze put.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiene

Bericht 18 Dec 2014 23:52

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

R is al bijna vier jaar lang een dramatische eter. Dan eet hij een tijdje weer beter en dan gaat het weer "mis". Inmiddels vind ik hem al een tijdje groot genoeg om te snappen dat je 1 gewoon MOET eten, hoe meer hij zeurt hoe meer hij moet eten is dan de afspraak. 2. Ik ben er klaar mee om voor Jan Doedel te koken, heb dit aan hem uitgelegd..mama kookt ook voor jou blabla en dat is het gewoon miet netjes om niets te eten. Dit werkt ook goed.

N is over het algemeen wel goede eter.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Dec 2014 00:58

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hij eet vrijwel altijd zijn bord leeg, altijd al een makkelijke eter geweest en eet dan ook alles wat je hem voorschotelt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem272

Bericht 19 Dec 2014 01:10

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier eten beide kinderen heel goed, al heeft de oudste wel zijn fases gehad. Mijn tips zijn:

- jonge kinderen (0-3 jaar) vooral lekker zelf laten klooien met het eten. Voelen, knoeien etc. Dat maakt het leuk. (Toegegeven: de troep is niet zo leuk.)
- bordje niet te vol scheppen, dan wordt het onoverzichtelijk voor ze
- allerlei verschillende dingen met verschillende kleuren aanbieden. Heb eens gelezen dat kinderen meer eten als er meer verschillende kleuren op hun bord liggen. Hier is het echt zo!
<<

Anoniem92

Bericht 19 Dec 2014 08:32

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

L was met flessen al een zeur, met 9 maanden bliefte ze al geen flessen overdag meer (daarvoor gaf ik ze al wandelend of wiegend) en met 11 maanden stopte ze overal mee. Klooien met eten deed ze genoeg, wipte zo dat bord van tafel af.

Nu eet ze vaak wel een of 2 hapjes, omdat het moet, maar ze is gewoon zo vreselijk snel klaar met eten ook. We hebben geen zin in elke avond alleen maar janken aan tafel, wij willen ook gewoon even lekker eten dus we hebben al heel snel besloten er geen dingetje van te maken.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Dec 2014 08:38

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Het is hier erg wisselend, de ene dag is het hopeloos, de andere dag eten ze me de oren van het hoofd. Het is maar net wat ik maak, wat ze die dag hebben gedaan, en hoe moe ze zijn.
Vanmiddag gaat dochter naar zwemles, zeker weten dat ze haar hele bord binnen no time leeg heeft. Morgen doen we overdag niet zo veel, en eet ze beduidend minder.
<<

Anoniem140

Bericht 19 Dec 2014 08:51

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier is die omslag van ineens niet meer willen eten nooit geweest. Mijn zoon eet altijd heel erg goed, maar ik heb hem ook nooit een andere optie gegeven. Eten is vanzelfsprekend, dat hoort erbij en we eten ook wat de pot schaft. Misschien heb ik enorm geluk maar hier is het nooit een strijd geweest.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 19 Dec 2014 09:18

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Een ding maken van eten werkt toch niet, je kan ze niet dwingen. En zoveel heeft een dreumes/peuter helemaal niet nodig, als jij de hele dag eet Heb je savonds ook geen honger (meer)
<<

Anoniem123

Bericht 19 Dec 2014 09:23

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier kwam de omslag na zijn eerste verjaardag. Zomaar op de een op de andere dag. En pas paar maand geleden is hij weeer gaan eten. Tot die tijd leefde hij op max 5 hapjes per dag. Ik zat op het laatst best met mijn handen in het haar want groeien deed hij haast niet meer. Qua gewicht dan. Cb erbij en heeft hem i n de gaten gehouden. Gelukkig is hij nu alweer ruim een kilo gegroeid sinds hij goed eet!
<<

Anoniem75

Bericht 19 Dec 2014 09:27

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

5 van de 7 dagen eet hij zijn bordje wel leeg. Of ja zo'n melamine schaaltje wat helemaal vol zit. Sinds dat hij op school zit gaat het soms wat minder. Dan vind hij boontjes stom of wil hij geen pasta eten. Ik maak er nog geen probleem van omdat hij de rest dan wel redelijk eet maar bij een eenpansgerecht moet hij van mij wel 4 (leeftijd) happen eten. Als hij daarna nog honger heeft mag hij een stuk fruit pakken maar niks anders.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Dec 2014 09:34

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Hier kwam de omslag van ineens niet eten na z'n 2e verjaardag . Inmiddels bijna 3,5 en nog steeds een slechte eter. Maar het drama om hem überhaupt aan tafel te krijgen is over, dus dat scheelt.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem97

Bericht 19 Dec 2014 10:02

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Ligt eraan wat we eten, bij pasta schept de oudste gerust 2x op, eten we groente zoals boerenkool, andijvie enzv dan mag ik blij zijn als er beproeft wordt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Dec 2014 10:13

Re: Hoeveel wordt er bij jullie gegeten met avondeten?

Dank jullie wel voor de antwoorden, het klinkt zo vervelend zoals jullie beschrijven. Elke dag toch wat frustratie. Hopelijk eten ze snel allemaal weer met smaak mee!
Echt maf dat dat van de ene op de andere dag kan veranderen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo