Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboortekaartje uitzoeken

<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 18 Dec 2014 09:12

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Wij hadden ze beide keren van kaartje2go, groot aanbod en goed betaalbaar. Hier was goedkoop zeker geen duurkoop. Geen Gratis proefdruk maar dat vond ik geen probleem want wat kost het nou om 1 kaartje te bestellen. (Tenzij je heel veel proefdrukken wil natuurlijk)
<<

Anoniem 146

Bericht 18 Dec 2014 09:44

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Wij hebben dit keer ook voor een letterpers kaartje gekozen. Eigen ontwerp.
<<

Anoniem124

Bericht 18 Dec 2014 10:14

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik vond nergens iets naar mijn ens (voor een tweeling is het al helemaal dramatisch) en heb het kaartje laten ontwerpen door een goeie vriend.
<<

Anoniem199

Bericht 18 Dec 2014 10:18

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik heb nu 2 kaartjes zelf ontworpen op hipdesign.nl. Erg handige website. Je kunt ook een kaartje van de website naar je eigen smaak aanpassen, dus ook met eigen gedichtje. Wij weten gelukkig al wel wat we ongeveer willen. Een stoer kaartje in de sfeer van zijn kamertje.
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Dec 2014 10:40

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Hier was goedkoop wat mij betreft geen duurkoop. Enige nadeel was dat je geen proefkaartje kon bestellen, alleen een pakketje proefkaartjes waarbij je de papiersoorten en formaten kon beoordelen. Maar je kon wel van je gepersonaliseerde kaartje een PDF bestand krijgen. Lijkt me anders voor die site ook geen doen, want je kunt de ontwerpen daar op zoveel punten aanpassen dat het een hoop werk zou zijn om elk van individueel kaartje een proefdruk te maken. We zijn in elk geval nog steeds blij met onze keuze en zeer tevreden over onze kaartjes. Ik had graag iets helemaal zelf ontworpen, maar zo creatief ben ik niet vrees ik, dus dit was een mooie oplossing. Een basisontwerp gekozen en dat naar eigen smaak aangepast qua lettertype, kleuren, foto, gedichtjes, zelf sterren toegevoegd. En dit was een van de weinige aanbieders waar je ook de achterkant van het kaartje (dubbelgevouwen kaart) kon gebruiken en zo dus vier zijden tot je beschikking had. We hebben bij beiden een aangepast stukje songtekst op de achterkant gedaan,

Het kon trouwens ook nog wat luxer en duurder, als we gekleurde enveloppen hadden gekozen, de kaartjes inclusief postzegel door hen hadden laten versturen, etc. Maar we hebben witte enveloppen gedaan (bij de oudste roze, maar eigenlijk gooi je de envelop toch weg), de kaartjes zelf gevouwen (was zo gebeurd) en zelf verstuurd. Enveloppen werden vooraf al geleverd dus die lagen al kant en klaar voor de geboorte.
<<

Anoniem199

Bericht 18 Dec 2014 10:45

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Dat van de achterkant is een goede opmerking. Bij hipdesign kan dat ook.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Dec 2014 11:37

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Wij hebben ons kaartje van hipdesign.nl. Echt hele leuke kaartjes daar.

Ik wist sowieso al wel wat ik ongeveer wilde en met een tweeling heb je minder keuze. Dus daar heb ik er zelf eentje gemaakt.
Er zaten ook 2 foto's van de kinderen op.
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 18 Dec 2014 11:37

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik heb een mooi kaartje gevonden op tsjipgeboortekaartjes.nl, aanbod is kleiner en het valt ook stuk duurder uit dan prijzen die ik hier lees. Terwijl ik het zelf qua prijs nog vond meevallen, de andere kaartjes die ik mooi vond waren nog veel duurder (en exclusiever).
<<

Anoniem104

Bericht 18 Dec 2014 11:48

Re: Geboortekaartje uitzoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 06 Jan 2015 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Dec 2014 12:19

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik ben blij met al die sites, ga ze stuk voor stuk bezoeken.
Wanneer moet je eigenlijk echt aan de slag met een kaartje? En hebben jullie pas een proefdruk besteld toen jullie de definitieve naam hadden?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2014 12:32

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik ga een familielid bij de drukker werken waar we bestelden, dus heb op de proefdruk beide keren niet de naam die het kindje zou krijgen gezet.
Het ging mij meer om formaat, kleur en lettertype.
<<

Anoniem112

Bericht 18 Dec 2014 12:39

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik heb alle keren pas na de 30 weken opzoek gegaan, nu wordt het ook pas in januari dus ook na 30 weken.
Het lijkt mij sowieso wel handig om de defenitive namen te hebben
<<

Patsy

Bericht 18 Dec 2014 12:46

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Lady schreef:Ik ben blij met al die sites, ga ze stuk voor stuk bezoeken.
Wanneer moet je eigenlijk echt aan de slag met een kaartje? En hebben jullie pas een proefdruk besteld toen jullie de definitieve naam hadden?


Wij vonden bij toeval hét kaartje toen ik 16 weken zwanger was, na de 20 weken echo zijn we alles gaan regelen. Vroeg, maar dan was het maar klaar.

Deze keer weten we ook al welk kaartje het wordt, maar wachten we iets langer met het bestellen.
De namen hadden en hebben we al voor het bestellen.
<<

Anoniem117

Bericht 18 Dec 2014 13:03

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik ben rond 25 weken gaan kijken. Toen ik in ziekenhuis lag heb ik een proefdruk besteld en gemaild met de site over mogelijkheden en aanpassingen. Dat was rond 32-33 weken. Toen ook definitief het kaartje uitgekozen (was overigens zelfde kaartje die ik met 25 weken al had gezien en waarvan ik een proefdruk had besteld).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Dec 2014 15:30

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Wij wilde in eerste instantie ook voor een lettre press kaartje gaan, erg mooi vind ik, maar helaas ook erg prijzig en daarom hebben we het uiteindelijk niet gedaan.

Mijn man heeft het kaartje gemaakt. Het is een oker geel kaartje met een grijs Amsterdammertje er op (het paaltje) en in witte letters: Hij is er! De binnenkant was wit en daar stond: Onze kleine Amsterdammer. En vervolgens zijn namen, zijn roepnaam en achternaam in oker geel en de rest van de tekst in grijs. Ook hebben we naast elkaar de geboortedatum, tijd en gewicht vermeld en onderaan onze namen. Op de achterkant hebben we links onder in witte letters ons adres en onze telefoonnummers vermeld.

Wij hebben 70 kaartje besteld en er 50 daarvan direct door de drukker laten verzenden en de overige kaartje zijn opgestuurd naar ons huis. Inclusief postzegels en verzenden waren we nog geen 200 euro kwijt en de kaartjes lagen de dag na bestellen al bij iedereen op de mat!
Het was via deze site, er zit een makkelijk ontwerp programma bij: http://www.geboortekaartjesdrukkerij.nl

Wij hadden het kaartje rond 30 weken af en een proefdruk die naar wens was in huis, toen ben ik in de weken daarna adressen gaan verzamelen en gaan invoeren op de site. De naam stond al vanaf 10 weken vast, dus onze proefdruk was met de naam. Ik denk dat het om te zien of de de lay out mooi is het wel het handigst is om de naam te weten bij het bestellen van de proefdruk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem151

Bericht 18 Dec 2014 16:37

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Onze kaartjes hebben we besteld bij kaartje2go, enige nadeel vond ik het formaat. Of heel klein, of heel groot
<<

Anoniem205

Bericht 18 Dec 2014 17:10

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ons kaartje was pas met 37 weken klaar.. De kleine kwam pas met 40+5
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Dec 2014 19:10

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik heb al heel vroeg in de zwangerschap via diverse internetsites proefkaartjes laten komen, de meesten vielen helaas gigantisch tegen maar gelukkig was er eentje die er van te voren al heel erg uit sprong en die is het uiteindelijk ook geworden. Wij zijn geslaagd bij Luckz, hier kon je voor €1 (geloof ik) een proefdruk aanvragen en heb toen 3 verschillende soorten papier gekozen en 3 verschillende namen. Na deze proefdrukken was meteen de naam duidelijk (toch anders als je het op papier ziet) en konden we ook mooi zien welk papier we nu wilden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Dec 2014 23:34

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik zag gisteren de naam die wij best wel mooi vinden ook voorbij komen op een kaartje op een van die sites en dat maakte het onderdaad veel echter dan het allen opschrijven of benoemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem286

Bericht 19 Dec 2014 00:02

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Framboos schreef:Via kaartje2go hebben we hem besteld . Hadden een ruim aanbod van verschillende merken en hoe meer kaartjes je besteld hoe hoger de korting is. Wij waren voor 80 kaartjes €125 kwijt. Ik vind de service uitstekend en de kaartjes van mooie kwaliteit. Hadden ook onze trouwkaart daar besteld paar jaar geleden.


precies dit :)
<<

Anoniem123

Bericht 19 Dec 2014 09:32

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Wij hebben bij beide kinderen kaartjes besteld bij ee n drukker. Bij siem heb ik echt mappen geleend maar pas bij map 15 vonden we een kaartje die we beide mooi vonden. Daar had ik bij Dian geen zin in, ook omdat we naar een ander dorp moesten voor een drukkerij. Van te voren op internet kaartje gezocht, gedichtje en opmaak gemaakt en toen naar de drukker gegaan. Wij hadden 100 kaarten met roze enveloppen voor 200 euro.
<<

Anoniem251

Bericht 19 Dec 2014 10:06

Re: Geboortekaartje uitzoeken

AnnaK schreef:Ik heb een mooi kaartje gevonden op tsjipgeboortekaartjes.nl, aanbod is kleiner en het valt ook stuk duurder uit dan prijzen die ik hier lees. Terwijl ik het zelf qua prijs nog vond meevallen, de andere kaartjes die ik mooi vond waren nog veel duurder (en exclusiever).


Van deze site hadden wij ook ons kaartje. Ik vond maar weinig kaartjes mooi genoeg maar deze vond ik erg stijlvol.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 19 Dec 2014 11:57

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Mooi van Mus heeft hele mooie kaartjes.

Lijkt me ook erg moeilijk om het goede, mooie kaartje uit te kiezen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 20 Dec 2014 09:36

Re: Geboortekaartje uitzoeken

Ik heb echt urenlang op internet gezocht naar kaartjes die we leuk vonden.

Wij hadden uiteindelijk bij de oudste een kaartje van Kaartmix/Dutchmix:
http://gallery.dutchmix.nl/index.php?cPath=86
Wij hadden dan de Babywhisper collectie. Kaartjes kan je zelf samenstellen uit allerlei sjablonen, etc. IDEAAL! Dus wel zelf ontwerpen, maar wel gewoon zelf kunnen ook als je grafisch niet zo sterk bent.

Bij de tweede was het makkelijk... Wilde dezelfde soort kaart, alleen dan met 2 popjes (grote zus bij een kinderwagen). Dus weer bij kaartmix gedaan.

Goede service, hebben na het definitieve bestellen zelfs nog gebeld om iets na te vragen of dat echt goed was...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Dec 2014 09:54

Re: Geboortekaartje uitzoeken

OMG mensen als je een tijdje op die Letterperssite zit, dan zijn toch alle kaartjes die je daarna ziet niet mooi meer? Die zijn echt prachtig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers