Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagelijks een bloedneus

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Dec 2014 21:14

Dagelijks een bloedneus

F heeft wel vaker periodes gehad met regelmatig een bloedneusje maar nu is het wel heel erg. Sinds een week vrijwel iedere dagen bloedneus. Soms zelfs meerdere op een dag. Niet allemaal even erg en vrij snel te stelpen. Vooral in bed is het vaak raak. Op het moment is hij niet verkoudenmaar heeft hij wel waterpokken. Zou het iets met elkaar te maken kunnen hebben? Meer kindjes die zo vaak last hebben van een bloedneus? Iedere keer raakt hij weer in paniek. Zo zielig.
Op zijn kamertje heb ik al een bakje met water aan de verwarming hangen. Kamer is ook niet te warm. Ga morgen maar de huisarts bellen maar die zal waarschijnlijk niet veel kunnen doen, al maak ik me best wel zorgen om de frequentie van de bloedneuzen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Dec 2014 22:47

Re: Dagelijks een bloedneus

Hier was het bij de oudste ook drama.
Iedere dag minimaal 1 bloedneus, maar vaker 3x per dag. En dan duurde ze rustig een half uur. We hebben er al hoofdkussens door weg kunnen gooien, niet meer schoon te krijgen.
Soms sliep ze er doorheen en dan werd ze wakker met een rood gezichtje van het bloed.
We merken trouwens wel als ze erg druk is of zich druk maakt om wat dan ook het sneller opkomt.

Ze raakte er ook gewoon uitgeput van en had weinig kleur meer in d'r gezichtje.

Bij de kno-arts hebben we ook 2 verschillende neuszalfjes gehad. Ze hielpen een klein beetje, maar niet voldoende. Dit heeft geresulteerd in dat ze 28 november geopereerd is en we 7 januari een afspraak gaan maken voor d'r andere neusgat.

Mijn vrouw had vroeger ook snel bloedneuzen (en nog steeds) blauwe plekken en dat heeft A.nouk dus ook. Dunne aders...
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem144

Bericht 17 Dec 2014 00:56

Re: Dagelijks een bloedneus

D heeft redelijk vaak bloedneuzen . Soms 10x per week , soms maar 1 x per week. Ook heeft ze snel blauwe plekken en is ze snel moe. Ik ben hier een tijd geleden voor naar de huisarts geweest. Deze heeft een bloedtest gedaan. Ik weet niet precies waarop.. er is niets geks uitgekomen. Voor de bloedneuzen adviseerde ze een neusspray die de vaatjes doet samentrekken, waardoor het bloeden sneller stopt ( ik ben de naam kwijt). Aangezien D. absoluut geen neusspray wil en het niet toe laat dat ik haar neusje dichtknijp tijdens een bloedneus, doen we het er maar mee. Erg lastig..
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Dec 2014 11:32

Re: Dagelijks een bloedneus

Wat heftig Dora! Zo sneu he, gezichtje helemaal onder het bloed, handjes, bed. Complete paniek iedere keer bij F. Hij loopt nu ook de heel dag meteen doekje bij zijn neus uit angst dat het gaat bloeden.

Zo'n zalfje lijkt me wel iets om te proberen. Wie weet helpt dat wel.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Dec 2014 11:32

Re: Dagelijks een bloedneus

Star, kreeg je die neusspray op recept?
<<

Anoniem144

Bericht 17 Dec 2014 11:49

Re: Dagelijks een bloedneus

Chipa schreef:Star, kreeg je die neusspray op recept?

Nee , ze had het op een briefje geschreven zodat ik dat bij de apotheek kon kopen. Ik weet alleen niet meer hoe het heet , omdat ik het niet gehaald heb ( aangezien dochter absoluut geen neusspray wil).
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 17 Dec 2014 11:57

Re: Dagelijks een bloedneus

Dan ga ik het maar eens gewoon bij de apotheek vragen. In ieder geval dank voor de tip! Is in ieder geval de moeite waard om dit eerst te proberen.
<<

Anoniem126

Bericht 17 Dec 2014 13:51

Re: Dagelijks een bloedneus

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 18 Dec 2014 19:47

Re: Dagelijks een bloedneus

Ik weet niet wat ze bij mij gebruikte toen ik klein was, ik had er namelijk ook veel last van. Ik weet wel dat een kno-arts het op een gegeven moment dichtgebrand heeft en dat ik er daarna nooit meer last van heb gehad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2014 19:49

Re: Dagelijks een bloedneus

Yrsa had een keer 's nachts een enorme bloedneus, echt haar hele bed zat onder, toen bleek ze een ontsteking in haar neus te hebben. We moesten toen een zalfje smeren met een wattenstaafje en toen ging het over.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder

cron