Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoofpeertjes

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Sep 2013 15:08

Stoofpeertjes

Ik maak vandaag voor het eerst stoofpeertjes.

Omdat het voor het eerst is, volg ik een makkelijk recept van de AH website:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/680136/stoofpeertjes/

Maar hoe maken jullie ze klaar?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 19 Sep 2013 15:15

Re: Stoofpeertjes

Een beetje op dezelfde manier als van het recept, alleen laat ik de rode bessensap weg en vervang de basterd suiker door 'gewone'.
Af en toe checken hoe het gaat in de pan én kokenop een héél laag pitje is een must!
Leven en laten leven
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 15:15

Re: Stoofpeertjes

Vroeger met port aangelengd met wat water, kaneel, vanille, kruidnagels. Tegenwoordig vervang ik de port door vruchtensap. De laatste keer heb ik het gemaakt met Roosvicee Multivit met bosvruchtensmaak omdat er niks anders in huis was, de kleur was alleen een beetje gek (oranje-achtig) maar het smaakte goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 22 Sep 2013 19:35

Re: Stoofpeertjes

Maakt het nog uit welke peer soort je gebruikt? :)
<<

Anoniem123

Bericht 22 Sep 2013 19:45

Re: Stoofpeertjes

Uiltje schreef:Maakt het nog uit welke peer soort je gebruikt? :)


Er zijn speciale stoofperen, bijvoorbeeld wilde gieseman.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 22 Sep 2013 19:47

Re: Stoofpeertjes

Ok zag namelijk dat de conference peer ergens in de aanbieding was maar dan kan ik beter kijken naar speciale stoofperen :)
<<

Anoniem123

Bericht 22 Sep 2013 19:56

Re: Stoofpeertjes

Als je even wacht liggen de stoofperen ook voor maar 1 euro per kilo bij de groenteman of groentekraam op de markt.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 22 Sep 2013 20:05

Re: Stoofpeertjes

Ja verheug me er nu al op :D
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:40

Bericht 22 Sep 2013 20:33

Re: Stoofpeertjes

heb ze gister ook gehaald de gieserman, heb alleen geen idee hoe ze bereid worden, me vriend maakt ze altijd
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Sep 2013 21:41

Re: Stoofpeertjes

Ik heb ruim 3 kilo van de buren gekregen :dance:. Mijn ma heeft ook een stoofperenboom (lol), en daar kan ik ze ook van krijgen.

Ik heb gisteren nog een kilo klaar gemaakt maar dan met gluhwein van de appie. 60 gram kristalsuiker, 350 ml gluhwein, 350 ml water en een kaneel stokje.

Ow ja die peren kan je tot februari goed houden, volgens mij zijn het die wilde gieseman. Ik hoefde ze dus niet klaar te maken en in te vriezen. Maja wel makkelijk, je hoeft ze alleen maar uit de vriezer te halen en op te warmen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Sep 2013 21:49

Re: Stoofpeertjes

Ik maakt ze altijd met perensuiker en een kaneelstokje. Zo lang mogelijk opzetten en daarna genieten.
Laatste een stuk wezen fietsen en toen een kilo stoofperen geplukt. Deze moet ik morgen maar eens gaan klaarmaken. Ik heb vandaag ook perenrood meegenomen van mijn ouders. Dus nu kan het.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 21:55

Re: Stoofpeertjes

Met suiker en kaneel en rode wijn! (meer weet ik niet, ik maak ze nooit zelf, daar heb ik een oma, een moeder en een man voor, haha)
<<

Anoniem 146

Bericht 22 Sep 2013 22:06

Re: Stoofpeertjes

Heeerlijk! Ik heb ze nog niet gespot in de supermarkt. Maar eet smakelijk!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Sep 2013 10:16

Re: Stoofpeertjes

Mmm lekker, binnenkort ook maar weer eens maken. Is ook lekker om witte peertjes te maken, en dan bij een dessert te gebruiken. Kook ze dan met vanillestokje, witte wijn, steranijs, kaneelstokje en suiker. Heel lekker met bijvoorbeeld vanille ijs en witte chocolade (mousse).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Sep 2013 08:43

Re: Stoofpeertjes

Ik vind het ook erg lekker om ze te koken in witte wijn met suiker en saffraan. Dan spijs maken van pistachenootjes en dan strudel hier van maken!
Erg lekker en het ziet er mooi uit, de gele peertjes en het groene spijs.
10.04.17
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Sep 2013 08:46

Re: Stoofpeertjes

Ik maak ze naar recept van mijn moeder, gewoon alleen met water, suiker en een kaneelstokje, als je ze maar lang genoeg op laat staan worden ze vanzelf mooi rood.

Ik liefst laat ik ze heel en serveer ik ze rechtop in een mooie schaal, dat ziet er zo leuk uit!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem151

Bericht 26 Sep 2013 10:37

Re: Stoofpeertjes

Zag ze hier ook al liggen bij de groenteman, volgende week maar weer eens maken!
Ik maak ze altijd met Perenrood en een kaneelstokje. Maar Perenrood is gewoon suiker met kleurstof, dus als het potje leeg is zal ik eens wat andere recepten proberen.
<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 09:25

Re: Stoofpeertjes

Volgens mij ben ik de enige persoon op de wereld die geen stoofpeertjes lust :wink:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2013 09:33

Re: Stoofpeertjes

Nee hoor mijn zus eet ze ook niet.
Ik heb ze nu in de koelkast staan gemaakt in gluwein. Straks maar weer een bakje opwarmen en lekker opeten als lunch met wat kwart en museli. Weggooien is ook zo zonde namelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 09:35

Re: Stoofpeertjes

Elliot schreef:Volgens mij ben ik de enige persoon op de wereld die geen stoofpeertjes lust :wink:

Nee hoor, ik lust ze ook niet.
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Sep 2013 17:08

Re: Stoofpeertjes

Rush schreef:
Elliot schreef:Volgens mij ben ik de enige persoon op de wereld die geen stoofpeertjes lust :wink:

Nee hoor, ik lust ze ook niet.


Ik ook niet, blegh. Vind de structuur van 't spul vreemd en bleh gewoon...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Sep 2013 17:12

Re: Stoofpeertjes

Ze hebben hier bij de Keuslager nu rookworst met stukjes stoofpeer er door heen. Je kon een stukje proeven. Ook al vind ik stoofpeertjes best wel lekker deze combinatie vond ik toch minder.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem20

Bericht 17 Dec 2013 11:23

Re: Stoofpeertjes

Even up!

Ik ga ze vanmiddag maken, alleen heb ik geen kaneelstokje.misschien raar, maar zou het ook met kaneel uit zo'n draaimolentje gaan?
Heb verder rode bessensap en bruine basterd
<<

Anoniem186

Bericht 17 Dec 2013 11:34

Re: Stoofpeertjes

Ja, dat moet ook wel lukken hoor, juani.
Lekker! Ik heb er ook weer eens trek in.
<<

Anoniem20

Bericht 17 Dec 2013 12:03

Re: Stoofpeertjes

Ik probeer het gewoon! Ik heb het nog nooit gemaakt (mn moeder maakt vaak wat extra voor mij...vriend lust niet) , ben reuze benieuwd hoe het gaat smaken :)
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One