Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Dec 2014 15:55

Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Kun je op maandag besluiten die middag vrij te nemen? Of een andere dag in die week?
Of moet je dat echt een van toe voren goed plannen en rekening houden met bepaalde factoren?

Zelf kan ik in principe op dezelfde dag of in een week besluiten om vrij te nemen als er verder geen/weinig andere mensen afwezig zijn en het qua werkzaamheden te doen is. Ik vind dat wel erg prettig. Ik zou zelfs 's ochtends kunnen bellen dat ik niet kom werken, maar dat vind ik zelf niet netjes om te doen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Dec 2014 16:03

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Wij hebben inval die niet altijd kan werken, dus dan heb ik pech. Mocht de inval wel kunnen werken, dan kan ik wel dezelfde middag nog vrij krijgen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 14 Dec 2014 16:04

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Mijn werk is heel flexibel, ik kan mij bijvoorbeeld op maandag voor de hele week inplannen of zorgen dat ik op een dag vrij ben. Dat is handig want ik hoef eigenlijk nooit vrij te vragen als ik iets heb; dan plan ik mijzelf gewoon niet in. Ik heb wel een aantal verplichtingen waar ik niet zomaar onderuit kan en als ik eenmaal ingepland sta, kan ik geen vrij meer krijgen.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 14 Dec 2014 16:09

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Eigenlijk bijna niet. Ik ben aan de schoolvakanties gebonden, dus tussendoor vrij nemen is niet echt een optie. Laat staan dezelfde week of dag. Gelukkig heb ik niet een hele moeilijke leidinggevende, dus als ik echt ergens heen moet onder werktijd b.v valt er vaak wel wat te regelen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Dec 2014 16:12

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet echt. Werk in de zorg, veel zieken al dus vrij krijgen/nemen moet ver van te voren.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Dec 2014 16:17

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik moet zelf inval regelen voor mijn lessen als ik bijv een doktersafspraak heb tijdens m'n werk. En ik neem eigenlijk nooit vrij, is ook niet nodig want ik kan dingen er goed omheen plannen.
#teammaple🍁
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 14 Dec 2014 16:19

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee dat is lastig. Als ik vrij wil zijn, betekend dat altijd dat er iemand anders van zijn/haar vrije dag terug moet komen. Met ziekte idem. Dus ziekmeldingen zijn weloverwogen. Maar ziek ik ziek natuurlijk.
Ik werk in de horeca, en het bedrijf is 7 dagen per week open. We maken de roosters per maand. Ik kan dus wel altijd aangeven als ik een dag niet kan werken, of ergens speciaal voor vrij wil zijn. Natuurlijk niet teveel in de weekeinden. Maar er wordt zoveel als mogelijk is, rekening mee gehouden. En ruilen kan ook, maar natuurlijk wel met iemand die gelijkwaardig is.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Dec 2014 16:21

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Dezelfde dag nog wordt lastig.. Maar ergens in de week is geen probleem. Mijn werk kan ik evt. ook vanuit huis doen, mocht 't echt nodig zijn, maar ik heb sowieso flexibel werk en een nog flexibelere leidinggevende.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 14 Dec 2014 16:24

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

edit
Laatst gewijzigd door Lenthe op 24 Dec 2014 12:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Dec 2014 16:26

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet, werk in het onderwijs. Heel soms heb ik iets onder werktijd wat niet anders kan, dan kan er wel iets geregeld worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 14 Dec 2014 16:28

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Eigen verantwoordelijkheid. Wij doen niet aan vervanging. Als ik college moet geven kan ik geen vrij nemen. Mijn dagen zijn verder vooral gevuld met afspraken. Als ik niet kom zal ik die moeten verzetten. Dat gaat soms lastig en soms makkelijk, afhankelijk van met wie en waarover.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 14 Dec 2014 16:47

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik moet het afstemmen met mijn collega. Een van ons moet van 9 tot 5 aanwezig zijn. Maar in principe zou ik dus die zelfde middag nog vrij kunnen nemen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Dec 2014 16:52

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik moet het van te voren aanvragen moet mijn patiënten ergens anders inplannen dan.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 14 Dec 2014 17:32

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet op maandagochtend de middag vrij vragen, maar een andere dag in de week kan wel.

Maar ik vind dat zelf niet zo prettig. Hou toch minstens 1 week van te voren aan.
<<

Anoniem94

Bericht 14 Dec 2014 17:43

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee, dat kan ik niet. Ik ben twee middagen per week vrij, dus op die middagen probeer ik mijn afspraken te plannen.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Dec 2014 17:45

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Als de nood aan de man is kan ik vrij makkelijk vrij krijgen, zelfs zou ik 's ochtends voor diezelfde middag vrij kunnen regelen.
Maar als ik gewoon voor de fun een dag vrij wil, dan plan ik die altijd ruim van tevoren. Het is dus niet zo dat ik 's zomers op een mooie dag bedenk dat ik ' smiddags wel zin heb om op het strand te liggen en dan 's middags vrij neem, dat vind ik stom.

Verder ben ik standaard 1 dag per week vrij, dus ik plan zoveel mogelijk op die dag. Alleen mijn huisarts werkt niet op die dag, dus moet ik daar altijd wel vrij voor vragen.
Laatst gewijzigd door Anoniem321 op 14 Dec 2014 17:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Dec 2014 17:45

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet makkelijk. Als ik vrij wil moet ik ruilen, tenzij dat ik het ver van te voren aangeef. Ik weet dat mijn roostermaker nu met het rooster vanaf 16 februari tot eind maart bezig is, dus ik kan eigenlijk alleen nog maar vrij vragen vanaf 1 april.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Dec 2014 17:50

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Dezelfde dag nog wordt erg lastig denk ik. Ze houden als regel 21 dagen van te voren als termijn aan. Komende vrijdag had ik al een halve snipperdag genomen maar ik heb daar nu een hele dag van gemaakt, dit heb ik een week van te voren geregeld en dat ging nog. Scheelt ook of andere collega's in dezelfde week vrij hebben gevraagd denk ik, dat was nu namelijk niet het geval.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Dec 2014 17:56

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet. Ik sta voor de klas en vrij nemen is in principe onmogelijk. Als ik écht een dag vrij moet hebben (zoals afgelopen donderdag), dan moet ik bijv. ruilen met een collega.
❤ 7 juni 2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 14 Dec 2014 18:04

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee kan niet heel makkelijk vrij nemen.
Werken met klanten op afspraak en die staan er zo goed als elke dag.
Het komt wel eens voor dat het rustig is en dan kan je mits er andere collega's zijn vrij nemen.
En andere dingen ver vooruit plannen als je vrij wilt hebben.
Behalve als je begrafenis hebt of andere belangrijke dingen dan moet je je klanten gaan afbellen.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 14 Dec 2014 19:01

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee ik kan niet zomaar vrij nemen op dezelfde dag. De regel is zelfs zo dat ik een maand van te voren moet vrij vragen voor een bepaalde datum, of ruilen met een collega. Dat doe ik best vaak, want ik werk in de horeca dus je kunt 7 dagen per week tussen 09.00 en 00.00 uur ingepland worden. Als ik nooit zou vrijvragen en/of ruilen, kon ik niet veel doen buiten m'n werk.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 14 Dec 2014 19:18

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Helemaal niet makkelijk. Ik kan momenteel niet eens buiten schoolvakanties vrij nemen. Zit nu ook nog met ruim 2 weken vakantie-uren. Die ik nu voor de kerst en tussen kerst en oud en nieuw moet opmaken. En dat in de voor ons drukste periode van het jaar.
<<

Anoniem170

Bericht 14 Dec 2014 19:26

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Vrij makkelijk. Alleen deze maand niet echt ivm financiele jaarafsluiting. Alleen is het wel zo dat je 2x zo hardmag werken de dag erna :12:
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 14 Dec 2014 19:38

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee ik kan zondag niet besluiten om maandag vrij te nemen omdat ik per rooster werk en in de zorg kan dat gewoon niet. We zitten al met personeel tekort
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Dec 2014 19:38

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

In theorie kan ik gewoon zelf bepalen wanneer ik vrij neem, kan ik als ik geen zin meer heb naar huis gaan, alleen langere vakanties buiten de bouwvak, kerst ed om moet ik bespreken. In de praktijk komt daar niets van terecht omdat ik alles weer zelf moet inhalen en er al te veel ligt. Dus ik neem wel vakanties maar zo tussendoor een dagje zonder speciale reden daar komt niets van ook al heb ik vrije dagen genoeg.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers