Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2014 20:04

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik kan wel makkelijk vrij nemen vaak schuif ik met cliënten dan kost het mij ook geen uren.

Bij m'n moeder haar werk moeten ze in oktober al de vakantie van het volgende haar doorgeven doe je dat niet krijg je geen vrij.
Afbeelding
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 14 Dec 2014 21:08

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Officieel moet ik 6 weken van te voren vrije dagen aanvragen. Wat maakt dat onderling ruilen met collega's veel makkelijker is, en dat gebeurt dan ook regelmatig.
<<

Anoniem178

Bericht 14 Dec 2014 22:23

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Zelfde middag kan meestal wel. Meestal deel ik het dan ook alleen maar mee, vragen doe ik zelden.

Afgelopen zomer besloot ik 6 dagen vantevoren dat ik meeging met wat vrienden op vakantie. Toen heb ik wel gevraagd of ze het erg vonden dat ik binnen een week 10 dagen de hort op was. Geen enkel probleem.
<<

Anoniem286

Bericht 14 Dec 2014 22:44

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Nee, Ik had in december de aanvragen moeten doen van maart geloof ik. Eventueel kun je wel diensten ruilen met een collega als je kort dag toch iets vrij wilt hebben.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Dec 2014 22:59

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Makkelijk, ik hoef geen vrij te vragen maar kan vrij nemen wanneer ik wil. Maar dat kan dan wel alleen als ik geen afspraken heb (of die met goed fatsoen kan verplaatsen).
<<

Anoniem152

Bericht 14 Dec 2014 23:01

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Normaal gesproken heel makkelijk; ik kan bij wijze van spreken morgenochtend bellen en zeggen dat ik een dagje vrij wil.
Alleen zitten we nu even in een hele drukke periode i.v.m. een nieuwe wet die deels per 1 januari van kracht wordt en daardoor moeten er allerlei brieven de deur uit en die brieven veroorzaken weer een hoop telefoontjes. Nu is het dus even alle zeilen bijzetten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Dec 2014 23:37

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik kan niet zomaar vrij nemen. Ik werk bij een onderwijsgerelateerd bedrijf, dus ik heb vrij in de schoolvakanties en met feestdagen en verder niet. Voor echt belangrijke zaken als bijvoorbeeld een begrafenis is er heus wel wat te regelen, maar verder niet.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Dec 2014 23:43

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet. Ik werk 2 vaste dagen en ze rekenen op mij. Als ik vrij wil nemen moet er een ander in de plaats komen. Dat is moeilijk om die dezelfde dag nog te regelen omdat we een klein team hebben.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Dec 2014 23:48

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Niet. Werk in de zorg en ik moet minstens een maand van te voren aanvragen welke dag ik vrij wil hebben.
Dagdelen kan ik niet vrij nemen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Dec 2014 10:40

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Dezelfde dag niet, de regel is zo'n beetje een week van te voren als je een dag vrij wilt en een maand van te voren als je een week of langer vrij wilt, uiteraard ook in overleg met directe collega's en leidinggevende.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 15 Dec 2014 11:45

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Hier is het helemaal afhankelijk van hoeveel projecten er lopen. Als het heel druk is kan ik niet zo maar een dag vrij nemen, als het rustig is wel. Als het heel rustig is en naar verwachting blijft, dan is last minute een week vrij ook geen probleem.
Voor mijn werk wordt verwacht dat ik flexibel ben, dus het is fijn dat de flexibiliteit 2 kanten op werkt :)

Een week vakantie hoef ik ook niet te overleggen. Alleen in de zomer periode moeten we even opletten dat niet iedereen tegelijk weg gaat.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem173

Bericht 15 Dec 2014 12:01

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik kan niet zo makkelijk op korte termijn vrij nemen, eigenlijk helemaal niet tenzij een gewichtige reden als een begrafenis. Ik moet ruilen met een collega, maar ik ben bijvoorbeeld op mijn volgende afdeling de enige derdejaars duaal student. Daardoor is ruilen al lastiger. Gelukkig heb ik genoeg rooster vrije dagen die ik kan aanvragen. Kan tot eind december nog maart aanvragen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 15 Dec 2014 12:14

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ja, dat kan in principe wel. Ik overleg het wel altijd even met mijn collega maar mijn werk ijs vrij flexibel, als het werk maar gedaan wordt, wanneer dat nu is maakt niet zoveel uit.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem193

Bericht 15 Dec 2014 12:31

Re: Hoe makkelijk kun jij vrij nemen op je werk?

Ik zou vrij kunnen nemen wanneer ik wil, maar het werk wordt niet door een ander gedaan, dus als er dringende zaken zijn dan doe ik het niet omwille van onze klanten.
Als de kinderen ziek zijn, naar de dokter moeten of wat dan ook, kan ik wel altijd direct de deur uitvliegen naar ze toe. Desnoods schakel ik de telefoon naar mijn eigen mobiele door als hier niemand is die hem op kan pakken.

Eigenlijk neem ik amper vrij. Probeer zoveel mogelijk op mijn vrije middagen of in het weekend te doen.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers