Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten om mee te nemen

<<

Anoniem101

Bericht 14 Dec 2014 10:36

Eten om mee te nemen

Ik ben op zoek naar (gezond) eten dat makkelijk meegenomen kan worden naar werk en school. Wat nemen jullie zoal mee? De eisen zijn voornamelijk: gezond, snel, kindvriendelijk (in ons geval betekent dat met name niet te exotisch, en zeker geen dingen als gedroogd fruit) en makkelijk om mee te nemen.

Een salade vind ik altijd makkelijk, die maak ik in de ochtend en neem ik in een plastic bak mee. Maar nemen jullie bijvoorbeeld weleens soep mee (lijkt me ideaal om te lunchen, maar hoe vervoer je dat handig zonder knoeien?)?

Wat ik verder regelmatig meeneem: noten, gesneden appel met kaneel (daar zijn de kinderen ook dol op), rouwkost (tomaatjes, radijsjes).

Wat zijn jullie tips?
<<

Anoniem186

Bericht 14 Dec 2014 11:08

Re: Eten om mee te nemen

Muffins. Met verschillende soorten meel (haver, kokos, spelt, tarwe, boekweit enz).

Soep kan je in een thermoskan mee nemen. Je kan ook thermosbakjes kopen. In zo'n bakje zou je evt ook pap mee kunnen nemen.

Eimuffins zijn ook perfect om mee te nemen.
Of ei in andere vormen (gekookt, gebakken, roerei).

Zelf granola maken is ook lekker. Lekker om zo een handje van te eten of over een bakje yoghurt te doen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 14 Dec 2014 13:25

Re: Eten om mee te nemen

Soep in een thermosflessen ideaal. Ik heb een halve liter fles van de ikea, als ik die 's morgens omspoel met heet water en vul met warme soep is dit met de lunch nog altijd goed warm.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers