Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Daten, exclusiviteit of niet?

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 13 Dec 2014 20:45

Daten, exclusiviteit of niet?

Ben benieuwd naar jullie mening, heb een 'discussie' met een vriend van me.

Hij is vrijgezel en heeft op dit moment contact met twee meiden, met wie hij allebei binnen nu en twee weken een date heeft gepland. Hij zegt eerst te willen kijken hoe het klikt in het echt, voordat hij een 'keuze' maakt. Hij vindt dat dit gewoon kan, zolang hij nog geen relatie heeft.

Nu vind ik dit eigenlijk niet kunnen, als ik met iemand naar een date aan het toewerken ben verwacht ik eigenlijk van de ander dat 'ie tegelijkertijd niet nog met meerdere meiden op die manier contact heeft. Ik vind een stukje exclusiviteit daarin wel belangrijk.

Hoe zien jullie dit?
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2014 20:47

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik ben het eens met je vriend; hij heeft die meiden nog nooit gezien en zit dus nergens aan vast. Hij is vrij om te doen wat hij wil en te daten wie hij wil. Kan me goed voorstellen dat het toevallig zo loopt en dat hij dan toch benieuwd is naar allebei. Ik had zelf eerder dit jaar ook contact met twee mannen, met wie ik toen twee dagen na elkaar had afgesproken. Daar gaat mijn voorkeur niet naar uit, maar het liep toevallig zo. Pas na meerdere dates met één persoon kun je denk ik over exclusiviteit gaan praten.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Dec 2014 20:49

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ben het met die vriend eens. Op het moment dat het serieuzer word kan het best ook exclusiever worden. Maar stel je date met date 1 die is mwoah. Dan heb je date twee die is echt je droom. Stel je nou voor dat date twee niet meer wil omdat ie tweede keus was das toch onwijs zonde. Stel de eerste date is super kun je de ander altijd nog afzeggen
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Dec 2014 20:50

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik vind dit wel kunnen! Zou alleen zelf denk ik eerst met één persoon gaan daten en kijken of het klikt, voordat ik een afspraak zou maken met een ander, dat wel.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Dec 2014 21:11

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Exclusiviteit is er wat mij betreft pas als er over een relatie gesproken wordt, verder doe ik dus precies waar ik zin in heb. Ben vrijgezel met een reden hoor, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 13 Dec 2014 21:16

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Hmm, begrijp jullie aan de ene kant wel, maar vraag me toch af hoe jullie het omgekeerd zouden vinden. Stel, je hebt een leuke vent leren kennen, je bent aan het aftasten of het misschien leuk is voor meer en ondertussen doet hij dat ook nog met één of meer andere meiden. Ik zou dat niet tof vinden...
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2014 21:19

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Tja, zo gaat dat nou eenmaal in de wondere wereld van het daten :laughcry: Haha, tof is het niet, maar als het goed is, krijg je daar niks van mee natuurlijk. Hij moet er dan zelf maar achter komen dat ik de leukste ben ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Dec 2014 21:22

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Snowflakes schreef:Hmm, begrijp jullie aan de ene kant wel, maar vraag me toch af hoe jullie het omgekeerd zouden vinden. Stel, je hebt een leuke vent leren kennen, je bent aan het aftasten of het misschien leuk is voor meer en ondertussen doet hij dat ook nog met één of meer andere meiden. Ik zou dat niet tof vinden...


Ja, maar omgekeerd mag ik dat dan net zo goed. Ik hoef het niet te weten idd en hij zal het van mij ook niet weten. Leven en laten leven....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem211

Bericht 13 Dec 2014 21:24

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik ben het met jou eens. Zou dat ook niet tof vinden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Dec 2014 22:02

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik zou het ook niet tof vinden, maar dat is wel het datingsgebeuren.
Ik weet zelf dat het ook al kan het via de app goed klikken, het in real life tegen kan vallen. Moet je dan de 2e persoon via de app aan het lijntje houden, wachten totdat de eerste date geweest is? Met risico dat die 2e ondertussen ook verder zoekt (logisch) en vind, maar de eerste date tegenvalt
(overigens niet dat ik dit zo doe hoor. Maar kan me voorstellen dat t zo wel eens voorkomt)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Dec 2014 22:07

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Het is misschien niet leuk, maar ik vind het wel kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 13 Dec 2014 22:13

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik vind dat prima kunnen. Je zit nergens aan vast.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 13 Dec 2014 22:34

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Persoonlijk zou ik me eerst op één persoon richten en met hem daten. Mocht ik na die date besluiten dat het niets is, dan pas naar de volgende. Ik ben het dus met jou eens.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Dec 2014 22:51

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Joan schreef:Persoonlijk zou ik me eerst op één persoon richten en met hem daten. Mocht ik na die date besluiten dat het niets is, dan pas naar de volgende. Ik ben het dus met jou eens.


Ik zou me denk ik ook op één persoon richten, maar gewoon omdat ik me daar fijner bij zou voelen. Kan me heel goed voorstellen dat anderen dat niet doen, want je hebt tenslotte niks met elkaar. Ik zou het dus ook niet perse erg vinden als mijn date ook nog een ander meisje zou daten (wel jammer, maar niet erg).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 13 Dec 2014 22:53

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik zou het stiekem wel een afknapper vinden als mijn date met nog meer meisjes date. Maar goed, ik ben best wel traditioneel in zulke dingen :)
<<

Anoniem304

Bericht 13 Dec 2014 23:02

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik snap die vriend wel, maar ik vind het lastig..
Ik heb nooit gedate en weet dus niet precies hoe dat gaat, maar als ik zo terugdenk aan het contact wat ik met m'n vriend had voordat het m'n vriend werd, tot in de late uurtjes op msn enzo, dan had ik het echt niet leuk gevonden als hij dat soort contact ook met andere meiden onderhield.

Beetje lastig uit te leggen.

Als je elkaar ontmoet in de kroeg en dan voor de vrijdag erop een date afspreekt kan ik me voorstellen dat je misschien nog zo'n date hebt die week. Maar zo zal daten wellicht niet werken haha.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Dec 2014 08:56

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik vind 't heel erg afhangen van hoe het contact verloopt, vóór de date. Is dat heel intensief en persoonlijk, dan vind ik een overlap in daten niet cool. Is 't redelijk casual, tja..
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 14 Dec 2014 09:26

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Ik vind er zelf wel een verschil in zitten of je de dates al eens hebt ontmoet of dat dit nog moet gebeuren. Ik heb zelf ook wel eens met 2 tegelijk contact gehad via tinder en toevallig waren die eerste dates ook 2 dagen na elkaar. Maar nadat ik ze allebei had ontmoet ben ik met 1 ervan door gaan daten. Die ander nooit meer gesproken. Als ik al een tijdje aan het daten ben met iemand dan vind ik het ook niet cool dat hij met andere date. Want blijkbaar vind je elkaar dan leuk genoeg om elkaar vaker te zien. Waarom dan nog met iemand daten? Aan de andere kant ligt het er ook aan hoe serieus iemand is natuurlijk. Als je het allebei gewoon voor een lolletje doet dan boeit het ook niet of hij of zij andere ziet.

Ik denk altijd maar, als je elkaar echt heel leuk vind dan wil je niet eens met een ander daten.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Dec 2014 10:13

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Als je echt al verliefd op elkaar aan het worden bent, intensief contact hebt, veel aan het daten bent, met elkaar zoent en misschien al met elkaar naar bed gaat, dan zou ik het niet leuk vinden als diegene ook nog een ander meisje achter de hand heeft.

Maar als je elkaar nog nooit hebt ontmoet en je zit echt nog in de beginfase van elkaar eens ontmoeten, aftasten, eens zien hoe leuk de ander wel of niet is, dan vind ik dat je prima meerdere projectjes naast elkaar kunt hebben.
<<

Anoniem108

Bericht 14 Dec 2014 14:04

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Gebaseerd op de OP snap ik die vriend wel. Hij heeft beiden nog niet gezien, dus zou hij exclusief moeten worden met een contactpersoon uit zijn telefoon. Dat lijkt me niet realistisch en het lijkt mij ook niet uitzonderlijk dat hij beiden wil hebben gezien, voordat hij een beslissing maakt. Ik kan me wel voorstellen dat het voor die meiden niet fijn is, maar wie zegt dat zij dit niet ook zo doen? Exclusiviteit zou ik benoemen en niet op rekenen op basis van wat er nu is omschreven. Iets niet leuk vinden, vind ik trouwens ook weer wat anders dan het niet vinden kunnen. Zoals ik het lees, doet die vriend niets fout en gedraagt hij zich zoals velen doen met daten. :)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Dec 2014 16:16

Re: Daten, exclusiviteit of niet?

Nougat schreef:Als je echt al verliefd op elkaar aan het worden bent, intensief contact hebt, veel aan het daten bent, met elkaar zoent en misschien al met elkaar naar bed gaat, dan zou ik het niet leuk vinden als diegene ook nog een ander meisje achter de hand heeft.

Maar als je elkaar nog nooit hebt ontmoet en je zit echt nog in de beginfase van elkaar eens ontmoeten, aftasten, eens zien hoe leuk de ander wel of niet is, dan vind ik dat je prima meerdere projectjes naast elkaar kunt hebben.


+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers