Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Sep 2013 17:04

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Nee, mijn vriend ging/gaat inderdaad niet veel alleen met dochter op stap.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Sep 2013 17:07

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Wat een geneuzel over een tas. Wij hebben een zwarte tas, die was gratis.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 17:15

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Haha, wij hadden ook gewoon een tas die we al hadden, als luiertas gebombardeerd hoor. Daar zat alles al in, zodat wanneer je even weg moest, je niet eerst weer moest nadenken daarover.
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 17:16

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Parisienne schreef:Nee, mijn vriend ging/gaat inderdaad niet veel alleen met dochter op stap.

Oh, ok, wat apart? Is daar een speciale reden voor?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Sep 2013 17:19

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

-ED- schreef:
Parisienne schreef:Nee, mijn vriend ging/gaat inderdaad niet veel alleen met dochter op stap.

Oh, ok, wat apart? Is daar een speciale reden voor?


Ik werk meestal vroeg in de ochtend of juist 's avonds en ben dus overdag veel thuis. Daarom gaar mijn vriend ook niet zo vaak alleen met zoon op pad, we gaan liever met z'n drieën.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Sep 2013 17:49

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

-ED- schreef:
Parisienne schreef:Nee, mijn vriend ging/gaat inderdaad niet veel alleen met dochter op stap.

Oh, ok, wat apart? Is daar een speciale reden voor?

Mijn vriend werkt heel veel, vooral 's middags en 's avonds, zo'n 6 dagen per week. Ik werk niet, ik studeer. Als hij een dag vrij is ben ik eigenlijk ook altijd thuis.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 17:58

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Of een man wel of niet met een roze luiertas 'kan' lopen is de discussie toch niet? Dat bepaalt iedere man voor zich, lijkt mij. Het gaat er nu om of de kleur/stijl van de verzorgingsspullen per se aangepast moet zijn op het geslacht van het kind.

Wat betreft de luiertas, ik had een lichtbruin leren verzorgingstas van Fab die ik alleen zelf gebruikte, als mijn man met de kinderen wegging dan stopte hij gewoon zelf wat spullen in een tas. Niet dat hij die tas niet had mogen gebruiken of zo, maar hij pakte net zo makkelijk een andere. Overigens had ik ook lang niet altijd die hele verzorgingstas mee, als ik even wegging gooide ik gewoon twee luiers en een pak doekjes onderin de wagen en hooguit nog dat verschoningsmatje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 18:31

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Kun je als luiertas ook gewoon een stevige schoudertas gebruiken met meerdere vakken bijvoorbeeld?

Domme vraag misschien hoor? Maar wat is er zo speciaal aan een luiertas?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 18:36

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Intoxicated schreef:Kun je als luiertas ook gewoon een stevige schoudertas gebruiken met meerdere vakken bijvoorbeeld?

Domme vraag misschien hoor? Maar wat is er zo speciaal aan een luiertas?


De binnenkant is waterafstotend zodat als er een drinkpakje knapt of een tube zal opengaat of zo, niet je hele tas verpest is (vooral fijn als je dus een leren tas hebt). Verder heb je wat grotere vakken voor de luiers en zitten er vaak nog wat losse dingetjes bij, zoals een verschoningsmatje, een etuitje voor een fles, dat soort dingen.

Ik had er dus eentje van Fab en er was ook een gewone tas die verder volkomen identiek was, behalve de binnenvoering, het verschoningsmatje, en dergelijke. Achteraf heb ik spijt dat ik niet die gewone heb genomen trouwens, want die plastic voering bleek heel snel te scheuren.

Van de Cowboybag heb je ook een speciale verzorgingsvariant, zag ik laatst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 18:38

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Ohh okee! Dat is handig :) Nooit geweten.

Ik wil tegen die tijd ook een mooie leren haha! Mijn vriend vast ook :D
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 18:50

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Had ik ook. Wel zo handig, want daarna kwam er een jongen in en daarna weer een meisje
<<

Anoniem315

Bericht 19 Sep 2013 19:08

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Ik heb een zandkleurige wagen besteld en heb daarbij een zwarte tas. Lekker unisex. Heb je het geblaat over of het wel of niet bij het geslacht past ook niet.

Ik neig trouwens momenteel het meest, naast grijs, wit en zwart, naar blauw. Als het een meisje is, dan past blauw ook prima, m.i. Andersom, roze dus, zou ik minder snel kiezen. Ik draag zelf ook, en ik ben een meisje, meer blauw dan roze.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Sep 2013 19:14

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Artemis schreef:Had ik ook. Wel zo handig, want daarna kwam er een jongen in en daarna weer een meisje



Huh heb jij 3 kinderen?
R. 2013
D. 2016
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 19:22

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Caroow schreef:
Artemis schreef:Had ik ook. Wel zo handig, want daarna kwam er een jongen in en daarna weer een meisje



Huh heb jij 3 kinderen?

Nee, 2. Maar mijn schoonzus heeft daarna ook een dochter gekregen en die zat óók in onze kinderwagen :thumbup:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Sep 2013 19:23

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Vandaar! Ik dacht al, ik heb nooit wat over een dochter gelezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 19:26

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

-ED- schreef:
Star007 schreef:
-ED- schreef:Nou ja, het is op dat moment natuurlijk wel zijn tas, net zo goed als het jouw tas is wanneer jij met je kind op pad bent. Vandaar dus dat wij gekozen hebben voor neutrale spullen. We zijn niet ineens zelf baby's omdat we ouders zijn van een baby. Ik moet echt altijd lachen om van die moeders die ineens met knalroze tassen lopen met bloemetjes en al helemaal om vaders die zich ineens zo gedragen. :laughcry:[/

Ik loop bij voorkeur in roze spulletjes met bloemen. Roze oorbellen, roze sleutelhanger, roze sjaal, roze horloge, bloemetjesjurken. Gewoon, want dat is leuk.

De luierertas en de wagen waren hier neutraal, ik ben al roze en bloemetjes genoeg van mezelf en daar gaat mijn man nog mee over straat ook. Als het aan mij had gelegen was de complete babyuitzet roze geweest, zelfs bij mijn zoon
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 19:27

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Caroow schreef:Vandaar! Ik dacht al, ik heb nooit wat over een dochter gelezen.

Dat wel, als het goed is, alleen niet twee dochters. :thumbup:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 19:29

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Ik had een denim Bugaboo met zandkleurige aanvullende bekleding. Ik had toen wel het plan om meisjesachtige aanvullende bekleding te bestellen voor Yrsa, roze of rood met witte stippen of zo, maar dat heb ik nooit gedaan, ik vond het wel best zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Sep 2013 19:38

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

-ED- schreef:
Roze schreef:Mijn vriend zou rustig met een roze luiertas gaan lopen, boeit hem echt niks. En niet omdat het van mij moet, want als hij het verschrikkelijk zou vinden dan neemt hij maar een eigen exemplaar in een andere kleur. In elk geval ga ik niet met een neutrale tas lopen als ik iets anders leuker vind, aangezien ik er bijna altijd mee moet lopen. Ik zou ook rustig een roze tas nemen voor een jongen, ik moet ermee lopen, het kind niet.

Gaat je vriend/man dan zoveel minder op pad met zijn kind?

Ja, want hij werkt fulltime en ik niet. En hele dagen thuiszitten doen we ook niet, dus ik ga er in de praktijk vaker op uit. En als mijn vriend vrij is, gaan we vaak met z'n drietjes op pad en ben ik degene die de tas draagt. Plus als hij alleen gaat, stopt hij het vaak ergens anders in, en neemt alleen het hoognodige mee (en ik sleep ook allemaal zooi van mezelf mee in de tas). Dus in de praktijk zal hij echt maar weinig de luiertas meenemen denk ik, als straks de kleine er is (nu neem ik hem zelf nog amper mee omdat dochter al veel minder spullen nodig heeft). Dus dan heb ik toch wel graag een tas die ik mooi vind. Mijn vriend geeft me nog gelijk ook, en gaf aan dat het hem werkelijk niks interesseert om als het zo uitkomt met een eventueel meer vrouwelijkere luiertas rond te lopen.
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 19:42

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Ga je nou niet verdedigen Roze. Je trapt in een val hier. Je krijgt nu straks het commentaar dat het raar is dat jij kennelijk meer met je kind doet dan de vader en dat hij nooit iets zelfstandig onderneemt en dat zijn smaak toch net zo belangrijk zou moeten zijn als de jouwe, en dat als hij akkoord gaat met jouw smaak is het geen echte vent.

Dus dan weet je dat vast. Ik zou me dus ook niet gaan verdedigen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Sep 2013 19:47

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Intoxicated schreef:Kun je als luiertas ook gewoon een stevige schoudertas gebruiken met meerdere vakken bijvoorbeeld?

Domme vraag misschien hoor? Maar wat is er zo speciaal aan een luiertas?
Ik heb nooit een luiertas aangeschaft, had gewoon m'n eigen tas mee. Het enige wat ik meenam was een schoon rompertje, een paar luiers en een pak doekjes. En een fles. Paste prima in m'n gewone tas en er is gelukkig nooit iets gelekt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Sep 2013 19:48

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Artemis schreef:Ga je nou niet verdedigen Roze. Je trapt in een val hier. Je krijgt nu straks het commentaar dat het raar is dat jij kennelijk meer met je kind doet dan de vader en dat hij nooit iets zelfstandig onderneemt en dat zijn smaak toch net zo belangrijk zou moeten zijn als de jouwe, en dat als hij akkoord gaat met jouw smaak is het geen echte vent.

Dus dan weet je dat vast. Ik zou me dus ook niet gaan verdedigen.

Eigenlijk heb je helemaal gelijk ook! En al zou het allemaal raar zijn hoe het bij mij gaat, zolang het voor ons maar werkt :thumbup:
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 20:13

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

`Tja, ieder zijn ding. Hier wel blij dat man een vader is voor onze dochter.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Sep 2013 20:15

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

Eeeeeeeeenn daar gaan we weer :popcorn:
<<

Anoniem286

Bericht 19 Sep 2013 20:16

Re: Donkerbruine kinderwagen voor een meisje?

-ED- schreef:`Tja, ieder zijn ding. Hier wel blij dat man een vader is voor onze dochter.


:laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers