Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke wikkeldeken?

<<

Anoniem118

Bericht 11 Dec 2014 21:21

Welke wikkeldeken?

Ik wil graag nog een mooie wikkeldeken kopen. Vooral om te gebruiken in de maxicosi en evt. in de wandelwagen, maar sowieso lijkt het me wel lekker in dit seizoen, zo'n warme wikkeldeken. De prijzen verschillen echter nogal en ik twijfel tussen iets mét of juist zónder voetjes/voetenzakje. Op het eerste gezicht lijkt de puckababy the gogo me super, maar is hij wel echt zo handig en fijn als dat hij lijkt?

Daarom de vraag: welke wikkeldeken raad jij aan? Welke heb je en wat vind je de voor- en nadelen?
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Dec 2014 21:29

Re: Welke wikkeldeken?

Ik had voor beide kinderen een Babynomade van Red Castle. Vrij prijzig, maar vooral bij dochter (die is van eind oktober) heb ik er de hele winter plezier van gehad. Heerlijk warm, makkelijk om te doen en te bevestigen met klittenband en ook geschikt voor gebruik in de maxi cosi. Ook gebruikte ik hem vaak op het CB omdat het beter blijft zitten dan een gewone omslagdoek.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Dec 2014 21:33

Re: Welke wikkeldeken?

Ik had er meerdere (gekregen) maar twee die ik veel gebruikte ik had 1 dikke fleece voor in de maxi cosi (van jollein geloof ik, met de gaten e.d. die nodig zijn voor de maxi cosi). Is in de winter ook veel gebruikt. en een mooie van little dutch voor binnen in huis en in de prille zomerse dagen ook gebruikt voor in de wagen.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 11 Dec 2014 21:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem118

Bericht 11 Dec 2014 21:33

Re: Welke wikkeldeken?

Ohja, de naam nomade zag ik ergens anders ook voorbij komen. Ga eens googlen. De prijs maakt me op zich niet uit, mits ik er dan wel vanuit kan gaan dat hij goed gebruikt gaat worden.
<<

Anoniem121

Bericht 11 Dec 2014 21:46

Re: Welke wikkeldeken?

Ik heb er meerdere:

- red castle baby nomade: Lekker warm en omdat de gordels niet door de wikkeldeken gaan hoef je je baby niet uit te pakken als je hem/haar over wilt leggen vanuit de maxicosi in bed/kinderwagen/box.

-wallaboo wrapper: Lekker voor in het voor/najaar omdat ie niet te warm is. Hiervan gaan de gordels wel door de doek. Met drukknoppen kan je zelf kiezen of je een capuchon maakt of niet en helemaal uitgevouwen is het een soort speelkleed.

- wallaboo voetenzak nore: Gevoerd en daardoor heerlijk warm. Kind hoeft eigenlijk geen jasje aan omdat hij ook als een soort 'mummyslaapzak' gebruikt kan worden en met de knopen kan je een capuchon maken. Ook hier gaan de gordels door de voetenzak. Hiervan heb ik er 2 (1 in de kinderwagen en 1 in de maxicosi)

- nino en ideas slaapzak: zelfde idee als de voetenzak maar kan niet in de maxicosi. Deze gebruik ik in de kinderwagen/wieg/box net hoe het uitkomt.


Als ik het zo neerzet heb ik er wel veel...
<<

Anoniem118

Bericht 11 Dec 2014 21:57

Re: Welke wikkeldeken?

Haha, da's wel een leuke collectie ja Pluis! Voorlopig wil ik het bij ééntje houden :wink:
En dan ziet die Nomade er wel goed uit inderdaad.

Misschien nog iemand ervaring met de puckababy of de snoozebaby?
Die laatste lijkt me ook wel fijn voor binnen, is denk ik niet zo dik als de puckababy, of zie ik dat verkeerd?
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 11 Dec 2014 22:09

Re: Welke wikkeldeken?

Ik heb de snoozebaby wikkeldoeken en heb ze heel veel gebruikt de eerste weken. Zijn super warm (en ik vind ze ook zo mooi haha). Ik gebruik ze nu nog als wikkeldoeken bij het cb of in het ziekenhuis. Ik heb alleen geen ervaring met ze, met de temperaturen buiten gebruiken. In de mc heb ik gewoon een voetenzak.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 11 Dec 2014 22:11

Re: Welke wikkeldeken?

Ik heb ook een snoozebaby wikkeldeken, maar vind hem helemaal niet fijn. Een pasgeboren baby is te klein om zijn hoofdje in het mutsje en benen in de gaten te hebben. Ik zag gisteren bij het cb een lodger wikkeldeken en die zag er zo heerlijk warm en zacht uit, dat ik er zelf wel in had willen liggen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fiene

Bericht 11 Dec 2014 23:06

Re: Welke wikkeldeken?

Ik heb nooit wikkeldekens gebruikt en beide kinderen zijn in een strenge winter geboren. Ik pakte ze dik in in een jasje en gooide er een dekentje over heen. Ik ben nooit zo geweest van dat soort aankopen waar je ook een goedkopere oplossing voor kunt bedenken haha.
<<

Anoniem118

Bericht 11 Dec 2014 23:15

Re: Welke wikkeldeken?

Haha, ja op zich is het met een gewoon dekentje ook prima te doen natuurlijk Fiene!
Maar omdat ik al vrij veel 'budget' heb gedaan en nu een flinke financiële meevaller heb wil ik er toch graag een aanschaffen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Dec 2014 23:17

Re: Welke wikkeldeken?

Ik had er zelf twee voor binnen gemaakt en de maxicosi zak van koeka, vond ik heel fijn!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Dec 2014 23:21

Re: Welke wikkeldeken?

Ik vind alles van Koeka echt prachtig. Kijk eens op Villa Vrolijk op internet. Die hebben echt zulke leuke dingen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Dec 2014 23:33

Re: Welke wikkeldeken?

Ik had een ' simpele' van de Hema voor in de Mc. Maar die werd al redelijk snel aan de kleine kant waardoor ze met een beetje trappelen haar voeten eronder uit had.
Toen vouwde ik gewoon een fleecedekentje helemaal om haar heen.

En thuis had ik ook nog die van moeders voor moeders.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 12 Dec 2014 00:05

Re: Welke wikkeldeken?

Wij hebben de puckababy gogo. Dochter verzoop erin toen ze net geboren was, maar paste er al snel wat beter in. Mooi en heerlijk warm. Ik gebruik 'm momenteel standaard in de maxicosi, fijn om dicht te vouwen als ik buiten naar de auto loop en dan weer wat open kunnen vouwen in de warme auto of in de winkel. N. heeft het heel snel warm, dus heeft er nu geen jasje in aan want dat is echt veel te warm voor haar (wel muts, sjaal en slofjes). Nadeel vind ik dat 'ie dan bij de voetjes vaak wat open valt en het bij de beentjes dus wat kouder is. Oh, en het klittenband blijft soms aan die mooi afgewerkte randjes hangen waardoor die wat gaan 'rafelen'.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 12 Dec 2014 09:03

Re: Welke wikkeldeken?

Ik had een snoozebaby geleend van mijn schoonzusje want zij was er helemaal weg van, maar ik vind het zelf niks. Heb hem 2x geprobeerd en was de hele tijd bezig met zijn beentjes terug in die gaten te doen en hem weer goed te leggen anders paste het niet. In de maxi cosi gebruik ik een voetenzak.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Dec 2014 09:35

Re: Welke wikkeldeken?

Ik gebruik een lodger en gewoon een fleecedekentje voor over haar beentjes.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Dec 2014 09:36

Re: Welke wikkeldeken?

Lilou schreef:Wij hebben de puckababy gogo. Dochter verzoop erin toen ze net geboren was, maar paste er al snel wat beter in. Mooi en heerlijk warm. Ik gebruik 'm momenteel standaard in de maxicosi, fijn om dicht te vouwen als ik buiten naar de auto loop en dan weer wat open kunnen vouwen in de warme auto of in de winkel. N. heeft het heel snel warm, dus heeft er nu geen jasje in aan want dat is echt veel te warm voor haar (wel muts, sjaal en slofjes). Nadeel vind ik dat 'ie dan bij de voetjes vaak wat open valt en het bij de beentjes dus wat kouder is. Oh, en het klittenband blijft soms aan die mooi afgewerkte randjes hangen waardoor die wat gaan 'rafelen'.


Ik zat ook een beetje met een kindje wat een winterjas veel te warm vind in de maxi cosi. Ik heb nu een poncho gekregen en 1 gehaakt en dat vind ik een ideale oplossing. Niet zo warm als een winterjas maar toch 'beschermd'.
<<

Anoniem251

Bericht 12 Dec 2014 09:41

Re: Welke wikkeldeken?

Wij hebben de wrapper Oslo van Koeka. Ik vond Koeka eigenlijk te duur maar wilde er wel iets van kopen omdat ik het ook erg mooi vind. MAAR... De wrapper vind ik achteraf niet zo handig. Dochter houdt er niet van om met haar armpjes ingepakt te zitten en als ze hem aanheeft heb ik het gevoel dat ik de gordels van de MC niet goed dichtkrijg omdat haar armpjes ook ingepakt zitten. Wil hem nog wel gaan gebruiken in de kinderwagen nu het echt koud wordt.
<<

Anoniem118

Bericht 12 Dec 2014 15:27

Re: Welke wikkeldeken?

Hmm wisselende ervaringen dus. Ik neig dan toch naar die Nomade. Maar misschien wacht ik toch maar even. Kijken of ik het mis straks of dat gewone dekentjes idd genoeg zijn. Mag ik daar wel wat meer van kopen :p
<<

Anoniem85

Bericht 12 Dec 2014 16:08

Re: Welke wikkeldeken?

Ik gebruikte die van snoozebaby, had er ook hetzelfde boxkleed. Maar ik gebruikte hem de eerste weken voor binnen en voor naar het cb. In de Maxi cosi had ik een voetenzak en in de wagen een lakentje en dekentje en deed ik hem een dik vestje aan, en toen het heel koud was ook nog het dekbedje erover wat bij de wagen hoorde.

Bij een volgende wil ik een wikkeldeken of voetenzak van koeka, zulk mooi spul! Villa vrolijk heeft inderdaad erg leuke spullen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Dec 2014 11:59

Re: Welke wikkeldeken?

Ik heb een (voeten) zak voor in de maxicosi ideaal en kan ze de doek ook niet afschoppen en ze hoeft geen jas aan.
2014 2016
<<

Anoniem118

Bericht 13 Dec 2014 12:59

Re: Welke wikkeldeken?

Heb een katoenen Nomade besteld! En daarnaast nog een fleece dekentje. Moet vast goedkomen straks :)
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Dec 2014 13:09

Re: Welke wikkeldeken?

Leuk! Ik wist niet eens dat ze ook katoenen hadden trouwens. Ik had er bij beiden eentje van fleece. Bij de oudste prima, want die moest er de winter mee door. En dan gebruikte ik hem ook naar buiten en dan met een dekentje erover als we bijvoorbeeld gingen wandelen. Maar voor de jongste was hij redelijk snel al te warm. Al heb ik er bij beiden echt veel plezier van gehad.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Mrt 2016 11:56

Re: Welke wikkeldeken?

Even een upje:

Is het het waard op extra geld uit te geven aan een wikkeldoek met uitsparingen voor in de Maxi-Cosi. Kun je dan de baby met deken er wel makkelijk uitpakken?
Er staat namelijk bij meerdere wikkeldoeken: '' ook handig voor in de MC ''
Maar op de foto zie ik dan geen uitsparingen voor de gordel..
Wij hebben de Maxi-Cosi Pebble Plus gekocht.

Of hebben jullie gewoon de baby ingestopt met een dekentje ?
2016
<<

Patsy

Bericht 28 Mrt 2016 12:01

Re: Welke wikkeldeken?

Wij hebben dat nooit gehad. We gebruikten eerst de voetenzak en later stopten we ze in met een gewone deken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers