Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke duowagen

<<

Patsy

Bericht 11 Dec 2014 13:50

Welke duowagen

Vraag aan de tweelingmama's en de mama's met 2 kinderen waar weinig leeftijdsverschil tussen zit.

Welke duowagen hebben jullie en hoe bevalt deze? Nog tips waar ik op moet letten?

Mijn zoon is, als ik rond de uitgerekende datum beval, 15 maanden als de baby geboren wordt. Dus we moeten op zoek naar een tweelingwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een wagen waarin de kinderen naast elkaar zitten omdat dit me gezelliger lijkt voor de kinderen, praktischer lijkt met sturen en ik het mooier vindt. Maar als iemand me wil overhalen, ga je gang...

Ook wil ik graag dat er een maxi cosi op het onderstel past en dat er een reiswieg op kan ipv een babynestje, een babynestje lijkt me namelijk totaal niet comfortabel.

Iemand tips of ervaringen die ze wil delen?
<<

Anoniem81

Bericht 11 Dec 2014 13:54

Re: Welke duowagen

Ik had de ABC zoom, achter elkaar. Ideaal, kon overal binnen.

Ivm het gewicht gebruik ik nu de fietskar, daar zitten ze natuurlijk naast elkaar, maar door het formaat kan ik niet overal door.
<<

Anoniem103

Bericht 11 Dec 2014 13:58

Re: Welke duowagen

Wij hebben een Koelstra flexxo twin. Ik vond het een hele fijne wagen, goed wendbaar en ze zaten er allebei lekker in. Ik weet alleen niet of de maxi cosi op het onderstel kan want ik gebruikte de wagen alleen vanuit huis.

(Hij staat hier nog trouwens maar hij mag verkocht als je interesse hebt)
<<

Anoniem124

Bericht 11 Dec 2014 14:01

Re: Welke duowagen

Tania schreef:Wij hebben een Koelstra flexxo twin. Ik vond het een hele fijne wagen, goed wendbaar en ze zaten er allebei lekker in. Ik weet alleen niet of de maxi cosi op het onderstel kan want ik gebruikte de wagen alleen vanuit huis.

(Hij staat hier nog trouwens maar hij mag verkocht als je interesse hebt)


deze hebben wij ook, prima wagen.
<<

Patsy

Bericht 11 Dec 2014 14:06

Re: Welke duowagen

Stofzuiger, ik ben bang dat wanneer ik mijn zoontje in het voorste zitje zet en de baby in de achterste dat ik de wagen dan de stoep haast niet op krijg.

Ik zal mij eens even verdiepen in de Koelstra. Tania, bedankt voor je aanbod, ik zal het onthouden.
<<

Anoniem112

Bericht 11 Dec 2014 14:37

Re: Welke duowagen

Ik had ook de koelstra flexxo twin, vond m ook echt heel fijn.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Dec 2014 15:22

Re: Welke duowagen

Ik heb een mutsy met duosit.
Ideaal... Kan hem zowel enkel als dubbel gebruiken.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem255

Bericht 11 Dec 2014 15:59

Re: Welke duowagen

Wij hadden een Easywalker.
Hele fijne wagen en ik heb zelfs nu nog weleens spijt dat ie weg is.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Dec 2014 16:26

Re: Welke duowagen

<<

Anoniem80

Bericht 11 Dec 2014 16:31

Re: Welke duowagen

Hier zit er 17 maanden tussen en ik had een mutsy onderstel dus hebben we daar de duoseat bijgekocht. Ideaal omdat hij amper groter is dan een standaard wandelwagen en je dus overal kunt komen. Dat was voor mij de reden om een wagen achter elkaar te kiezen ipv naast elkaar. En ik vond het fijn dat ik hem met alleen Hayley kon gebruiken door dr maxoxosi of de kinderwagenbak erop te klikken, maar ook met hen samen in dr duoseat.
<<

Patsy

Bericht 11 Dec 2014 17:18

Re: Welke duowagen

Burgemeester Nicky schreef:Misschien heb je nog iets aan deze twee topics:

duowagen-t7956.html?hilit=duowagen
duowagen-wel-niet-t3304-25.html?hilit=duowagen


Dankje! Daar heb ik zeker wat aan!
<<

Patsy

Bericht 11 Dec 2014 17:29

Re: Welke duowagen

Bedankt voor jullie reacties! Ik had nog nooit van de Mutsy Duoseat gehoord. Dat klinkt wel ideaal, dan weet ik ook zeker dat hij in de kofferbak past.

Op de koelstra past geen maxi cosi. Ik ga er even goed over nadenken of ik dat wil. Voor een snelle boodschap met de auto is het wel heel fijn als dat kan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Dec 2014 19:14

Re: Welke duowagen

De Icandy Peach!
Geweldig ding! En ook heel snel om te bouwen als je hem tussendoor voor 1 kind wilt gebruiken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem198

Bericht 11 Dec 2014 21:00

Re: Welke duowagen

Is de Bugaboo Donkey niets voor je? Dat lijkt mij echt de perfecte wagen

https://www.bugaboo.com/NL/nl_NL/stroll ... boo-donkey
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 11 Dec 2014 21:08

Re: Welke duowagen

Wij hebben de bugaboo donkey. Heerlijke wagen!
Voor de maxicosi hadden wij een dubbele adapter maar er bestaan ook enkele geloof ik!
Laatst gewijzigd door Myloon op 12 Dec 2014 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem171

Bericht 11 Dec 2014 22:25

Re: Welke duowagen

Wij hadden de easywalker duo, echt een super fijne wagen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 12 Dec 2014 00:34

Re: Welke duowagen

Wij hebben ook de bugaboo Donkey en ik vind het echt een geweldige wagen.
Maar deze is wel prijzig. Wij hebben 'm heel erg intensief gebruikt, dus bij ons was hij het geld wel waard.
Hij is heel erg licht en heel compact in te klappen.
Je kunt 'm op allerlei manieren gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2014 09:51

Re: Welke duowagen

Wij hebben de Mountain jungle duo gekocht via mp.
Nog geen idee hoe hij bevalt.
Scheelt enorm met nieuw en 2de/3de hands, qua prijs.
<<

Patsy

Bericht 12 Dec 2014 10:11

Re: Welke duowagen

Ik ga sowieso op marktplaats kijken voordat ik een kinderwagen aanschaf.

De Bugaboo vind ik prachtig, maar wel erg duur, ook tweedehands.

Kan op de Mountain Jungle een maxi cosi, Caramba?

Vrienden van ons hebben ook een easywalker voor hun tweeling, die bevalt ze ook goed.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2014 10:19

Re: Welke duowagen

Het kan wel, alleen wij moeten goed navragen welke adapters erop kunnen.
De 1 zegt het kan en de ander zegt het kan niet. Op de site van Mountain Buggy staat dat het wel kan. Alleen je hebt een type kinderwagen van 2010, dat is de duo en de nieuwe type is de duet.

Bij Baby-Dump, verschillende filialen, gevraagd welke maxicosi erop kon, werd er bij de 1 gezegd er kunnen geen adapters op en bij de ander werd gezegd, op de adapters past alleen de maxicosi citi.
Kijk ik op de site van Mountain Jungle, staat er, adapters zijn coor maxicosi pebble, citi en de cabriofix :palm:
Maar nu nog uitzoeken welk type wij dus hebben en of het daadwerkelijk gaat passen, kinderwagen en alle boekjes liggen bij mijn vader op zolder, vandaar.
<<

Patsy

Bericht 12 Dec 2014 10:37

Re: Welke duowagen

Lekker handig Caramba. Maar fijn dat het wel kan! Wij hebben de Maxi Cosi Cabriofix, dus dat moet lukken dan.

Ik ga zo eens even weer op marktplaats zoeken, wil sowieso pas iets kopen na de 20 weken echo.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2014 10:51

Re: Welke duowagen

Wij hebben hem vlgs mij 2 weken voor de 20 weken echo gekocht. Wilde graag een zwarte, maar zagen veel in kleur.
Voor €250,- hebben we deze gekocht. Zag er goed uit, geen vlekje e.d. Nieuw kosten ze snel €1300,-.

Succes met zoeken en vinden.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 12 Dec 2014 11:06

Re: Welke duowagen

Op het tweelingforum waar ik kom, denk ik wel dat de Bugaboo en de easywalker het meest gebruikt worden.
Zelf heb ik geen ervaring met de easywalker. Van die wagens achter elkaar, weet ik dat het top zwaar wordt zeker met stoepranden. Een vriendin van mij kan in sommige winkels ook niet in de lift.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem280

Bericht 12 Dec 2014 11:24

Re: Welke duowagen

Ik wilde sowieso geen tandemwagen. Idd, topzwaar en grote bochten moeten maken.
Die wij hebben is de smalste duo wagen die er is. Is 63cm breed. Bijna gelijk aan een 1ling wagen.
<<

Patsy

Bericht 12 Dec 2014 11:33

Re: Welke duowagen

Wij hebben een hele brede gewone wagen, die is gewoon breder! Ik hou nog ruimte over in mijn kofferbak!

Achter elkaar lijkt mij ook niet handig, zeker omdat er zoveel verschil in gewicht is tussen M en zijn broertje of zusje. En de V&D hier heeft maar een klein liftje, daar wil ik wel in passen natuurlijk
:angel:.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers