Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school

<<

Fiene

Bericht 13 Dec 2014 20:55

Re: Kerstdiner op school

Hier dus ook geen diner, hebben we eigenlijk nooit. Ik heb een kerstontbijt op vrijdag en donderdagavond hebben we een inloop.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Dec 2014 20:56

Re: Kerstdiner op school

Ik zou er (na het diner/schoolvakantie) toch nog eens met school over hebben want ik vind dit zo echt geen stijl.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Dec 2014 10:22

Re: Kerstdiner op school

Bij R op de opvang moeten we normaal brood mee geven. Komende week is het kerstbroodsmeerweek, ze krijgen lekkere broodjes en leren het smeren. Dat vind ik echt een heel erg goed idee.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem255

Bericht 14 Dec 2014 16:59

Re: Kerstdiner op school

Jeetje, wat een gedoe Rejoy.

Ik moet om 10u op school zijn.
Dan neem ik mijn dochter mee en nog 2 kindjes uit de klas. Dan gaan we thuis het eten maken en om 12u moeten we weer op school zijn.
Dingen die warm gegeten worden, worden 's avonds op school warm gemaakt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Dec 2014 17:46

Re: Kerstdiner op school

[table=]Soms als ik dit soort topics lees dan denk ik echt hoe moet ik dat in vredesnaam regelen als ze straks naar school gaan?!?!?

Maar goed on topic, ik vind het lief van je Rejoy dat je zo je best doet voor je dochter Maar ik zou toch echt bij de juf aangeven dat het niet fijn is dat ze zo star is.[/table]
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem103

Bericht 14 Dec 2014 21:36

Re: Kerstdiner op school

Bedankt voor alle ideeën. Het wordt toch de lasagne. J. mocht kiezen en hij wilde eerst patat maar dat vond ik niet zo handig dus nu wordt het lasagne. Er stond verder nogsteeds niet zoveel op de lijst wat hij eet dus misschien overleg ik toch nog met de juf of ik er nog iets bij moet maken.

Rejoy, ik snap dat je de patat regelt om je dochter niet teleur te stellen dat zou ik ook doen maar ik zou de juf wel goed duidelijk maken dat je verder niet gediend bent van zulke acties.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Dec 2014 21:48

Re: Kerstdiner op school

In één van mijn klassen wordt volgens mij ook patat gehaald bij een snackbar en daarnaast worden er andere (gezondere) dingen gemaakt geloof ik (is met mijn duocollega besproken). Ik vind het allemaal prima, het gaat erom dat de kinderen het lekker vinden en dat ze ervan eten ipv dat de helft blijft staan. Boeit toch niks of het bij een kerstdiner hoort?
❤ 7 juni 2018
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 14 Dec 2014 22:06

Re: Kerstdiner op school

Studiebol schreef:[table=]Soms als ik dit soort topics lees dan denk ik echt hoe moet ik dat in vredesnaam regelen als ze straks naar school gaan?!?!?

Maar goed on topic, ik vind het lief van je Rejoy dat je zo je best doet voor je dochter Maar ik zou toch echt bij de juf aangeven dat het niet fijn is dat ze zo star is.[/table]


Zorgen dat je er als de kippen bij bent zodra je een inschrijflijst van iets ziet hangen :laughcry:
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Dec 2014 22:58

Re: Kerstdiner op school

Annie24 schreef:
Studiebol schreef:[table=]Soms als ik dit soort topics lees dan denk ik echt hoe moet ik dat in vredesnaam regelen als ze straks naar school gaan?!?!?

Maar goed on topic, ik vind het lief van je Rejoy dat je zo je best doet voor je dochter Maar ik zou toch echt bij de juf aangeven dat het niet fijn is dat ze zo star is.[/table]


Zorgen dat je er als de kippen bij bent zodra je een inschrijflijst van iets ziet hangen :laughcry:


Haha moet dat wel op een dag zijn als ik ze kan op halen en ze niet naar de bso moeten..
:heart: :heart: 2011
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 15 Dec 2014 23:39

Re: Kerstdiner op school

Ik maak voor zowel N als J haar klas kwarktaartjes. Per klas 12 taartjes in van die doorzichtige wegwerp bakjes, chocolade kerstkrans erop en klaar! Morgen deelt N ook al uit èn ik moet extra werken deze week dus druk druk!
Mother of 3 adorable children
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Dec 2014 00:09

Re: Kerstdiner op school

Tania, mogen ze zelf gewoon iets kiezen en op de lijst schrijven of moeten ze kiezen uit een lijst?
C heeft het papier maar half gelezen dus ik ben nog niets wijzer. Als ze zelf iets mogen kiezen laat ik schoonmoeder wat Marokkaans/arabische hapjes maken, denk ik.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem103

Bericht 16 Dec 2014 00:16

Re: Kerstdiner op school

Chaos schreef:Tania, mogen ze zelf gewoon iets kiezen en op de lijst schrijven of moeten ze kiezen uit een lijst?
C heeft het papier maar half gelezen dus ik ben nog niets wijzer. Als ze zelf iets mogen kiezen laat ik schoonmoeder wat Marokkaans/arabische hapjes maken, denk ik.


Ja je kan zelf je naam opschrijven en er iets bijschrijven. Stonden ook een paar vaste dingen op (appelsap, chocomelk en servetten geloof ik) maar die zijn gok ik al ingevuld.
<<

Fiene

Bericht 17 Dec 2014 22:09

Re: Kerstdiner op school

Rejoy; ik ben benieuwd hoe het is afgelopen? Heb je nog kunnen ruilen?
<<

Anoniem74

Bericht 18 Dec 2014 19:53

Re: Kerstdiner op school

Hoe hebben jullie kindjes het gehad, en waren er veel hapjes over?

Ik was net even door het klaslokaal aan het gluren, bij de andere groep 1 was nog zoooveel over. Eigenlijk wel zonde dat er zoveel hapjes gevraagd wordt....die kindjes eten echt niet veel tijdens zo'n avond.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Dec 2014 19:55

Re: Kerstdiner op school

Ligt het nou aan mij of is het raar om bij zo'n kerstdiner alleen maar zoetigheid te eten met de kinderen? Mijn man heeft ze net opgehaald en was er wat geirriteerd over. Hij kreeg bijna alle kip weer mee naar huis en verder was er alleen maar zoetigheid en hebben ze vooral cake en koek gegeten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem74

Bericht 18 Dec 2014 19:59

Re: Kerstdiner op school

Ligt niet aan jou. Ik heb daarstraks ook even gespiekt, maar er waren gelukkig weinig suikerdingen bij. Was wel blij om. Heb zelf ook een klein beetje suiker in de flappen gestopt, appel en kaneel is al smaakvol genoeg.

Ik hoop dat er nig wat appelflappen over zijn. Mn schoonouders komen morgenochtend langs bij vriend, ik ben aan het werk, en heb geen tijd en zin nu om koekjes te kopen. Kunnen ze mooi zo'n appelflap eten :kerstduim:


Wel jammer dat ze weinig kip hebben gegeten chaos..weet je wat je morgen eet :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2014 20:01

Re: Kerstdiner op school

Bij ons zijn er wel hartige en zoete dingen, maar die staan zo'n beetje door elkaar in een soort buffet, ik kan me wel voorstellen dat de juf er niet op gaat letten wie wat eet (op een jongetje met glutenallergie na dan) en dat het best kan gebeuren dat sommige kinderen alleen zoet eten. Dat er vrijwel alleen zoet is, is wel wat apart, maar daar zou ik me zelf niet heel druk om maken die ene keer in het jaar. Desnoods hou je er volgend jaar rekening mee en lunch je wat uitgebreider, met een soepje erbij of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem255

Bericht 18 Dec 2014 20:13

Re: Kerstdiner op school

Ik vond het hier wel gevarieerd.
Spiesjes met fruit, groente, worstjes, kaas.
wraps met kip volgens mij
soep
knakworstje in bladerdeeg
Salade en aardappelsalade
mini pizza en mini sandwiches
cupcakes
en wat koekjes

dat is wat ik zo snel zag liggen.

ik maak me er overigens niet zo heel druk over. Thuis eet ze heel gevarieerd dus die ene avond....
<<

Anoniem103

Bericht 18 Dec 2014 21:01

Re: Kerstdiner op school

Ik snap wel dat de juf niet alle kinderen in de gaten kan houden met wat ze pakken. Alleen was het misschien handiger geweest als ze een rijtje hoofdgerecht en een rijtje toetjes zouden maken want bij onze klas was er volgens mij ook wel veel zoet. Ik had 'smiddags even aan de juf gevraagd hoe het ging met eten en die zei al dat ze gewoon mochten pakken wat ze wilden, dat het gewoon een gezellige avond was en ze zich niet druk maakte om wat de kinderen wel of niet aten (had ik gevraagd omdat J. bang was dat hij vlees moest eten en daarom niet naar het kerstdiner wilde).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2014 21:06

Re: Kerstdiner op school

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je het vervelend vindt dat er zoveel zoet is als je kind niet echt een rem heeft. Van Yrsa weet ik wel dat ze zich niet gaat volproppen omdat ze ook als het iets lekkers is toch al vrij snel vindt dat haar buik vol zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2014 21:08

Re: Kerstdiner op school

Ik las bij een nichtje van ons op fb dat haar dochter maar 2 dingen kon eten omdat bijna alles met rundvlees was omdat er van de juf niks zoet mocht. Ze mag geen rund dus dat was een sneu kerstdiner. Lijkt me ook stom, een kinderkerstdiner zonder zoete dingen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 18 Dec 2014 21:16

Re: Kerstdiner op school

Hier was het aardig verdeeld, zowel hartig als zoet. Er was nog wel het een en ander van m'n courgettecake over. Het bakje wat ik voor de ouders had neergezet was wel op.

Spencer, vreemd dat daar van te voren dan niet naar gevraagd is. Bij ons is dat van te voren wel duidelijk gevraagd om door te geven. Hoewel ik er niets over gehoord heb.
Ik wilde eerst spekjes door m'n courgettecake doen, maar uiteindelijk gewoon vega gehouden zodat iedereen het kon eten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Dec 2014 21:18

Re: Kerstdiner op school

De kip is al op hoor :angel: , alleen zuur voor mijn schoonmoeder, die woont 20-30 min verderop en is het speciaal komen brengen want ik hoor nog niet achter het gasfornuis zo kort na een bevalling :thumbup:

Dat ze veel zoet eten vind ik op zich helemaal niet zo erg hoor, ik vind het alleen vervelend dat ze nu met buikpijn naar bed zijn gegaan. Als ze toch niet voor iets wat op een warme maaltijd lijkt gaan, hadden ze met al die zoetigheid mijn inziens beter voor een lunch kunnen gaan dan net voor het slapen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem84

Bericht 18 Dec 2014 21:25

Re: Kerstdiner op school

Mijn man heeft direct uit zijn werk patat bij de snackbar gehaald en in de klas neer gezet. Was wel een gestress, maar uiteindelijk heeft hij het daar toch op tijd weten te krijgen.
<<

Anoniem74

Bericht 18 Dec 2014 21:57

Re: Kerstdiner op school

Fijn rejoy! Hopelijk heb je volgend jaar meer geluk met hetgeen je moet maken cq regelen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers