Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner op school

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Dec 2014 11:55

Re: Kerstdiner op school

Ik zou het aankaarten bij de leerkracht, als je bij mij zou komen zou ik samen met je naar een oplossing zoeken, Rejoy!
<<

Anoniem84

Bericht 12 Dec 2014 12:01

Re: Kerstdiner op school

Mijn ouders werken ook allebei, schoonouders wonen te ver weg. Broertje is misschien nog een idee, maar ik heb zo'n vermoeden dat hij (18) er niet heel erg op zit te wachten om patat naar 19 uitzinnige kleuters te brengen. Misschien dat hij het om 17.15 klaar kan hebben, dan kan ik vlug heen en weer rijden en kan het om 17.20u op school zijn. Wie weet is er nog iemand die met me wil ruilen en anders moet mijn man maar wat proberen te regelen.
Met de juf was helaas geen overleg mogelijk. Patat was iets wat heel veel kinderen heel graag wilden hebben, dan moest ik onderling maar zien te regelen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Dec 2014 12:06

Re: Kerstdiner op school

Oi.. dat vind ik echt niet zo netjes eigenlijk...
Maar goed, daar schieten we nu toch niets mee op.. wellicht inderdaad een andere moeder op school?
<<

Anoniem84

Bericht 12 Dec 2014 12:12

Re: Kerstdiner op school

Ik ook niet, dit motiveert niet echt om de volgende keer nog iets te doen als ze me het zo moeilijk maken en niet mee willen denken. Maar vooruit, we vinden wel een oplossing.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 12 Dec 2014 12:32

Re: Kerstdiner op school

Haha, ik zou naar de patatzaak gaan dan en 5 patat zonder bestellen en voor de lol laten bezorgen.
<<

Anoniem85

Bericht 12 Dec 2014 13:11

Re: Kerstdiner op school

SDL schreef:Haha, ik zou naar de patatzaak gaan dan en 5 patat zonder bestellen en voor de lol laten bezorgen.



Is toch ook een goede oplossing? Gewoon patat zonder bestellen en laten bezorgen. Lekker warme friet en geen gedoe.
Zij willen friet, dan krijgen ze friet :kersthaha:
<<

Anoniem166

Bericht 12 Dec 2014 13:20

Re: Kerstdiner op school

Pfff, Rejoy, wat vreemd dat de juf zich zo star opstelt. Wij hebben niet eens een frituurpan, dus ik zou het al niet eens zelf kunnen maken. Ik zou het dus ook moeten bestellen en ophalen/laten bezorgen, maar ik vind dat je dan wel onnodig op kosten gejaagd wordt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Dec 2014 13:46

Re: Kerstdiner op school

Maar voordat je de warme friet op school hebt en het op de schalen hebt is het toch alweer koud? Ik zou voor de bezorgoptie gaan.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem122

Bericht 12 Dec 2014 14:07

Re: Kerstdiner op school

Ik zou gewoon heel stellig zijn en zeggen tegen de juf "Of we kijken samen naar een andere oplossing, of ik breng gewoon helemaal niks".
Wat een onzin zeg. Patat bestellen kan wel, maar is behoorlijk duur natuurlijk ook.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 12 Dec 2014 14:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Dec 2014 14:10

Re: Kerstdiner op school

Ik vind friet voor een kerstdiner op school eigenlijk sowieso heel raar. En dan nog extra raar dat ze van je verwachten dat je het maakt terwijl je duidelijk aangeeft dat je dat niet gaat redden.
Ik zou op school zeggen dat friet maken je niet gaat lukken, dat je wel openstaat voor een andere optie (en die dan zelf aandragen).
<<

Anoniem122

Bericht 12 Dec 2014 14:11

Re: Kerstdiner op school

Heb je trouwens geen frituurpan? Dat je die 's morgens op school zet en een kilo diepvries patat er bij. Hoeven ze alleen maar even de frituurpan aan te zetten en de patat er in te doen.
<<

ChiQ

Bericht 12 Dec 2014 14:20

Re: Kerstdiner op school

ไม่เป็นไร schreef:Ik zou gewoon heel stellig zijn en zeggen tegen de juf "Of we kijken samen naar een andere oplossing, of ik breng gewoon helemaal niks".
Wat een onzin zeg. Patat bestellen kan wel, maar is behoorlijk duur natuurlijk ook.



Nou denk dat het juist niet heel veel kost Tuktuk. Patat zonder kost bij ons €1,70 ik denk dat omdat er zoveel is je met 10 zakken friet klaar bent. Ben je 17,- kwijt. Nog een tube mayo en ketchup ben je voor €20,- klaar. Ik denk dat als je bijv fruitsalade zou maken je duurder uit bent. Ben het wel eens dat patat zelf bakken en brengen véél voordeliger is maar dat is niet echt een optie.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Dec 2014 14:24

Re: Kerstdiner op school

ChiQ schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik zou gewoon heel stellig zijn en zeggen tegen de juf "Of we kijken samen naar een andere oplossing, of ik breng gewoon helemaal niks".
Wat een onzin zeg. Patat bestellen kan wel, maar is behoorlijk duur natuurlijk ook.



Nou denk dat het juist niet heel veel kost Tuktuk. Patat zonder kost bij ons €1,70 ik denk dat omdat er zoveel is je met 10 zakken friet klaar bent. Ben je 17,- kwijt. Nog een tube mayo en ketchup ben je voor €20,- klaar. Ik denk dat als je bijv fruitsalade zou maken je duurder uit bent. Ben het wel eens dat patat zelf bakken en brengen véél voordeliger is maar dat is niet echt een optie.


Hmm ja als je het vergelijkt met andere dingen zal het inderdaad niet zoveel schelen inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken :)
Trouwens, heel vaak kan je bij snackbars ook grote zakken of emmers halen (familiezakken), dat is in verhouding ook iets goedkoper dan een los patatje zonder.
<<

Anoniem121

Bericht 12 Dec 2014 14:30

Re: Kerstdiner op school

Ik mag de gevulde eieren maken dit jaar. Bij ons is het een vrije keus of je wat maakt en wat je maakt.

Maar als ik zo'n juf had als rejoy kon ze echt de boom in dan maar geen patat. Ze kan er best even rekening mee houden dat er nog meer mensen aan het werk zijn. Het is altijd nog een vraag waard en voor 19 kinderen patat bakken doe je ook niet even in 5 minuten.
<<

ChiQ

Bericht 12 Dec 2014 14:32

Re: Kerstdiner op school

ไม่เป็นไร schreef:
ChiQ schreef:
ไม่เป็นไร schreef:Ik zou gewoon heel stellig zijn en zeggen tegen de juf "Of we kijken samen naar een andere oplossing, of ik breng gewoon helemaal niks".
Wat een onzin zeg. Patat bestellen kan wel, maar is behoorlijk duur natuurlijk ook.



Nou denk dat het juist niet heel veel kost Tuktuk. Patat zonder kost bij ons €1,70 ik denk dat omdat er zoveel is je met 10 zakken friet klaar bent. Ben je 17,- kwijt. Nog een tube mayo en ketchup ben je voor €20,- klaar. Ik denk dat als je bijv fruitsalade zou maken je duurder uit bent. Ben het wel eens dat patat zelf bakken en brengen véél voordeliger is maar dat is niet echt een optie.


Hmm ja als je het vergelijkt met andere dingen zal het inderdaad niet zoveel schelen inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken :)
Trouwens, heel vaak kan je bij snackbars ook grote zakken of emmers halen (familiezakken), dat is in verhouding ook iets goedkoper dan een los patatje zonder.


Dat kan ik in mijn eentje op. Ben doooool op patat.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Dec 2014 14:40

Re: Kerstdiner op school

Bij J op school kon je gewoon zelf aangeven wat je wilde maken en er werd ook meteen gevraagd of je van elk gerecht max 6 stukjes/porties mee wilde brengen omdat er anders veel te veel over blijft wat dan weggegooid moet worden.
Ik maak samen met J van die mini oprol croissantjes. Die vind ze zelf heel erg lekker en ze is een behoorlijke miep met eten dus wilde wel iets meegeven wat ze zelf erg lekker vind.

Vind het echt een rare houding van de juf Rejoy! Je bent heus niet de enige ouder die gewoon moet werken en dus geen tijd heeft om vanalles te gaan maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Dec 2014 14:43

Re: Kerstdiner op school

Wat wordt er veel van de ouders gevraagd.
Toen ik nog op de basisschol zat kregen we een broodmaaltijd dat werd door de bakker verzorgd. Volgens mij is dat nog altijd zo heb mijn moeder er niet over gehoord dat dat veranderd is (zij werkt nu op die school).
2014 2016
<<

Anoniem122

Bericht 12 Dec 2014 14:43

Re: Kerstdiner op school

Andere optie is dat je gewoon "frietjes" maakt van worteltjes, appels en komkommer. Ik zou bij zo'n houding van een juf heel recalcitrant worden. En dan met een stalen gezicht het komen brengen en zeggen "Dit zijn toch ook frietjes?"
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Dec 2014 15:26

Re: Kerstdiner op school

Wat een bizarre houding van die juf, dat er niet eens overlegd kan worden over iets anders. Ik heb bij ons op school ook echt nog nooit gezien dat er in een groep patat werd geserveerd of dat kinderen daarom vroegen.
Bij de onderbouwgroepen hebben ze wel intekenlijsten hangen met al precies wat er gemaakt moet worden, maar volgens mij zijn dat zo ongeveer allemaal wel dingen die prima ook koud kunnen. In mijn eigen groep mogen de kinderen helemaal zelf bedenken wat ze maken, al hou ik wel in de gaten dat de verhouding tussen hartig en zoet een beetje leuk blijft.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem193

Bericht 12 Dec 2014 15:48

Re: Kerstdiner op school

Rejoy: Ik vind de optie van bestellen nog niet zo gek. Bestel het bij de snackbar die het dicht bij school zit, je sjeest van het werk via de snackbar naar school en brengt de patat. Misschien kun je zelfs vooraf bij de snackbar bakjes of koffiefilters brengen oid waar ze het in kunnen doen?
<<

Anoniem193

Bericht 12 Dec 2014 15:53

Re: Kerstdiner op school

Wij hebben op school ook geen diner. Normaal is kerstviering in de kerk, nu door omstandigheden doen ze dat met Pasen. Nu is kerstviering gewoon in de klas, met alleen de leerlingen en leraren zelf. liedjes zingen, een paar kinderen doen een stukje. Niet te veel gedoe, geen poespas.
Ze hebben alleen aan ouders gevraagd wie chocomelk willen opwarmen en in thermosfles willen meegeven. Daar zit dan ruime speling in, je mag het dan tussen 16 en 19.30 brengen, dat blijft toch wel warm genoeg die periode.
<<

Fiene

Bericht 12 Dec 2014 22:02

Re: Kerstdiner op school

Wat raar rejoy dat de juf zo doet. Ik vind 20 Euro uit moeten geven ook veel en veel te veel voor ouders. Hier is het max een euro of vijf en dat zit ik nog hoog.

Op mijn lijstje staat alles twee keer zodat het nooit zoveel kost. bijv. Knakworst in bladerdeeg, broodjes met jam oid etc.
<<

Anoniem74

Bericht 12 Dec 2014 22:17

Re: Kerstdiner op school

Npu, wat een stomme reactie van die juf zeg. Ik zou echt geen 20 euro uitgeven....
Maar wat maken de andere ouders dan? Want als ze patat eten, en nog tig andere dingen....lijkt me wel veel.
Moeten andere ouders frikandellen bakken oid? Vind het namelijk een rare combinatie met bijvoorbeeld appelflapjes of fruitspiesjes.
<<

Anoniem287

Bericht 12 Dec 2014 22:37

Re: Kerstdiner op school

Die juf zou van mij echt de pot op kunnen met die houding, ze kan je echt niet verplichten vjoor friet te zorgen. Bovendien is friet van de snackbar heel duur in vergelijking met andere hapjes die je thuis kan maken. Je moet nu eenmaal werken en kan de friet dus niet zelf thuis bakken. Die juf zou van mij een dikke doei kunnen krijgen. Ik zou dat gewoon mededelen, dat je niet voor friet gaat zorgen. Kom nou. Om dit soort dingen kan ik echt pissed worden, zit me helemaal op te vreten hier thuis haha. Als ze zo nodig friet wil hebben bij dat diner gaat ze daar zelf maar voor zorgen.
<<

Fiene

Bericht 12 Dec 2014 22:40

Re: Kerstdiner op school

Siamsa, alle ouders nemen iets mee. Ik ga er wel altijd vanuit dat iedereen meeneemt wat hij zegt mee te nemen, echter wel bij en bij qua prijs en hoeveelheid. En wanneer iemand iets niet geregeld krijgt lossen we het samen op. Maar het is wel verplicht om allemaal iets bij te dragen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers