Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Branderig gevoel littekens..

<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 16:10

Branderig gevoel littekens..

Iemand een idee wat ik tegen branderige en jeukende littekens kan doen, alles is netjes dicht, maar merk nu met de kou dat het een beetje branderig is nu. Het is niet rood en ziet er netjes uit.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Dec 2014 16:18

Re: Branderig gevoel littekens..

Heb je geen zalf mee gekregen? Als het dicht is, kan je gaan smeren met een goede voedende creme. Dit kan een speciale littekencreme zijn of bijvoorbeeld een olie als Bio oil, maar kan ook gewoon een vitamine E creme zijn, of een Vitamine E olie bijvoorbeeld. Calendula is ook nog een optie.
Volgens mij is nooit echt bewezen dat de speciale litteken creme's veel beter hun werk doen, maar gaat het er om dat je met íets smeert, en dat ook consequent, dagelijks doet doet een langere tijd.
<<

Anoniem291

Bericht 10 Dec 2014 16:23

Re: Branderig gevoel littekens..

Na mijn operatie heb ik heel lang (zeker een jaar) gesmeerd met PCLE-creme van biodermal. Mijn litteken is niet rood en jeuk niet dus ik zou gaan smeren. Ik weet natuurlijk niet hoe het geweest zou zijn als ik niet gesmeerd had, maar ik heb een 'mooi' litteken eraan over gehouden.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2014 16:25

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik heb maar eventjes gesmeerd met bioOil, maar nu ruim een jaar later heb ik met dit weer nog last van jeukende en stekende littekens. Mijn chirurg zei al lachend dat mensen met littekens de beste weervoorspellers zijn.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 16:29

Re: Branderig gevoel littekens..

Hahaha, ja dat klopt wel Bisq, ik heb altijd als het gaat vriezen last van mijn litteken van mijn knip van de bevalling. Ik heb inderdaad wel littekencreme meegekregen, maar dat spul vind ik helemaal niet lekker. Dus ik denk inderdaad maar over op bio-oil dan.
<<

Anoniem291

Bericht 10 Dec 2014 16:42

Re: Branderig gevoel littekens..

Raar is dat he, want ik heb nooit last van het weer.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 17:33

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik had als kind al dat als het ging vriezen dat ik jeuk scheenbenen kreeg.. Ik heb een onwijs droge huid, dus dat is echt waardeloos.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2014 17:36

Re: Branderig gevoel littekens..

Tijdens de herfst had ik er vooral veel last van. Zo erg dat ik er regelmatig 's nachts wakker van werk. Kon m'n protheses er wel uit krabben/trekken van de pijn. Nu valt het gelukkig wel weer mee.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Zeester

Bericht 10 Dec 2014 17:39

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik heb vroeger met littekencrime van Biodermal gesmeerd. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je smeert, als je het litteken (voor zo ver de gevoeligheid het toelaat) maar flink ermee loopt te prutsen. Tussen je vingers pakken en heen en weer rollen en masseren.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 17:42

Re: Branderig gevoel littekens..

Ja masseren doe ik het al inderdaad, ziet er best raar uit als je opeens je onder en op je borsten zit te masseren. Mijn vriend zei al, je zit meer aan je tieten dan je ooit hebt gedaan.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2014 17:43

Re: Branderig gevoel littekens..

Wat fijn trouwens dat je inmiddels geopereerd bent Weetjewel. Helemaal tevreden?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem75

Bericht 10 Dec 2014 18:34

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik gebruik bio-oil voor het litteken van mijn keizersnede. Helpt meestal wel maar als ik het koud heb voel ik 'm nog wel eens. Ik kan nog steeds m'n normale broeken aan en daar baal ik wel van. Die knopen zitten steeds te irriteren.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Dec 2014 22:12

Re: Branderig gevoel littekens..

Ja eigenlijk wel heel erg tevreden. Natuurlijk kan het wel een jaar duren tot je echt het eindresultaat ziet, maar het scheelt al zoveel qua gewicht.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 11 Dec 2014 00:10

Re: Branderig gevoel littekens..

Bio oil dat smeert mijn oudste dochter ook op haar operatie plek. Maar het klopt dus wel dat je met dit weer meer jeuk hebt? Manlief is 6 weken terug geopereerd en die zegt dat de plek trekt. Dan roep ik olie smeren maar dat doet hij dus niet.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 11 Dec 2014 13:35

Re: Branderig gevoel littekens..

Vaseline?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 11 Dec 2014 13:48

Re: Branderig gevoel littekens..

Vaseline mag er niet op omdat dit niet ademt.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Dec 2014 14:11

Re: Branderig gevoel littekens..

Calendulan.

Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 12 Dec 2014 14:56

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik heb er nu ook veel last van met dit weer. Enige tip is om te blijven smeren om het soepel te houden. Ik smeer met goedkope olie van het kruidvat, flesje kost nog geen 3 euro. Eerst stond het in het schap bij de babyspullen, werkt ook voor zwangerschapstriemen enzo, maar laatst hadden stond het weer heel ergens anders.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 22 Dec 2014 15:25

Re: Branderig gevoel littekens..

Ik ben Dermatix aan het smeren. Is best prijzig, maar volgens de plastisch chirurg het enige middel tegen littekens waarvan bewezen is dat het helpt. Ik merk dat ze soepeler, minder gevoelig en minder rood worden. Volgens de fysio is littekenmassage sowieso goed, dus je zou ook met een andere crème kunnen gaan smeren.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers