Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beugel?

<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 10 Dec 2014 15:17

Beugel?

Al een tijdje denk ik erover om toch maar weer een beugel te nemen... Sinds twee jaar zijn m'n tanden weer uit elkaar gaan staan. Ik had altijd zo'n draadje achter m'n tanden, maar die is er dus een jaar of twee geleden uitgevallen. Ik dacht ach staat al zo lang recht, zal wel loslopen. Nou... Nu heb ik dus naast mijn voortanden weer een spleetje. Boehoe! In mijn omgeving stoort niemand zich eraan en zeggen ze ook dat het niet opvalt. Alleen voor jezelf is dat dan toch weer anders he... Maar ik ben 29 en om dan aan een beugel te gaan beginnen...?! Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Ook enig idee qua kosten? Is er nog een verzekeraar met een leuke vergoeding? Bij de meeste word je niet toegelaten als je hoge kosten verwacht te maken of moet je een jaar wachten voor je een beugel vergoed krijgt... Dank alvast!
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 10 Dec 2014 15:50

Re: Beugel?

Ik heb sinds twee maanden een blokjesbeugel. Ik erger me al eeuwig lang aan mijn gebit, ik heb veel spleetjes een overbeet en de boventanden zijn niet even lang. Kortom, ik wilde er ook wat aan laten doen.

Ik ben bij DSW verzekerd met een top tandartspakket, daardoor wordt er 75% van de gehele behandeling vergoed.
Het plaatsen van de beugel kostte mij bijv. bijna €1200 ik heb hier maar een kwart van hoeven betalen. Nu heb ik gekozen voor keramieke slotjes deze zijn €10 p.st. duurder dan de metalen slotjes, vandaar de wat hogere rekening.
Het ligt er natuurlijk aan hoelang je de beugel moet dragen om de prijs te noemen. Elk bezoekje, bij mij om de 5 weken, zal zo'n €60 bedragen waar ik dan een kwart van hoef te betalen.
De beugel laten verwijderen, foto's maken en gips happen kost ook aardig wat. Mij is verteld dat ik rond de €2500/3000 kwijt zou zijn waarvan ik dan een kwart betaal. Ik vind het het waard in ieder geval :)
Wel fijn dat je het niet in een keer hoeft te betalen, na elk bezoekje krijg ik na een aantal weken de rekening.

Tja en qua ervaring. Ik heb er de eerste weken veel last van gehad, maar nu ben ik wel aardig gewend. Gelukkig maar, want ik zal er nog twee jaar mee moeten doen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 10 Dec 2014 15:52

Re: Beugel?

Je hebt trouwens tegenwoordig ook van die doorzichtige beugels net als bij een tandenbleeksessie.
Misschien moet er bij jou minimaal veranderd worden dat dat afdoende is. Zal ook goedkoper zijn en minder lang duren.
Gewoon eens een afspraak maken bij een orthodontist!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Dec 2014 15:55

Re: Beugel?

Wat je ook kan overwegen is (als je nu vind dat nog wel kan, maar je niet wil dat het erger wordt), het draadje achter je tanden weer te laten bevestigen. Dat ben je simpel klaar en gaan ze niet schever staan.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 10 Dec 2014 16:08

Re: Beugel?

Ik heb ook vrij "laat" een beugel gekregen. Ik was geloof ik 18. Het was niet noodzakelijk want ik heb geen overbeet ofzo, maar tussen mijn voortanden een spleetje van ong 1mm. Daar stoorde ik me mateloos aan... Doordat er niet veel "werk" was aan mijn gebit, hoefde ik de beugel ook maar een jaar te dragen. Ik had ipv de "ijzeren" plaatjes, glasplaatjes. En dan een wit draadje. Hierdoor een stuk minder zichtbaar dan de gewone plaatjesbeugel.

Wat zoiets nou precies kost is natuurlijk ook afhankelijk van de duur etc.. Mijn advies is dus om eens een afspraak te maken bij een orthodontist en een begroting te laten maken. Dat heb ik destijds ook gedaan. Weet je vooraf wat de kosten zijn, en deze kun je naar je verzekering sturen zodat zij kunnen aangeven wat er vergoed wordt.

Hopelijk heb je er iets aan ;) Ik kan wel met getallen gaan strooien, maar de ene is eenmaal duurder en gebruikt een andere methode/techniek. Dus ik zou gewoon kijken waar je dit wil laten doen en dan daar informeren ;)
<<

Anoniem149

Bericht 10 Dec 2014 16:40

Re: Beugel?

Ik ga straks even uitgebrei reageren, maar ik heb een beugel gehad toen ik bijna 27 werd. ook vrij laat, maar is een super goede keus geweest!
<<

Anoniem291

Bericht 10 Dec 2014 17:02

Re: Beugel?

Ik was 26 toen ik een beugel kreeg en heb deze 2,5 jaar gehad. Ik heb vooraf ook lang getwijfeld, maar de beugel is er nu sinds april uit en ik ben zo blij dat ik het heb gedaan. Als ik jou was zou ik gewoon naar de ortho bellen en je probleem voorleggen, wellicht hoef je nu niet zo lang of zijn er andere mogelijkheden.

Ik was/ben DSW aanvullend top verzekerd en ik betaalde ongeveer €9.50 per controle zelf en de rest werd vergoed (75%), ik had wel een slotjesbeugel van keramiek. Vond ik zelf prettiger omdat je het minder zag, alleen eruit halen is stuk minder prettig bij deze beugel.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 10 Dec 2014 20:46

Re: Beugel?

Ik ben sinds juni van mijn beugel af en het is echt de beste keuze geweest, ben zo blij met mijn rechte tanden. Ik had doorzichtige slojes en deze zag je van een afstand dus bijna niet. Uiteindelijk heeft hij er 13 maanden ingezeten. Mijn ortho gaf aan dat het met de nieuwe technieken van tegenwoordig niet nodig is een beugel langer dan 1,5 jaar te hebben. En dat is dus ook zo gelukt. Ik heb zelf niet gekozen voor een aanvullende verzekering omdat het bijna niks scheelde (met wat ik dan hoger per maand ging betalen). Alles bij elkaar heeft het ongeveer 1800-2000 euro gekost.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Dec 2014 10:57

Re: Beugel?

Ik heb van m'n 22ste tot m'n 25ste een beugel gehad en zou het zo weer doen. Tanden staan nu veel mooier en geen ontstoken tandvlees meer. Ben heel blij dat ik het gedaan heb :). Qua kosten is er vrij veel vergoed zat bij iza. Weet miet meer precies hoeveel. Het zetten was onder een weekje vervelend maar daarna eigenlijk geen last meer van gehad.
2015 💙
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Dec 2014 16:30

Re: Beugel?

Ook hier een ervaringsdeskundige. Vroeger een beugel gehad, maar zonder draadje erachter was het ook weer helemaal scheef gaan staan. Jaren over getwijfeld en vorig jaar toch gedaan. In dik 9 maanden was het klaar. Zooo blij mee dat ik doorgezet heb!

Ik heb nu wel draadjes achter m'n tanden en ook nog een nachtbeugel erbij, die ik vooralsnog trouw draag. ;-)

(NB. ik zou geen draadje laten zetten als je nu al een spleetje tussen je tanden hebt. Het wordt dan niet nog schever, maar je ziet dan wel het draadje zitten tussen het spleetje en dat valt erg op)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Dec 2014 16:32

Re: Beugel?

zo'n helemaal doorzichtige beugel die ook uit kan is trouwens veel duurder dan een slotjesbeugel. Invisalign heet dat. Dus dat moet je er wel voor over hebben haha. Bij mij zou het qua duur (hoelang je nodig hebt om je tanden recht te krijgen) het nauwelijks uitmaken welke van de 2 ik zou nemen.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Dec 2014 18:45

Re: Beugel?

Mijn vriend (26) heeft sinds dit jaar een beugel. Hij is verzekerd via Achmea en dan het VIP pakket. Daar kreeg hij 1100 euro voor een beugel en geen wachttijd.

Dit jaar gaat hij over naar DSW student. Daar krijg je nog iets van 650 euro en dat is voldoende voor de onderbeugel en de eventuele verwijdering.

Dit jaar betaalde hij 129 euro voor zijn verzekering en volgend jaar iets van 108 geloof ik.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 14 Dec 2014 22:14

Re: Beugel?

Super bedankt voor al jullie reacties! Allemaal heel positief ook. Ik denk ook dat ik het maar gewoon ga doen! Van de week geprobeerd een afspraak te maken, maar kreeg de ortho telefonisch niet te pakken. Ik heb nu via hun website een formulier ingevuld en dan nemen ze contact op voor een eerste afspraak. Ben benieuwd... Qua verzekering heb ik nog even zitten neuzen ook naar aanleiding van jullie reacties, maar daar word ik niet heel blij van. Of je moet toegelaten worden, wat dus niet gaat gebeuren als je aangeeft hoge kosten te moeten maken of je moet een jaar wachten of het is ontzettend duur. Ik blijf dus maar bij waar ik zit en hopen dat die beugel er niet al te lang in hoeft...
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 14 Dec 2014 22:28

Re: Beugel?

Ik heb hier ook heel lang over nagedacht en ben naar de orthodontist geweest. Ik heb namelijk rond mijn 12e ook een slotjesbeugel gehad, maar nu staat alles weer scheef. Mijn orthodontist zei dat het waarschijnlijk komt omdat ik 's nachts tandenknars, waardoor ik alles eigenlijk zelf weer scheef druk. Hij denkt dat dit met een beugel weer mooi te maken is, maar mogelijk snel weer scheef gaat staan door het knarsen. Ook gaf hij aan dat een draadje vaak los knapt door het knarsen. Hierdoor weet ik dus nu niet meer wat ik doen moet! Ik hoor niemand hier over die punten, knarst hier niemand met de tanden 's nachts? Wil eigenlijk nog steeds graag rechte tanden, maar ga geen 2000,- betalen voor iets dat missschien snel weer terug is bij af.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 14 Dec 2014 22:54

Re: Beugel?

Piertje: ik heb boven ook geen draadje omdat ik met mijn onderpanden daar op bijt. Ik heb dus een plastic nachtbitje welke ik elke nacht moet dragen. Mijn ortho gaf aan dat mensen die knarsen dat ook krijgen. Die doen dan wel veel korter met zo'n bitje (soms zelfs maar een half jaar tot een jaar). Maar het kan dus wel, ze gaan je echt niet zonder retentie laten zitten, dan zou ik ook niet aan een beugel beginnen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Dec 2014 08:48

Re: Beugel?

@piertje; Ik heb een knarsbitje snachts. Dat kun je dus doen na je beugel. Is helemaal op maat gemaakt en er kan dus niks verschuiven en je tanden blijven mooi op hun plaats.
<<

Anoniem287

Bericht 15 Dec 2014 14:56

Re: Beugel?

Mijn vriendin is bijna 34 en heeft sinds een maand een beugel. Mijn moeder heeft ook een beugel gehad halverwege de 30.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 16 Dec 2014 21:10

Re: Beugel?

Monte en Kees bedankt voor jullie reacties! Wat raar dat mijn orthodontist dat niet voorstelde dan! Ik ga het in ieder geval met hem bespreken. En nu stop ik, is niet mijn topic, haha!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers