Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

<<

Anoniem181

Bericht 06 Feb 2015 16:39

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 18:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Feb 2015 11:53

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij wonen hier sinds maart dus ik was heel benieuwd.. Maar we krijgen 485,- terug :smile:

@ Alex: Haha dat hadden wij ook! Energie was met 24,- verlaagd en warmte (verwarming+warm water) was met 28,- verlaagd maar wij hebben het ook gewoon verhoogd naar het oude bedrag. Liever terugkrijgen dan betalen toch :)
Wat als het lukt
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Feb 2015 11:59

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij hebben nog steeds onze afrekening niet gehad. 31 dec. meterstanden doorgegeven. Ik weet dat we geld terugkrijgen, maar hoeveel, daar heb ik geen idee van.
2012 & 2016
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 07 Feb 2015 12:59

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij hebben 349.- terug gekregen.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem170

Bericht 09 Feb 2015 12:32

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Snoes schreef:Wij hebben nog steeds onze afrekening niet gehad. 31 dec. meterstanden doorgegeven. Ik weet dat we geld terugkrijgen, maar hoeveel, daar heb ik geen idee van.


Het duurt zo'n 6 weken (althans bij mijn leverancier) voordat je de afrekening krijgt :)
<<

Anoniem205

Bericht 09 Feb 2015 13:29

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij hebben ruim €500,- terug gekregen en zijn daarna meteen overgestapt naar een andere leverancier. Dit keer GreenChoice.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Feb 2015 19:41

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Snoes, ik weet niet bij welke leverancier jullie zitten maar wij hebben de jaarafrekening afgelopen zaterdag gehad (via Z.oomit). Vroeg me ook al af waar hij bleef.
Wij krijgen rond de €520,- terug. Ik vermoed dat ze onze voorschotten verlagen maar dan willen we ze gewoon weer hoger (laten) zetten. Liever terug krijgen dan bij moeten betalen :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Feb 2015 11:16

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij krijgen de jaarafrekening over twee weken ongeveer. Ik weet nog niet of we terugkrijgen, want qua gas hadden we nog niet eens de helft van ons verwachte verbruik daadwerkelijk verbruikt, maar qua stroom 1000 Kwh meer dan verwacht. Dus het zal erom hangen.
Ik heb nu wel de voorschotten alvast aangepast. Die van stroom heb ik flink omhoog gezet en die van gas iets naar beneden.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2015 11:22

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Ik denk dat wij weer moeten bijbetalen. Elk jaar zet ik het maandbedrag hoger, maar ook elk jaar lijk ik het veel kouder te hebben en staat de kachel veel vaker en langer aan.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Feb 2015 16:06

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij krijgen €800,- terug. Heerlijk meevallertje!
<<

Anoniem149

Bericht 10 Feb 2015 17:15

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Roos' schreef:
Snoes schreef:Wij hebben nog steeds onze afrekening niet gehad. 31 dec. meterstanden doorgegeven. Ik weet dat we geld terugkrijgen, maar hoeveel, daar heb ik geen idee van.


Het duurt zo'n 6 weken (althans bij mijn leverancier) voordat je de afrekening krijgt :)

Ik heb nog geen week nadat ik mijn meterstanden heb doorgegeven mijn jaarafrekening gehad. Scheelt dus echt per leverancier.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Feb 2015 18:17

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Van het water krijgen we ruim € 90,- terug. Van de energiemaatschappij verwacht ik ook wel weer wat terug te krijgen maar dat krijgen we in maart pas te horen. We zetten de maandbedragen altijd wat hoger in. Ik vind het een mooi 'stiekem' spaarpotje.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Feb 2015 21:15

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Elize schreef:
Roos' schreef:
Snoes schreef:Wij hebben nog steeds onze afrekening niet gehad. 31 dec. meterstanden doorgegeven. Ik weet dat we geld terugkrijgen, maar hoeveel, daar heb ik geen idee van.


Het duurt zo'n 6 weken (althans bij mijn leverancier) voordat je de afrekening krijgt :)

Ik heb nog geen week nadat ik mijn meterstanden heb doorgegeven mijn jaarafrekening gehad. Scheelt dus echt per leverancier.


Bij ons heeft het bijna een maand geduurd volgens mij. We hebben onze jaarafrekening vorig jaar ook rond deze tijd ontvangen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Feb 2015 12:49

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wij hebben een slimme meter die ze van afstand uitlezen.
Ik dacht vanmorgen, zal eens inloggen op mijn Essent.
En ja hoor, de afrekening stond klaar.

We krijgen €626,39 terug :banaan:

Ze hebben het voorschotbedrag verlaagd met € 18 per maand!
<<

Anoniem286

Bericht 26 Feb 2015 13:25

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Highway schreef:Ik krijg de afrekening pas tegen februari. Zijn pas 1 februari begonnen bij deze leverancier. Maar ik verwacht een flink bedrag terug te krijgen. We betalen nu 125, eerder 150 en volgens hun berekening hoeven we maar 80 per maand te betalen. Dus ik verwacht ook wel een bedrag van rond de 600 terug.
Ik moet nog even kijken of ik weer ga overstappen, deze leverancier bevalt me eigenlijk wel goed. We zaten eerst bij nuon en dan nu sinds een februari bij greenchoice.


540 is het uiteindelijk geworden. Erg lekker bedrag om terug te krijgen :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2015 14:33

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Potverdikkie, ik dacht even te cashen dit jaar. Valt vies tegen. Wij krijgen 150 euro terug, maar ons voorschotbedrag is 105 euro. Die bedragen worden met elkaar verrekend, dus we krijgen 45 euro op onze rekening gestort.

♥♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Feb 2015 15:13

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Lauren schreef:
Elize schreef:
Roos' schreef:
Het duurt zo'n 6 weken (althans bij mijn leverancier) voordat je de afrekening krijgt :)

Ik heb nog geen week nadat ik mijn meterstanden heb doorgegeven mijn jaarafrekening gehad. Scheelt dus echt per leverancier.


Bij ons heeft het bijna een maand geduurd volgens mij. We hebben onze jaarafrekening vorig jaar ook rond deze tijd ontvangen.
Nog steeds niets gehad hier, al 2 maanden geleden.
Ik heb een paar weken geleden gebeld met onze leverancier (toen nog Lampiris, we zijn nu overgeschakeld naar Essent) en toen zeiden ze dat we het begin februari, ten laatste half februari zouden hebben. Zo meteen nog maar eens bellen, het is zondag al maart!
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2015 22:05

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Jihaaaa. We krijgen ruim €1100 terug!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Feb 2015 22:15

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Zo, ik vond onze € 626 al veel, maar €1100 :wtf:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Feb 2015 08:37

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wow €1100 is fijn om terug te krijgen!

Ik krijg €127 terug van water. Energie verwacht ik in april. Dat zal niet veel zijn denk ik.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Feb 2015 08:50

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Ik vrees het ergste! Huis is twee keer zo groot als ons vorige huis en niet geïsoleerd. Dikke cv-ketel erin en we zetten de verwarming ook vaak aan. Water moesten we bij betalen. We hadden een lekkende kraan en die lekte meer dan we dachten. Hele slaapkamermuur nat :nopompom:. Gelukkig gaat die muur er straks toch uit ;)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Feb 2015 10:53

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Gisteren zag ik alleen het bedrag staan, vandaag kon ik de afrekening ook openen.
We hebben €1500 betaald vorig jaar, €751 kosten gemaakt en krijgen uiteindelijk €748 terug.
Nu is ons voorschot verlaagd van € 125 naar €107.
Dat lijkt mij dan nog steeds te hoog...
We kunnen het zelf ook aanpassen.
Dat kan dan toch best lager? Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Feb 2015 10:55

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Ik zou het absoluut niet veel lager zetten (of op €105, om er een mooi getal van te maken). De afgelopen winter was zacht en de winter waar we nu in zitten ook. Als eind dit jaar het in november al ijskoud is, kan je verbruik zomaar heel hard stijgen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Feb 2015 11:23

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Ik zet ons voorschotbedrag ook altijd veel te hoog in hoor, bewust. Je weet nooit wat voor winter je krijgt en dan krijg ik uiteindelijk liever 500 euro terug dan dat ik 100 euro moet bijbetalen.
2012 & 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Feb 2015 11:33

Re: Jaarafrekening. Krijg je of moet je betalen?

Wow Cotton, wat veel! Super fijn! Dan betaalden jullie ook een absurd voorschot of niet?

Wij betalen zo'n 100 euro/maand. We kregen in januari van Essent terug, iets van 100 euro.
Water moesten we bijbetalen, maar dat was omdat we betaalden op basis van leegstand. Foutje van hun, want ik had het goed doorgegeven en er al eens achteraan gebeld of 7 euro per kwartaal wel klopte, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers