Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

<<

Zero

Bericht 10 Dec 2014 22:56

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Kissyfur schreef:
Zero schreef:Je hebt gelijk, voor je het weet word je uitgemaakt voor een athastagdollarprocentdakjeen. Hastag tot daar aan toe, maar iemand een dollar noemen... weet je hoe laag die staat op het moment?!


Zegt iemand die zichzelf 'Zero' noemt ;)



YOU GOT NOTHIN ON ME BRO I AM THE KING OF THE NUMBERS !!!


:king:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Dec 2014 00:19

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Zero schreef:Je hebt gelijk, voor je het weet word je uitgemaakt voor een athastagdollarprocentdakjeen. Hastag tot daar aan toe, maar iemand een dollar noemen... weet je hoe laag die staat op het moment?!


Kunnen we niet een Beste Reply 2014 top 10 maken. En dan deze op 1? Jouw humor. Ander level joh. Briljant.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 07:22

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit wordT je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.
Hetzelfde geldt voor rekenen. 9 van de 10 caissières kunnen niet terugtellen.
Laatst gewijzigd door Fauve op 11 Dec 2014 09:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Dec 2014 09:10

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Milou schreef:Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit word je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.
Hetzelfde geldt voor rekenen. 9 van de 10 caissières kunnen niet terugtellen.


Dat vind ik ook zo vreselijk, dat er zo'n hoopje geld in je hand geplemd wordt. En als je er dan bijv kleingeld bij wilt geven om het bedrag makkelijker te maken, snappen ze er al helemaal niks meer van.
<<

Anoniem81

Bericht 11 Dec 2014 09:15

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Lejow schreef:
Milou schreef:Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit word je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.
Hetzelfde geldt voor rekenen. 9 van de 10 caissières kunnen niet terugtellen.


Dat vind ik ook zo vreselijk, dat er zo'n hoopje geld in je hand geplemd wordt. En als je er dan bijv kleingeld bij wilt geven om het bedrag makkelijker te maken, snappen ze er al helemaal niks meer van.

Dat had ik pas ook, werd zo in mijn hand gestopt zonder ook maar een woord te zeggen. Later kwam ik er achter dat ik 10,00 teveel gekregen had. Tja, als je het normaal doet zeg ik dat echt wel en pak ik teveel wisselgeld echt niet aan, maar als ze me geen kans geven om mee te denken houd het op.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2014 09:16

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Milou schreef:Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit word je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.

Dat je het krijgt op school wil niet zeggen dat je het ook geleerd hebt.

Ik bakte er nooit iets van met d's en t's op de middelbare school. Ik snapte het gewoon niet, zelfs niet na alle bijles die ik gehad heb. Op de gok haalde ik krap aan een voldoende. En toen, jaren later, viel het kwartje ineens.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Dec 2014 09:20

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Ik las laatst mails van mezelf terug van aan het begin van mijn studententijd. Universiteit, VWO al afgerond en zo. En een taalfouten :palm:! Ik denk dat ik dat toen alleen voor officiële documenten belangrijk vond, het kostte me blijkbaar teveel moeite om er in persoonlijke correspondentie ook op te letten. Bij mij is het kwartje ook pas daarna een keer gevallen, nu kost het me niet zoveel moeite meer. Al sluipt er soms nog steeds een foutje in.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 10:00

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Haha ik was net wakker en ontdekte bij mezelf een spelfout: dit word je immers aangeleerd.
Het onderwerp is dit, dus word moet wordt zijn.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 10:01

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Lejow schreef:
Milou schreef:Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit word je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.
Hetzelfde geldt voor rekenen. 9 van de 10 caissières kunnen niet terugtellen.


Dat vind ik ook zo vreselijk, dat er zo'n hoopje geld in je hand geplemd wordt. En als je er dan bijv kleingeld bij wilt geven om het bedrag makkelijker te maken, snappen ze er al helemaal niks meer van.


Ja, dan moeten 4,80 teruggeven en vraag ik: wil je er 20 cent bij? Dan kun je 5 euro teruggeven. Snappen ze geen hout van, je ziet ze gewoon stressen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem193

Bericht 11 Dec 2014 11:09

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Milou schreef:
Lejow schreef:
Milou schreef:Ik vind werkwoordspelling basiskennis.
Dus ja, als je de regels niet kent voor werkwoordspelling vind ik dat je behoorlijk slecht bent in taal.
Dit word je immers aangeleerd op de basisschool en op de middelbare school.
Hetzelfde geldt voor rekenen. 9 van de 10 caissières kunnen niet terugtellen.


Dat vind ik ook zo vreselijk, dat er zo'n hoopje geld in je hand geplemd wordt. En als je er dan bijv kleingeld bij wilt geven om het bedrag makkelijker te maken, snappen ze er al helemaal niks meer van.


Ja, dan moeten 4,80 teruggeven en vraag ik: wil je er 20 cent bij? Dan kun je 5 euro teruggeven. Snappen ze geen hout van, je ziet ze gewoon stressen.


Nou nou Milou, je bent zelf echt heel goed in taal :palm:
<<

Zero

Bericht 11 Dec 2014 12:09

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Whahahah xD

Terugrekenen heeft bij mij ook heel lang geduurd, maar ik ben ook gewoon uberslecht met cijfers. Nu is cassiere niet mijn baan dus vind ik dat ik er mee weg kom, maar ik moet toch dagelijks afrekenen. Het liefst heb ik gewoon dat mensen pinnen, zit je ook niet met al dat verdomde kleine geld :')
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Dec 2014 13:47

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Ik ben echt heel goed in terug tellen, ik doe het blind. Maar taal.. Ik doe mijn best :)
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 13:54

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Dat vind ik ook zo vreselijk, dat er zo'n hoopje geld in je hand geplemd wordt. En als je er dan bijv kleingeld bij wilt geven om het bedrag makkelijker te maken, snappen ze er al helemaal niks meer van.[/quote]

Ja, dan moeten 4,80 teruggeven en vraag ik: wil je er 20 cent bij? Dan kun je 5 euro teruggeven. Snappen ze geen hout van, je ziet ze gewoon stressen.[/quote]

Nou nou Milou, je bent zelf echt heel goed in taal :palm:[/quote]

vanaf een moniele telefoon gaat het niet echt lekker nee. Maar maak zelden spelfouten. Typfouten uiteraard wel vaak.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem108

Bericht 11 Dec 2014 14:04

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Een mobiele telefoon heeft anders geen invloed op zinsbouw. Dat excuus zie ik hier vaker voorbij komen ------> vanaf mobiele telefoon, blabla. Beetje suf om dan een ander de les te gaan lezen. Het komt over alsof er wordt gemeten met 2 maten.
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 11 Dec 2014 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Dec 2014 14:05

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Alsof je ineens woorden vergeet doordat je mobiel typt
<<

Anoniem81

Bericht 11 Dec 2014 14:21

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Zeik-elkaar-lekker-af-topic?

Ik typ zeker wel anders op telefoon of tablet omdat ik dan de zinnen zo kort mogelijk hou.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 14:22

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Er moet staan: dan moeten ZE 4,80 teruggeven.
Heeft niks met werkwoordspelling te maken maar met heel snel typen en dan op enter drukken.
Maar goed.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Dec 2014 14:23

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Stofzuiger schreef:Zeik-elkaar-lekker-af-topic?

Ik typ zeker wel anders op telefoon of tablet omdat ik dan de zinnen zo kort mogelijk hou.


inderdaad... mijn mob telefoon maakt ook geen hoofdletters.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2014 14:23

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Milou schreef:
Stofzuiger schreef:Zeik-elkaar-lekker-af-topic?

Ik typ zeker wel anders op telefoon of tablet omdat ik dan de zinnen zo kort mogelijk hou.


inderdaad... mijn mob telefoon maakt ook geen hoofdletters.

Instellen die handel.

Dat vind ik wel zo'n ergernis haha.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2014 14:24

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

En anders leer je dat je mobiel toch?

sorry ik kan echt slecht tegen al die zinnen zonder hoofdletters. het lijkt toch nergens naar?

:P
<<

Anoniem81

Bericht 11 Dec 2014 14:27

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Milou schreef:
Stofzuiger schreef:Zeik-elkaar-lekker-af-topic?

Ik typ zeker wel anders op telefoon of tablet omdat ik dan de zinnen zo kort mogelijk hou.


inderdaad... mijn mob telefoon maakt ook geen hoofdletters.
Tablet ook niet, corrigeer het iedere keer handmatig. En ik typ iedere keer even tussendoor, overdag uitgebreid gaan zitten voor een correct gespelde reactie komt er weinig van.

Daarnaast ben ik grammaticaal slecht, maar zal een ander er ook niet snel op afrekenen :laughcry:
<<

Anoniem193

Bericht 11 Dec 2014 15:20

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Dat precies de reden dan ik reageer.
Iemand gaan afzeiken om hoe diegene schrijft en zelf in elke post wel een fout maken.
En of dat nou interpunctie, grammatica, spellings of zinsbouw fouten zijn, boeit mij dan weer niet. Fouten zijn fouten.
<<

Anoniem108

Bericht 11 Dec 2014 15:22

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Stofzuiger: dat heeft wat mij betreft niets met afzeiken te maken. Het lijkt mij hooguit wat onlogisch om een ander de les te willen lezen, terwijl je zelf net zo goed beroerde zinnen maakt. Dan vind ik het zo slap om het op een mobiele telefoon of tablet af te schuiven. Maar goed, agree to disagree. :)
<<

Anoniem81

Bericht 11 Dec 2014 15:29

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Izar schreef:Stofzuiger: dat heeft wat mij betreft niets met afzeiken te maken. Het lijkt mij hooguit wat onlogisch om een ander de les te willen lezen, terwijl je zelf net zo goed beroerde zinnen maakt. Dan vind ik het zo slap om het op een mobiele telefoon of tablet af te schuiven. Maar goed, agree to disagree. :)

Wacht maar tot ik de pc opstart (doe ik 1x per jaar voor de belastingaangifte), dan typ ik prachtige volzinnen :hohoho:
Haha, nee, maar ik typ meestal tussendoor een reactie terwijl er 2 al een sprint trekken om als eerste op schoot te kunnen ploffen, dan komt er vaak niet van om mijn reactie dubbel te checken op fouten.
<<

Anoniem108

Bericht 11 Dec 2014 15:38

Re: Zo slecht ben ik toch ook weer niet in taal?

Jij/Milou hoeft je wat mij betreft niet te verdedigen, maar het komt gewoon niet echt over op deze manier. :)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers