Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Epidurale/ruggeprik

<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 08 Dec 2014 22:51

Epidurale/ruggeprik

Midden september heb ik een ruggeprik gehad. Daarna flink rugpijn en hoofdpijn klachten gehad. In de loop der tijd werden deze klachten minder maar ze zijn nu in alle hevigheid terug. Zo erg, dat ik hier nu zit en een ibuprofen 800 en 2 paracetamol heb genomen. Helaas zonder resultaat...

Zijn er hier dames die ook een ruggeprik hebben gehad? Hoe lang had jij last erna? Zijn mijn klachten herkenbaar voor iemand? Denk dat ik anders morgen de huisarts maar bel en om raad vraag.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 08 Dec 2014 23:07

Re: Epidurale/ruggeprik

Ja dat herken ik wel. Mijn man heeft een ruggenpunctie gehad binnen 1 dag kon hij niet meer rechtop zitten.
Bij hem bleek de plek van de ruggenpunctie niet dicht gegaan zijn.
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Dec 2014 23:09

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb dit een paar maanden geleden in het ziekenhuis gezegd, had ook last, na het hebben gehad van een ruggenprik van hoofdpijn, rugpijn erg moe zijn. Ze zeiden toen dat ik dit eerder aan had moeten geven en niet mee door had moeten lopen. Vlgs mij kun je het ziekenhuis dus er beter over bellen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Dec 2014 23:13

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb er 6 gehad en zover ik me herinner nooit klachten gehad qua hoofdpijn. Vervelend zeg, ik zou inderdaad even contact opnemen met het ziekenhuis! Sterkte!
<<

Anoniem75

Bericht 08 Dec 2014 23:13

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb er 2 gehad bij de bevalling van mijn oudste. Een halve dag na de geboorte kreeg ik hoofdpijn en echt zo erg dat ik geen licht en geluid kon verdragen. Totaal heb ik een week in het ziekenhuis gelegen want ik kon gewoon niks. Normaal lig je met een keizersnede 3 nachten in het ziekenhuis. In die week heb ik nog een hersenscan gekregen omdat er op een gegeven moment werd gedacht dat het vloeistof van de ruggeprik had gelekt. Na zo'n anderhalve week werd de hoofdpijn gelukkig weer minder en verdween ook. Ik kan hier nog steeds moeilijk over praten omdat het mij heel veel zeer doet omdat ik door dit alles de eerste 1,5 week van mijn pasgeboren kind heb gemist. Ik weet nu nog steeds niet precies wat het is geweest maar grotendeels is het door fysio en massage over gegaan. Geneesmiddelen hielpen gewoon niet. Na die periode heb ik heel wat maanden geen hoofdpijn meer gehad. Daarna werd het weer zoals ik gewend ben (heb ook sinds mijn 7e migraine) maar het is nooit meer zo erg geweest als toen gelukkig.

Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Maar beter is denk ik om contact op te nemen met de arts die je toen behandeld heeft en/of diegene die de prik heeft gezet. Ik denk dat je daar meer wijzer van wordt en geholpen kan worden.

Veel sterkte en beterschap!
<<

Anoniem173

Bericht 08 Dec 2014 23:45

Re: Epidurale/ruggeprik

Ja ik herken dit van patiënten op de afdeling in het ziekenhuis. Zou zeker even naar je huisarts gaan.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 00:03

Re: Epidurale/ruggeprik

Oh, minder goed nieuws dan gehoopt. Dan ga ik morgen toch maar even bellen, dit is niet te harden zo.
Wat erg razz, kan me voorstellen dat dit toch een stempel, op wat een mooie gebeurtenis had moeten zijn, drukt. Verschrikkelijk om zoveel van je baby te moeten missen. :hug:
Eng hoor, van je man meisjesmama. Is nu weer alles ok met hem?

Bedankt voor de reacties, ik houd jullie op de hoogte!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 09 Dec 2014 00:16

Re: Epidurale/ruggeprik

Ja hoor ze hebben het in het ziekenhuis opgelost door het re dichten.
Vlak daarna kwam het verhaal van Nance (van tv) die heeft 4 maanden rond gelopen met die hoofdpijn. Dat was hetzelfde verhaal.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2014 01:01

Re: Epidurale/ruggeprik

Zeker even contact opnemen met het ziekenhuis waar je de epiduraal hebt gekregen. Waarschijnlijk heb je last van liqourlekkage (lekkeage van ruggemergvocht) doordat het prikgaatje niet goed is gesloten en dat kunnen ze vrij eenvoudig verhelpen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 01:29

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik moet morgen met de kleine naar het ziekenhuis waar ze het gedaan hebben. Loop dan direct even langs de anesthesie.
Ben benieuwd of ze wat kunnen betekenen en wat ze dan doen.

Fijn dat weer alles ok is met je man meisjesmama.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem87

Bericht 09 Dec 2014 08:30

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik zou wel even bellen voor een afspraak Fender. Bij ons kon dat altijd dezelfde dag nog, maar het is niet handig om zomaar langs te lopen, straks is er net geen arts of is het druk. Als je een afspraak maakt hebben ze goed de tijd voor je.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 09:15

Re: Epidurale/ruggeprik

Ja dat snap ik. Ik loop ook gewoon even langs de balie voor een afspraak.
Ben wel benieuwd of ze wat kunnen als het aan het prikgaatje ligt want bij de 5e keer steken zat ie pas erin.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Dec 2014 09:36

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb er na mijn bevalling eentje gekregen, als verdoving voor het hechten maar ik heb er daarna geen last meer van gehad. Zelf zou het zo weer doen, viel mij echt 100% mee. Van te voren wilde ik liever geen ruggenprik maar volledige narcose vond ik toen niet echt een optie dus er was weinig meer te kiezen.

Ik wist ook helemaal niet dat je daar zo lang last van kon blijven houden, erg vervelend zeg. Hopelijk zijn de klachten snel voorbij.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2014 11:24

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb een ruggenprik gehad tijdens mijn bevalling maar ik herken jouw klachten niet. Maar wat de anderen al zeggen: even contact opnemen met het ziekenhuis. Wat vervelend trouwens dat je er nog steeds last van hebt!
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 13:09

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb voor aanstaande donderdag een afspraak. Ze gaan dan kijken waar het aan ligt en misschien weer een ruggeprik :wtf: daar zie ik wel heel erg tegenop als ik eerlijk ben. Maar voor nu, eerst donderdag maar even afwachten.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2014 13:37

Re: Epidurale/ruggeprik

Wat ze dan waarschijnlijk gaan doen is een bloodpatch plaatsen. Een soort bloedstolseltje wat het lekje dichtmaakt. Hierdoor lekt er geen liquor meer en zouden je klachten moeten verdwijnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 14:38

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik ben benieuwd lady. Bedankt voor je uitleg!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Dec 2014 14:57

Re: Epidurale/ruggeprik

Hier drie keer een ruggenprik gehad, met beide bevallingen en vroeger een keer een punctie gehad. Maar de klachten die jij omschrijft herken ik zelf (gelukkig) niet. Alleen na de punctie had ik de dag zelf en de dag erna wel een lichte hoofdpijn, maar dat was gelukkig alles. Met de bevallingen geen klachten gehad van de prik. Hopelijk kunnen ze het oplossen bij jou,want dit klinkt erg vervelend! Succes!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2014 15:08

Re: Epidurale/ruggeprik

Hmmm... Ik krijg binnenkort een geplande keizersnede, waarbij ik een ruggenprik krijg. Maar ff in de gaten houden dan de periode daarna, zodat ik aan de bel kan trekken als ik ook zulke klachten krijg. Van de ruggenprik bij de keizersnede van F heb ik trouwens geen last gehad.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 09 Dec 2014 18:33

Re: Epidurale/ruggeprik

Gelukkig maar roze. Dit is wel vervelend maar kan gebeuren. Nu was ik sowieso al niet makkelijk te prikken. Gewrichten in de onderrug zijn verbeend. Dus zal er ook wel mee te maken hebben.

Zal wel goedkomen Mickey. Wanneer wordt je kindje gehaald?
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2014 19:41

Re: Epidurale/ruggeprik

He, wat vervelend joh! Hopelijk is het snel te fixen zoals Lady dat uitlegt.

Ik heb tijdens de bevalling een epiduraal gehad, die niet goed aansloeg, aangezien ik alles nog kon bewegen en kon voelen, maar later geen last van gehad.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2014 23:35

Re: Epidurale/ruggeprik

Fender schreef:Gelukkig maar roze. Dit is wel vervelend maar kan gebeuren. Nu was ik sowieso al niet makkelijk te prikken. Gewrichten in de onderrug zijn verbeend. Dus zal er ook wel mee te maken hebben.

Zal wel goedkomen Mickey. Wanneer wordt je kindje gehaald?

De precieze datum hou ik liever voor me, maar binnen nu en een week :ikwacht:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 10 Dec 2014 01:31

Re: Epidurale/ruggeprik

Dankjewel exo!
Kom je het wel op het forum vertellen als je bevallen bent mickey? Succes iig!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Dec 2014 10:37

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb uiten het forum ook contact met een aantal meiden, daar zal er vast wel één bij zijn, die een topic opent :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem80

Bericht 10 Dec 2014 11:04

Re: Epidurale/ruggeprik

Ik heb ooit een hersenvochtpunctie via mijn rug gehad. Bij mij lekte het daarna en was vrij simpel verholpen inderdaad. Zeker even bellen dus!

Mickey ik open met liefde een topic voor je!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers