Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridische vraag.

<<

Anoniem91

Bericht 08 Dec 2014 10:07

Juridische vraag.

Beetje kortdag allemaal, maar straks komt de aannemer en ook het vastgoedbedrijf waar we het huis van hebben gekocht ivm de lekkage die we al vanaf het begin hebben, door een lekdetectie is er vastgesteld dat het een bouwfout is, alleen blijft de aannemer erbij dat het uit de badkamer komt, wat dus uit het lekdetectie blijkt dat het niet zo is. We zijn al een paar keer flink aan de kant geschoven door deze bedrijven. Nu toch blijven bellen en alles doorgestuurd. Nu belde ze vrijdag dat ze maandag langs wilde komen, vandaag dus. Want zoals de aannemer aan de telefoon zei: we moeten dit uit de lucht krijgen. Hebben jullie nog suggesties met wat wel en niet te doen. We hebben hierdoor echt ook veel gevolgschade ondertussen al wel een aantal duizend euro. Want ook de badkamer is opgebroken geweest. Uiteindelijk moeten ook de plafonds beneden opnieuw gedaan worden, want daar zitten lekkage plekken en hebben echt veel scheuren in muren.
Ik vind het wel spannend om dit gesprek aan te gaan. Ik heb alle correspondentie sowieso al klaar liggen waar ook duidelijk alles in staat wat er mis is gegaan.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Dec 2014 10:56

Re: Juridische vraag.

Goed dat je alles klaar hebt liggen! Ik zou een tijdlijn maken van wat wanneer gebeurd en gezegd is en gewoon echt voet bij stuk houden. Jullie hebben schade, die schade is hen verwijtbaar en zij zijn aansprakelijk. Dus ik zou het gesprek vriendelijk in gaan maar wel echt duidelijk zijn dat je je niet af laat schepen. Als ze niet meegeven zou ik aangeven dat je dan juridische stappen gaat ondernemen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Dec 2014 12:21

Re: Juridische vraag.

Wij hebben forse scheurvorming in onze muren en daardoor geluidsoverlast met de buren in onze woning (2010). Daarvoor hebben wij nadat we weinig gehoor kregen bij de bouwer, en alle kosten zelf zouden moeten dragen volgens hen, uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld en een bouwkundige voor een rapport laten komen. Heeft een jaar geduurd voor we nu uiteindelijk helemaal in het gelijk gesteld zijn en het binnenkort gerepareerd gaat worden. Doodmoe werd ik ervan, maar belangrijkste tips: rechtsbijstand inschakelen, er bovenop zitten en volhouden (want dit zijn kostbare grapjes dus je inderdaad niet weg laten zetten).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Dec 2014 12:27

Re: Juridische vraag.

Dit is daarbij wellicht ook wel handig: http://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsgeb ... -aannemer/
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Dec 2014 12:31

Re: Juridische vraag.

Oh en voor zo tijdens het gesprek: hou vast aan die bouwfout en dat zij daardoor aansprakelijk zijn voor alle kosten die daaruit voortvloeien. Vraag om een schriftelijke bevestiging van afspraken, belangrijke uitspraken en beoordelingen. Soms zijn ze gevoelig wanneer je benoemt 'Ik zie dit graag zsm opgelost worden want ik zit er niet op te wachten dat er nog meer schade ontstaat en/of ons huis onleefbaar wordt voor ons gezin. Maar u vast ook niet, het wordt steeds meer wat we op uw bedrijf moeten gaan verhalen dus daar worden we beiden niet blij van.' Werkte hier heel goed, want als het juridisch gesteggel wordt wat steeds meer geld gaat kosten...

Hebben buren hetzelfde probleem of alleen jullie?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem91

Bericht 08 Dec 2014 14:52

Re: Juridische vraag.

En er zijn ondertussen nog meer gebreken gevonden. We missen hele stukken kit in de gevel.... Sommige stukken zit gewoon niks... Maaaaaar, dat kon het ook niet zijn want er zit een lat achter.. Right!! Het laatste woord is er nog niet over gesproken want de aannemer was opeens poeslief en aardig aan het doen, terwijl hij me een paar weken geleden af zat te zeiken aan de telefoon. Maar ja, nu was een belangrijke klant erbij aanwezig.. Ik zag de man van het vastgoedbedrijf ook ernstig kijken, hij zei niks, maar ik zag aan zijn gezicht dat hij niet blij was. Dus ik gok dat daar onderling ook nog niet het laatste woord over gezegd is. Want dit zijn duidelijk fouten, alleen tja, gaan we het zo voor elkaar krijgen incl de gevolgschade of wordt het toch een rechtszaak. Er is al een heel dossier bij eigen huis, maar zolang je dingen zelf kunt doen doe ik dat ook, scheelt een hoop geld.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Dec 2014 16:11

Re: Juridische vraag.

ik hoop voor jullie dat het goed opgelost word en alle schade vergoed word. Wat een ellende allemaal
Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 08 Dec 2014 16:51

Re: Juridische vraag.

Ik ben er ook goed klaar mee! Het is ondertussen al ruim 2 jaar aan de gang, het moet nu gewoon opgelost worden.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers