Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De tijd tikt langzaam door

<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 20 Sep 2013 14:18

Re: De tijd tikt langzaam door

Ik was altijd een beetje sceptisch als het over dit soort dingen ging, totdat mijn oma stierf.
We deden heel veel samen, ze was een soort tweede moeder voor me. Op de dag dat mijn beugel eruit mocht, zou ze eigenlijk mee gaan maar een aantal maanden ervoor was ze overleden. Toen ik in de wachtkamer zat, dacht ik hieraan en het maakte me verdrietig. Op dat moment kwam Make you feel my love van Adele op de radio, ons nummer. Dat gaf me wel kracht en ik moest erom lachen. Ze was er toch bij.
Vanaf dat moment hoor ik het nummer vaker op de radio op, voor mij, speciale momenten.

Mooi dat je vader op die manier van zich laat horen!
<<

Patsy

Bericht 20 Sep 2013 16:31

Re: De tijd tikt langzaam door

Wat een bijzondere dingen allemaal.
In de week na het overlijden van mijn moeder werden we 's ochtends heel vroeg wakker van de kachel die aansloeg. Toen mijn man beneden ging kijken stond de thermostaat op 23 graden. Zo hoog staat de kachel nooit bij ons, sowieso zetten we hem lager als we op bed gaan, maar mochten we dat de vorige avond vergeten zijn, dan had hij op 20 moeten staan. Er spookte toen wel door mijn hoofd dat dat mijn moeder geweest zou zijn. Daarna is het nooit meer gebeurd, totdat we vorige week terug kwamen van vakantie, na de eerste nacht weer thuis stons de kachel 's ochtends ineens weer heel hoog. Nu denk ik echt dat ze dat gedaan heeft, als een soort "warm welkom"
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 20 Sep 2013 22:04

Re: De tijd tikt langzaam door

Rush, ik geloof ook wel dat er meer is. Heb niet echt voorbeelden zoals jij ze noemt, maar ik weer zeker dat mijn moeder mij vanaf een afstandje in de gaten houd.

Poppy, wat bijzonder!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 53

Bericht 20 Sep 2013 22:08

Re: De tijd tikt langzaam door

Wat bijzonder ook Poppy, ik krijg er kippenvel van.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Sep 2013 04:32

Re: De tijd tikt langzaam door

Zelf ben ik ook erg nuchter maar sinds mijn moeder is overleden heb ik soms wel het gevoel dat zij "naast" mij staat, mij helpt. Er zijn wel een aantal "aparte" dingen gebeurd. Mijn ouders hadden altijd een tuinkabouter in de tuin staan die floot als je voorbij liep maar dat ding deed het al ruim een jaar niet meer (wij en de honden liepen daar regelmatig langs maar er gebeurde niets, de batterijen waren gewoon op). Toen wij via de achtertuin de kist van mijn moeder wegdroegen kwamen we voorbij de kabouter en ja hoor... hij floot weer als vanouds. Wij zeiden direct dat is de laatste groet van mama. Terwijl wij allemaal erg nuchter zijn was dat we het eerste waar wij aan dachten. Toen we terug liepen deed hij het niet, de dagen erna ook niet. 4 dagen later heeft dat ding mijn vader uit bed gefloten midden in de nacht, mijn pa eruit, die kabouter onder water gedompeld... in een wasbak met sop gelegd maar hij stopte niet, pas toen hij het gehele mechanisme eruit haalde stopte hij met fluiten. (nog steeds diezelfde oude batterijen van jaren oud).

Verder hebben wij een windmolentje bij het graf van mijn moeder gezet (namens haar kleinzoon die zij nooit gezien heeft maar wel wist dat hij er aan kwam (2,5 maand na haar dood)) Dat ding draait meestal niet als ik eraan kom lopen, maar zodra ik voor haar graf sta, begint de windmolen te draaien als een gek.

Zo zijn er nog wel meer kleine dingen waarvan ik het idee heb: hoi mam! Best lastig want ik ben een nuchter persoon maar om deze dingen kan ik niet heen. Vlak voordat ze overleed heb ik ook gezegd dat ze best mocht komen "spoken".
Het is aankomende woensdag een jaar geleden dat ze is overleden dus ik ben eigenlijk best benieuwd wat mij toch te verwachten staat. Ik zou in jou geval wel weer nieuwsgierig zijn naar die tante... gewoon wat zij erover te zeggen heeft. Ik vind dat soort dingen altijd interessant en wil er zoveel mogelijk over weten (of het klopt of niet, ik wil dat zelf kunnen bepalen maar zou het wel willen horen).
Sorry voor mijn lange verhaal.
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Sep 2013 05:12

Re: De tijd tikt langzaam door

Net weer zoiets, ik draaide één van de nummers die mijn moeder erg kond waarderen (één van de nummers die we ook op de afscheidsbijeenkomst hebben gedraaid: Let it be van de Beatles). Ik ging naar de wc, pats boem lichtflits en het licht was weer uit... (lamp was niet meer aan te krijgen. Ok kan gebeuren, terug naar de woonkamer: daar was het ineens donker dus ik doe de lamp weer aan: lichtflits en licht uit... het nummer bleef nog steeds spelen (via mijn computer) dus ik loop naar de meterkast staat daar een schakelaar om maar ik zie ook direct dat de modem uit is (de zit op dezelfde groep) maar ondanks dat die groep eruit lag en mijn internetverbinding niet meer zou moeten werken, werkte het toch, de beatles waren nog steeds hoorbaar. Dus ik zet de schakelaar om... en vervolgens doen de lampen het gewoon weer. Kan aan mij liggen maar ik vind het toch vreemd... dus ik denk bij mijzelf: hoi mam!
Afbeelding
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers