Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


het uiterlijk van je kind

<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Dec 2014 20:53

Re: het uiterlijk van je kind

WoW Annie wat is Y de lucht in geschoten zeg!

Ik vergeet altijd gel in L zijn haren te doen..... Kwa kleertjes hangt er vanalles in zijn kast, hema h&m v&d z8 en ook best wel wat tweedehandse kleertjes. Vind het ook niet echt boeiend of hij nu een spijkerbroek of een joggingbroekje aan heeft,zeker niet als we ergens naartoe gaan waar hij gaat klimmen/klauteren.
Als we weggaan check ik of zijn kleertjes nog schoon zijn en of tie een schone toet heeft. Ook zorg ik voor dat er een extra setje kleren in de tas zitten (als we op visite/ dagje weg gaan).
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Dec 2014 20:59

Re: het uiterlijk van je kind

Ingrid82; erg hé? Hij is 1.09meter :ja: Toen we hier vorig jaar kwamen wonen kon hij nog niet eens op het aanrechtblad kijken en nu komt zijn neus er voorbij.

Ik vind L er op de foto's altijd heel leuk uit zien :thumbup:
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 07 Dec 2014 21:00

Re: het uiterlijk van je kind

Wat een grote, en mooie, knul Annie. Dan is hij groter dan mijn R hahaha. Die wordt bijna 5 inmiddels maar is '' pas'' iets van 105-106 cm denk ik.
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Dec 2014 21:06

Re: het uiterlijk van je kind

Annie24 schreef:Ingrid82; erg hé? Hij is 1.09meter :ja: Toen we hier vorig jaar kwamen wonen kon hij nog niet eens op het aanrechtblad kijken en nu komt zijn neus er voorbij.

Ik vind L er op de foto's altijd heel leuk uit zien :thumbup:


Ja ik schrok ervan :kersthaha:
Dankje , das alleen op foto's hoor :smile:
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Dec 2014 21:18

Re: het uiterlijk van je kind

Ik wil wel dat ze er leuk en verzorgd uitzien. Maar mijn zoon loopt ook regelmatig in een joggingbroek, vooral in het weekend (ik vind trouwens niks mis met joggingbroeken, vind het er ook niet onverzorgd uitzien. Ik doe hem alleen geen joggingbroek aan als hij naar de psz gaat). Gel in zijn haren heeft hij vaker niet dan wel omdat hij het zelf niet altijd wil. En hij heeft een aantal shirts met planesafdruk erop, ik hou daar zelf niet van maar je maakt hem met niets blijer.
Mijn dochter loopt in het weekend wel eens de halve dag met haar haren los en heel wild, zolang we thuis zijn vind ik dat niet zo erg, als ze of we ergens heen gaan dan doe ik haar haren wel netjes. Ze mag zelf haar kleren uitkiezen maar ik zorg er wel voor dat haar legging/maillot bij haar jurk/rok staat.
Ze gaat ook wel eens met een verkleedjurk naar de winkel en mijn dochter en zoon hebben ook wel eens van jas gewisseld. Vind ik allemaal geen probleem.
Mijn man neemt de kinderen elke dinsdagavond mee naar de zwemles van mijn dochter en dan mogen ze hun crocs aan van hem, dat zou ik zelf nooit doen omdat ik het echt heel lelijk vind, van mij mogen ze die alleen thuis aan. En mijn dochter gaat na de zwemles in haar pyjama weer mee naar huis, maar dat is omdat het dan al 19 uur is en ze dan thuis meteen naar bed kan.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Dec 2014 21:37

Re: het uiterlijk van je kind

@Ingrid82; tja....dat meeten roepen we nu al ruim een jaar haha! Straks is beeb 2 er al bij O. of L. gaat al naar de basisschool :kersthaha:

@Fiene; hij is ook opeens de lengte ingeschoten hoor. Ons was het eigenlijk nog niet eens echt opgevallen, tot mijn schoonzusje het zei. We kwamen toen een foto tegen van toen de keuken net geplaatst was en toen zagen we pas dat het best behoorlijk was in 1 jaar tijd. Morgen krijgt hij zijn laatste prik bij het CB dus ik ben benieuwd wat de 'officiele' stand is morgen.
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 07 Dec 2014 22:57

Re: het uiterlijk van je kind

Per kind ben ik me er minder druk om gaan maken. Mijn oudste dochter had voornamelijk merkkleding en alles moest bij elkaar passen. Nu moet het zo ongeveer bij elkaar passen en heb ik ook leuke kleding van bijvoorbeeld de Hema en H&M.

Mijn twee oudste kinderen hebben echt een vogelnest op hun hoofd na het slapen, het zit alle kanten op. Dus besteed ik wel wat tijd aan hun haar doen 's ochtends.

Soms wil mijn oudste dochter zelf haar kleding uitzoeken, meestal wordt het dan een combinatie van vijf verschillende tinten roze. Vind ik ook best voor een dagje. Er verschijnen in haar klas ook kinderen met voetbalsokken over hun spijkerbroek heen, in Megamindy outfit en een jongetje dat graag de roze broeken van zijn zus draagt :).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Dec 2014 23:00

Re: het uiterlijk van je kind

Ik vind het wel belangrijk dat ze er verzorgd uit ziet.
Maar ik koop geen merkkleding. Koop haar kleding bij hema, h&m o.i.d. Heb ook wel eens shirtjes van de Lidl mee genomen.
Ik zorg ook dat haar shirt en broek of jurk en maillot bij elkaar passen. Meestal koop ik bijpassende kleren tegelijk. Vaak ook een of twee speldjes in haar haar in een kleur die past bij de kleding die ze aan heeft.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 07 Dec 2014 23:14

Re: het uiterlijk van je kind

Mien schreef:Oh Toos. Wat vreselijk. Dan breekt gewoon je hart :(
Zit ze bij jouw kinderen op school? Kan ze dan in de middag niet met jou mee?
Hier ruiken de kinderen ook naar rook als ze bij mijn schoonmoeder geweest zijn. Vreselijk. Alles meteen in de was. Rugzakken schrob ik af en hang ik buiten. Schoenen meteen poetsen want anders trekt het daar ook in. Blegh.

Sterkte want zoiets gaat echt aan je moederhart!


Nee, zat ze maar hier op school. Ze woont helaas op een uur rijden hier vandaan. Vies he dat kinderen zo naar rook kunnen ruiken. Het zit echt in haar jas/haren/kleding en schooltas. Ik was meteen ook alles uit. Wel op een speelse manier natuurlijk want ik wil haar niet het gevoel geven dat ze 'ruikt'. Nu is ze nog maar 7 maar straks zal ze hier wel besef van gaan krijgen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Dec 2014 11:52

Re: het uiterlijk van je kind

Wat jammer. Hopelijk kunnen de juiste instanties jullie snel op een goede manier helpen. Ook voor het meisje.
Ja daar zal ze straks zelf ook besef van gaan krijgen ja. En het hoeft gewoon niet... mijn moeder rookt ook maar als we daar zijn geweest ruik je echt niks.
Maar bij mijn schoonmoeder. .. daar plakken je handen al vast aan de stoelen van alle nicotine.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 08 Dec 2014 13:57

Re: het uiterlijk van je kind

Dat is bij hun thuis dus ook. Zodra de voordeur open gaan lijkt het alsof je een café binnen stapt. Echt alles ruikt naar de rook, plafond is geel verkleurt en echt alles plakt, zo vies. Maar dat mijn stiefdochtertje er uit ziet alsof ze zo uit haar bed is geplukt, boterham in haar handen heeft gekregen en met vieze kleding naar school is gebracht is natuurlijk nog het ergste. Kijk, dat je misschien niet zoveel geld te besteden hebt is nog tot daar aan toe maar dat wil niet zeggen dat je kind er onverzorgd uit moet zien. Haren kammen en vlechten, nagels schoonmaken en knippen, douchen en een gezichtje schoonmaken heeft niets met geld te maken. Daarbij van de kinderbijslag kan jij per seizoen echt wel leuke en goedkope kleding kopen in de sale. Daarnaast ga ik ook om de zoveel tijd met haar alleen shoppen als ik haar uit school heb gehaald, en neemt ze deze kleding ook mee naar huis. Ze heeft b.v. 5 paar schoenen van b.v. de Bristol van een tientje per paar bij haar moeder. Dan denk ik, als je nu eens die 50 euro bij elkaar legt kan je ieder half jaar goede schoenen van haar kopen in de uitverkoop. Vorige maand heb ik met haar mooie laarzen van Hip gekocht voor 49,95. Ze is er ZO blij mee en zegt ook steeds 'deze laarzen zitten zo fijn, ze doen tenminste niet zeer'. Zo had ze ook al een tijdje een kapotte jas (scheur in de achterkant). Ze gaf aan dat de kinderen aan haar hadden gevraagd of haar mama geen centjes had om een nieuwe jas te kopen. Dat is toch bizar! Die kinderen zijn 7 a 8 jaar maar hun gaan zelfs dit soort dingen opvallen. Dat gaat me nog wel het meest aan het hart.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2014 14:30

Re: het uiterlijk van je kind

Toos, mijn hart breekt bij je verhaal. wat ontzettend sneu. Al doet je verhaal mij denken aan mijn man's nichtje. Zij word ook niet zo verzorgt zoals het hoort bij haar moeder, heel sneu.
Wist trouwens niet dat je een nieuwe vriend hebt, wat leuk!
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 08 Dec 2014 14:50

Re: het uiterlijk van je kind

Dank je.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Dec 2014 15:07

Re: het uiterlijk van je kind

Ach wat sneu.
Ik hoop dat het daar bij blijft. Dat ze straks niet geplaagd gaat worden.

En het is zeker niet nodig maar dit geeft waarschijnlijk wel aan hoe haar moeder en stiefvader over de opvoeding en de bijbehorende zaken en taken denken. Erg jammer dat zo'n meisje dat te verduren krijgt :(
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 08 Dec 2014 15:27

Re: het uiterlijk van je kind

Klopt, dat loopt nogal uit 1 met hier zeg maar. Zo is ze b.v. echt verslaafd aan suiker geweest, dit omdat ze thuis echt letterlijk zoet gehouden wordt met snoep. En hier heb ik eigenlijk nooit snoep in huis alleen een stukje pure chocolade of ongesuikerde krenten. Qua lekkernij krijgen ze hier veel ongezouten noten en gedroogde vruchten van de Turkse winkel. Mijn kinderen zijn dit gewend en vragen ook om niets anders. Qua drinken krijgen ze hier spa rood/roosvicee/ geiten melk/ melk of zelfgemaakte appel of perensap. Mijn stiefdochter krijgt thuis fristi/cola/sinas/wicky/ ice tea e.d. Op haar brood lust ze ook niets anders dan chocolade pasta of vlokken en zo zijn er nog een heleboel verschillen qua eten betreft. Heb het soms best met haar te verduren gehad. De periode dat ze verslaafd was aan suiker was best zwaar, voor ons allemaal. Ze vroeg letterlijk de hele dag om snoep/koekjes/ijsjes, te gaan ontbijten bij de MAC ,donuts etc. Dit was in de afgelopen zomer vakantie, ze was toen 3 weken bij haar vader. Het heeft onze vakantie op sommige dagen best wel verpest want ze hield gewoon echt niet op terwijl ze best wel een ijsje/zakje chips hebben gekregen omdat het vakantie was. Sinds bureau jeugdzorg erbij betrokken is lijkt ze wat minder gefocust op zoet en lekkers. Het is gewoon zielig en qua verdere opvoeding loopt het soms echt uit de hand. Kan er verder niet al te veel meer over uitweiden maar er gebeuren dingen waar ze helemaal geen weet van zou mogen hebben op deze leeftijd. En dan heb ik het over b.v. de belastingdienst/loonbeslag (bij haar moeder)/ alimentatie/ het UVW/ bepaalde dingen op tv enz. Ze verteld soms dingen die ik maar amper weet over deze bovenstaande dingen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2014 15:44

Re: het uiterlijk van je kind

Wat sneu voor je stiefdochter, Toos. En het lijkt me voor jullie ook erg moeilijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 09 Dec 2014 08:16

Re: het uiterlijk van je kind

wat een verdrietige situatie Toos, ik kom het in mn werk helaas ook veel tegen.Vind het altijd zo'n groot contrast bij mijn eigen situatie.

Mijn dochter draagt thuis ,als er geen bezoek komt regelmatig,op eigen verzoek ,een lekker thuispak/ onesie oid. Als we dan even om een boodschap gaan kleed ik haar niet om. Veder draagt ze naar het kdv altijd broeken en truien en thuis regelmatig jurkjes of rokjes. Ze is net twee maar weet goed wat ze aan wil. elf hou ik wel van Scandinavische merken maar ook prijzig,ook kleding van de vd staat haar goed

Ze heeft,van voren niet zoveel haar,van achter gewoon een bobje !De kapper gaf aan nog even te wachten met knippen dus ik doe er meestal wel een staartje oid in omdat het anders rechtop staat bij haar oren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Dec 2014 12:41

Re: het uiterlijk van je kind

Oh Toos wat verdrietig. En wat moet het voor haar ook verdrietig zijn om zulke vragen te krijgen. :hug:
2015 💙
<<

Anoniem73

Bericht 09 Dec 2014 15:50

Re: het uiterlijk van je kind

Wat verdrietig Toos'!

Ik vind verzorging belangrijk, vooral als ze naar school moet of op visite gaan.
Thuis maakt het mij niks uit. Gewoon makkelijk broekje aan en lekker spelen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 09 Dec 2014 17:39

Re: het uiterlijk van je kind

Ik zou kinderen, vooral kleuters, naar school ook lekkere makkelijke broeken aan doen. Ik zie vaak genoeg kinderen in de poppenhoek, bouwhoek of lekker op de grond spelen. Maar ze kunnen zich dan niet fijn bewegen omdat de broek te strak zit of niet soepel beweegt. Ik zou eerder voor comfortabel gaan dan dat ze er tip top bij lopen. Dit is overigens wat anders dan vies rondlopen.
10-08-2017 ♥
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Dec 2014 17:56

Re: het uiterlijk van je kind

D loopt er vrijwel altijd schoon en netjes bij, soms als we de deur uit gaan dan vergeet ik z'n haar nog wel eens te doen (als papa mee gaat wordt z'n haar altijd gedaan). Qua kleding loopt D ook altijd wel in nette/fatsoenlijke kleding, maar geen echte merkkleding. D loopt er doorgaans beter bij dan ikzelf.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem124

Bericht 09 Dec 2014 19:51

Re: het uiterlijk van je kind

Mijn zoon loopt veel in joggingbroeken. Dat vind ik leuk staan als er wat leuks boven gedragen wordt, met stoere boots. En het moet ook gewoon lekker zitten.

Mijn dochter draagt ook vooral makkelijke kleren. het zijn kinderen hoor, die moeten lekker kunnen spelen.

Ik houd niet van vieze snoetjes. maar mijn dochter heeft een talent er na 5 minuten als floddertje uit te zien en hun nagels groeien ook bizar snel. Ze hebben wel altijd schone kleren aan en geen kapotte kleren.
<<

Anoniem255

Bericht 10 Dec 2014 18:54

Re: het uiterlijk van je kind

Als mensen willen dat hun kinderen er netjes bij lopen, wil dat toch niet zeggen dat ze niet fijn kunnensspelen of dat het niet lekker zit?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 11 Dec 2014 10:18

Re: het uiterlijk van je kind

Mijn dochtertje is helemaal gek van Minnie Mouse en als ze daar een shirtje van krijgt glimt ze helemaal van trots! Ze is niet zo van de roze dingen, meer felle kleurtjes en dat staat haar ook leuker.
Ik koop praktisch nooit merkkleding of het is tweedehands. Uiteraard vind ik het wel belangrijk dat ze er verzorgd en schoon bij loopt. Ze heeft haar haren altijd vast, dit omdat het anders de hele tijd in haar gezicht hangt en ik dat heel armoedig vind staan. Hier draagt ze ook wel eens een joggingbroek gewoon omdat die erg lekker zitten. Over het algemeen draagt e skinny jeans van de Primark omdat die het beste zitten en ze er prima in kan bewegen.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers