Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips vermoeidheid...?

<<

Anoniem108

Bericht 07 Dec 2014 00:04

Tips vermoeidheid...?

De laatste weken ben ik zo moe, dat ik niet meer weet hoe ik dit cirkeltje kan doorbreken: ik neem voldoende rust, voor zover mogelijk. Ik ga niet meer tot diep in de nacht stappen; hooguit tot 23.00 wat drinken en ook maximaal 1x per week en dat vind ik zelfs al bijna te laat. Ben dus zoveel mogelijk thuis en houd het dan zo rustig mogelijk: lezen, tv kijken, internetten en geen beeldschermen meer aan minimaal halfuur voordat ik naar bed ga. Ik eet verder gezond, sporten wil ik weer op gaan pakken en ben wel dagelijks in de buitenlucht variërend van halfuur tot 1,5 uur.

Op zich is het niet erg om een tijdje rustiger aan te doen, maar het wordt wel steeds lastiger op deze manier om sociale contacten te onderhouden, want ik heb er gewoon geen energie voor. Ik zoek het verder niet in medische 'dingen', omdat ik weet waardoor het komt: (te)veel spanning rondom de continue slechte gezondheid van m'n moeder; ze is net weer 2 dagen thuis uit het ziekenhuis na zesde vrij lange opname in een jaar tijd. Zelf is er door een medische fout bij mijn gezondheid ook iets grondig verkeerd gegaan, wat nu gelukkig is rechtgezet. Het is alleen nog niet afgerond en dat zal voorlopig ook niet zijn qua energielevel. Positieve is dus wel dat mijn eigen gezondheid alleen maar weer beter kan worden sinds 2 weken. :)

Wat doen jullie zelf om het cirkeltje te doorbreken van extreem vermoeid zijn? Ik lijk wel een oud wijf met dit gedrag en dat past niet bij me. Tips zijn welkom!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Dec 2014 10:29

Re: Tips vermoeidheid...?

Als ik het zo lees is het ook helemaal niet raar dat je nu zo moe bent. Ik zou het proberen te accepterwn en zo goed mogelijk voor jezelf zorgen. Gezond eten, elke dag even naar buiten, lekker rustig op de bank met een tijdschrift.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Dec 2014 10:36

Re: Tips vermoeidheid...?

Maar je zegt dat je door een medische fout je energielevel voorlopig nog niet op peil zult hebben, dan valt er toch niets te doorbreken? Gewoon gezond doorgaan zoals je nu doet en jezelf niet pushen, lijkt me.
#teammaple🍁
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Dec 2014 10:48

Re: Tips vermoeidheid...?

Het enige wat mij toen geholpen heeft is accapunctuur. Verder wat jij al doet, actie afwisselen met rust.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem108

Bericht 07 Dec 2014 11:32

Re: Tips vermoeidheid...?

Thanks voor de reacties. Met energielevel bedoel ik meer mentaal dan fysiek. Weinig concentratie en snel teveel prikkels. Dat leidt uiteindelijk tot hoofdpijn. Dat kan vanaf nu alleen maar beter worden, maar het is dus niet een soort vermoeidheid van de hele dag willen slapen. Dat kan ik ook niet trouwens.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Dec 2014 11:33

Re: Tips vermoeidheid...?

Maddie schreef:Het enige wat mij toen geholpen heeft is accapunctuur. Verder wat jij al doet, actie afwisselen met rust.


Heb ik nooit gedaan. Ik zie de link ook niet; zou je dit kunnen uitleggen? :)
<<

Anoniem168

Bericht 07 Dec 2014 11:41

Re: Tips vermoeidheid...?

Misschien af en toe een wandelingetje buiten maken, om zowel je hoofd leeg te maken als dat je even lekker in de frisse lucht bent. Al ga je maar en blokje om, ik doe dat tegenwoordig ook wel eens, dan heb je even een doorbreking van de dagelijkse dingen.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Dec 2014 13:24

Re: Tips vermoeidheid...?

Thnx, Brooke. :) Die dagelijkse wandeling doe ik al. Ik denk dat het me gewoon te langzaam gaat en dat ik hiervan baal. Merk nog geen enkele vooruitgang qua minder vermoeid zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Dec 2014 14:26

Re: Tips vermoeidheid...?

Van stress kan je ook erg vermoeid raken. Ben je ook onrustig in je hoofd? Piekeren?

Hoe slaap je? Val je gemakkelijk in slaap? Heb je op vrije dagen de tijd om een middagdutje te doen? Dat kan ook goed helpen, wel alleen als je 's avonds ook makkelijk in slaap kan vallen.

Ik heb de mindfulness app van vgz op m'n telefoon staan (gratis). Het helpt me heel goed om even helemaal te ontspannen. Die app is echt een aanrader.

Hoe ziet je eetpatroon er uit?

Lastig hoor, zo vermoeid zijn. Ik heb er ook al heel lang last van. Maar bij mij komt het door m'n kinderen die me te vaak wakker houden.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Dec 2014 14:45

Re: Tips vermoeidheid...?

Jans schreef:Van stress kan je ook erg vermoeid raken. Ben je ook onrustig in je hoofd? Piekeren?

Hoe slaap je? Val je gemakkelijk in slaap? Heb je op vrije dagen de tijd om een middagdutje te doen? Dat kan ook goed helpen, wel alleen als je 's avonds ook makkelijk in slaap kan vallen.

Ik heb de mindfulness app van vgz op m'n telefoon staan (gratis). Het helpt me heel goed om even helemaal te ontspannen. Die app is echt een aanrader.

Hoe ziet je eetpatroon er uit?

Lastig hoor, zo vermoeid zijn. Ik heb er ook al heel lang last van. Maar bij mij komt het door m'n kinderen die me te vaak wakker houden.


Thanks! Gebruik nu tijdelijk slaapmedicatie, omdat het slapen door piekeren heel erg slecht ging. Dus op zich val ik nu wel in slaap, maar word ik wel 3/4 per nacht wakker en duurt het ook wel een tijdje voordat ik verder kan slapen. Gebroken nachten dus. Heb alleen afgelopen week 1x 's middags even gelegen, maar toen voelde ik me zo moe dat ik niet meer helder kon nadenken. Wil er liever geen gewoonte van maken om overdag te gaan slapen, want die slaapmedicatie is al een hulpmiddel om makkelijker in slaap te vallen 's avonds.

Die app ga ik zo downloaden! Ben benieuwd.:)

Eetpatroon is gezond en gevarieerd. Ontbijt, lunch en avondeten en tussendoor eet ik ook wel iets, maar niets is heel vet omdat mijn maag dat niet verdraagt vanwege gebruikte medicatie.

Wat rot dat jij zo vermoeid bent geraakt doordat je kinderen 's nachts wakker houden. Je krijgt er natuurlijk veel voor terug, maar slecht slapen trekt wel een enorme wissel op je na verloop van tijd. Hoop dat het voor jou ook snel beter wordt!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers