Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring CZdirect?

<<

Anoniem122

Bericht 06 Dec 2014 09:08

Ervaring CZdirect?

Ik zit al jaren bij FBTO, maar zie dat ik bij CZdirect veel goedkoper uit kan zijn.

Iemand ervaring met deze verzekering?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2014 09:53

Re: Ervaring CZdirect?

Geen ervaring maar CZ staat volgens mij wel goed aangeschreven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Dec 2014 12:40

Re: Ervaring CZdirect?

Ja ik, prima verzekering. Het enige verschil met gewone cz is dat je niet terecht kan in een kantoor maar alles via internet doet maar dat doe ik toch al.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Dec 2014 12:54

Re: Ervaring CZdirect?

Kees schreef:Ja ik, prima verzekering. Het enige verschil met gewone cz is dat je niet terecht kan in een kantoor maar alles via internet doet maar dat doe ik toch al.


Jep, dit!

ze hebben een app, dan maak ik een foto van een rekening, stuur die in en binnen een week of 1,5 ofzo heb ik de vergoeding al binnen!
<<

Anoniem87

Bericht 06 Dec 2014 12:56

Re: Ervaring CZdirect?

Je kunt alleen niet naar een gewone apotheek en volgens mij worden ook niet alle zorgverleners vergoed, dus let daar op!
<<

Anoniem122

Bericht 06 Dec 2014 12:58

Re: Ervaring CZdirect?

Goed om te horen! Dat alles via internet moet is geen enkel probleem voor mij, heb dat via FBTO ook al, dat ik mijn nota's via een app verstuur.

Dat van die apotheek ga ik even uitzoeken. Want mijn apotheek stond er wel gewoon bij, en de zorgverleners waar ik bij zit ook. Maar je wordt wel doorgeleid naar de algemene website geloof ik als je die lijst doorzoekt van gecontracteerde zorgverleners. Bedankt voor de tip Elin!

EDIT: dit kan ik er over vinden:

Moet ik medicijnen bestellen via Mijnmedicijnonline.nl of kan ik ook naar een gewone apotheek gaan?
Medicijnen kun je bestellen via Mijnmedicijnonline.nl, maar dit is niet verplicht. Je kunt dus ook naar de apotheek bij jou in de buurt gaan.

En verder op de website:
Andere apotheek

Het is niet verplicht om je medicijnen te bestellen via Mijnmedicijnonline. Je kunt ook terecht bij andere (online) apotheken, behalve bij nationale-apotheek.nl. Bestellingen op recept bij nationale-apotheek.nl worden niet langer volledig vergoed omdat CZ niet meer met deze partij samenwerkt.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Dec 2014 23:42

Re: Ervaring CZdirect?

Ik ben heel tevreden over CZdirect. Snel en klantvriendelijk. En je kan wel gewoon je medicijnen bij je eigen apotheek halen hoor, heb ik toen nog speciaal nagevraagd omdat ik dat ook eerst niet snapte.
<<

Anoniem99

Bericht 07 Dec 2014 12:42

Re: Ervaring CZdirect?

Ik heb ook CZdirect. Inderdaad veel goedkoper dan andere verzekeringen en goede klantenservice. Enige probleem dat ik heb is dat ze mijn pil niet willen vergoeden terwijl ik daarvoor verzekerd ben.. Ik moet op medisch advies gewoon de originele microgynon slikken. Dit ook aan laten geven door de apotheek maar het is nog niet goed. Ze schijnen daar niet te begrijpen dat mijn huisarts een apotheek houdende huisarts is en dat de apotheek dus bij de huisarts in zit. Nou gaat het om een pisbedrag per jaar, maar het ging mij om het principe. Inmiddels heb ik het maar opgegeven dat ze het zullen begrijpen..
<<

Anoniem122

Bericht 07 Dec 2014 12:49

Re: Ervaring CZdirect?

Oh dat is wel vervelend en goed om te weten, want ik slik ook altijd de echte microgynon..ga ze er van de week maar eens over bellen. Het is ook raar want je hebt recht op 100 euro per jaar en de microgynon is 40 euro voor een heel jaar als ik me goed herinner. Beetje kinderachtig van ze dan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 07 Dec 2014 13:37

Re: Ervaring CZdirect?

Hier ook goede ervaringen. Medicijnen haal ik gewoon bij mijn vaste apotheek. K betaal nu 20 euro minder per jaar dan bij mijn vorige verzekering en ik krijg nog meer vergoed.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 07 Dec 2014 17:32

Re: Ervaring CZdirect?

Ik zit ook al zolang ik weet bij CZ en sinds vorig jaar naar CZdirect gegaan. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Dec 2014 17:50

Re: Ervaring CZdirect?

Ik denk er ook over om over te stappen. Ik zit al jaren bij CZ en zolang ik mijn medicijnen bij de apotheek kan blijven halen is het voor mij prima. Verder hoef ik toch nooit iets te declareren dat loopt allemaal automatisch. Overigens krijg ik de de echte microgynon wel vergoed met een medische verklaring.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Dec 2014 23:05

Re: Ervaring CZdirect?

Sienna schreef:Ik heb ook CZdirect. Inderdaad veel goedkoper dan andere verzekeringen en goede klantenservice. Enige probleem dat ik heb is dat ze mijn pil niet willen vergoeden terwijl ik daarvoor verzekerd ben.. Ik moet op medisch advies gewoon de originele microgynon slikken. Dit ook aan laten geven door de apotheek maar het is nog niet goed. Ze schijnen daar niet te begrijpen dat mijn huisarts een apotheek houdende huisarts is en dat de apotheek dus bij de huisarts in zit. Nou gaat het om een pisbedrag per jaar, maar het ging mij om het principe. Inmiddels heb ik het maar opgegeven dat ze het zullen begrijpen..


Wat gek, want ik heb dat ook en ik krijg m wel gewoon vergoed.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Dec 2014 14:39

Re: Ervaring CZdirect?

Ik kan hierbij ook veel goedkoper uit zijn.
Alleen is mijn huisarts niet gecontracteerd. Dus dat vind ik wel een beetje lastig dan.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 09 Dec 2014 14:43

Re: Ervaring CZdirect?

Rizzoli schreef:Ik kan hierbij ook veel goedkoper uit zijn.
Alleen is mijn huisarts niet gecontracteerd. Dus dat vind ik wel een beetje lastig dan.

Dat kan nog he. Volgens mij was het streven 1 dec, maar nog dagelijks worden er nieuwe contracten toegevoegd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Dec 2014 15:03

Re: Ervaring CZdirect?

Ah mooi. Dan houd ik het nog even in de gaten.
08♡02♡2018
07♡04♡2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers