Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contactloos betalen

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Dec 2014 20:06

Contactloos betalen

Wat is contactloos betalen?
U rekent razendsnel en gemakkelijk kleine bedragen af, tot en met € 25. U hoeft geen pincode in te toetsen. Even uw Betaalpas tegen de betaalautomaat aan houden en de betaling is voldaan. Handig bij het afrekenen van een kopje koffie, de krant of de dagelijkse boodschappen. Contactloos betalen is mogelijk sinds april 2014.

Blijkbaar kan het dus al een tijdje. Gebruiken jullie het of heb je juist de functie uitgezet? Ik heb het eerlijk gezegd nog niemand zien doen.
<<

Anoniem86

Bericht 05 Dec 2014 20:13

Re: Contactloos betalen

Ik gebruik het overal hier, bakker, snackbar, Turkse supermarkt en buurtwinkel. Werkt fijn! En bij drukte kan niemand meekijken bij je pincode, je houdt hem gewoon tegen de automaat aan. Enige enge vind ik als hij gejat kunnen ze 50 euro opnemen in 1 dag.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Dec 2014 20:24

Re: Contactloos betalen

Mijn pas kan dat nog niet helaas.
Heb eigenlijk nog geen bedrijven gezien waar het kan, alleen op m'n werk.

Wat ik er van vind weet ik eigenlijk nog niet! Best veel geld wat eraf gehaald kan worden als je de pas kwijt bent.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2014 20:25

Re: Contactloos betalen

Ik heb het nog niet gebruikt, mijn vriend wel.

Tip: bij de ING kan je gratis een nieuwe pas met contactloos betalen aanvragen als je deze nog niet hebt.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/betaalpas/contactloos-betalen-met-uw-betaalpas/index.html
08/2018
05/2021
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Dec 2014 20:30

Re: Contactloos betalen

Super, MissEnergy. Was te lui om zelf te zoeken. Heb hem direct aangevraagd. Thnx!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 05 Dec 2014 21:17

Re: Contactloos betalen

Ik moet hem nog aanvragen. Mijn vriend gebruikt het al. Ziet er wel ideaal uit!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 05 Dec 2014 22:35

Re: Contactloos betalen

Mijn pas is er geschikt voor, maar ik gebruik het niet. Vind het ook helemaal niks, want ik raak mn pasjes nog weleens kwijt en dan kunnen ze m leegtrekken. Ook is er al bekend dat er apparaatjes zijn waarmee ze in de rij bijv je pas leeg kunnen halen terwijl jij niks merkt.

Dus ik wil er eigenlijk gewoon vanaf.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Dec 2014 22:44

Re: Contactloos betalen

Je kunt het ook uitzetten hè poppy, dat heb ik bij mijn passen gedaan.
<<

Anoniem122

Bericht 05 Dec 2014 22:54

Re: Contactloos betalen

Weet iemand hoe je kan zien of pas hiervoor geschikt is? Want ik zet het liever ook uit, zou niet weten wanneer ik het ga gebruiken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2014 23:07

Re: Contactloos betalen

Oh ik ken het niet eens. Haha onder een steen gelegen,


Kan je dat bij alle winkels ofzo. En idd kan je het uitzetten
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 05 Dec 2014 23:47

Re: Contactloos betalen

girli schreef:Je kunt het ook uitzetten hè poppy, dat heb ik bij mijn passen gedaan.


Hoe? Haha.

Er staat een tekentje op je pas als je het kan, een soort wifi tekentje lijkt het nog het meest op haha. En het stond in de brief erbij...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem86

Bericht 05 Dec 2014 23:50

Re: Contactloos betalen

Poppy schreef:Mijn pas is er geschikt voor, maar ik gebruik het niet. Vind het ook helemaal niks, want ik raak mn pasjes nog weleens kwijt en dan kunnen ze m leegtrekken. Ook is er al bekend dat er apparaatjes zijn waarmee ze in de rij bijv je pas leeg kunnen halen terwijl jij niks merkt.

Dus ik wil er eigenlijk gewoon vanaf.


Maar ze kunnen hem dus niet leegtrekken, er kan maximaal 25 euro per keer gepind worden, met een max. van 50 euro per dag, dus het is veiliger dan als ze bv. je pincode zien en daarna je pas jatten.

De bloemist gaf aan dat hij er blij mee is, omdat hij veel oudere mensen krijgt, die een briefje in hun portemonnee hebben met hun pincode; dus dit is wel veiliger voor hun.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Dec 2014 01:51

Re: Contactloos betalen

IDEAAL! Gebruiken ze in Australie al een hele poos (paywaving) en het gaat zo snel!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2014 09:26

Re: Contactloos betalen

Had er eerlijk gezegd nog niet van gehoord haha, wel dat er plannen voor waren ooit, maar wist niet dat dat allang kon. Ga ook eens uitzoeken of ik het kan, laatst pas nog een nieuwe pas ontvangen.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Dec 2014 09:32

Re: Contactloos betalen

Ik vind het ideaal. Zeker op de markt.
<<

Anoniem73

Bericht 06 Dec 2014 17:23

Re: Contactloos betalen

Ik gebruik het ook al heel vaak. Is gewoon super handig!
<<

Anoniem87

Bericht 06 Dec 2014 17:36

Re: Contactloos betalen

Top, ik wist niet dat je gratis een nieuwe pas kon aanvragen bij de ING, heb ik meteen gedaan. Ga het zeker gebruiken!
<<

Anoniem122

Bericht 06 Dec 2014 17:41

Re: Contactloos betalen

Maar ik heb echt nog nergens gezien waar je het kan gebruiken? Kan dat in iedere winkel al dan ofzo?
<<

Anoniem149

Bericht 06 Dec 2014 18:03

Re: Contactloos betalen

Ik heb het hier in de buurt nog nooit gezien. Ik heb er volgens mij ook geen pas van. Is dat overal al of alleen in de grotere steden?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2014 18:14

Re: Contactloos betalen

ไม่เป็นไร schreef:Maar ik heb echt nog nergens gezien waar je het kan gebruiken? Kan dat in iedere winkel al dan ofzo?

Ik ook niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Dec 2014 20:54

Re: Contactloos betalen

Ik heb er nog nooit van gehoord!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem193

Bericht 07 Dec 2014 20:57

Re: Contactloos betalen

Bij ons heeft de viskraam op de markt het. Ideaal vind ik het!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Dec 2014 21:26

Re: Contactloos betalen

Ik heb er al wel van gehoord, maar ik heb geen idee waar ik het hier kan gebruiken. Ik gebruik het dus nog niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de 'reclame' eromheen mis. Bij het chippen en zo was er genoeg te zien op tv en te horen op de radio. Misschien dat het dan ook duidelijker wordt hoe je het dient te gebruiken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Dec 2014 01:29

Re: Contactloos betalen

Silly-One schreef:Ik heb er al wel van gehoord, maar ik heb geen idee waar ik het hier kan gebruiken. Ik gebruik het dus nog niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de 'reclame' eromheen mis. Bij het chippen en zo was er genoeg te zien op tv en te horen op de radio. Misschien dat het dan ook duidelijker wordt hoe je het dient te gebruiken.


Ik zie net voor het eerst een reclame op tv! Haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Dec 2014 05:25

Re: Contactloos betalen

Onze passen in Nieuw Zeeland hadden het ook. Ik vond het niet prettig. De kroeg waar we vaak kwamen maakte er gebruik van maar ik had het idee totaal geen controle over m'n geld te hebben aangezien de barman het onder de bar bij de automaat hield. Kreeg ook geen bon dus had telkens geen idee wat hij afschreef. Heb na die avond m'n contactloze-loze kaart maar weer in gebruik genomen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers