Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Dec 2014 09:43

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij pakken kerstochtend de trein, van deur tot deur is dat 2 uur reizen. Dan gaan we naar mijn schoonouders en 's avonds lopen we 500mtr naar mijn ouders waar we slapen en ook tweede kerstdag blijven en slapen. De kleine slaapt gewoon in de wagenbak en we zetten eventueel het campingbedje in de kamer als box.

Hij is nog zo klein dat we qua eten en duur van het diner geen rekening met hem hoeven te houden. Als hij huilt mag hij gewoongezellig bij ons op de arm aan tafel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Dec 2014 09:57

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Dit jaar zitten we met de hele schoonfamilie (20 man) in de sneeuw.
Onze dochter zal overdag meer dan genoeg aandacht krijgen, maar dat hoort er gewoon bij.
Eten doen we niet voor 7 uur dus dan zorg ik dat ze op haar normale tijd in bed ligt. Dan kunnen we rustig eten.

Mijn ouders zien we tussen kerst en oud&nieuw, maar ook dan hou ik haar gewone slaaptijden aan.

We slepen haar trouwens wel overal mee naar toe, hebben we vanaf het begin al gedaan. Ook als we ergens anders zijn hou ik vrij strikt haar slaaptijden aan, zeker bij de opa's en oma's. Daar heeft ze een bedje.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 05 Dec 2014 10:11

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij hoeven alleen 1e kerstdag te slepen met onze kids. De baby zal dan een week of 2 zijn, dus die zal er niks van meekrijgen. Zoon vind het fantastisch om dan de hele dag bij mijn ouders te zijn. Mijn zus en haar gezin zijn er dan ook, dus hij leeft zich dan lekker uit met zn neef en nichtje. Er doet dan ook niemand moeilijk, als de kids van tafel willen tijdens het eten, want het kan best een lange zit worden. Wel wilt mijn vader nog wel eens zeuren dat ze niet genoeg eten en probeert ze dan te chanteren met ijs, maar dat krijgen ze uiteindelijk toch wel :kersthaha:
Zowel kerstavond als 2e kerstdag zijn we lekker met zn vieren thuis.
07.12.2011
11.12.2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2014 11:33

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Kerstavond komen er vrienden eten.
Eerste kerstdag brunchen met schoonfamilie en s'avonds eten met mijn ouders en zus.
2e kerstdag kadotjes bij mijn ouders waar mijn neefje dan ook komt.
2014 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Dec 2014 11:39

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij zitten met Kerst in het vakantiehuisje van mijn ouders. De familieleden met wie wij Kerst vieren hebben vakantiehuisjes op hetzelfde park. We gaan in de kerstvakantie al met z'n allen naar een bungalowpark sinds ik baby was. Op Eerste Kerstdag is het bij ons, verderop in het weekend nog een keer bij mijn neef, dan gaan we buiten barbecue'en bij de heater, daarna met lampionnen lopen en dan toetjes eten. Het barbecue'en is niet echt iets voor Ezra, dus hij eet gewoon thuis met een of twee van ons en komt dan naar de toetjes.

Het is bij ons overigens nooit een heel formeel diner, gewoon een gezellige bende.

Ik heb dit jaar nog niks afgesproken met mijn schoonouders, maar in voorgaande jaren gingen mijn man en ik zonder kinderen ergens met ze uit eten of brunchen en dan gingen we later in de vakantie nog een keer met de kinderen en mijn schoonouders naar Plopsa Indoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Dec 2014 15:02

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Eerste of tweede kerstdag komt m'n schoonmoeder en zwager hier, dan gaan we lekker eten. De andere dag gaan we wss niet naar m'n familie, de vrouw van m'n vader is 4 dagen later jarig en we gaan wss dan die kant op. Aangezien ze 100 km verderop wonen rijden we niet ff op en neer.
Vorige jaren zijn we alleen met D wel die kant op gegaan.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem168

Bericht 05 Dec 2014 16:50

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

SarahKey schreef:Wij blijven met de feestdagen thuis. Wie onze kinderen wil zien zijn hier van harte welkom maar wij gaan niet sjouwen met ze. Wij maken het thuis gezellig met ons eigen gezinnetje.


Hier net zo. En bovendien vind ik het wel lekker twee dagen extra vrij. :kerstsmile:
<<

Anoniem255

Bericht 05 Dec 2014 20:29

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Mijn man is dit jaar met kerst op wintersport. Samen met zijn vader. Kerstavond blijf ik lekker thuis met de kindjes en kook ik wat zij het lekkerste vinden. 1e kerstdag mag ik met de kindjes naar vrienden maar weet nog niet of ik dat doe. Dan moet ik 's avonds laat in mijn eentje met de kinderen over straat zeulen. 2e kerstdag is bij mijn ouders omdat die er volgend jaar niet zijn. Ik denk dat ik dan gewoon met de kindjes blijf slapen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Dec 2014 21:35

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij hebben de kinderen 1 dag en de andere dag zijn ze bij hun moeder. Wij plannen alles op de ene dag dat we de kinderen hebben en de andere dag doen we niks.
Het scheelt dat ze bij ons wat ouder zijn maar dan nog houden we het een beetje rustig. Meestal eten/lunch bij de ouders van mn vriend en eten/lunch bij mijn moeder. Dit jaar lunchen we bij zijn ouders en dineren we bij mijn broer met mijn moeder en andere broer en alle aanhang. Gewoon easypeasy en niet te veel poespas.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Dec 2014 21:38

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Is het niet een idee om de kleine rustig boven te leggen? Natuurlijk niet de hele dag maar als ze moet slapen. En verder even kijken hoe het gaat. Ze hoeft natuurlijk niet persee met de neus overal bovenop te zitten dus je kan haar ook wat verder weg zetten zodat de prikkels wat minder hard binnenkomen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 05 Dec 2014 22:00

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Het 1e jaar was Y. bijna 1 en is toen met mijn viend naar mijn schoonmoeder+vriend gegaan omdat ik ziek was 1e kerstdag. Ze waren rond 20 uur weer thuis.
Het 2e jaar zijn we een midweekje weggegaan. Het gezeik over hoe/wanneer kerst vieren begon vanuit mijn sm+vriend al ergens in augustus, dus we hebben toen besloten om een midweekje weg te gaan om zo van het gezeik af te zijn. Misschien voor jullie ook een optie? Lekker als gezinnetje van elkaar genieten!
Vorig jaar waren we het weekend voor kerst verhuisd en hadden we nog geen keuken, dus toen zijn we 1e kerstdag bij sm+vriend gaan eten en 2e kerst bij mijn ouders. Ook gewoon weer op tijd thuis, rond 20 uur.
Dit jaar wordt hetzelfde als vorig jaar.

We gaan na de lunch weg, beginnen met eten rond 17 uur en zorgen dat we uiterlijk 20 uur weer thuis zijn (sm+vriend wonen op 5 minuten rijden en mijn ouders op 20 minuutjes rijden) Sm+vriend vinden het niet fijn dat we zo vroeg willen eten, maar het is óf vroeg eten óf we komen niet en eten gewoon thuis.
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 05 Dec 2014 23:03

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Goede tips zie ik hier voorbij komen! Toch maar eens even in overleg hoe en wat we anders kunnen doen dit jaar. Voor iemand die het had over dochter niet bij ons aan tafel hebben maar laten slapen; juist rond etenstijd is ze natuurlijk wakker, bovendien kan ze op deze leeftijd zichzelf best eventjes in de box ofzo vermaken, maar ze heeft toch ook haar ritme en aandacht nodig en dat vind ik dus lastig combineren met dit soort dagen. Een rustig plekje om haar te slapen te leggen is er trouwens ook niet echt, simpelweg omdat er weinig rekening mee gehouden wordt en mensen d'r dus gewoon zonder erbij na te denken wakker schreeuwen (of überhaupt vinden dat ze wel een middagje met wat minder slaap toe moet kunnen zodat zij haar wat meer kunnen zien). Keerzijde van een groot gezin, daar is het nu eenmaal nooit rustig. Ik denk dat we er uiteindelijk voor kiezen om gewoon niet mee te eten en op tijd naar huis terug te gaan, misschien 1 kerstdag lekker met z'n drieën thuis blijven.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem144

Bericht 05 Dec 2014 23:11

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Kerstavond zijn we thuis. Ik denk dat we dan met ons gezin lekker wat eten en het gezellig maken.
1e kerstdag moet ik werken tot 16.00 en daarna ga ik naar mijn schoonouders. Mijn man zal daar al wel zitten vanaf een uur of 3 ( na de middagslaapjes van de kinderen).
2e kerstdag hebben we ook nog niets gepland, maar misschien dat we s' middags bij mijn moeder op visite gaan en s 'avonds vrienden of familie uitnodigen voor een hapje en een borreltje. Het kan ook nog eens goed zijn dat ik de stad nog even in ga in de avond op 2e kerstdag. Dat is altijd gezellig dan :kerstsmile:
Mijn man zal dan wel thuis blijven bij de kindjes of hij gaat en ik blijf thuis :wink:

Met oud/nieuw hebben we niets gepland, we blijven fijn thuis. Ik wil dat ook echt niet, dat gesleep met de kindjes midden in de nacht. Nouja het gaat me er vooral om dat ze bij anderen gewoon niet gaan slapen. Erg vervelend. Laatste 2 jaren hebben we dat ook gedaan en dan de vrienden hier uitgenodigd. Dit jaar hebben we niemand hier uitgenodigd, maar er zal vast wel iemand een borreltje komen doen.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Dec 2014 23:56

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij eten kerstavond met de buurvrouw en haar dochter bij ons. 1e kerst vermoedelijk bij mijn schoonouders brunch/borrel en dineren bij schoonzus. S.ebbe gaat dan mee en zijn wiegje (mozesmandje) ook. Zo slaapt hij lekker in zijn eigen bedje. Schoonzus woont op 35 minuten rijden dus we zijn snel thuis.

2e kerstdag geen afspraken, misschien in de middag borrelen met vrienden in de kroeg. Kleine man gaat dan gewoon mee in de wagen/draagdoek.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Dec 2014 00:24

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Lilou schreef:Goede tips zie ik hier voorbij komen! Toch maar eens even in overleg hoe en wat we anders kunnen doen dit jaar. Voor iemand die het had over dochter niet bij ons aan tafel hebben maar laten slapen; juist rond etenstijd is ze natuurlijk wakker, bovendien kan ze op deze leeftijd zichzelf best eventjes in de box ofzo vermaken, maar ze heeft toch ook haar ritme en aandacht nodig en dat vind ik dus lastig combineren met dit soort dagen. Een rustig plekje om haar te slapen te leggen is er trouwens ook niet echt, simpelweg omdat er weinig rekening mee gehouden wordt en mensen d'r dus gewoon zonder erbij na te denken wakker schreeuwen (of überhaupt vinden dat ze wel een middagje met wat minder slaap toe moet kunnen zodat zij haar wat meer kunnen zien). Keerzijde van een groot gezin, daar is het nu eenmaal nooit rustig. Ik denk dat we er uiteindelijk voor kiezen om gewoon niet mee te eten en op tijd naar huis terug te gaan, misschien 1 kerstdag lekker met z'n drieën thuis blijven.


Oh dat was mijn idee maar heb totaal geen verstand van kleine kinderen. Kreeg die van mij toen ze 4 en 8 waren. :kerstduim:

Je opties nu lijken me prima toch!?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 06 Dec 2014 09:41

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Met kerst hebben wij nooit verplichtingen of familie bezoekjes. Ik werk op 1 van de kerstdagen ( dit jaar 1e kerstdag ) en de andere dag zijn we gewoon lekker thuis met ons gezinnetje. Lekker eten, gezellig kerstfilms kijken, kids doen lekker waar ze zin in hebben. Dat is voor ons het ultieme kerstgevoel.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Dec 2014 09:49

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij nemen J. mee. Zowel bij mijn ouders als bij mijn schoonouders staat er boven een ledikantje waar ze ook in slaapt als de opa's en oma's oppassen. Dus als ze moe wordt leggen we haar gewoon in bed. We proberen wel zoveel mogelijk haar ritme aan te houden. Met het kerstdiner zal ze waarschijnlijk wel wakker zijn maar dan zit ze bij ons aan tafel te spelen in haar kinderstoel of speelt ze in de box. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Dec 2014 15:24

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Vorig jaar gingen we naar familie aan de andere kant van het land. L ging gewoon mee, heeft geslapen in de auto op de heenweg. Ze is tot nu toe het enige kind in de familie. Ik had wat speelgoed voor haar meegenomen en verder vond ze al die aandacht ook wel leuk. Hoewel ze wel steeds, mij mijn vriend of mijn moeder opzocht om bij te zitten. Ik had haar pyjama meegenomen en aan gedaan toen we naar huis gingen. In de auto viel ze in slaap en kon ze zo haar bed in.

Dit jaar hebben we nog helemaal geen plannen voor de kerst. Ik moet twee avonden tot half 9 werken. En we zitten midden in een verhuizing...al hoop ik wel dat we voor de kerst in ons nieuwe huis kunnen zitten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Dec 2014 16:29

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij gaan tweede kerstdag naar mn opa en oma waar veel mensen zullen zijn.
Er zitten een hoop rokers tussen en als er in de woonkamer waar N zit gerookt wordt, gaan we naar huis.
Mn opa rookt ook binnen maar in de bijkeuken. Als anderen dat niet doen gaan we dus weg.
Eerste kerstdag naar mn vader waarschijnlijk. Die hebben een wipstoel en een campingbedje dus ze kan tijdens het diner in de wipstoel zitten of naar bed.
04-2014
10-2015
<<

anoniem196

Bericht 06 Dec 2014 22:14

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij gaan de eerste kerst dag naar mijn ouders. Daar is dan ook mijn Opa, Oma, zusje en zwager.
Ze heeft daar een bak met speelgoed staan dus die vermaakt zich wel. Na de lunch ga ik even een uurtje met haar boven op bed liggen, boekjes lezen of filmpje kijken zodat ze even rust.
We zijn daar denk ik rond een uur of 11, hebben dan tussen de middag iets van een ragoutbakje.
En dan doen we rond 4 uur allemaal hapjes op de grote tafel en kan iedereen een bordje met wat lekkers halen.
Geen verplicht netjes doen ofzo. Gewoon aan waar je je lekker in voelt.
We zijn dan rond 7 uur weer thuis, kan ze gewoon op tijd slapen.

2e kerst dag zijn wij lekker met zijn drietjes, en gaan we zoals elk jaar met de honden naar het strand en eten we lekker hapjes.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Dec 2014 22:21

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij vieren dit jaar voor het laatst dus samen de kerstdagen, opzich wel een vreemd idee, maar wel erg prettig dat het nog kan. Tweede kerstdag gaan we naar schoonouders, meestal eind van de dag zodat ze eerst nog even wat kunnen winkelen. We hebben afgesproken dat we de Frozen film mee nemen, en deze gaan kijken. En we gourmetten altijd. Erg gezellig, vind het niet echt een verplichting.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Dec 2014 22:22

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders waar m'n broertjes, zusje en aanhang ook zijn.
We gaan het sinterklaasspel doen... Dat kon gister miet door gaan want m'n vader kwam gister in het ziekenhuis terecht dus direct een nieuwe datum gepland.

Tweede kerstdag weten we nog niet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Dec 2014 22:30

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wij hebben niet teveel gepland voor dit jaar. Vorig jaar zijn We van Hot naar her gereden om maar bij iedereen langs te gaan en dat was echt teveel.
Nu gaan We kerstavond naar mijn schoonouders en blijven daar slapen. 1e kerstdag weer naar huis en daar lekker rustig met zijn drieën kerst vieren en dan tweede kerstdag vieren We het met mijn vaders kant van de familie.
<<

Anoniem92

Bericht 06 Dec 2014 23:29

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Popcorn, als je het niet wil vertellen snap ik het hoor, maar ik vraag me af waarom jullie dit jaar voor het laatst samen kerst vieren?
<<

Anoniem127

Bericht 06 Dec 2014 23:51

Re: Kinderen en familie'verplichtingen' (kerst)

Wat vervelend Popcorn. Ik vraag me af wat hiervoor je naam was?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers