Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

<<

Anoniem168

Bericht 04 Dec 2014 08:15

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

In het begin toen ze net thuis was keek ik wel vaker, was toen ook erg onzeker of ze nog zou ademen (het naar huis gaan ging ook zo snel, niet lang daarvoor lag ze nog gewoon aan de monitor in het zkh), maar snel kreeg ik er meer vertrouwen in. Kijk nu eigenlijk bijna nooit als ze overdag slaapt. Alleen in de avond voor ik zelf ga slapen check even of ze nog goed ligt, of het niet te koud/ warm is etc. En verder ga ik ook af op de geluidjes. Hoor ik haar in d'r slaap dan ben ik ook weer gerustgesteld.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Dec 2014 08:16

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik kijk bij allebei niet als ze slapen, omdat het vrij lichte slapers zijn. Alleen als Mats wel eens uitslaapt tot na 9.00 ga ik wel even kijken. Ik denk niet dat ik wiegendood zou kunnen voorkomen door af en toe bij ze te kijken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Dec 2014 08:54

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Happydobby schreef:Ik kijk regelmatig even. Ook bij de oudste.


Hier ook, ik kijk al sinds Ds geboorte elke avond voor het slapengaan. En nu bij J kijk ik ook geregeld. Hij wordt niet meteen wakker als ik ff de kamer in kijk :)
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Patsy

Bericht 04 Dec 2014 09:32

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

In het begin ging ik heel vaak kijken, maar M werd daar vaak wakker van. Nu ga ik alleen naar hem toe als hij wakker is of heel lang slaapt. Hij maakt ook veel geluid in zijn slaap, dus als ik me zorgen maak hoef ik maar even goed op te letten en ik hoor hem.

Overdag slaapt hij maar heel kort, wanneer hij eens langer slaapt sluip ik altijd de trap op, overdag staat zijn deur altijd ver open, zodat ik hem kan zien. Dit moet ik wel heel zacht doen anders is hij wakker.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Dec 2014 09:58

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Dit is eerder dit jaar ook gebeurd bij een kennis van ons. Ook op het kdv door wiegendood, babytje was 4 maanden oud.
<<

Anoniem111

Bericht 04 Dec 2014 10:08

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Overdag slaapt ze in de box dus dan hou ik sowieso een oogje in het zeil. Ze slaapt dan ook op haar buik, dus voor mijn gemoedsrust kijk ik regelmatig even of ik haar nog zie ademen. 's Nachts ga ik nooit tussendoor kijken.

Wat een afschuwelijk verhaal...
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 04 Dec 2014 10:20

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik ga eigenlijk nooit kijken, ook nog niet echt bij stil gestaan. Ik heb overdag wel altijd de babyfoon aan staan en hoor daar regelmatig een diepe zucht uit komen of een bonk van haar arm/been/hoofd tegen de zijkant van het ledikant.
Vind het wel een naar verhaal zeg, maar kan me niet herinneren dat ik mezelf de eerste 6 maanden echt zorgen heb gemaakt om wiegendood.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 04 Dec 2014 10:53

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Overdag slaapt ze maar kort en heb ik altijd de babyfoon aan, slaapt ze ongewoon lang of hoor ik een raar geluid dan ga ik even kijken. S avonds net zo eigenlijk, bij een raar geluid of als ik gewoon even wil kijken hoe ze slaapt :love: ze slaapt nog op onze kamer en in de nacht hoor ik haar regelmatig. Echt bang voor wiegendood ben ik niet, maar dit soort verhalen zorgen wel dat het altijd ergens in m'n achterhoofd zit en ik ga dan liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig kijken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem123

Bericht 04 Dec 2014 18:04

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Bij Siem kijken we alleen nog voor het slapen gaan maar bij Dian vaker. Toen Siem nog een baby was deden we dat ook. Voor onze eigen gemoedsrust. Al kun je het niet tegen houden, ik ben er best bang voor dat het gebeurt.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 05 Dec 2014 20:54

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik of A kijkt savonds voordat we gaan slapen even bij beide. Lekker instoppen en een kus. Uiteraard gaan we ook kijken wanneer ze echt wakker zijn. Heb wel beide babyfoons beneden en naast mijn bed. Maar dan hoor ik geen ademhaling.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Dec 2014 22:20

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Euhm... nooit.
Bij jongste zoon kijk ik af en toe ff als ik langs 'm loop (nu ligt ie overdag nog beneden in de kinderwagenbak), maar we gaan bij beide kids sowieso 's nachts nooit kijken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Dec 2014 22:26

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik ben heel paniekerig geweest. Ik had een aerosleep en sensormatje en nog zette ik om de twee uur een wekker om hem te zien ademen.

Inmiddels ben ik daar wel een stuk van af. Ik kijk als ik naar bed ga en als ik eerder wakker ben. Ook staat zijn sensormatje niet meer aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem74

Bericht 05 Dec 2014 22:30

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik kijk elke avond bij beide kinderen, anders kan ik niet slapen.
De oudste laat ik altijd nog even plassen.
De jongste slaapt ook bijna 2 jr op een sensormatje, geeft ook een iets fijner gevoel.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Dec 2014 10:44

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Onze zoon slaap nog bij ons op de kamer dus in de nacht ga ik niet extra kijken.
Maar als hij overdag langer dan 3 kwartier slaapt, wil ik nog wel eens spieken. Maar eigenlijk ben ik er niet zo mee bezig. Als je steeds maar aan dat soort dingen denkt, durf je straks helemaal niks meer.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Dec 2014 11:15

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ben ik slecht als ik dat weinig doe? We wonen nu gelijkvloers en ik hoor bijna alle 'onregelmatigheden' in huis, maar is dat genoeg?
L2014 & H2017
<<

Pearl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 07 Dec 2013 23:24

Bericht 06 Dec 2014 12:21

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

In het begin keek ik heel vaak, had dan af en toe ook wel de angst dat ze niet meer zou ademen etc.
Nu spiek ik iedere avond voordat ik zelf ga slapen eventjes en besef me dan iedere avond weer hoe gelukkig ik ben met dat slapende wondertje dat gewoon bij ons hoort :heart:
2012 & 2015
<<

Anoniem80

Bericht 06 Dec 2014 13:45

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Wij kijken elke avond voor wij naar bed gaan bij ze, even lekker instoppen. Verder als ze ziek zijn wat vaker. Ik denk niet dat bij heel vaak kijken je wiegendood kunt voorkomen helaas (al zijn er natuurlijk gvallen waarbij ouders er net op tijd bij waren).
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Dec 2014 14:11

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Dec 2014 17:19

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

@ Brooke: ik weet waar jij woont. Ik hoorde mijn tante er vanmiddag ook over. Wist niet dat dat daar gebeurd was!
<<

Anoniem168

Bericht 06 Dec 2014 20:06

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Mien schreef:@ Brooke: ik weet waar jij woont. Ik hoorde mijn tante er vanmiddag ook over. Wist niet dat dat daar gebeurd was!


Woon in de gemeente ***, klopt het? (haal het later wel weer weg denk ik). Ja komt heel dichtbij zo, fiets er ook heel vaak langs. Merk toch wel dat het indruk heeft gemaakt. Natuurlijk is het naïef om te denken dat het je het niet zal overkomen zoiets en de kans is ook niet zo groot, maar ben er toch wel van geschrokken nu het hier in de buurt is. Merk dat ik nu even wel vaker ga kijken bij dochter sinds het gebeurd is of ga letten of ik haar zie ademhalen als ze in de wagen ligt. Zal vast wel weer wegebben die angst in de loop van de weken.

Vind het ook wel erg voor de medewerkers van het kinderdagverblijf (naast dat de gedachten naar de familie uitgaan), hoe voel je je dan als je de zorg had over het desbetreffende kindje..pff. :(
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 07 Dec 2014 19:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 06 Dec 2014 20:25

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Ik werk bij die organisatie maar andere vestiging. Echt verschrikkelijk nieuws :( Was er ook helemaal van ontdaan. Ik sta niet vaak op de babygroep, wel peutergroep. En daar ben ik toch ff wat vaker gaan kijken bij de slapende kinderen.

Vreselijk voor mijn collega's van die vestiging (en natuurlijk nabestaanden) :(
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Dec 2014 21:34

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Wat een nachtmerrie, verschrikkelijk!

Ik kijk altijd nog even wanneer ik zelf naar bed ga maar meer om te kijken of hij goed ligt, het niet te warm of koud is etc.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Dec 2014 18:26

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Brooke: ja klopt! Wonen mijn oom en tante ook.
Vreselijk gewoon. Voor de familie en de leidsters. Je moet er toch niet aan denken...
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 07 Dec 2014 18:34

Re: Wiegendood; hoe vaak kijk jij bij je kind?

Zo af en toe keek ik. En nog kijk ik bij ze voordat ik zelf naar bed ga.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers