Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het toeval wil dat.

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Dec 2014 20:32

Re: Het toeval wil dat.

Ik zou hier echt heel heel erg moe van worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je hier zelf ook niet verdrietig en vervelend van wordt, CBL. Er zit zoveel (oud) zeer bij jou. Heb je nooit de behoefte om alles uit te spreken en met een schone lei verder te gaan? Je bent nog niet eens op de helft van jouw leven, zo moet je niet je leven door willen gaan.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 07 Dec 2014 00:27

Re: Het toeval wil dat.

Reva schreef:
Suusie schreef:
Weetjewel schreef:Afbeelding

Kom maar op met die afdekfolie! De hele rol graag! :lol:


Hebberig!

Oké oké. Ik wil best delen. ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2014 19:21

Re: Het toeval wil dat.

Ik heb contact gehad met het crematorium waar onze hond is gecremeerd ook al staat er duidelijk dat je huisdier naar de destructie gaat als men niks aangeeft. Dit is was ze zeiden.

Als u niet duidelijk aangeeft wat uw wensen zijn, dan worden de dieren niet automatisch gecremeerd! Daar zijn kosten aan verbonden en men moet wel bereid zijn die te willen betalen. De voorlichting is helaas niet altijd even goed. Als u niets aangeeft, dan gaan de dieren altijd naar de destructor. Dit proces is geen crematie. Een crematorium gaat nooit zonder opbrengst dmv een factuur een crematie verzorgen. Overigens wordt vaak door dierenartsen verteld dat ze in groepsverband gecremeerd worden omdat ze denken dat het zo werkt of (en dat is nog veel erger nog) omdat ze het niet durven of willen wat desctructie is.


Bij deze dus ze exacte uitleg. Logisch ook dat als je niks aangeeft dat je dier niet gecremeerd wordt ook al denken jullie dat dan in groepsverband is, want dat kost het crematorium geld en ze doen het niet gratis aangezien er een medewerker voor nodig is. Dus als jullie DA dat zegt, liegt hij of zij en gaat je dier naar de destructie hoe lullig dat ook is. Veel DA's doen je heel wat geloven en vanwege het verdriet wat je dan hebt luister je vaak niet goed. Dat je dier gecremeerd wordt met een groep als je niks aangeeft is dus een excuus voor DA's om niets te zeggen over de wrede manier van destructie. Waar onze hond is gecremeerd is het 1e bedrijf in het land dus die weten echt wel waar ze het over hebben. Dus bij deze nogmaals en wat uitgebreider het bewijs!
<<

Anoniem88

Bericht 08 Dec 2014 19:29

Re: Het toeval wil dat.

Dus. En waar ging dit topic ook alweer over?
<<

Anoniem140

Bericht 08 Dec 2014 19:42

Re: Het toeval wil dat.

Dat de kat van de schoonouders dood is.
<<

Anoniem86

Bericht 08 Dec 2014 20:10

Re: Het toeval wil dat.

Fijn hoor.

Mijn kat is toch echt gecremeerd en omdat ik huilend bij de balie stond hoefde ik niet te betalen omdat ze het zo zielig voor me vonden.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2014 20:30

Re: Het toeval wil dat.

Dat is wat ze zeggen, wat ze de klant willen laten geloven hoe lullig het ook is. Ze gaan het echt niet gratis doen hoor. Ben ik nou nog niet duidelijk genoeg? Ik heb speciaal door dit gezeik het gevraag omdat jij net als velen anderen hier zo eigenwijs blijven en maar beweren ''nee hoor mijn kat/hond/kanarie/konijn is echt zeker weten 100% gecremeerd''.
Geloof vooral wat jullie denken dat er gebeurd is en wat waar is, maar ik weet wel beter en dat stukje is maar weer eens het bewijs!
<<

Anoniem88

Bericht 08 Dec 2014 20:35

Re: Het toeval wil dat.

Nou, ik heb de vraag wel gehad, niets getekend en mijn kat is echt honderd procent zeker te weten gecremeerd. Collectief gecremeerd, dat wel. Ik heb zelfs naderhand nog een kaartje gehad met crematiedatum en het bericht dat hij uitgestrooid is op de Noordzee.
<<

Ilargi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 245

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:17

Bericht 08 Dec 2014 20:36

Re: Het toeval wil dat.

Ben jij nou nooit een eens heel moe van jezelf?? Als ik irl met jou om zou gaan zou ik knettergek worden volgens mij!!!

Jij vind het jouwe ervan, anderen hebben hun mening... Leef en laten leven!
I'd rather spend my life motionless with you, than dancing with another....
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Dec 2014 20:37

Re: Het toeval wil dat.

CBL, maak je niet zo druk. Steek die energie ergens in wat meer waarde heeft. Jij en je schoonouders liggen niet op een lijn. En hoe wat met de huisdieren, als jou schonouder er voor kiezen om een dier bij de DA achter te laten dan doen zij dat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem88

Bericht 08 Dec 2014 20:40

Re: Het toeval wil dat.

Overigens is de kat van mijn ouders gewoon in de kliko gegooid nadat hij overleed. Wat maakt het op zich ook uit... Ik voelde mezelf, bij mijn eigen kat, prettiger bij ene crematie, liever niet collectief, maar één op één, maar dat vond ik echt te duur. Maar verder... Het beestje is toch al dood.
<<

Anoniem81

Bericht 08 Dec 2014 21:00

Re: Het toeval wil dat.

Dundas schreef:Overigens is de kat van mijn ouders gewoon in de kliko gegooid nadat hij overleed. Wat maakt het op zich ook uit... Ik voelde mezelf, bij mijn eigen kat, prettiger bij ene crematie, liever niet collectief, maar één op één, maar dat vond ik echt te duur. Maar verder... Het beestje is toch al dood.
Eens met de laatste zin!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Dec 2014 22:27

Re: Het toeval wil dat.

Dundas schreef:Overigens is de kat van mijn ouders gewoon in de kliko gegooid nadat hij overleed. Wat maakt het op zich ook uit... Ik voelde mezelf, bij mijn eigen kat, prettiger bij ene crematie, liever niet collectief, maar één op één, maar dat vond ik echt te duur.


Dat heb ik ook met mijn hamster gedaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 08 Dec 2014 22:30

Re: Het toeval wil dat.

Ah, in de kliko zou ik niet doen. Dan gewoon in een kistje in eigen tuin begraven, maar idd, dood is dood.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Dec 2014 11:37

Re: Het toeval wil dat.

Dood is dood idd, maar vind het respectloos al is het een muis of kanarie om je huisdier in de kliko te dumpen! Dat herinnerd mij aan vroeger toen wij op weg naar Hongarije en een overnachting hadden in Duitsland. Ik wilde wat weggooien en deed de kliko open die daar stond, ligt er gewoon een dode hond in! Ik kan dat zien aan de voetzolen omdat die gelukkig op zijn of haar kop lag. Ongelofelijk dat is wat ik toen al dacht en wat ik never ever nooit zou doen met mijn huisdier! Zelfs de hamsters en vissen hebben wij begraven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Dec 2014 12:01

Re: Het toeval wil dat.

Gelukkig hebben we keuze vrijheid in Nederland en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Dec 2014 12:08

Re: Het toeval wil dat.

Wat oordeel jij altijd hard zeg.. Wij hebben onze kat ook niet laten cremeren, hadden we gewoon geen geld voor. We moesten wel nog iets van 16 of 18 euro betalen voor de destructie (ophalen etc, standaard kosten) en zijn verder gematst door de dierenarts. Hoefden niets te betalen voor het spuitje en consult. Nu had dat arme beestje ook maar 1 spuitje nodig, ipv de 2 die ze normaal krijgen, omdat ze al zo verzwakt was door de vergiftiging.

De pijn en verdriet om het verliezen is niet minder hoor! Dat we geen geld hadden voor de crematie, maakt niet dat we minder van onze kat hielden.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Dec 2014 14:05

Re: Het toeval wil dat.

Ik vind het vooral frappant dat je het idee hebt dat de wereld aanleen uit jouw omgeving bestaat. Dat het crematorium bij jou zo werkt, betekend natuurlijk niet dat het crematorium in Lutjebroek ook zo werkt. Verschillende bedrijven hebben gewoon verschillende werkwijze.

Net als dat verschillende personen verschillende gevoelens en ideeen hebben. Dus dat JIJ dat nooit met je huisdier zou doen, betekend niet dat anderen er makkelijk vrede meer hebben. Overigens kan je ook nooit weten of die hond in Hongarije een huisdier was of een zwerfhond.
<<

Anoniem88

Bericht 09 Dec 2014 19:46

Re: Het toeval wil dat.

Ik wist wel dat je met termen als respectloos ging gooien, dat verbaast me niets van je.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2014 00:24

Re: Het toeval wil dat.

Jorja schreef:Ik vind het vooral frappant dat je het idee hebt dat de wereld aanleen uit jouw omgeving bestaat. Dat het crematorium bij jou zo werkt, betekend natuurlijk niet dat het crematorium in Lutjebroek ook zo werkt. Verschillende bedrijven hebben gewoon verschillende werkwijze.

Net als dat verschillende personen verschillende gevoelens en ideeen hebben. Dus dat JIJ dat nooit met je huisdier zou doen, betekend niet dat anderen er makkelijk vrede meer hebben. Overigens kan je ook nooit weten of die hond in Hongarije een huisdier was of een zwerfhond.



Duitsland staat er.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Dec 2014 00:25

Re: Het toeval wil dat.

Kees schreef:Gelukkig hebben we keuze vrijheid in Nederland en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.


Zomaar je hond begraven mag echt niet altijd hoor daar zijn regels voor. Dat jij dat niet weet verbaasd mij.
<<

ChiQ

Bericht 10 Dec 2014 00:29

Re: Het toeval wil dat.

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Gelukkig hebben we keuze vrijheid in Nederland en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.


Zomaar je hond begraven mag echt niet altijd hoor daar zijn regels voor. Dat jij dat niet weet verbaasd mij.



Op eigen terrein wél. Zo'n meter onder de grond, dacht ik.
<<

Anoniem148

Bericht 10 Dec 2014 06:44

Re: Het toeval wil dat.

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Gelukkig hebben we keuze vrijheid in Nederland en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.


Zomaar je hond begraven mag echt niet altijd hoor daar zijn regels voor. Dat jij dat niet weet verbaasd mij.


vloeken mag ook niet. Dat wordt ook gedaan.
Ik zou mij er niet zo druk om maken wat andere mensen met hun overleden dier doen.
Ik heb ook wel eens een kat van de weg gehaald en aan de kant van de sloot gelegd met wat zand erover. Geen haar op mijn kop die gaat betalen voor afvoerkosten van een kat. De kat was geen onbekende maar hier is het al goed als je zegt dat de kat aangereden is. Heb hem opgeruimd omdat de school uit was en ik wist dat mijn buurkinderen thuis zouden komen op de fiets. Vond ze te jong om hun kat zo te zien liggen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Dec 2014 08:42

Re: Het toeval wil dat.

caribbeanlover schreef:
Kees schreef:Gelukkig hebben we keuze vrijheid in Nederland en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.


Zomaar je hond begraven mag echt niet altijd hoor daar zijn regels voor. Dat jij dat niet weet verbaasd mij.


Ik zeg toch nergens of dat wel of niet mag en of ik dat wel of niet weet?
Ik zeg dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken. Dat JIJ het niet vind kunnen om je hond naar destructie te doen wil niet zeggen dat niemand anders dat mag wel mag doen. Iedereen heeft daar zijn eigen beweegredenen voor en het is niet aan jou om daarover te oordelen. Zo ook met begraven in de tuin of gezamelijk cremeren of welke andere vorm dan ook.
En idd, sommige vormen mogen niet maar ik ben niet van de politie, ik heb andere werkzaamheden waar ik me mee bezig hou.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2014 09:29

Re: Het toeval wil dat.

Mijn collega heeft gisteren in een vuilnisbak op ons buitenzetten een dode kat gevonden.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31