Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstboom en dreumes

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Dec 2014 21:14

Kerstboom en dreumes

Sinterklaas is nog niet voorbij, maar dat is wel allemaal klaar, pakjesavond moet alleen nog even.

Maar dan, normaal zet ik rond 6-7 december de boom op. Op een plaats waar het mooi staat, maar nu hebben we een zoontje die grijpgrage handjes heeft, alles wat op de salontafel staat wordt eraf gehaald, kan wel als een politieagent erbij gaan staan, maar dat werkt hier ook averechts.

Maar juist om die reden wil ik niet de boom dit jaar niet opzetten. Dus hoe deden jullie dat met een boom en een dreumes?
<<

Anoniem193

Bericht 01 Dec 2014 21:17

Re: Kerstboom en dreumes

Wij hadden er plastic kerstballen in
<<

Fiene

Bericht 01 Dec 2014 21:19

Re: Kerstboom en dreumes

hier ook plastic ballen erin gehad en gewoon consequent herhalen dat het niet mag.
<<

Calimero

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 493

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:28

Bericht 01 Dec 2014 21:21

Re: Kerstboom en dreumes

Ik laat de mooie glazen ballen ook dit jaar weer in de kast liggen en heb plastic kerstballen voor erin. Maar ook ik ben benieuwd hoe onze kleine meid er van af kan blijven.
<<

Anoniem85

Bericht 01 Dec 2014 21:22

Re: Kerstboom en dreumes

Vorig jaar opende ik hetzelfde topic. Ook een kindje wat overal aanzat. We hebben de boom gewoon gezet, wel een wat kleinere als normaal en op kratten bier gezet, maar hij zou er bij kunnen. Echter heeft hij totaal geen interesse gehad in de boom toen, houd me hart vast voor nu haha.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Dec 2014 21:35

Re: Kerstboom en dreumes

Wij hadden er vorig jaar geen. Ik had geen zin consequent te herhalen dat t niet mag. Dit jaar proberen we het weer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2014 21:41

Re: Kerstboom en dreumes

Ik zet hem stevig vast en hang elke avond alle ballen weer terug.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiene

Bericht 01 Dec 2014 21:43

Re: Kerstboom en dreumes

Overigens was het hier een dag enorm interessant en daarna keek ze er niet meer naar om. R is natuurlijk al groot genoeg en doet dat soort dingen niet meer. Ik geef ze dit jaar ook een eigen boompje denk ik.
<<

Anoniem84

Bericht 01 Dec 2014 21:43

Re: Kerstboom en dreumes

Met allebei de kinderen hebben we daar nooit problemen mee gehad, ze hebben er allebei niet aangezeten.
<<

Anoniem216

Bericht 01 Dec 2014 21:48

Re: Kerstboom en dreumes

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 16 Okt 2017 06:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem91

Bericht 01 Dec 2014 21:49

Re: Kerstboom en dreumes

Hier ook nooit problemen gehad eigenlijk. Maar er gaat sowieso plastic in ivm de katten ook.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 01 Dec 2014 22:21

Re: Kerstboom en dreumes

Hier staat de boom iets verhoogd. Had er plastic ballen in hangen tot waar N. erbij kon. Ik had er een mandje onder gezet met daarin nog meer plastic ballen. Heb haar verteld dat deze speciaal voor haar zijn, dat ze met die mocht spelen en onderin de boom mocht hangen als ze wilde. Die mand was stukken interessanter dan de rest van de boom. Hier is het eigenlijk altijd goed gegaan, juist omdat N. zo het idee kreeg dat zij ook 'controle' had met haar eigen mandje met kerstballen. Ik heb haar nooit gezegd dat ze niet aan de boom mocht komen,maar alleen benadrukt wat ze wèl allemaal mag doen bij de kerstboom.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 01 Dec 2014 22:34

Re: Kerstboom en dreumes

Heb er nooit problemen mee gehad, hij zit er niet aan. Wel zitten er plastic ballen in voor de zekerheid.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Dec 2014 22:35

Re: Kerstboom en dreumes

Vorig jaar was mijn zoontje net een jaar toen we de kerstboom hadden staan en toen is hij er gewoon afgebleven. Ben benieuwd dit jaar, wij zetten de kerstboom gewoon en zien wel.
2012 & 2016
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 01 Dec 2014 22:37

Re: Kerstboom en dreumes

Ik vroeg het me van de week ook af....
Maar besloten om geen grote kerstboom te zetten, ik ben bang dat hij of erin gaat klimmen of eraan gaat trekken dat ie om valt... Ook idd geen zin om continue nee te zeggen en consequent te zijn.
Ik zet wel een klein kerstboomverlichting op de dressoir.
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Dec 2014 22:38

Re: Kerstboom en dreumes

Ingrid82 schreef:Ik vroeg het me van de week ook af....
Maar besloten om geen grote kerstboom te zetten, ik ben bang dat hij of erin gaat klimmen of eraan gaat trekken dat ie om valt... Ook idd geen zin om continue nee te zeggen en consequent te zijn.
Ik zet wel een klein kerstboomverlichting op de dressoir.


Dat bedoelde ik ook, maar die mand met kerstballen kan ik wel proberen, dat hij zijn eigen kerstballen heeft. We hebben ook nog steeds de box staan, dus als ik er geen zicht op heb hup in de box.
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 01 Dec 2014 22:43

Re: Kerstboom en dreumes

Dat is wel een voordeel van de box.
Nu ik ook zo de reacties lees denk ik..hmmm zal ik dan toch de kerstboom zetten met idd zo'n mand.
Maar ik ken hem te goed en zie de kerstboom al gaan ;-)

O en bedoelde kleine kerstboom op de dressoir ipv kerstboomverlichting
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Dec 2014 22:58

Re: Kerstboom en dreumes

Ik denk dat hier de boom op het TV meubel komt.
Daar kan ze dan als hij ver genoeg naar achteren staat net niet bij.

Onze boom is maar 140 cm, dus hij staat altijd ergens bovenop.

Maar het zou ook kunnen dat we hem niet opzetten omdat we uiterlijk eind januari moeten verhuizen. Als dat eerder wordt blijft hij ingepakt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Dec 2014 23:38

Re: Kerstboom en dreumes

Achteraan in de kamer, achter de eettafel vind ik een heel mooi plekje. Daar staat tich nog een doos waar de boom mooi op kan staan. Hopenlijk blijft dochter er dan van af.. Hoewel de lampjes wel de aandacht zullen trekken..
Niet zetten leek mij geen optie, dan komen we bij anderen, moet ik haar daar corrigeren
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem280

Bericht 01 Dec 2014 23:53

Re: Kerstboom en dreumes

Elsa schreef:Achteraan in de kamer, achter de eettafel vind ik een heel mooi plekje. Daar staat tich nog een doos waar de boom mooi op kan staan. Hopenlijk blijft dochter er dan van af.. Hoewel de lampjes wel de aandacht zullen trekken..
Niet zetten leek mij geen optie, dan komen we bij anderen, moet ik haar daar corrigeren


Ik ben volgend jaar dus heel benieuwd, ookal zijn ze dan 10 maand. Maar idd, niet opzetten lijkt ons geen goed idee, omdat je ook met anderen zit waar je naar toe gaat.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Dec 2014 08:06

Re: Kerstboom en dreumes

Wij hadden de eerste jaren een kunstkerstboom en leuke versiering wat niet kapot mag. Ze hebben er niet veel aangezeten.
Nu halen we voor de derde keer een echte uit t bos, in de boom hangen we nog steeds versiering wat niet kapot kan, vind die glazen ballen sowieso niks.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Dec 2014 08:29

Re: Kerstboom en dreumes

Ik hang dit jaar ook plastic ballen in de boom. Ik moet zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe het zal gaan. Met de oudste nooit problemen gehad, maar de jongste wil óveral aanzitten waar hij niet aan mag zitten. Dat is echt een spelletje van hem: als ik hem ergens weg haal waar hij niet aan mag komen, is het voor hem de uitdaging er zo snel mogelijk weer bij te komen. Dan komt hij ook echt met een grote grijns op zijn gezicht weer aanrennen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 02 Dec 2014 09:44

Re: Kerstboom en dreumes

Ik begin dit jaar nog niet aan een grote boom. Mikey zijn oren zitten momenteel onder zijn voetzolen, en daarbij trekt hij aan elk snoer dat hij tegenkomt. Wij hebben vorig jaar een boompje met ballen en verlichting gekocht van zo' n 60 cm bij het tuincentrum. Die zet ik op een tafeltje, op een plek waar hij er niet bij kan en waar het snoer ook verstopt zit. Ga het huis verder nog wel wat versieren met wat slingers en stalketjes enzo.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem75

Bericht 02 Dec 2014 09:58

Re: Kerstboom en dreumes

Ik heb toen een mooi mini boompje gekocht met kleine balletjes. Ik had geen zin in continue gecorrigeer. Dan maar een paar jaar doen met een wat kleiner boompje. Dit jaar ga ik wel onze grote boom opzetten denk ik. Ik zet de boom dan op een klein krukje dat T. er niet bij kan en S. snapt nu gewoon dat hij niet te ruig moet doen vlakbij de boom.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Dec 2014 10:00

Re: Kerstboom en dreumes

Het is hier gelukkig nooit een probleem geweest. Pas vorig jaar zaten ze vaker aan de ballen, toen zijn er ook 1 of 2 stuk gevallen en hadden ze wel door dat het niet zo handig was om daar aan te zitten.
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers