Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kerstboom zetten voor 6 dec is not done

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2014 12:34

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Bedankt voor de antwoorden tot dus ver.

Een stel gaat er behoorlijk ver in. Als je daarbij in huis komt staat alles vol. Zelfs de tafels, waardoor een bak chips op de tafel plaatsen al moeilijk gaat bijv.. Ze zijn er een beetje in doorgeslagen. Gaan ook naar een aantal kerstmarkten in Duitsland etc.. Moeten ze zelf weten allemaal, maar om nu de kunstboom vanaf eind november tot vlak voor carnaval te laten staan gaat wat ver. Je mag overigens de boom laten staan tot 2 februari (Lichtmis). In Polen doen ze dat.

Echter ze respecteren niet echt dat ik daar een andere mening in heb. Dat ik eigenlijk liever niets over kerst van ze hoor of zie (kerstboom foto's etc.) tot dat de sint uit het land is.

Natuurlijk begrijp ik dat wel dat winkels hun kerstspullen eerder in de schappen leggen. Daar heb ik niet zo'n moeite mee.
<<

Anoniem140

Bericht 02 Dec 2014 12:39

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Waarom moeten ze dat dan respecteren Fred? dat snap ik niet goed.

Ik zet de kerstboom pas rond de 14e op meestal. Vind het wel gezellig staan, maar vind het specialer als we het iets voor de kerst doen. En paar dagen na nieuwjaar breek ik hem ook weer af. Ieder zijn ding toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Dec 2014 12:40

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Maar het is toch hun huis? In hun huis heb jij toch gewoon te respecteren dat zij wel hun kerstboom en andere versieringen neerzetten? Of vind je serieus dat ze zich daarin aan jou moeten aanpassen? Zet jij dan andersom ook de kerstboom voor ze neer als ze bij jou langskomen? Respect moet wel van twee kanten komen natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem81

Bericht 02 Dec 2014 12:42

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Snap de issue ook niet zo, al hang ik mijn hele huis zomers vol kerstversiering, wat dan nog? Zou niet weten waarom ik mijn decoratie aan moet passen aan de periode 6 dec - 2 febr omdat het zo hoort.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Dec 2014 12:47

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Susan schreef:Maar het is toch hun huis? In hun huis heb jij toch gewoon te respecteren dat zij wel hun kerstboom en andere versieringen neerzetten? Of vind je serieus dat ze zich daarin aan jou moeten aanpassen? Zet jij dan andersom ook de kerstboom voor ze neer als ze bij jou langskomen? Respect moet wel van twee kanten komen natuurlijk.


:good:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Dec 2014 13:08

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Fred schreef: Je mag overigens de boom laten staan tot 2 februari (Lichtmis). In Polen doen ze dat.



Ik ben vanuit huis gewend om de kerstboom tot 6 januari te laten staan. Dan is het drie koningen en dan worden de drie koningen nog bij de kerststal gezet.
Dat ze het in polen tot de 2de doen is leuk, maar dat betekend niet dat wij dat in NL ook zo moeten zoen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2014 13:56

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Wel als ik voor dat de sint is vertrokken foto's op WhatsApp zie van hun kerstversiering. Terwijl ik heb aangegeven dit niet te hoeven zien van ze voordat de sint is vertrokken. Ik ga ook bewust nu niet naar hun huis (als het even kan zo min mogelijk rond de kerstdagen, want zo'n overvol versierde woonkamer etc. is te druk vind ik).
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 14:00

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Fred schreef:Wel als ik voor dat de sint is vertrokken foto's op WhatsApp zie van hun kerstversiering. Terwijl ik heb aangegeven dit niet te hoeven zien van ze voordat de sint is vertrokken. Ik ga ook bewust nu niet naar hun huis (als het even kan zo min mogelijk rond de kerstdagen, want zo'n overvol versierde woonkamer etc. is te druk vind ik).


Fred, ik vind jou echt een heel bijzonder mens.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2014 14:01

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Carrie schreef:
Fred schreef:Wel als ik voor dat de sint is vertrokken foto's op WhatsApp zie van hun kerstversiering. Terwijl ik heb aangegeven dit niet te hoeven zien van ze voordat de sint is vertrokken. Ik ga ook bewust nu niet naar hun huis (als het even kan zo min mogelijk rond de kerstdagen, want zo'n overvol versierde woonkamer etc. is te druk vind ik).


Fred, ik vind jou echt een heel bijzonder mens.

\ :kerstcadeau:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Dec 2014 14:02

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2014 14:02

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Carrie schreef:Fred, ik vind jou echt een heel bijzonder mens.


Dank u! :yes:
<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 14:03

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done



Haha mooi Susan.

Hm, lukt niet. Grapje, toch wel!
<<

Anoniem110

Bericht 02 Dec 2014 14:43

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Gezien wij hier volop sinterklaas vieren met onze kinderen, komt de boom vanzelfsprekend pas na 6-12.
Eerder zette ik hem ook al op, ook al was de goedheiligman het land nog niet uit. Maar nu zijn de kids zijn zo bewust van het hele feest rondom sinterklaas, dus wacht ik even tot hij weg is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Dec 2014 17:32

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Ha, wat een onzin! Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen en waarom je rekening zou moeten houden met anderen.

Er is toch geen wet of regel die verbiedt dat je de boom niet voor 6 december op mag zetten. Of komt de Pietpolitie dan langs om je in de zak mee te nemen naar Spanje?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 02 Dec 2014 18:31

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Fred schreef:Bedankt voor de antwoorden tot dus ver.

Een stel gaat er behoorlijk ver in. Als je daarbij in huis komt staat alles vol. Zelfs de tafels, waardoor een bak chips op de tafel plaatsen al moeilijk gaat bijv.. Ze zijn er een beetje in doorgeslagen. Gaan ook naar een aantal kerstmarkten in Duitsland etc.. Moeten ze zelf weten allemaal, maar om nu de kunstboom vanaf eind november tot vlak voor carnaval te laten staan gaat wat ver. Je mag overigens de boom laten staan tot 2 februari (Lichtmis). In Polen doen ze dat.

Echter ze respecteren niet echt dat ik daar een andere mening in heb. Dat ik eigenlijk liever niets over kerst van ze hoor of zie (kerstboom foto's etc.) tot dat de sint uit het land is.

Natuurlijk begrijp ik dat wel dat winkels hun kerstspullen eerder in de schappen leggen. Daar heb ik niet zo'n moeite mee.


Oh my. Dit meen je toch niet? Hier staat de kerstboom al sinds zondag. Ik heb niks met Sinterklaas en had zin in gezelligheid in huis. Wat een ander daarvan vindt zal me aan m'n reet roesten.
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 02 Dec 2014 20:07

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Fred is de man van cbl.

Hier komt de boom op 6 of 7 december en gaat 1 of 2 januari weer weg. Wat andere doen moeten ze lekker zelf weten.
<<

Anoniem99

Bericht 02 Dec 2014 20:58

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Mijn hemel, nog zo'n zeikerd! Die had ik op het werk ook. Die was helemaal verbolgen omdat ik de kerstboom al had staan (en op het werk ook, samen met 3 collega's, op onze kamer notabene). Mijn vriend en ik hebben niks met Sinterklaas, vieren het niet eens dus waarom zou ik persé moeten wachten tot 6 december 'omdat dat zo hoort'?

Fred jongen/meisje/wat je ook bent; Kijk eens naar de laatste aflevering van Over mijn lijk waar een jongen van 24, die net zijn vrouw is verloren, iets ont-zet-tend wijs zegt. Misschien kan je daar nog wat van leren.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Dec 2014 21:46

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Ik zet hem zelf altijd na 5 december neer, helemaal nu mijn zoontje in Sinterklaas gelooft, anders lijkt het me zo verwarrend voor hem. Maar ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer het huis versierd wordt voor kerst. Ik vind het altijd erg gezellig staan en stoor me er dus absoluut niet aan als ik ergens als kerstbomen zie, sterker nog: het is mij niet gauw te vroeg.
Ik vind dit net zoiets als dat er in september al geklaagd wordt over de kerstspullen in de winkels. Ik kan me er niet druk om maken.
<<

Patsy

Bericht 03 Dec 2014 09:33

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Sun schreef:Fred is de man van cbl.


Je haalt me de woorden uit de mond.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Dec 2014 10:19

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Not done vind ik een beetje te ver gaan, maar ik zelf wacht wel tot na 5 december. Bij ons in de straat heeft iemand al een kerstboom staan. Ik denk dan niet van goh, wat zijn die mensen vroeg.
<<

Anoniem287

Bericht 03 Dec 2014 14:02

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Bij ons op het werk is trouwens het personeelsrestaurant ook al een aantal weken in kerstsfeer, terwijl er afgelopen zondag in die zelfde ruimte het sinterklaasfeest werd gevierd voor de kinderen van medewerkers. Geen kind of volwassene die er over klaagde hoor.
<<

Anoniem222

Bericht 04 Dec 2014 12:16

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Ahh Fred wat jammer dat ik je nummer niet heb. Ik ga vanavond de kerstboom opzetten, dan had ik je mooi een paar toffe foto's kunnen sturen.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Dec 2014 12:19

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Harrison schreef:Ahh Fred wat jammer dat ik je nummer niet heb. Ik ga vanavond de kerstboom opzetten, dan had ik je mooi een paar toffe foto's kunnen sturen.


:kerstduim:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Dec 2014 13:22

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Dit is mijn vermaak deze donderdag. Wat een humor die Fred!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Dec 2014 13:27

Re: kerstboom zetten voor 6 dec is not done

Fred, ik vind het wel erg apart dat winkels het van jou wel in de schappen mogen hebben voor 5 december, maar men mag hun eigen huis niet versieren voor die tijd. Ik vind eigenlijk dat je alle winkels wel mag boycotten. Kom op, het kan toch niet dat jij elke keer bij het boodschappen doen geconfronteerd wordt met kerstpullen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers