Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


170 euro extra per gezin kwijt in december

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Dec 2014 17:50

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij redden dat dit jaar niet. Sinterklaas vieren we alleen met de familie van mijn vriend. Ieder koopt dan voor 20 euro cadeautjes voor zijn of haar lootje. Met kerst geven we bij mijn ouders elkaar wat cadeautjes, maar dat zal in totaal voor zo'n 50 euro zijn. De boom kost max 25 euro, versiering hebben we genoeg.

Met kerst zijn we een dag met z'n tweeën thuis, we weten nog niet wat we dan gaan doen. Als we ervoor kiezen om uit eten te gaan dan tikken we die 170 toch nog aan, maar ik denk dat we lekker uitgebreid gaan koken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 02 Dec 2014 19:33

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij zitten daar onder ondanks de verjaardag van de jongste 3 december. kado en eten enz zit ook bij dat geld.Dus valt mee. Vindt ik zelf.
Kerst vieren we altijd bij andere
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem114

Bericht 02 Dec 2014 19:34

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Eh.. Wij zitten er ver boven.. We geven alleen al 170 euro uit aan cadeautjes met kerst..
<<

Anoniem85

Bericht 02 Dec 2014 20:10

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ja we zitten daar wel boven. Alleen al 150 euro aan Sint kado s, we gaan in onze kerstvakantie dagjes uit en uiteten, extra geld voor boodschappen en afhankelijk van met wie wij oud en nieuw vieren wil man ook vuurwerk kopen.
<<

Anoniem234

Bericht 02 Dec 2014 20:29

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij zitten daar ook ver boven.
<<

Anoniem141

Bericht 02 Dec 2014 20:33

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ik zit daar ook boven. Ik geef al 100 euro uit aan kados. Dan nheb ik nog alle kerstversiering die ik nieuw moest kopen. Voor het kerstdiner moet ik ook veel dure boodschappen doen.
<<

Anoniem74

Bericht 02 Dec 2014 20:34

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ig-Nore schreef:Ik denk al met al dat we daar wel aan komen....vind het niet heel excessief, dat bedrag



Ik ben net aan het rekenen, maar wij komen daar toch niet aan...
50 sint
50 kerst incl benzine
En dan blijft er nog ruim 70 over voor o&n....dat halen we nooit. Gaan vaak met vriendengroep, leggen wat bij voor eten en vuurwerk...max 40 euro denk ik.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 04 Dec 2014 23:14

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Daar kom ik lang niet aan.
<<

Anoniem127

Bericht 04 Dec 2014 23:33

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Nee, ik geef er minder aan uit. Denk iets van 100 euro extra.
<<

willemijn

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 03 Dec 2013 14:40

Bericht 04 Dec 2014 23:59

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ik zit er ver boven. Voor mijn ouders heb ik een zelf geknutselde "saunabon" twv 100 euro. :blijesint: En dan de verdere cadeaus nog..
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Dec 2014 11:19

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij gaan daar ook wel boven zitten denk ik. Cadeautjes kosten best wel wat geld. We hebben lootjes getrokken, 30 euro pp. Dus 60 euro voor ons samen. Daarnaast geven we mijn ouders nog een groot cadeau voor Kerst. En wellicht nog wat kleinigheidjes voor mijn schoonfamilie.

Kerstavond en tweede kerstdag krijgen wij bezoek dus zorgen wij voor het eten/drinken. Eerste kerstdag zijn we zelf weg. Dus ik verwacht wel dat het allemaal wat duurder gaat worden ja. Maar hoort er toch ook bij.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Dec 2014 17:07

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Daar gaan we wel over heen.

Kadootjes kerst.
Brunchen en uit eten met kerst.

Dan nog de andere dingen in de maand december
Volgende week zaterdag een etentje
Zondag gaan we op kraambezoek
Nog een etentje
2014 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 05 Dec 2014 18:19

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij gaan er zeker overheen. Alleen aan cadeaus zijn wij al meer kwijt dan 170 euro. Maar goed, wij vieren Sinterklaas, kerst en oud & nieuw altijd uitgebreid met familie en vrienden. Zo gezellig! Dus dat wij dan aardig wat geld hieraan kwijt zijn vind ik niet erg.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 05 Dec 2014 19:00

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij gaan er ruim overheen want met Sinterklaas koop ik al voor 5 a 6 personen cadeau's en dan voor ongeveer €20 p.p. dus dan hebben we nog geen eten en zit je net aan het begin van de maand haha.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Dec 2014 14:17

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Inmiddels kan ik wel stellen dat ik er ook ruim overheen (ben) gegaan haha. Toch best veel geld kwijt met alle kerstcadeautjes. En heb zonet een vleesbestelling gedaan voor de feestdagen, dat was ook weer een hoop geld.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Dec 2014 16:31

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Niet alleen het vlees is duur :)
Ik heb deze week een bestelling gedaan voor een koude schotel voor 6 personen, €11,50 p.p.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Dec 2014 16:42

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij zitten er ruim onder. Met kerst gaan we naar familie, we geven dan alleen geld uit aan benzine (zo'n 40 euro). Aan cadeautjes doen we gelukkig niet met kerst, dat vind ik zo dubbel, het is net Sinterklaas geweest. Cadeautjes voor Sinterklaas doen we ook niet gek, gewoon een paar leuke dingen. Het gaat hier meer om de gezelligheid dan om de dure cadeaus.

Met oud&nieuw kopen we wat simpel vuurwerk, geen gekke dingen, ook hier gaat het ons meer om de belevenis van wat kunnen afsteken, dan om de buren af te troeven met het duurste/mooiste vuurwerk. Verder zelf appelflappen bakken, maar die paar appels en deeg, daar zullen we ook niet failliet door raken.

Ik vind het allemaal nogal overdreven gedoe eerlijk gezegd. Ik vind de gezelligheid wel heel belangrijk, maar begrijp niet waarom mensen zoveel geld wegsmijten, om dan vervolgens weer te klagen dat de maand december zo duur is. Je doet het toch echt allemaal zelf!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Dec 2014 16:49

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wat maak je het weer lekker negatief, Nougat! Volgens mij zijn er maar weinig mensen in dit topic die klagen dat december zo duur is, ze stellen het alleen als feit dat ze meer dan 170 euro extra kwijt zijn in december.

Je zegt dat je cadeautjes hebt gehaald voor Sinterklaas. Dat zijn toch ook december uitgaven? Of je hebt de artikelen in november of door het jaar heen gekocht, dat kan natuurlijk, maar toch zijn het feestdagencadeautjes.

hier gaat het ook om de gezelligheid, i.p.v. de cadeautjes, maar ik vind het wel gezellig om voor iedereen een kleinigheidje te kopen. Voor mijn schoonfamilie die hier komen met kerst koop ik iets van rond de 10 euro p.p. Plus dat er twee bijzitten die geen verjaardagscadeautje hebben gehad, hen geef ik wat meer, plus mijn schoonmoeder krijgt ook iets extra's. Dan doe je geen gekke dingen en je zit al zo op 100 euro. Hoeft allemaal niet nee, maar ik vind het wel gezellig. Als ik geen geld er voor zou hebben, dan zou dat het eerste zijn waar ik mee zou stoppen.

Plus dat jij de kerstdagen elders doorbrengt. Dat scheelt je ook best wat kosten. Wil je net wat luxer eten dan normaal, dan ben je wel extra geld kwijt. Plus dat ik normaal voor twee personen kook, en nu twee dagen voor vijf personen kook en borrelproducten nodig heb. Waar we dus normaal 5 dagen van eten, eten we nu in twee dagen. Dat is het verschil.

Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt en laat de rest ook in hun waarde. Want gelukkig is iedereen anders!
<<

Anoniem125

Bericht 14 Dec 2014 16:53

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ja, ik heb natuurlijk wel wat cadeautjes gekocht voor Sinterklaas, maar geen dure cadeaus. We komen alles bij elkaar lang niet aan de 170 euro. We hebben er best geld voor, maar ik zie het nut er niet zo van in.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Dec 2014 16:55

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Dat is toch prima! Dan is jouw gezin het gezin wat het gemiddelde een beetje naar beneden haalt. Gezien er gezinnen zijn die daar heel wat euro's overheen gaan. Dat is het mooie van het gemiddelde :wink:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Dec 2014 17:00

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Niet meteen zo negatief Nougat.
De rest van het jaar doen we gewoon normaal dus die maand december maakt mij echt niet uit, dan kies ik gewoon voor wat extra's en dat het wat duurder is dan normaal neem ik voor lief. Dit jaar krijg ik toevallig met de kerst 2 dagen eters dan weet je automatisch dat je wat meer kwijt bent en ik vind het ook helemaal niet erg. Als ik er problemen mee zou hebben zou ik geen mensen uitnodigen.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Dec 2014 17:07

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ik doe niet negatief. Ik vind het alleen opmerkelijk dat voor veel mensen blijkbaar geldt dat gezelligheid/jezelf verwennen, gelijk staat met consumeren/spullen kopen/geld uitgeven. Zelf vind ik het juist belangrijk om die dingen los van elkaar te zien.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Dec 2014 17:42

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Nougat.. ik vroeg alleen maar of het voor andere forummers gold dat ze er boven of onder zaten.

Niemand heeft het gehad over dat het allemaal maar gezellig is als je veel en dure kado's koopt. En ik heb ook bij niemand gelezen dat die alleen maar vuurwerk koopt om zijn buren af te troeven..

Wat kan jij een topic toch weer ontzettend negatief maken...
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem92

Bericht 15 Dec 2014 11:04

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Ja maar voor de een is verwennerij dat ze 1x per jaar (in december) een nieuw luchtje kopen, voor de ander is verwennerij flink vuurwerk afsteken waar hij al het hele jaar naar uit kijkt en voor jou zal verwennerij waarschijnlijk iets zijn van een ronde extra hardlopen ofzo, wat maakt dat nou uit.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 15 Dec 2014 11:43

Re: 170 euro extra per gezin kwijt in december

Wij zitten daar ruim boven. Voor sinterklaas hebben we maar een paar euro uitgegeven, voor kerst vind ik het leuk om uit te pakken. Ieder gezinslid een nieuwe outfit, en wat cadeautjes. Daarnaast kost de kerstboom zelf ook geld en halen we wat extra lekkere dingen in huis.

Voor mij staat verwennen wel in lijn met wat extra geld uitgeven. Andere maanden kan dat wat minder makkelijk, en ik hou erg van winkelen, dus geniet er extra van dat dat in december wel kan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron