Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


toeslagen 1 januari

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Nov 2014 20:35

toeslagen 1 januari

Veranderd er iets voor jullie in de toeslagen op 1 januari?

Wij krijgen alleen kinderopvangtoeslag en kinderbijslag, volgens mij veranderd daar niks in dus zal het hier gelukkig mee vallen!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem87

Bericht 30 Nov 2014 20:51

Re: toeslagen 1 januari

Niet qua toeslagen want die krijgen we niet, maar ik moet m'n VT hypotheekrente opnieuw gaan invullen en daar heb ik zó geen zin in! Veel te ingewikkeld dit keer..
<<

Anoniem74

Bericht 30 Nov 2014 22:14

Re: toeslagen 1 januari

Nee, ook alleen kot en kinderbijslag. Ook combinatiekorting, al zijn die laatste 2 geen toeslagen.
En helaas geen ouderschapsverlofkorting meer vanaf 1 jan.... :nopompom: :nopompom: :nopompom:
<<

Anoniem127

Bericht 30 Nov 2014 23:16

Re: toeslagen 1 januari

Bij mij vervalt de alleenstaande ouderkorting volgens mij. En inderdaad de ouderschapsverlofkorting. Ik hoop dat ik er niet teveel op achteruit ga.
<<

Anoniem73

Bericht 01 Dec 2014 01:32

Re: toeslagen 1 januari

Ik krijg meer kindgebondenbudget.

Krijg je nou trouwens de toeslagen van januari in december?
<<

Anoniem92

Bericht 01 Dec 2014 01:56

Re: toeslagen 1 januari

Twellie schreef:Bij mij vervalt de alleenstaande ouderkorting volgens mij. En inderdaad de ouderschapsverlofkorting. Ik hoop dat ik er niet teveel op achteruit ga.



Naar wat ik heb gelezen vervalt inderdaad de alleenstaande ouderkorting, maar wordt dit samengesmolten met extra kindgebonden budget. Hoop ook dat je niet teveel achteruit gaat, kan me voorstellen dat het al zwaar genoeg is, alleen met 3 koters.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 01 Dec 2014 10:42

Re: toeslagen 1 januari

Ik dacht altijd dat je ieder jaar zelf alles opnieuw moest aanvragen , maar op mijn toeslagen staat alles al ingevuld , moet je dit nog ergens bevestigen of loopt het automatisch door? Voel me een beetje blond :D
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Dec 2014 10:48

Re: toeslagen 1 januari

Y. gaat na de kerstvakantie naar school, dus wij zijn 'gelukkig' van de toeslagen af. Al zie ik ze er nog wel voor aan dat we de toeslag van januari nog uitbetaald krijgen omdat het uitbetaalbestand al was aangemaakt :ja:
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 10:57

Re: toeslagen 1 januari

Twellie schreef:Bij mij vervalt de alleenstaande ouderkorting volgens mij. En inderdaad de ouderschapsverlofkorting. Ik hoop dat ik er niet teveel op achteruit ga.



Daar zou ik even goed naar kijken Twellie, want ze voegen dat samen met je kindgebonden budget.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Dec 2014 11:15

Re: toeslagen 1 januari

Nee, wij krijgen geen toeslagen. Oja, alleen ik krijg kindgebonden budget.. 8 euro per maand :thumbup:
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2014 11:33

Re: toeslagen 1 januari

We krijgen geen zorgtoeslag meer en kindgebondenbudget is iets omhoog gegaan. Ik weet de exacte bedragen niet, ik vraag het altijd met terugwerkende kracht aan.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 01 Dec 2014 14:09

Re: toeslagen 1 januari

Ik krijg dit jaar ruim 3000 euro meer kgb dan afgelopen 2 jaar , is dat niet ontzettend veel?!
<<

Anoniem193

Bericht 01 Dec 2014 14:14

Re: toeslagen 1 januari

Kindgebonden budget van 3000,- dat kan niet goed zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 14:30

Re: toeslagen 1 januari

Spark schreef:Ik krijg dit jaar ruim 3000 euro meer kgb dan afgelopen 2 jaar , is dat niet ontzettend veel?!



Ben j alleenstaande ouder? Want dan moet je de toelichting erbij even goed lezen.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 14:31

Re: toeslagen 1 januari

Dit staat er bij mij bijvoorbeeld onder;

Tegemoetkoming alleenstaande ouders

Het kindgebonden budget is verhoogd met de tegemoetkoming voor alleenstaande ouders. Dit is maximaal € 3.050 voor een heel jaar.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 01 Dec 2014 14:57

Re: toeslagen 1 januari

Ik ben inderdaad alleenstaande ouder.
Heb er net maar even over gebeld maar het klopt toch echt.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 15:04

Re: toeslagen 1 januari

Als je een proefberekening maakt via de officiële site, en je vult correcte gevenens in, mag je er van uit gaan dat het klopt ook. Maar ik twijfelde ook erg met deze bedragen. Nóg vind ik het veel, maar wat je zegt, ze geven zelf aan dat het wél klopt.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Dec 2014 15:13

Re: toeslagen 1 januari

Ik ga alleen omhoog in zorgtoeslag. Vervelend dat de huurtoeslag niet omhoog gaat, aangezien de huren ieder jaar enorm stijgen :( mn huur is in 3 jaar tijd 75 euro verhoogd.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 15:16

Re: toeslagen 1 januari

Hier verhogen ze de huur niet, behalve wanneer er een nieuwe huurder in het huis komt. Ik dacht eigenlijk dat het overal zo was. Ik leer best veel de laatste tijd over deze dingen.
Wel balen Mai Pen Rai. Zou fijn zijn als je toeslag dan mee ging stijgen.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Dec 2014 15:19

Re: toeslagen 1 januari

Ze verhogen hier ieder jaar de huur, is wettelijk, met zoveel procent.
Ze hebben de huur ook al enorm verhoogd toen wij er in kwamen, mijn buren betalen rond de 300/400 euro per maand, ik nu 675 :thumbdown: Een maand na het tekenen van het huurcontact werd ook gelijk de wettelijke jaarlijkse verhoging toegepast, dus hadden contract getekend voor 600 euro en werd gelijk verhoogd na de eerste maand. Is ieder jaar in juli dat ze dat mogen verhogen.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2014 15:30

Re: toeslagen 1 januari

Ja dan is het zeker vervelend! Is het voor jou goed te doen dan?
<<

Anoniem122

Bericht 01 Dec 2014 15:50

Re: toeslagen 1 januari

Nu voor deze paar maandjes wel, het was teveel rompslomp om te verhuizen. Voorheen woonden mijn ex en ik hier samen. Ik hoop in januari af te studeren en dan zsm te emigreren. Dus voor paar maanden iets anders huren was bijna niet te doen. Anti-kraak kon wel maar er kwamen zoveel extra kosten bij dat het uiteindelijk maar 100 of 200 euro scheelde in die paar maanden. En dan geef je een huis met alle privacy en waar ik mijn kat kan houden op voor een kantoorpand waarbij je met 10 man ofzo de douches moest delen etc.
<<

Anoniem110

Bericht 01 Dec 2014 20:10

Re: toeslagen 1 januari

Spark schreef:Ik ben inderdaad alleenstaande ouder.
Heb er net maar even over gebeld maar het klopt toch echt.


Klopt idd hier net zo.
Het verschil is dat de alleenstaandeouderkorting vervalt. Je krijgt dus de iack en dus kindgebonden budget incl alleenstaande ouder kop kindgebonden budget.
Onder aan de streep zal het bedrag ongeveer hetzelfde zijn als afgelopen jaar.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Dec 2014 21:39

Re: toeslagen 1 januari

Spark schreef:Ik ben inderdaad alleenstaande ouder.
Heb er net maar even over gebeld maar het klopt toch echt.

ohhww dan is het wat anders idd
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Dec 2014 00:28

Re: toeslagen 1 januari

Ik moet t morgen eens na gaan kijken. Krijg sowieso minder ineens, eens uitzoeken hoe dat kan (salaris wijzigt nmi niet). En die alleenstaande ouderkorting heb ik ook niet gezien
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers