Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe doe jij dit?

<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 14:53

Hoe doe jij dit?

Stel je gaat in de winter naar een warm land maar je moet van huis eerst met de auto naar Schiphol. Wat doe jij dan met je winterjas? Ik neem deze het liefst niet mee maar wat doe ik dan aan om geen kou te vatten? Vanaf de smart parkeerplaats wacht je op de bus en zit je nog 10min in de bus naar de vertrekhal.

Je vliegt heel vroeg in de ochtend dus iemand je laten brengen gaat hem niet worden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Nov 2014 14:59

Re: Hoe doe jij dit?

Ik heb een winterjasje dat ik heel klein zou kunnen oprollen, dat is vrij licht en dun met zo'n zilverkleurige stof aan de binnenkant en daardoor wel gewoon warm. Misschien zou je voor zoiets kunnen kijken. Volgens mij zijn er ook veel van die lichtgewicht donsjacks. Natuurlijk niet alleen voor die vakantie, het is sowieso wel fijn om in de winter niet per se in een enorme zware Michelinmannetjesjas te hoeven lopen. Ik draag dat jasje vaak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 15:06

Re: Hoe doe jij dit?

Dat is een goeie! Waar kan je van die jasjea kopen? Ik zie mezelf idd niet met mijn dikke winterjas gaan haha..
<<

Anoniem152

Bericht 29 Nov 2014 15:24

Re: Hoe doe jij dit?

Bij de Hema kun je ze kopen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2014 15:36

Re: Hoe doe jij dit?

Die dunne donsjasjes liggen overal, maar de goedkopere varianten hebben vaak wel minder of slechter dons erin zitten en zijn dus minder warm. Soms zit er ook een zakje bij net als met een regenjas oid. Protest heeft goeie en die van Falcon zijn wel aardig. Maar dit zijn dan jasjes met een redelijke prijs kwaliteit verhouding....wil je beter dan kom je op North Face of Peak Performance uit.

Ik denk trouwens dat ik voor dat korte stukje het alleen met een dikke trui zou doen, in het vliegtuig is het ook vaak koud dus die wil ik sowieso meehebben. En dan maar ff kou lijden buiten...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 15:50

Re: Hoe doe jij dit?

Ik had dat probleem in februari toen ik naar Thailand vertrok. Ik had toen gewoon een lekker warm vest aan gedaan, die ik ook in het vliegtuig aan kon want daar is het ook altijd koud. Desnoods een pareo die je ook als sjaal kan gebruiken om doen, komt op vakantie ook altijd van pas.
<<

Anoniem88

Bericht 29 Nov 2014 17:01

Re: Hoe doe jij dit?

Ik zou gewoon een warme trui, zomerjas of dik vest en een sjaal omdoen. Maargoed de bus naar Schiphol stopt hier voor de deur en ik kan bij Shiphol voor de deur ook weer uitstappen.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 17:26

Re: Hoe doe jij dit?

Een dikke trui of warm vest is idd een beter idee. Is dat te doen als het vriest?
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 17:41

Re: Hoe doe jij dit?

Anders doe je er een thermoshirt onder? Die zijn goedkoop bij onderandere de Action te vinden en dun op te rollen dus nemen niet zoveel ruimte in en kan je zelfs nog in je handbagage er bij doen als je eenmaal op schiphol bent.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 18:17

Re: Hoe doe jij dit?

ไม่เป็นไร schreef:Anders doe je er een thermoshirt onder? Die zijn goedkoop bij onderandere de Action te vinden en dun op te rollen dus nemen niet zoveel ruimte in en kan je zelfs nog in je handbagage er bij doen als je eenmaal op schiphol bent.

Dat is een hele goeie!! Thanks!!
<<

Anoniem185

Bericht 29 Nov 2014 18:18

Re: Hoe doe jij dit?

Ik zou degene die me wegbrengt mijn jas meegeven voordat ik naar de gate ga. Maar ja, dat is alleen mogelijk als je wordt gebracht.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 18:34

Re: Hoe doe jij dit?

Graag gedaan! Waar ga je naar toe op vakantie? :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Nov 2014 18:35

Re: Hoe doe jij dit?

Die jas van mij is van Gsus, die heb ik destijds in de winteruitverkoop gekocht in februari. Het is al wel lang geleden, maar misschien hebben ze ze wel ieder jaar in de collectie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 18:52

Re: Hoe doe jij dit?

ไม่เป็นไร schreef:Graag gedaan! Waar ga je naar toe op vakantie? :D

Jamaica!!! :-)
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 18:52

Re: Hoe doe jij dit?

Susan schreef:Die jas van mij is van Gsus, die heb ik destijds in de winteruitverkoop gekocht in februari. Het is al wel lang geleden, maar misschien hebben ze ze wel ieder jaar in de collectie.

Thanks!!
<<

Anoniem122

Bericht 29 Nov 2014 19:06

Re: Hoe doe jij dit?

Oh heerlijk! Veel plezier alvast!
<<

Anoniem147

Bericht 29 Nov 2014 19:20

Re: Hoe doe jij dit?

Ik ben wel eens in de sneeuw weggegaan en teruggekomen (naar Curaçao). Ik had gewoon een lekker warm vest aangetrokken, ook voor in het vliegtuig vond ik dat fijn. Wij zijn toen 's ochtends met de trein van Nijmegen naar Schiphol gegaan. Zeer frisjes haha, maar ik had echt geen zin om mijn winterjas mee te slepen. In de trein was het trouwens prima en dan ben je al in de schipholtunnel. Alleen het stukje in Nijmegen was koud.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Nov 2014 19:23

Re: Hoe doe jij dit?

Ik heb die pech trouwens echt eens gehad, ging met mijn studie naar Spanje in november. Heen was het hier 12 graden ofzo, dus een fleecejack kon nog net. Een week later stond ik op Schiphol, vroor het gewoon buiten....mijn ex kwam me halen, maar dan om samen met de trein te gaan, en mijn winterjas lag dus nog thuis. Die zou hij meebrengen, maar die was ie die ochtend vergeten...Hij kwam er op zijn werk achter dat ie mijn jas vergeten was...En de rits van mijn fleecejack had het ook nog eens begeven....ja, toen heb ik het echt heeeel koud gehad een paar uur!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Nov 2014 21:38

Re: Hoe doe jij dit?

Ik heb dat een paar jaar terug ook gehad, we vlogen naar Aruba, terwijl het hier ontzettend sneeuwde. We hadden een vest aan en dat was wel even te doen voor die periode dat je buiten bent. Het was wel koud, maar het duurde niet heel lang. Vervelender was dat we op de terugweg met onze gympen door 15 cm sneeuw moesten lopen, toen we bij de auto waren, waren onze schoenen helemaal doorweekt en koud.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Nov 2014 22:04

Re: Hoe doe jij dit?

Ooh Sanne dat is erg inderdaad!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Dec 2014 06:55

Re: Hoe doe jij dit?

Ik draag dan een warm vest en sjaaltje.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Dec 2014 07:18

Re: Hoe doe jij dit?

Als ik gewoon op vakantie ga voor 10 dagen oid neem ik hem gewoon mee, geen zin om te moeten koukleumen. Maar als ik echt meerdere weken ga reizen bijv deed ik mijn windjack aan die is dun en licht.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Dec 2014 07:30

Re: Hoe doe jij dit?

Ik neem vaak truien van mijn studententijd mee. Deze heb ik 2 of 3 bij. Heerlijke hoodies namelijk. Is het koud dan kan ik altijd een tweede trui over de andere trui aantrekken. Warm genoeg dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Dec 2014 07:52

Re: Hoe doe jij dit?

ik heb vaak laagjes aan en sowieso altijd een vest (soms 2 meteen aan) en een hele lange sjaal die ik zowel als deken als gewone sjaal kan gebruiken. Dat is meestal wel genoeg. Je zit in de auto en in de bus en in de vertrekhal is het gewoon warm, dus het is in principe maar paar minuten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Dec 2014 10:14

Re: Hoe doe jij dit?

Een softshelljasje (is warm, maar niet te dik), een vest en een sjaal. Dat vest kan ik dan ook in het vliegtuig gebruiken als ik het koud krijg.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers