Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


n.a.v. soep recepten

<<

Anoniem148

Bericht 28 Nov 2014 10:40

n.a.v. soep recepten

En nu iets anders dan erwten want dat lust Ik niet. Mag van alles zijn maar wel het liefst zonder pakjes. Ik blijf een beetje hangen bij mijn standaard soepjes. Zoals een tomatensoep of rundvleessoep. Ik zal zo mijn recepten opzoeken.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Nov 2014 11:07

Re: n.a.v. soep recepten

Wat wil je precies? Ik vind je OP heel onduidelijk en denigrerend :laughcry:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Nov 2014 11:11

Re: n.a.v. soep recepten

haha, Toet, is toch niks denigrerend aan? Ze zegt alleen dat ze geen erwtensoep lust. Het klinkt alleen beetje dwingend. ;-)
<<

Anoniem148

Bericht 28 Nov 2014 11:12

Re: n.a.v. soep recepten

Niets denigrerend aan hoor maar kan via de mobiel geen smileys plaatsen. Wil gewoon lekkere receptenvoor soep want ik ben gek op soep. Ik heb alleen altijd hetzelfde recept dus wil wel iets nieuws.
Lust alleen geen erwtensoep maar dankzij dat topic wel bedacht om dit topic te openen.

Ik maak altijd grote pannen soep en de rest gaat in de vriezer. Maar dat zijn maar een paar soorten dus ik zoek wat nieuws.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Nov 2014 11:13

Re: n.a.v. soep recepten

Ow ja bij mij staat Ik vaak met hoofdletter want dat doet mijn telefoon en krijg het niet fijn aangepast net als Door.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 28 Nov 2014 11:17

Re: n.a.v. soep recepten

Maaltijdsoep

400 gr thaise wokgroente
200 gr kip
200 gr mihoen
2 blokjes kippenbouillon
1 liter water
200 ml kokosmelk

Kip even bakken en daarna de rest erbij, 10 minuten laten koken. Op het laatst de mihoen en nog een paar minuutjes koken. Lekker met gebakken uitjes erover.

Mosterdsoep is ook lekker of bospaddestoelen soep.
Smile, it's free!
<<

Anoniem193

Bericht 28 Nov 2014 11:19

Re: n.a.v. soep recepten

Gisteren kwam ik erachter dat de vriezer weer eens uitstond en van een deel van de groente en vlees heb ik soep gemaakt.

1 macaroni-groente pakket
1 thaise roerbaxmix zak
2 stukjes rundertartaar
4 liter water
6 blokjes groentebouillon.

15 minuten geprutteld en klaar.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Nov 2014 12:03

Re: n.a.v. soep recepten

Carra schreef:haha, Toet, is toch niks denigrerend aan? Ze zegt alleen dat ze geen erwtensoep lust. Het klinkt alleen beetje dwingend. ;-)

Ohja dat woord zocht ik ''En nu iets anders dan erwtensoep'' vind ik gewoon een aparte inleiding. :blijesint:

Dandelion schreef:Niets denigrerend aan hoor maar kan via de mobiel geen smileys plaatsen. Wil gewoon lekkere receptenvoor soep want ik ben gek op soep. Ik heb alleen altijd hetzelfde recept dus wil wel iets nieuws.
Lust alleen geen erwtensoep maar dankzij dat topic wel bedacht om dit topic te openen.

Ik maak altijd grote pannen soep en de rest gaat in de vriezer. Maar dat zijn maar een paar soorten dus ik zoek wat nieuws.


Dat heeft niets met smileys of hoofdletters te maken maar met je manier van formuleren.
Maar je zoekt dus recepten is me nu duidelijk. Je kunt bijna van elke groente soep maken, doe ik heel vaak! Gewoon groente (courgette, pompoen, linzen, broccoli, bloemkool etc. ) gaarkoken, uitje en knoflook erbij, kruiden toevoegen, staafmixer erin zetten en soms nog wat room toevoegen. Lekker!
<<

Anoniem148

Bericht 28 Nov 2014 12:22

Re: n.a.v. soep recepten

Ja maar ik weet nooit welke kruiden combinatie Ik moet maken. Ik kan rundvlees trekken en varkensvlees en daar dan soep van maken maar bijvoorbeeld kippensoep heb ik nog nooit gemaakt. En mijn groente soep vind ik ook niet echt lekker. Beetje saai.

En was niet zo bedoeld maar meer van er is al een aparte topic voor erwtensoep dus zocht wat anders.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Nov 2014 12:24

Re: n.a.v. soep recepten

Lavendel schreef:Maaltijdsoep

400 gr thaise wokgroente
200 gr kip
200 gr mihoen
2 blokjes kippenbouillon
1 liter water
200 ml kokosmelk

Kip even bakken en daarna de rest erbij, 10 minuten laten koken. Op het laatst de mihoen en nog een paar minuutjes koken. Lekker met gebakken uitjes erover.

Mosterdsoep is ook lekker of bospaddestoelen soep.


Klinkt lekker! Ga ik een keer proberen. Hoe maak jij bospadddstoelensoep zonder pakje?
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 28 Nov 2014 13:08

Re: n.a.v. soep recepten

Lavendel schreef:Maaltijdsoep

400 gr thaise wokgroente
200 gr kip
200 gr mihoen
2 blokjes kippenbouillon
1 liter water
200 ml kokosmelk

Kip even bakken en daarna de rest erbij, 10 minuten laten koken. Op het laatst de mihoen en nog een paar minuutjes koken. Lekker met gebakken uitjes erover.

Mosterdsoep is ook lekker of bospaddestoelen soep.

Die klinkt lekker. Die ga ik volgende week eens proberen, want heb die wokgroenten en kokosmelk toevallig in huis :)
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 28 Nov 2014 13:14

Re: n.a.v. soep recepten

Chinese Tomatensoep

bebodigdheden:
ongeveer 8 tomaten (hangt af voor hoeveel personen je de soep maakt)
blokjes kipfilet (ook hier weer zelf kijken hoeveel personen)
taugé
champigons
3 bosuitje
kethjapmanis
1 á 2 pakjes chineese tomatensoep (kijk op het pakje voor hoeveel water je erbij nodig hebt)
appelmoes (aantal scheppen)
evt. honing.

en dan aan de gang:
een stuk of 8 tomaten in stukken snijden.
blokjes kipfilet
dit samen in een volle pan met water laten pruttelen.
Als het ongeveer een halfuur heeft gekookt, de tomaten een beetje kapotprikken met een stamper ofzo (als dit nog niet lukt dan nog even door laten koken), dan de taugé erbij doen, en evt. champignons in stukjes erbij. Dit mee laten borrelen.
Dan 1 of 2 pakjes chineese tomatensoep erbij doen en wat kethjapmanis erbij. Aan het eind nog wat scheppen appelmoes erdoor doen en evt. 2 á 3 eetlepels honing. Alles heet laten worden en klaar.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers