Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalling?

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 26 Nov 2014 17:47

Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalling?

Mijn vriend en ik lopen sinds mei dit jaar in de medische molen en we lijken nu de goede dosis hormonen te pakken te hebben. Daarbij heb ik afgelopen maand een baarmoeder en eileider onderzoek gehad en alles lijkt voor zover in orde en schijn ik een verhoogde kans op zwangerschap te hebben de komende 2/3 maanden.

Nu heb ik momenteel mijn vruchtbare dagen en had ik het er zojuist met een kennisje over, omdat ze vroeg hoe het er voor stond. En ineens zegt ze;"zou je nu wel zwanger willen worden dan?
Dus ik reageer verrast met; hoe bedoel je, nu zwanger willen worden? Dat is toch mijn doel? Ik slik toch niet voor mijn lol elke maand hormonen met tig bijwerkingen? Ga toch niet voor mijn lol 3x per week naar het zh voor echo's? Ik wil niks liever dan nú zwanger worden! (hoewel ik mijn best ook doe het los te laten hoor, tis niet dat ik er 24/7 mee bezig ben).

Ja, is haar reactie:"Dan wordt je kindje in de zomer geboren en kan het nooit zijn/haar verjaardag vieren, omdat iedereen dan op vakantie is".

Ik was tamelijk verrast door haar reactie :suspect:, juist omdat het best even een zoektocht is geweest met verschillende hormonen, en ik dolgelukkig ben dat ik nu op dag 15 van mijn cyclus een eitje van 21,5mm heb!

Zij was alleen zo stellig dat ik merkte dat ik er gewoonweg boos over werd! Alsof ik kan plannen wanneer ik zwanger ben, laat staan wanneer ik beval! Hoeveel kindjes komen niet eerder, (soms wel wéken of maanden eerder zelfs...) of juist 2 weken later? Dat valt mijn inziens niet te sturen.
Mijn vriend en ik knijpen allang in onze handjes als ik überhaupt zwanger mag worden! Wat zal het mij dan een zorg zijn wanneer dat kleintje komt? Want zijn/haar verjaardag vieren we gewoon, zal elk jaar een feestje zijn, ongeacht wanneer dat is!

En ja, ik vind het minder leuk als ik in december beval bijvoorbeeld, omdat je dan ook met Sinterklaas en Kerst zit, maar ook hier houden wij geen rekening mee.

Hoe hebben andere mama's dat gedaan? En de (hopelijk) aanstaande mama's die net als wij druk bezig zijn om mama te mogen worden, houden jullie daar rekening mee?

Kennis gaf in elk geval aan er bij een tweede echt wel rekening mee te houden en dus een aantal maanden per jaar ervoor te zorgen dat ze dan sowieso níét zwanger raakt. Omdat haar dochter nu in juli jarig en ze dat echt heel naar vind...

Ik ben nog steeds flabbergasted merk ik! :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2014 17:52

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Ik vind de prioriteiten van je collega op z'n zachtst gezegd nogal raar. Het klinkt alsof ze het enorm onderschat hoe het is als je een kinderwens hebt, maar een zwangerschap blijft uit, terwijl ze de impact van 's zomers jarig zijn weer schromelijk aan het overdramatiseren is. Ik bedoel, kom op, in het allerergste geval geef je je verjaardagsfeest twee weken later als iedereen weer terug is van vakantie. Big deal. Een van mijn nichtjes is jarig in augustus en heeft het wel eens bijna een maand later gevierd omdat dat beter uitkwam, daar heeft ze echt geen trauma aan overgehouden.

Ik zou dit hele gesprek in mijn hoofd archiveren in het laatje 'ernstig dom gelul' en er verder geen aandacht meer aan besteden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 26 Nov 2014 17:54

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat Susan zegt en dan zou je overal rekening mee moeten gaan houden, kom op zeg. Ik ben eind februari jarig. Altijd in de voorjaarsvakantie. Ik had mijn kinderfeestje altijd een week later, boeiend.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Nov 2014 17:58

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een ongepaste opmerkingen. Ze zal wel duidelijk niet begrijpen hoe het voor jullie is! Ik heb twee augustus kids. Onaardig van mij hè, dat ik dat mijn kids aan doe :)
Zelf ben ik overigens ook van half juli. Nooit erg gevonden. We vierden het vroeger altijd eerder. Nu net waar ik zin in heb.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2014 17:58

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Overigens is er voor dat soort dramaqueens voor elke maand wel wat te zeggen. In het najaar jarig zijn is onhandig, want dan ben je een herfstkind op school en dan word je misschien een twijfelgeval wat betreft doorgaan naar groep 3 of een jaar langer kleuteren, met Sinterklaas jarig zijn is niet leuk want dan krijgt iedereen al cadeautjes, met Kerst jarig zijn is niet leuk want dan is iedereen druk met Kerst vieren, januari, februari en maart zijn weer van die ijskoude, saaie maanden en dan kan je nooit je verjaardagsfeest in de tuin houden, plus dat iedereen dan misschien wel net met wintersport gaat als je je feestje geeft, als je in april uitgerekend bent dan ben je misschien wel jarig op 1 april en dan denkt iedereen dat je een grapje maakt of je bent jarig op Koningsdag en dan kan er alweer niemand op je verjaardag komen, in mei ben je misschien wel jarig in de meivakantie/met Pinksteren/Hemelvaart, in juni is zielig want dat is ook weer onhandig met naar school gaan, want of je zit net een paar weken in je nieuwe klas en je hebt dan alweer zomervakantie, of je mag pas naar school als je vier jaar en een paar maanden bent terwijl je je er misschien wel zó op verheugt. Boehoe. Et cetera.

Kortom, gezeur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 13:02

Bericht 26 Nov 2014 17:59

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wouw wat een redenatie. ik zou echt in staat zijn om met het volgende te antwoorden.

Hmm januari ja is zo zielig voor het kindje want weinig aandacht doordat net alle feestdagen zijn geweest
Februari ja is een optie
Maart is ook een optie
April-augustus niet handig ivm verjaardagen en zomer enzo
September is een optie
Oktober november december is weer niet handig ivm verjaardagen en decembermaand.
Ja ik ga er rekening mee houden trek er wel ff een paar jaar voor uit want met maar 3 maanden per jaar als optie zal het toch wel een tijdje duren.

Nou ff serieus nee wij houden er geen rekening mee. Vorige maand had ik zoiets van hmm deze maand overslaan is prima dan kunnen we nog een keer in juli samen weg maar verder kijken we er niet echt naar.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 26 Nov 2014 18:01

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 15 Dec 2014 12:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem198

Bericht 26 Nov 2014 18:03

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een vervelende reactie. Als je met alles en iedereen rekening moet houden dan wordt het wel heel lastig.
Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!
<<

Anoniem198

Bericht 26 Nov 2014 18:07

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Believe schreef:En dan heb je om de decembermaand heen 'gepland', ben je in begin februari uitgerekend en beval je 6 weken te vroeg..

Wat een rare redenatie zeg, je kunt nu eenmaal niet alles plannen in het leven, zeker niet het zwanger worden en het krijgen van een kindje. De baby komt ook nog wanneer het wil komen, dat kan nogal wat weken afwijken van de uitgerekende datum..


Dat is mij overkomen. Ik wilde liever niet in het 1e kwartaal bevallen. Veel verjaardagen en schoonouders zijn dan voor lange tijd op vakantie. Hier ook wel rekening mee gehouden met zwanger worden. Zoon is 11 weken te vroeg geboren en als nog dan jarig. Tsja sommige dingen laten zich gewoon niet plannen, wij zijn allang blij dat het goed gaat met onze zoon. Ook al komt er niemand op zijn verjaardag. Wij zullen ons best doen om er een hele leuke dag voor hem van te maken met of zonder visite.
<<

Anoniem118

Bericht 26 Nov 2014 18:21

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

X
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 18 Aug 2015 22:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Nov 2014 18:21

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Ik ben begin augustus jarig; wat een kut ouders heb ik. En mijn zus eind juli.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Nov 2014 18:23

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een onzin. Meer heb ik er niet over te zeggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 26 Nov 2014 18:34

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een achterlijk mens. Onbeschoft ook en totaal geen EQ. Word er boos van.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Nov 2014 18:39

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Fijn voor haar dat het lukt het zo te plannen. Heeft blijkbaar een gigantische plaat voor haar kop dat dát een luxe is, en niet de normaalste zaak van de wereld. Besides, plannen is helemaal niet leuk :) Een kind neem je niet op een bepaald tijdstip, je hoopt dat je het uberhaupt mag meemaken. Wat een doos.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2014 18:41

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Overigens neem ik aan dat die kennis dan ook incalculeert dat een baby ook te vroeg kan komen, een paar maanden wel, en dat ze ook nog eens ruim twee weken te laat kan bevallen. En de zomervakantie valt ook elk jaar anders, dus het zijn twee volle maanden waarin ze niet kan bevallen. Plus dus die marge die ze moet inbouwen voor het geval van een vroeggeboorte of een zwangerschap die uitloopt. Volgens mij moet ze onderhand al zo'n vier a vijf maanden overslaan. Lastig hoor, denken dat je alles plannen kan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Nov 2014 18:43

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wij hebben er wel rekening mee gehouden. In die zin dat december, januari en mei al zo bomvol zitten qua verjaardagen.
Februari en september waren op onze kalender het meest ideaal en ja, het is februari geworden. Als het een andere maand was geweest had ik het ook absoluut niet erg gevonden, maar ik was gewoon heel snel zwanger dus hadden we 'mazzel'.

Zou het zwanger worden, zoals ik jouw geval, moeilijk gaan dan had het me echt helemaal niks kunnen schelen wanneer ik uitgerekend zou zijn. De reactie van je collega vind ik dan ook echt heel erg onbeschoft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Nov 2014 19:34

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Als het zwanger worden bij mijn zoon wat langer geduurd had dan hadden we waarschijnlijk wel 2 maanden pauze gehouden zodat ik niet in december uitgerekend zou zijn, maar dat was niet aan de orde. Ik zou hier alleen nooit wat tegen iemand over gezegd hebben en zeker niet tegen iemand bij wie het zwanger worden niet vanzelf gaat. Ik vind dat onbeschoft.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 26 Nov 2014 19:45

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Ik heb daar 2x niet eens over nagedacht joh... Nu komt deze baby direct of vrijwel direct na de feestdagen, met een beetje mazzel half januari. Nu hebben we in oktober elena, nichtje en schoonzus. In november ik (ben dan wel de enige) in december mijn moeder, broertje en opa en ander nichtje nog. En sinterklaas en kerst niet te vergeten, nieuwjaar natuurlijk. En dan in januari de baby, februari mijn man en mijn vader en mijn oma nog... Ja het had handiger gekund ;-) maar weet je, ik ben blij dat ik zwanger kan raken, dat ik een kindje kan krijgen. Interesseert mij die datum nou...
Laatst gewijzigd door Ayla op 26 Nov 2014 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2014 19:49

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Ik was vorig jaar op 9 december uitgerekend en uiteindelijk op 4 december bevallen. Zegt genoeg denk ik.

Ook ik wilde liever geen baby in december maar als je kinderwens zo groot is maakt dat ineens niets meer uit. Hier in ieder geval.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Nov 2014 19:53

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Carrie schreef:Wat een achterlijk mens. Onbeschoft ook en totaal geen EQ. Word er boos van.

helemaal mee eens. Wat maakt het uit.
Afbeelding
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 26 Nov 2014 19:56

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een asociaal mens zeg. Dat je hier serieus over nadenkt!? Net alsof je de geboortedatum van een kind kan plannen?
Laatst gewijzigd door Toos op 26 Nov 2014 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem162

Bericht 26 Nov 2014 20:02

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

hahaha wat een redenatie 'dan is iedereen op vakantie'
Nee die van mij was vorige week jarig. fijn met rotweer, iedereen binnen in je huis ipv lekker in de tuin. lekker alle drukte van verjaardag en sinterklaas bij elkaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2014 20:03

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Op zich is je kind wel een geluksvogel als jarig zijn in de zomer zo'n enorm issue is in zijn of haar leven. Ik gok dat je dan voor de rest niet erg veel meemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 26 Nov 2014 20:10

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Raar mens. Ik zou daar echt geen rekening mee houden!
<<

Anoniem122

Bericht 26 Nov 2014 20:14

Re: Rekening houden met datum van bevruchting en dus bevalli

Wat een simpel mens zeg! Ik ben midden in augustus jarig en ik heb gewoon altijd getrakteerd op school en mijn feestje gevierd. Ik kan me niet eens herinneren dat dat een probleem was en als ik zo terug denk realiseer ik me dat ik me er nooit zo bewust van was ofzo, ik vierde gewoon mijn feestje en ik trakteerde gewoon. En voelde me dan net zo jarig!
En mijn verjaardag werd ook altijd gewoon gevierd voor familie en vrienden van mijn ouders, en ja soms had je wel eens dat iemand op vakantie was. Nouja pech dan. Het is echt niet dat het ieder jaar een leeg huis was hoor!
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 26 Nov 2014 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One