Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wc verstopt

<<

Anoniem149

Bericht 26 Nov 2014 16:19

Wc verstopt

Mijn wc is verstopt, ik kan nu meteen de loodgieter bellen of met ontstoppingsmiddel aan de slag gaan, maar heeft iemand een andere tip?
<<

Anoniem193

Bericht 26 Nov 2014 16:22

Re: Wc verstopt

Niet zulke dikke keutels neerleggen :P
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Nov 2014 16:23

Re: Wc verstopt

Met zo een speciale veer de 'prop' door proberen te duwen.
Anders toch de ontstoppingsmiddel en daarna warm/heet water om door te spoelen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 26 Nov 2014 16:23

Re: Wc verstopt

Soda en een flink lading warm water
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem193

Bericht 26 Nov 2014 16:27

Re: Wc verstopt

Josephine schreef:Soda en een flink lading warm water


Ik zou echt oppassen met soda. Als dat niet goed oplost krijg je een nog grotere klont.
Net als met die ontstoppingskorrels. Als dat oplossen niet goed gaat, veroorzaakt dat juist meer ellende.

Als bij ons de wc verstopt zit, dan laat ik het vaak eerst even staan, dan kan het papier oplossen, daarna trek ik om de 10 minuten door. Vaak na een half uur is de verstopping wel weg.
<<

Anoniem178

Bericht 26 Nov 2014 16:29

Re: Wc verstopt

Plastic zak met water vullen en vacuum trekken in het gat.

Als je in een appartement woont zou je trouwens kunnen checken of ze hiervoor een verzekering afgesloten hebben. Scheelt je weer loodgieterskosten.
<<

Anoniem149

Bericht 26 Nov 2014 16:36

Re: Wc verstopt

Rovine schreef:Plastic zak met water vullen en vacuum trekken in het gat.

Als je in een appartement woont zou je trouwens kunnen checken of ze hiervoor een verzekering afgesloten hebben. Scheelt je weer loodgieterskosten.

Ik woon niet in een appartement maar wel in een 'dubbel huis'. Volgens mij betaal ik iedere maand voor onder andere loodgieterskosten. Zal het voor de zekerheid even nakijken.

Hoe bedoel je laten staan Alibi? Niks erin doen en dan gewoon om de zoveel tijd doorspoelen?
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 26 Nov 2014 17:27

Re: Wc verstopt

Alibi schreef:
Josephine schreef:Soda en een flink lading warm water


Ik zou echt oppassen met soda. Als dat niet goed oplost krijg je een nog grotere klont.
Net als met die ontstoppingskorrels. Als dat oplossen niet goed gaat, veroorzaakt dat juist meer ellende.

Als bij ons de wc verstopt zit, dan laat ik het vaak eerst even staan, dan kan het papier oplossen, daarna trek ik om de 10 minuten door. Vaak na een half uur is de verstopping wel weg.


Een enorme klont van de ontstoppingskorrels heb ik hier van het zomer gehad. .
Het bedrijf wat toen is langs geweest gaf als tip dus soda, dat helpt sowieso veel beter en is stukken goedkoper.
Soda lost altijd weer op met warm water.

Je kunt het vooraf ook al een beetje mixen/op laten lossen met warm water.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem280

Bericht 27 Nov 2014 11:26

Re: Wc verstopt

Op het werk zetten wij dan een fles cola op zijn kop in de pot, of nou ja dat watergat.
Een paar uren zo laten staan en dan doortrekken. In de meeste gevallen werkt het.
<<

Anoniem118

Bericht 27 Nov 2014 14:13

Re: Wc verstopt

X
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 18 Aug 2015 22:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Nov 2014 14:15

Re: Wc verstopt

Je hebt ook vloeibare ontstopper, die gebruik ik altijd voor de gootsteen en de douche. Voor het toilet nog niet nodig geweest gelukkig.
Vroeger hadden we thuis echt vaak een verstopt toilet, bleek te komen doordat mijn moeder gebruikte tampons en watteschijfjes door de wc spoelde. Lekker handig haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem149

Bericht 27 Nov 2014 22:33

Re: Wc verstopt

Het probleem is verholpen gelukkig. Is me zelf niet gelukt, hij bleef 'overlopen'. Dus toch maar rioleringsbedrijf gebeld. Is een flinke tijd bezig geweest volgens mijn moeder, verstopping zat schijnbaar ook helemaal niet bij mij.. Vreemd, maar goed, ik ben blij dat ie weer werkt, is toch best vervelend als je niet door kan spoelen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers