Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2014 11:25

Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Ik ben vrijdag gevallen met mijn fiets, zo ploemp de sloot in. Beetje dom, maar vooral pijnlijk. De slootkant stond namelijk vol met brandnetels, en ik heb me opgetrokken aan de plantjes in de berm om maar een beetje grip te hebben. Toen mijn handen enorm begonnen te tintelen besefte ik me dat die handige plantjes brandnetels waren.
Inmiddels is het tintelende gevoel in mijn handen verminderd, maar ik heb wel allemaal flinke rode blaasjes op de binnenkant van mijn handen en op mijn vingers, die erg pijnlijk zijn.
Ik heb al gesmeerd met Calendula Emulsie (heet dat zo?), zo'n homeopatisch middel bij brand- en schaafwondjes, maar dit helpt niet echt.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? En daarbij, is het normaal dat je na drie dagen nog zulke dikke blaasjes hebt? Ik heb dat nog nooit gehad.
Zo ziet het eruit:
Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem178

Bericht 24 Nov 2014 11:28

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Als kind plukten we altijd paardenbloemen, maakten de stelen open en wreven dat sap erop. Dat deden we altijd wel direct, weet niet of dat ook nog zo lang erna werkt.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2014 11:30

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Heb je al natuurazijn geprobeerd? Weet dat dat iig helpt tegen de jeuk en tintelingen.
Misschien ook wel tegen de bultjes.

Wist overigens niet dat je zulke blaasjes kon krijgen van brandnetels, meestal trekken de bultjes wel snel weg toch?
Kan het niet iets anders geweest zijn? Zou anders voor de zekerheid even de HA bellen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2014 11:35

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Oh ik ga straks even azijn proberen. Dat heb ik in huis. Paardebloemen zijn er volgens mij om deze tijd niet echt meer toch?

Ik vind het zo raar om de HA te bellen voor brandnetelbultjes, haha. Maar goed, als het niet wegtrekt moet ik dat misschien toch maar doen.

♥♥
<<

Anoniem162

Bericht 24 Nov 2014 11:37

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Mijn zoontje heeft er van de zomer in gelopen dus zijn voeten en benen zaten onder. Het heeft ook echt dagen geduurd voordat bij hem de 'pijn' weg was, was hij precies voelde (tinteling of pijn) weet ik natuurlijk niet.
Ik deed er azijn op.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Nov 2014 11:38

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Weet je wel zeker dat het van brandnetels is? Overal lees ik dat dat met een uur of twee wel weg moet zijn getrokken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2014 11:42

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Ik weet eigenlijk niet wat het anders kan zijn. Maar het was best donker daar, het is 's avonds gebeurd en ik was nat en had het koud, dus ik heb niet gekeken of er misschien andere plantjes stonden. Kan ik alsnog wel even doen, want ik woon vlak bij het 'rampgebied' :P

♥♥
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Nov 2014 11:43

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Mijn oma smeerde er altijd boter op. (En dan gingen we daar expres door de brandnetels lopen)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Nov 2014 11:45

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Weegbree kneuzen en er op smeren. Maar het is wel raar dat het zo lang duurt inderdaad!
<<

Anoniem193

Bericht 24 Nov 2014 11:46

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Misschien wel even handig om te doen. Misschien is het wel een andere plant. Een bereklauw ofzo.

Of neem anders een ibuprofen, dat werkt tegen alle ontstekingen.

Ik reageer soms raar op muggenbeten, dan krijg ik een enorm ei als bult. Dan neem ik dat ook en is het binnen een uur weg.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Nov 2014 11:57

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Ik denk niet dat het Ieren berenklauw is geweest, want daar krijg je echt brandblaren van, en dat doet ontzettend veel zeer.

Ik vind het ook gek dat het er nu nog niet, had met een paar uurtjes wel weg moeten zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Nov 2014 12:01

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Popcorn schreef:Ik denk niet dat het Ieren berenklauw is geweest, want daar krijg je echt brandblaren van, en dat doet ontzettend veel zeer.

Ik vind het ook gek dat het er nu nog niet, had met een paar uurtjes wel weg moeten zijn.


Ik weet niet hoe berenklauw bulten/blaren eruit zien, heb het gelukkig nooit gehad. Heb alleen gehoord dat dat ook heel erg zeer doet. Het was ook een voorbeeld, er zijn zoveel planten die bultjes/uitslag kunnen veroorzaken.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Nov 2014 12:03

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Een berenklauw is ook veel groter. En ik denk trouwens niet eens de tijd van het jaar ervoor.

Jeukt het nog elliot?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2014 12:12

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Nee het jeukt niet echt, het is gevoelig als er iets tegenaan komt. Als ik iets vast houd bijvoorbeeld. Vooral een mok thee is erg pijnlijk. Het voelt een beetje als een splinter ofzo, alsof er iets in zit. Maar ik zie er niets in zitten.

♥♥
<<

Anoniem331

Bericht 24 Nov 2014 12:17

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Kan me bijna niet voorstellen dat het dan brandnetels waren. Maar wat dan wel?
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2014 12:19

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Ik zou inderdaad even terug gaan naar de plek, en foto's maken als je de plantjes gevonden hebt en dan toch voor de zekerheid de HA bellen voor advies.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2014 12:21

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Ik heb bij brandnetels echt lang pijn als ik iets vastpak ofzo. Zoals Elliot omschrijft dus. De jeuk is dan allang over, maar de plekjes zijn nog wel pijnlijk.
<<

Anoniem79

Bericht 24 Nov 2014 13:36

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Wij hebben in de tuin plantjes en als je die vastpakt lijkt dat een beetje op brandnetels alleen dan pijnlijker en de bultjes blijven ook langer zitten. En dan doet het inderdaad ook pijn als je iets vast pakt. Ik heb geen idee hoe ze heten, maar ik weet inmiddels wel hoe ze eruit zien, dus ik probeer ze niet meer met mijn blote handen eruit te trekken.
Maar misschien is het dit geweest?
Wat je er aan kan doen, geen idee, het gaat bij mij altijd vanzelf over na een paar dagen. Of misschien kun je wat verdovende zalf aan de huisarts vragen.
Het is trouwens een klein beetje harig plantje dus misschien zitten er wel hele kleine haartjes in je huid? Je kunt vaseline smeren, dan komen die eruit (ik ben weleens met mijn hand in een cactus gevallen met honderden mini-haartjes).
<<

Anoniem148

Bericht 24 Nov 2014 21:16

Re: Grootmoeders tips tegen brandnetelbultjes

Nestosyl of zoiets kun je er op smeren.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers