Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

<<

Anoniem148

Bericht 25 Nov 2014 14:42

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Als ik heel eerlijk ben zou ik heel raar op kijken als ik een rouwkaart zou krijgen van een hond. Ik zou dus ook niets terug sturen en ook niet condoleren omdat dat niet in mij op komt.
Ik ben niets anders gewend dan de omgang met dode dieren. Is op een boerderij iets wat heel vaak terug komt. Ik zal er niet eens bij stil staan dat dat voor andere anders is.

Toen mijn oma overleed stierf ook de hond van een vriendin. Zij tegen mij 'ik weet hoe jij je voelt want mijn hond is dood'. Nee ik zie echt onderscheid tussen mensen en dieren. Was dus ook echt kwaad.

Het is een hele andere discussie maar ik vind dat sommige doen alsof een hond net een mens is en een gelijke en dat vind ik dus niet. Het mag van mij allemaal nuchterder.
Gaat over het algemeen hè. Niet om iemand aan te vallen maar zie dat ook bij die bekende mensen. Snap dat gewoon niet maar heb dus een andere opvoeding gehad.

Dus misschien denkt jouw buurman net als ik doe. Vooral als het iemand anders huisdier is.
<<

Anoniem198

Bericht 25 Nov 2014 14:48

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ik vind het sneu om te lezen dat je zoveel verdiet hebt van het overlijden van je hond.
Het zal vast leeg aanvoelen je huis een hond brengt ook veel gezelligheid en leven met zich mee.
Begrijp goed dat je opzoek bent naar mensen met wie je het verdriet en gemis van je hond kunt delen. Een kaartjes was misschien niet zo slim geweest om bij je buren door de brievenbus te doen.
Dat weet je inmiddels denk ik ook wel.

Ik denk dat je beter even had kunnen aanbellen. Zeker nu je zegt dat ze ook weggaan voor 3 maanden. Waarschijnlijk zijn ze druk met andere dingen.
Als ik jou was zou ik even bij die buren aanbellen en ze een fijne reis oid wensen (ik weet niet wat ze die 3 maanden gaan doen) en dan zeggen dat je hond is overleden.

Sterkte!
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 16:31

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Bel de krant! Ik neem mijn woorden terug. Vanochtend stond ik bij de bushalte voor ons huis en toen kwamen de buren aan de overkant aangereden. De buurman kwam naar me toe om te vragen naar onze hond hoe en wat. Ik waardeer dit zeer en denk ook niet dat hij het anders had gedaan aangezien ik denk dat hij anders niet aan de deur had aangebeld ( iig die kans achtte ik klein). Denk dat hij zoals hier al gezegd werd niet goed wist hoe hij ermee om moest gaan naar ons/mij toe. Hij zei het niet letterlijk, maar doordat hij naar me toe kwam en vroeg hoe het was leeft hij op zijn manier mee neem ik aan. Hij was wel geschrokken en had het denk ik niet zien aankomen.
Zei ook dat hij een lief beestje was en ik zei op mijn beurt dat onze hond niet veel van anderen kon hebben maar van hun wel.

Toen ik het zei moest stonden de tranen in me ogen en dat terwijl ik naast de overbuurvrouw (die ik alleen ken van gedag zeggen meer niet) stond en waarmee ik aan het praten was dus ik schaamde me een beetje omdat zij dat natuurlijk ook zag.

Ik zei een aantal keren tegen hem dat het misschien raar was van die kaart, maar dat ik het hun wilde laten weten.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Nov 2014 17:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Nov 2014 16:41

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ach CBL toch... je hoeft je niet te schamen hoor :-). En jij hebt het op jouw manier gedaan, en jij wilde het hun gewoon laten weten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Nov 2014 16:45

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Wat fijn dat je hem hebt gesproken CBL en dat hij zo lief reageerde. Ik vind het hartstikke goed van je dat je het op je eigen manier doet, iedereen verwerkt dingen anders.

En Dandelion, ik snap wel waar je nuchterheid vandaan komt maar ik vind dat je het wel heel zwart wit stelt. Natuurlijk is het overlijden van een oma of ander familielid niet vergelijkbaar met het overlijden van een hond, maar besef je wel dat dieren voor sommige mensen écht onderdeel zijn van een gezin en dat het dus enorm zwaar kan zijn als zo'n diertje overlijdt. Het is niet dat je óf maar moet denken: "Ach, het was maar een hond", of dat je hysterisch bent en doet alsof je kind overleden is. Er is ook nog een middenweg. Het overlijden van een dier kan gewoon heel zwaar vallen en ik vind dat mensen daar best wel begrip voor mogen hebben.
Ik vind trouwens boerderijdieren ook weer anders dan huisdieren. Een kat of hond op een boerderij is voornamelijk buiten en is niet echt vergelijkbaar met een hond die alleen twee of drie keer per dag wordt uitgelaten en verder bij het baasje binnen zit. Om over koeien/kippen etc. maar niet te spreken. Ik heb ook drie kippen en hoewel ik dat gescharrel hartstikke leuk vind, zou ik er geen traan om laten als er één dood zou gaan.

♥♥
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 25 Nov 2014 16:47

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Dandilon, het is op een boerderij dan wel heel anders, omdat daar vaker dieren dood gaan, maar toch merkte ik altijd wel verschil tussen een hond of een varken hoor. We vonden het altijd veel erger als onze hond of ons paard was overleden dan een kip of een varken.

Fijn CBL, dat je je buurman gesproken heb :)
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 16:57

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Caro. Da's lief van je dat je dat zegt.

Emelin, Ook lief wat jij zegt. Ik wil niemand verplicht voelen om wat terug te sturen, maar sowieso iets van medeleven tonen in wat voor vorm dan ook vind ik wel zo beleefd.

Dandelion, Ik kan mij je woede indenken mbt tot je vriendin. Beide is erg, maar ik zag onze hond als mijn ''kind'' dus ik begrijp haar wel..........sorry dat is mijn mening.

Victoria, Het is zeker leeg en ook stil. Gisteravond lag ik zoals altijd al even wakker (dat had ik al toen hij nog leefde overigens), maar nu is het erger omdat ik steeds aan hem denk. Ik moest weer huilen en volgens mij werd mijn man er wakker van ook al was ik niet hardop aan het huilen. Heb nog steeds zo ontzettend veel verdriet om hem en mijn man zegt dat ik er nu wel overheen zou moeten zijn. Dat zal ik nooit zijn en het verdriet zal altijd blijven.

Aanbellen bij de buren vind ik nog gekker dan een kaart en dan? Dan bel ik aan en dan doe ik dat om alleen te melden dat hij overleden is. Dan zullen zij zeggen wat sneu voor jullie, oke dag tot ziens, sterkte.
<<

Anoniem198

Bericht 25 Nov 2014 18:40

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Fijn dat je je buurman hebt gesproken! Dus de volgende keer niet meteen van het slechtste uitgaan. Ze denken echt wel aan je. Net als dat jij het raar vind om aan te bellen of je buurmans het misschien ook wel raar om na het ontvangen van je kaart aan te bellen en had hij nu een mooie gelegenheid om je aan te spreken.

Over die andere buurvrouw moet je niet in zitten joh. Dat je moet huilen laat alleen maar zien dat je een mens met gevoelens bent.

Zolang is het toch niet geleden dat je hond is overleden? Mijn hond is inmiddels al 2 jaar dood. Ondanks dat hij bij m'n ouders woonde mis ik hem nog steeds als ik daar ben. Het is je maatje! Iemand die altijd blij is om je te zien, je aan het lachen kan maken als je een rot dag hebt gehad dus dat je nog steeds verdrietig bent lijkt mij logisch!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 25 Nov 2014 18:53

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Vind het een lief idee van je CBL dat je een rouwkaart had gemaakt voor de buurman. Misschien niet gebruikelijk maar ik vind het ook niet heel raar. Vooral omdat de hond wel heel belangrijk voor jou was. Fijn dat je de buurman vandaag tegenkwam en hij je aansprak over je hond! :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem86

Bericht 25 Nov 2014 18:57

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Fijn dat je hem gesproken hebt, en dat het voor jou op deze manier goed voelt.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 19:13

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Victoria schreef:Fijn dat je je buurman hebt gesproken! Dus de volgende keer niet meteen van het slechtste uitgaan. Ze denken echt wel aan je. Net als dat jij het raar vind om aan te bellen of je buurmans het misschien ook wel raar om na het ontvangen van je kaart aan te bellen en had hij nu een mooie gelegenheid om je aan te spreken.

Over die andere buurvrouw moet je niet in zitten joh. Dat je moet huilen laat alleen maar zien dat je een mens met gevoelens bent.

Zolang is het toch niet geleden dat je hond is overleden? Mijn hond is inmiddels al 2 jaar dood. Ondanks dat hij bij m'n ouders woonde mis ik hem nog steeds als ik daar ben. Het is je maatje! Iemand die altijd blij is om je te zien, je aan het lachen kan maken als je een rot dag hebt gehad dus dat je nog steeds verdrietig bent lijkt mij logisch!



Dank je. Het was afgelopen vrijdag exact 4 weken. Erg is dat he dat gemis ondanks dat het al 2 jr geleden is voor jou. Hebben ze weer een andere? Ik zei tegen mijn man toen we afscheid van onze hond namen (toen hij dus opgebaard lag) dat het een hond niet uitmaakt wat je afkomst is, dat je kleding hebt van bijv. de Wibra, het maakt ze niks uit, ze zijn blij een thuis te hebben en dan heb ik het over asiel en buitenlandse honden die vaak ervoor een naar leven hadden. Hij maakte me wel eens aan het lachen vooral als hij ergens van opkeek/schrok of als ik hem wakker maakte, dan stak zijn tongetje er een beetje uit, zo sullig hahaha.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Nov 2014 19:15

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Die gedachten moet je ook lekker houden Cbl! Mijn kat is ook alweer 1.5 jaar geleden overleden, en ik mis hem nog steeds heel vaak en praat vaak over hem; hij blijft sowieso in je hart.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 20:19

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Pippa schreef:Die gedachten moet je ook lekker houden Cbl! Mijn kat is ook alweer 1.5 jaar geleden overleden, en ik mis hem nog steeds heel vaak en praat vaak over hem; hij blijft sowieso in je hart.


Ja dat zeker, zal hem echt never ever nooit vergeten! :snik: Damn waarom zijn er geen smileys van honden en hartjes etc?

Fjell, dank je meid. :thumbup:
<<

Anoniem315

Bericht 25 Nov 2014 21:23

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Wat fijn dat je een gesprekje hebt gehad! :)

Ik vind het verlies van een dier niet geheel gelijk staan aan een mens, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik langer heb gerouwd om mijn lieve paard dan om mijn opa en oma (ook al waren zij mij ook erg dierbaar). Toen mijn paard overleed, heb ik jaren het gevoel gehad dat ik een stukje van mezelf ben verloren. No kidding, ik kan de foto's van die tijd nog steeds niet zonder huilen bekijken.
En dan ben ik wel geboren en opgegroeid op een boerderij waar ik veel met de dood te maken heb gehad; het verliezen van een dier waar je een band mee hebt, is gewoon zwaar klote en hakt er in.
<<

Anoniem216

Bericht 25 Nov 2014 21:32

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem149

Bericht 25 Nov 2014 21:38

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Fijn dat je je buurman gesproken hebt CBL.
<<

Anoniem159

Bericht 25 Nov 2014 22:00

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ik ben het heel erg eens met Dandelion, maar ik ben dan ook opgegroeid op een boerderij. En dan bedoel ik niet koeien of kippen want daar heb ik me nooit mee bemoeid, maar het is meer een soort nuchterheid, het is 'maar' een beest. Ik geloof zeker dat je een huisdier zult missen want hé, natuurlijk ben je eraan gehecht. Maar in mijn ogen is een dier gewoon te vervangen.
Ik lees topics als 'mijn kat is overleden' en dan allemaal reacties van 'gecondoleerd en heel veel sterkte' ook altijd een beetje met opgetrokken wenkbrauwen.

Maar ach, dat is mijn mening, ieder is natuurlijk vrij om het anders te voelen en ik snap wel dat je er verdriet om kunt hebben, maar condeolances moet je van mij niet verwachten. :wink:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Nov 2014 22:08

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Nee, inleven in andermans verdriet is natuurlijk not the way to go..

Cbl, fijn dat je je buurman gesproken hebt. Ik hoop dat je je verdriet een plekje kunt geven tzt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem99

Bericht 25 Nov 2014 22:09

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Het overlijden van een hond vind ik persoonlijk heftiger dan een kat (ik heb altijd maar 1 hond gehad, maar diverse katten waarvan sommige na 1 jaar al onder de auto kwamen). Ik snap ook best dat je daar heel verdrietig over bent CBL, en dat mag ook. Maar persoonlijk had ik mijn wenkbrauw opgetrokken als ik zo'n kaartje in de bus had gehad. Ik had het ook best begrepen als die buurman er niet weer op terug was gekomen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 22:20

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Exogenesis schreef:Wat fijn dat je een gesprekje hebt gehad! :)

Ik vind het verlies van een dier niet geheel gelijk staan aan een mens, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik langer heb gerouwd om mijn lieve paard dan om mijn opa en oma (ook al waren zij mij ook erg dierbaar). Toen mijn paard overleed, heb ik jaren het gevoel gehad dat ik een stukje van mezelf ben verloren. No kidding, ik kan de foto's van die tijd nog steeds niet zonder huilen bekijken.
En dan ben ik wel geboren en opgegroeid op een boerderij waar ik veel met de dood te maken heb gehad; het verliezen van een dier waar je een band mee hebt, is gewoon zwaar klote en hakt er in.


Het staat dan voor de meeste niet gelijk aan een mens, maar voor mij was hij mijn kind en dus voelt het voor mij gelijk aan een mens. Dat mag iemand gek vinden, maar ik mag evengoed denken hoe ik het voel snap je. Mijn man zei zelfs dat ik meer verdriet heb om onze hond, dan om mijn vorige jaar zomer overleden oma en daar heeft hij ook wel gelijk in, da's best raar voor een ander.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 22:24

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Floddertje schreef:Ik ben het heel erg eens met Dandelion, maar ik ben dan ook opgegroeid op een boerderij. En dan bedoel ik niet koeien of kippen want daar heb ik me nooit mee bemoeid, maar het is meer een soort nuchterheid, het is 'maar' een beest. Ik geloof zeker dat je een huisdier zult missen want hé, natuurlijk ben je eraan gehecht. Maar in mijn ogen is een dier gewoon te vervangen.
Ik lees topics als 'mijn kat is overleden' en dan allemaal reacties van 'gecondoleerd en heel veel sterkte' ook altijd een beetje met opgetrokken wenkbrauwen.

Maar ach, dat is mijn mening, ieder is natuurlijk vrij om het anders te voelen en ik snap wel dat je er verdriet om kunt hebben, maar condeolances moet je van mij niet verwachten. :wink:


Dat is jouw mening en dat mag ook. Je hoeft mij idd niet te condoleren. Vervangen zie ik anders dan jij, ja wij nemen binnenkort een nieuwe.Die op de een of andere manier onze hond een beetje kan gaan vervangen, maar onze 1e hond (die dus onlangs is overleden) zal de nieuwe hond never nooit kunnen vervangen. Onze hond was eigen, net zoals een mens, is ieder mens anders. De nieuwe zullen wij met open armen vol met liefde ontvangen, in ons hart sluiten en die alles gunnen en geven wat die maar kan krijgen en verdiend. Dat wordt een andere hond die op haar of zijn beurt weer ook leuke trekjes heeft.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 22:30

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Sienna schreef:Het overlijden van een hond vind ik persoonlijk heftiger dan een kat (ik heb altijd maar 1 hond gehad, maar diverse katten waarvan sommige na 1 jaar al onder de auto kwamen). Ik snap ook best dat je daar heel verdrietig over bent CBL, en dat mag ook. Maar persoonlijk had ik mijn wenkbrauw opgetrokken als ik zo'n kaartje in de bus had gehad. Ik had het ook best begrepen als die buurman er niet weer op terug was gekomen.


Dat denk ik ook, heb nooit katten gehad dus kan er ook niet echt goed over oordelen. De meeste katten lopen de hele dag buiten, komen binnen om te eten (dus daar ben je dan wel goed voor) en komen naar je toe als ze willen aangehaald worden als ze al zo'n type zijn aangezien de meeste dat niet echt hebben (hoor ik van katteneigenaren).
Voor honden moet je pas echt moeite doen mits je een goede baas bent (onze buren hebben er 2 en in het andere huis ook nog een aantal en die worden niet uitgelaten). Een hond moet je uitlaten, vraagt sneller aandacht en is zoals er gezegd wordt ''man's best friend'', ''zo trouw als een hond'' en kan meer dan katten (denk aan slachtoffers onder het puin vinden, drugs opsporen etc daar worden katten nooit voor ingezet. Ik geloof heus wel dat men een band met ze kan hebben, maar het is veel makkelijker om ze te hebben en meer een soort van luiheidshuisdier. Maar ieder zijn ding hoor.
<<

Anoniem99

Bericht 25 Nov 2014 22:39

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Nouuu, dat vind ik wel erg kort door de bocht CBL. Toen ik uit huis ging en geen van de katten mee ging (want die bleven achter bij mijn ouders) was ik na een maand echt doodongelukkig omdat ik een dieren om me heen had. Zodra onze kat kwam, was ik echt heel blij. Het is fijn om iemand om je heen te hebben trippelen, aandacht te vragen, te kroelen en mee te spelen. Onze katten zijn weliswaar veel buiten maar houden ook ont-zet-tend van knuffelen.

Katten kunnen veel betekenen voor mensen, alleen persoonlijk (ikzelf dus) had altijd meer met de hond dan de katten die ik in mijn ouderlijk huis had. Nu we onze eigen katjes hebben, merk ik wel dat ik veel meer een band met ze heb.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Nov 2014 22:50

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Sienna schreef:Nouuu, dat vind ik wel erg kort door de bocht CBL. Toen ik uit huis ging en geen van de katten mee ging (want die bleven achter bij mijn ouders) was ik na een maand echt doodongelukkig omdat ik een dieren om me heen had. Zodra onze kat kwam, was ik echt heel blij. Het is fijn om iemand om je heen te hebben trippelen, aandacht te vragen, te kroelen en mee te spelen. Onze katten zijn weliswaar veel buiten maar houden ook ont-zet-tend van knuffelen.

Katten kunnen veel betekenen voor mensen, alleen persoonlijk (ikzelf dus) had altijd meer met de hond dan de katten die ik in mijn ouderlijk huis had. Nu we onze eigen katjes hebben, merk ik wel dat ik veel meer een band met ze heb.


Dat is zoals ik erover denk he, want ik zeg evengoed dat een ander het wel zo kan vinden en dat maakt me ook niks uit. Jij zou mij toch wel kunnen begrijpen aangezien je vroeger meer met de hond had dan met de katten. Het maakt mij niet uit hoor, zeg alleen hoe ik het zie.
<<

Anoniem216

Bericht 25 Nov 2014 22:51

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers