Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2014 22:49

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Siem schreef:Ik val in herhaling maar jij hebt gewoon geen notitie van wat normaal en wat niet normaal is. Je bent boos/teleurgesteld omdat je een reactie verwacht die niet gebruikelijk is. En zolang jij in je eigen wereldje blijft leven zonder hulp te zoeken of zonder dingen aan te nemen van anderen zul je constant teleurgesteld worden zonder reden. Niet zijn reactie is vreemd maar hoe jij je opstelt dat is vreemd


Het is vreemd dat jij het over notitie hebt als het notie moet zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2014 22:49

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Joan schreef:Misschien moet je je eens in je oren knopen dat wat voor jou logisch is, voor een ander niet per definitie logisch hoeft te zijn. Dat maakt een ander ook niet direct een slecht mens.


Zeg ik dat ergens? Nee!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Nov 2014 22:51

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Siem schreef:Ik val in herhaling maar jij hebt gewoon geen notitie van wat normaal en wat niet normaal is. Je bent boos/teleurgesteld omdat je een reactie verwacht die niet gebruikelijk is. En zolang jij in je eigen wereldje blijft leven zonder hulp te zoeken of zonder dingen aan te nemen van anderen zul je constant teleurgesteld worden zonder reden. Niet zijn reactie is vreemd maar hoe jij je opstelt dat is vreemd


Het is vreemd dat jij het over notitie hebt als het notie moet zijn.


Hahaha dit vind ik dan wel weer scherp :kerstduim:
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2014 22:52

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Minx schreef:Ok dit meen je toch niet serieus he, een zelfgemaakte rouwkaart sturen naar je buurman. Dat verwacht ik echt alleen van kinderen. Niet van volwassen mensen.


Nou ja zeg, beetje respect mag ook wel he! Als ik dat nou wil nou en! Dat meeste dat niet zouden doen hier, dat kan, ik ben niet zo.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Nov 2014 22:53

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Shy schreef:Ik heb nog nooit een kaartje ontvangen als een huisdier overleed. Ik zou het ook behoorlijk raar vinden om zo'n kaartje te krijgen.


Ik vind het echt belachelijk dat zoveel hier het raar vinden, iedereen rouwt anders en dit is mijn manier van verwerken dus ff wat respect aub ja!
<<

Anoniem94

Bericht 23 Nov 2014 23:07

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ik vind het ook wel een beetje vreemd. Ik heb nog nooit een kaartje van een overleden huisdier ontvangen en weet ook niet hoe ik zou reageren als ik er wel één zou krijgen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Nov 2014 23:10

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Shy schreef:Ik heb nog nooit een kaartje ontvangen als een huisdier overleed. Ik zou het ook behoorlijk raar vinden om zo'n kaartje te krijgen.


Ik vind het echt belachelijk dat zoveel hier het raar vinden, iedereen rouwt anders en dit is mijn manier van verwerken dus ff wat respect aub ja!


Respect kun je niet afdwingen, dit moet je verdienen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2014 23:12

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Misschien vreemd, maar ik vind het wel heel lief van CBL. Haar hondje was haar heel dierbaar.

Meid, ik denk dat het voor jou helpt bij het verwerken, maar dat het bij de buren inderdaad gaat zoals hierboven beschreven. Het wordt kort besproken en ze gaan weer verder op de orde van de dag.
En misschien spreekt hij je weer aan als je elkaar tegen komt.

Ik zou, als ik zo'n kaartje zou vinden ook geen kaartje terug sturen, maar zou je wel aanspreken als ik je weer tegen zou komen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 23 Nov 2014 23:13

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Siem schreef:Ik val in herhaling maar jij hebt gewoon geen notitie van wat normaal en wat niet normaal is. Je bent boos/teleurgesteld omdat je een reactie verwacht die niet gebruikelijk is. En zolang jij in je eigen wereldje blijft leven zonder hulp te zoeken of zonder dingen aan te nemen van anderen zul je constant teleurgesteld worden zonder reden. Niet zijn reactie is vreemd maar hoe jij je opstelt dat is vreemd


Het is vreemd dat jij het over notitie hebt als het notie moet zijn.


Ik bedoelde uiteraard notie overduidelijk dat ik hier een foutje heb gemaakt typen op een telefoon gaat me nu eenmaal minder makkelijk af dan op mijn laptop.
Maar laten we eerlijk wezen het interesseert jou helemaal niet wat wij ervan vinden er is maar 1 iemand in deze wereld die gelijk heeft en dat ben jij. En je hebt het wel constant over respect maar als er iemand respectloos is naar anderen in haar reactie dan ben jij het wel. Alleen zie je dat niet in of wil je dat niet inzien. Maar goed ik heb inmiddels genoeg van je gelezen om te concluderen dat je niet bezit over een stukje zelfinzicht en dat ik net zo goed tegen een muur kan praten want die luistert even goed..
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 23 Nov 2014 23:15

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Maar niemand geeft hier toch aan dat ze geen respect voor je hebben? Alleen dat het wat vreemd over kon komen als je een rouwkaart van de hond van je buren krijgt. Dat lijkt me logische. Eerlijk gezegd zou ik er ook vreemd van opkijken maar dat wil toch niet zeggen dat ik jou manier van rouwen niet respecteer.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Nov 2014 23:44

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Siem schreef:Ik val in herhaling maar jij hebt gewoon geen notitie van wat normaal en wat niet normaal is. Je bent boos/teleurgesteld omdat je een reactie verwacht die niet gebruikelijk is. En zolang jij in je eigen wereldje blijft leven zonder hulp te zoeken of zonder dingen aan te nemen van anderen zul je constant teleurgesteld worden zonder reden. Niet zijn reactie is vreemd maar hoe jij je opstelt dat is vreemd


Het is vreemd dat jij het over notitie hebt als het notie moet zijn.


WHAHAHAHAH CB...touché
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Nov 2014 23:54

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Really? Een zelfgeknutselde rouwkaart voor een hond?

Zit je ons nou een beetje te foppen?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Nov 2014 00:35

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik zou reageren op een rouwkaart van een hond. Voor jou was je hond de hele wereld, maar voor een ander kan een hond gewoon maar een hond zijn. Die hebben geen benul van je verdriet. Daarbij stuur je rouwkaartjes over het algemeen vooral naar mensen die een band met de overledene hadden, dus ik zou wel even raar opkijken als de buurvrouw mij een kaartje stuurt omtrent het overlijden van háár hond. Ik heb immers niks met dat beestje. Best kans dat ik er daarom ook heel niet aan zou denken om een kaartje terug te sturen, maar dat is niet omdat ik een gemeen mens ben ofzo. Ik zou wel persoonlijk er even op terugkomen en een praatje maken, als ik haar toevallig tref bijvoorbeeld.
<<

Anoniem88

Bericht 24 Nov 2014 00:41

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Ik vind trouwens wel dat jij de eisen voor je omgeving, om jou bij te staan in je verdriet, belachelijk hoog legt.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Nov 2014 03:24

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Minx schreef:Ok dit meen je toch niet serieus he, een zelfgemaakte rouwkaart sturen naar je buurman. Dat verwacht ik echt alleen van kinderen. Niet van volwassen mensen.


Nou ja zeg, beetje respect mag ook wel he! Als ik dat nou wil nou en! Dat meeste dat niet zouden doen hier, dat kan, ik ben niet zo.

Je geeft vaak aan dat je wel wat meer respect getoond zou willen zien voor jou als persoon, jouw manier van leven, denken, doen en in dit geval ook jouw manier van rouwen. "Ik ben niet zo" zijn jouw woorden. Maar wanneer ga jij nou eens inzien dat anderen ook JOUW respect verdienen over hoe zij met bepaalde situaties omgaan? Je begrijpt zelf toch ook wel dat niet iedereen hetzelfde is? Klagen, klagen, klagen als het niet gaat zoals jij vindt hoe anderen zich moet opstellen en gedragen tegenover jou. Je hebt een zeer onrealitisch verwachtingspatroon van de mensen om je heen. Jammer.

Overigens zou ik het ook apart/bijzonder vinden als ik een rouwkaart van onze buren in de brievenbus zou krijgen. Ik zou het even sneu voor ze vinden, maar al snel weer overgaan tot orde van de dag.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 24 Nov 2014 06:58

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Shy schreef:Ik heb nog nooit een kaartje ontvangen als een huisdier overleed. Ik zou het ook behoorlijk raar vinden om zo'n kaartje te krijgen.


Ik vind het echt belachelijk dat zoveel hier het raar vinden, iedereen rouwt anders en dit is mijn manier van verwerken dus ff wat respect aub ja!


Zozo ga je weer lekker? Dat jij het belachelijk vind dat zoveel het raar vinden voor dat feit mag je ook wel een beetje respect hebben, ieder op zijn eigen manier zeg je toch?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 24 Nov 2014 07:00

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Poppy schreef:
caribbeanlover schreef:
Shy schreef:Ik heb nog nooit een kaartje ontvangen als een huisdier overleed. Ik zou het ook behoorlijk raar vinden om zo'n kaartje te krijgen.


Ik vind het echt belachelijk dat zoveel hier het raar vinden, iedereen rouwt anders en dit is mijn manier van verwerken dus ff wat respect aub ja!


Respect kun je niet afdwingen, dit moet je verdienen.


En zo is het! :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 24 Nov 2014 08:35

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Het is gewoon raar als je een rouwkaart knutselt voor een hond en dan aan de buren gaat geven. Ik denk dat die mensen nu ook een heel ander beeld van jou hebben. Ik kom zoveel buurhonden tegen als ik ga wandelen die ik dan over hun koppie aai, maar ik zou het echt heel vreemd vinden als ik van iedere hond een kaartje zou vinden.
Als je regelmatig dezelfde mensen tegenkomt in de buurt dan kun je toch ook gewoon vertellen dat je hond overleden is?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Nov 2014 08:53

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Je had de buurman ook kunnen vertellen dat je hond dood is. Hij vindt jou nu misschien wel net zo onpersoonlijk als jij hem.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2014 08:58

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

caribbeanlover schreef:
Shy schreef:Ik heb nog nooit een kaartje ontvangen als een huisdier overleed. Ik zou het ook behoorlijk raar vinden om zo'n kaartje te krijgen.


Ik vind het echt belachelijk dat zoveel hier het raar vinden, iedereen rouwt anders en dit is mijn manier van verwerken dus ff wat respect aub ja!



Ja JOUW manier waar je anderen mee lastig valt (je buurman) en waarbij je dan ook nog eens veels te hoge en belachelijke verwachtingen hebt en als mensen daar dan niet aan voldoen dan veroordeel jij ze keihard. Dus over respect hebben gesproken?
<<

Anoniem318

Bericht 24 Nov 2014 09:57

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Misschien zoekt hij nog naar de juiste woorden CBL, gun die arme man wat tijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2014 10:05

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Mamsie schreef:Really? Een zelfgeknutselde rouwkaart voor een hond?

Zit je ons nou een beetje te foppen?


Nee,dat zeg ik toch! Waarom zou ik liegen over de dood? Graag wat respect ja! Heb er ook een naar mijn ouders gestuurd, maar dat vinden jullie vast ook stom!
Als het een officiele was, dan hadden jullie het evengoed raar gevonden.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2014 10:06

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Lady schreef:Je had de buurman ook kunnen vertellen dat je hond dood is. Hij vindt jou nu misschien wel net zo onpersoonlijk als jij hem.


Nee aanbellen om het alleen te melden dat is zeker niet raar.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Nov 2014 10:07

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Er bestaat ook nog zo iets als elkaar gewoon eens op straat tegenkomen en het dan vertellen, al is dat 2 of 3 weken later.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Nov 2014 10:08

Re: Fijn, zo leer je je buren ook eens kennen!

Dundas schreef:Ik vind trouwens wel dat jij de eisen voor je omgeving, om jou bij te staan in je verdriet, belachelijk hoog legt.


Heb ik het over eisen? Nee, dus lees even terug!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers