Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto: tot hoever rij jij door?

<<

Anoniem173

Bericht 23 Nov 2014 13:06

Auto: tot hoever rij jij door?

In onze auto zit een tellertje die nog aangeeft hoeveel kilometer we nog kunnen rijden. En daarnaast natuurlijk de brandstofmeter. Ik kijk altijd op die eerste teller en minder op mijn brandstofmeter. Kan ik nog 80 rijden? Dan durf ik echt wel 50 km nog te rijden. Mijn man is daarin anders die rijdt absoluut als het lampje begint te branden gelijk naar een tankstation toe om te tanken.

Hoe zijn jullie daarin?
<<

Anoniem187

Bericht 23 Nov 2014 13:09

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb geen 'ding' wat het aantal kilometers nog aangeeft, ik heb gewoon zo'n ouderwets tellertje met streepjes. Ik rijd door totdat hij op het laatste streepje staat, ik kijk er veel te weinig naar namelijk..
<<

Anoniem152

Bericht 23 Nov 2014 13:12

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik weet hoeveel kilometer ik ongeveer op een volke tank kan rijden en zodra ik rond dat aantal kilometers zit ga ik tanken. Het lampje brandt dan nog niet. Het komt wel eens voor dat het lampje al wel brandt en dan zit ik toch minder relaxed achter het stuur, ook al weet ik dat ik heus wel een tankstation tegenkom voordat de tank echt helemaal leeg is.
<<

Anoniem99

Bericht 23 Nov 2014 13:19

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Mijn auto begint te piepen als ik nog 60 kilometer kan. Het is niet zo dat ik de reis van 45 km naar huis niet durf te maken, maar als ik toch langs een tankstation rijdt,dan ga ik gelijk even tanken. Ik vertrouw die meter toch niet helemaal, omdat ik soms kilometers erbij krijg in plaats van dat het naar beneden gaat hoe ik meer ik rij ;)
<<

Anoniem147

Bericht 23 Nov 2014 13:21

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik tank meestal iedere donderdag. Ook als de tank nog niet leeg is haha. Dus ik zit bijna nooit op het laatste streepje. Afgelopen week dacht ik alleen wel dat ik nog een weekje kon rekken. Dus ben benieuwd.

Baal wel als ik langs de snelweg moet denken. Zoveel duurder dan de Tango hier een stukje verderop. Ik heb nu nog 3 streepjes en moet nog minimaal 130km rijden en hoop dat ik 210km nog haal. Maar dat laatste risico durf ik waarschijnlijk niet te nemen haha.
<<

Anoniem286

Bericht 23 Nov 2014 13:25

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik stel vaak uit en ga pas tanken als hij 10-20 km aangeeft. Ik weet dat het niet zo goed is voor de auto, maar het komt bijna altijd toch zo ver.
<<

Anoniem 69

Bericht 23 Nov 2014 13:30

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik ga altijd tanken als het laatste streepje begint te knipperen en het lampje gaat branden. Mijn auto geeft ook aan hoeveel kilometer ik dan nog kan rijden. Meestal tank ik als ik nog tussen de 10 en 50 kilometer kan rijden.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Nov 2014 13:33

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb ook geen ding wat aangeeft hoeveel km ik nog kan..maar ik tank altijd als hij tussen het laatste streepje en het rode in staat.. Vroeger tankte ik altijd als hij helemaal in het rood stond maar ik heb mijn moeder een keer zonder benzine laten staan, ze kon er nog 300m mee rijden.... :palm: En zelf heb ik al een paar keer gehad dat ik stotend de snelweg over ging en bij de eerste de beste tankstation moest tanken en dat wil ik nu toch wel voorkomen haha
Wat als het lukt
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 23 Nov 2014 13:36

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 23 Nov 2014 13:38

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ligt er net aan hoe het uitkomt, ik probeer te voorkomen dat ik hem bijna helemaal leeg rij omdat ik wel eens gehoord heb dat dat slecht is voor de motor.
Maar ik tank altijd zodra ik weer in België ben, de ene keer is dat een kwart tank, de andere keer een bijna volle tank. Puur alleen omdat de benzine daar zo goedkoop is vlakbij mijn hogeschool, nu is die bijvoorbeeld maar €1,36 per liter.
Soms heb ik wel eens dat mijn tank bijna leeg is als ik naar België vertrek, dan tank ik 5 tot 10 liter hier, en de rest vul ik daar bij.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Nov 2014 13:40

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Ooh crap! Die auto heb ik nu ook. Nu nog 3 streepjes. Maar daar haal ik dus never nooit 130km mee?

Met het bovenste streepje heb ik echt 150km kunnen rijden!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Nov 2014 13:44

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb pas een paar maanden een auto maar tank nu nog steeds op tijd, één streepje voor het laatste streepje zeg maar. Ik vind dat fijn, en wil op mijn gemak tanken, niet als het echt moet of voor ik ergens naar toe moet. Ik tank nu meestal op een vrijdag of in het weekend. Dan zijn de tankbedragen of redelijk hetzelfde dat is wel fijn.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Nov 2014 13:46

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Als de teller het 2e streepje voor het rode streepje voorbij is (1/4 tank) dan tank ik.
Het is heel erg slecht voor je motor om in de reserves te rijden. Dat doe ik echt nooit.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem74

Bericht 23 Nov 2014 13:47

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Onze auto geeft aan hoeveel km we nog kunnen rijden. Bij 80 brandt er een lampje, en bij 40 nogmaals. Ik rijd met nog 40 km benzine, gerust 20 km. Daarna zoek ik wel echt een tank op.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 23 Nov 2014 13:51

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Marni, ik weet het niet precies hoeveel je dan kunt rijden, maar ik durf het nooit aan.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 23 Nov 2014 14:22

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik rijd hem gewoon leeg, dus als het lampje gaat branden ga ik rustig bedenken waar ik een keer ga tanken. Ik zal dan nog tussen de 20 en 50 km over hebben denk ik.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Nov 2014 14:46

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Marni schreef:
Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Ooh crap! Die auto heb ik nu ook. Nu nog 3 streepjes. Maar daar haal ik dus never nooit 130km mee?

Met het bovenste streepje heb ik echt 150km kunnen rijden!

Ik heb die ook, probeer altijd 3 streepjes te rijden met zon 440 km, maar dat lukt niet altijd. Volgens mij kan ik iets van 100-150 km rijden met het vierde streepje. Heb nog nooit (haha ik heb de auto 2 maanden) lager dan 2 streepjes gereden.

Afgelopen week stond hij op drie maar wist ik dat ik de dag erna weer een heel stuk zou moeten rijden dus ben ik maar gaan tanken.

Bij mijn vorige auto zat er zo'n wijzertje in en daar wist ik precies wat ik kon. Ging meestal tanken net voor of na het lampje ging branden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2014 14:49

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Wij rijden soms wel door ver na de 0
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2014 14:50

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik rijd meestal door tot het lampje brandt, en dan rijd ik er vaak nog 10 tot 20 km mee.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 23 Nov 2014 14:50

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik rijd ook meestal m'n tank leeg, dus tot het lampje brand en dan durf ik ook wel nog naar mijn werk te rijden(18km). Maar m'n man laat dat meestal niet gebeuren, die tankt het liefst al met nog een halve tank. Hij heeft me ook al gezegd me niet te komen halen als ik ergens met een lege tank sta, haha. Doet hij toch wel :eyes: !
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Nov 2014 15:18

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Marni schreef:
Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Ooh crap! Die auto heb ik nu ook. Nu nog 3 streepjes. Maar daar haal ik dus never nooit 130km mee?

Met het bovenste streepje heb ik echt 150km kunnen rijden!


Drie streepjes is een halve tank, daar kun je echt nog wel een stuk mee rijden hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Nov 2014 15:26

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik tank altijd bij dezelfde tank onderweg naar het werk. De ene keer tank ik als hij bijna brand, de andere keer als hij al even brand. Moet wel zeggen dat hij bij net iets minder dan 1/4de tank al brand.
Met de laatste restjes rijden is inderdaad slecht, het bezinksel onderin kan hij dan mee slurpen en dat is niet zo goed. De auto kan daardoor ook tijdelijk hortend en stotend rijden, erg hinderlijk!
<<

Anoniem315

Bericht 23 Nov 2014 15:28

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik wou net zeggen over die foto.. dat is toch gewoon op de helft? Kun je toch minstens nog zo'n 300km mee rijden, als het goed is.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Nov 2014 15:31

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Het laatste streepje is volgens het boekje maar 5 liter. (Tenminste als hij gaat knipperen. Maar na hoe lang knippert hij dan haha).
<<

Anoniem304

Bericht 23 Nov 2014 15:31

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Als het lampje brandt ga ik tanken. Of eerder als ik er toevallig langs kom.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers