Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto: tot hoever rij jij door?

<<

Anoniem193

Bericht 23 Nov 2014 16:10

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Wij tanken bij een kwart ongeveer. Dan kunnen we nog wel 200 km rijden, maar dat rijden we dus niet leeg.
We hebben een keer gehad dat we met spoed naar het ziekenhuis moesten, maar vooraf eerst moesten tanken. Dat eens maar nooit weer.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 23 Nov 2014 16:14

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Volgens mij heb jij dezelfde auto als ik: een Toyota Aygo? Ik tank eigenlijk altijd als ik nog twee streepjes over heb. Soms rijd ik nog een klein ritje als hij al op twee streepjes staat, maar ik wacht nooit tot ik nog maar één streepje over heb.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Nov 2014 16:17

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Zonnetje schreef:
Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Volgens mij heb jij dezelfde auto als ik: een Toyota Aygo? Ik tank eigenlijk altijd als ik nog twee streepjes over heb. Soms rijd ik nog een klein ritje als hij al op twee streepjes staat, maar ik wacht nooit tot ik nog maar één streepje over heb.


Of een Citroen C1, of een Peugeot 107. Ik heb de laatste maar wel dezelfde meters.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Nov 2014 17:49

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik tank om de 2 werkdagen. Ik heb streepjes en meestal heb ik dan nog 2 streepjes. Zodra ik nog 1 streepje heb gaat het lampje knipperen en kan ik nog een km of 40 rijden volgens de range. Ik heb het dus 1x gehad dat ik 10 km na een tankstation had dat het lampje ging branden en geen tankstation meer tegen kwam totdat ik op mijn werk was. Toen kreeg ik al de boodschap low full in beeld. Gelukkig kon ik na school nog naar het tankstation om de hoek rijden om te tanken, maar dat was niet grappig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem141

Bericht 23 Nov 2014 17:52

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Lenthe schreef:Ik ga meestal op tijd tanken. Mijn auto geeft niet het aantal te rijden km's weer, maar alleen in streepjes. Er zijn 6 streepjes, maar streepje 1 en 2 duren altijd heel lang voor die uitgaan, maar de rest gaat altijd best snel. Als er nog 2 streepjes staan, zijn die binnen 40 km al weg en knippert alleen nog streepje 1. Ik durf dus niet op reserves te rijden, dus ga meestal bij streepje 3 al tanken

Afbeelding


Ik heb deze ook! Bij mij duren de eerste 2 streepjes ook altijd heel lang. De laatste 3 streepjes gaan altijd onwijs snel. Ik ging een keer weg savonds met 2 streepjes, na 20 km begon hij heel erg te piepen omdat hij leeg was. Ik zat toen zo in de stress dat ik voortaan gelijk bij 3 streepjes tank.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Nov 2014 18:25

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik kijk naar de combi van gereden km en streepjes. Na elke tankbeurt gaat ie weer op 0. Ik kan zonder airco zo'n 600 km op een tank rijden. Bij 2 streepjes tank ik meestal.
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 23 Nov 2014 20:14

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik ga meestal tanken zodra ik nog 2 streepjes heb of als hij gaat branden (laatste streepje dus). Heb twee keer doorgereden totdat hij ging knipperen, maar toen kneep ik 'm wel!

Verder ga ik regelmatig 'extra' tanken als ik een paar streepjes er af heb, maar toch dat moment door België moet rijden. Bespaart veel.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Nov 2014 20:48

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb ook van die blokjes/ streepjes. Ik tank vaak al bij 2 streepjes als ik die over heb zeg maar.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 23 Nov 2014 21:23

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb een Peugeot 107 en dus ook die streepjes. Ik tank altijd als hij gaat piepen en dus het laatste streepje knippert.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem114

Bericht 23 Nov 2014 21:30

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Wij tanken gewoon eens per 4 weken, maar hij gaat nooit helemaal leeg..
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2014 21:37

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik rij hem niet graag leeg tot z'n reserve, maar het komt wel eens voor. Ik tank als hij op de een na laatste streep staat of als ik een grote afstand moet rijden.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Nov 2014 23:15

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Als ik moet werken tank ik meestal op een vaste dag elke week. In de vakantie meestal in her rood, of als het lampje brandt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem94

Bericht 23 Nov 2014 23:21

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik rij mijn tank bijna helemaal leeg. Ik ga tanken als het lampje gaat branden en het laatste streepje gaat knipperen. Meestal kan ik dan nog tussen de 10 kilometer en 50 kilometer rijden. Het ligt er dan maar net aan wanneer ik langs een tankstation rijd.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Nov 2014 23:56

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik ga meestal tanken als hij net over de helft is. Als ik echt geen zin heb wil ik nog wel eens doorrijden tot het lampje brandt, maar dat is zelden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 24 Nov 2014 04:23

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

In mijn eigen auto ga ik tanken als het lampje brandt. In de grote auto staat op de boardcomputer hoeveel we nog kunnen rijden.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Nov 2014 07:39

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb ook dezelfde meter (Citroen C1), maar ik tank altijd pas als het laatste streepje begint te piepen en knipperen.
En vaak rijd ik dan eerst nog van Amsterdam naar Haarlem om in Haarlem goedkoper te tanken.
Dat gaat altijd prima!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 24 Nov 2014 09:18

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Als het lampje begint te branden, dan kan ik nog zo'n 100 km rijden. Ik laat de tank niet onder de 50 km komen. Vooral omdat ik vrijwel altijd mijn dochter ook in de auto heb zitten, moet er niet aan denken dat ik stil kom te staan met haar erbij.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem321

Bericht 24 Nov 2014 10:10

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Ik heb ook alleen een metertje met bolletjes die aangeeft hoeveel diesel er nog in de tank zit.
Als 'ie begint te knipperen, geeft 'ie aan dat er nog 5 liter in de tank zit. (het is een tankje van 22 liter). Ik rijd door tot 'ie 2 liter aangeeft (en als ik dan tank, gaat er zo'n 17 of 18 liter in, dus zit er daadwerkelijk nog 5 liter in.
<<

Anoniem178

Bericht 24 Nov 2014 10:50

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Het bovenste streepje van de E van empty, dan heb ik nog een liter of twee. Vaak probeer ik wel eerder te tanken. Zo veel gebruik ik mijn auto niet en zul je net zien dat het moet als ik haast heb.
Mijn vriend tankt altijd pas na het laatste piepje (andere auto), dan kan hij nog 50 km.
<<

Anoniem104

Bericht 24 Nov 2014 11:07

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Meestal tank ik als ik nog +- 90 kilometer kan rijden, dan brandt het lampje van mijn auto net, die gaat aan onder de 100 km volgens mij.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 24 Nov 2014 11:15

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Wat ik me afvraag: waarom zou je zo lang mogelijk wachten?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Nov 2014 11:17

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

ellibre schreef:Wat ik me afvraag: waarom zou je zo lang mogelijk wachten?

Living on the edge! :dance:
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 24 Nov 2014 11:21

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Cotton schreef:
ellibre schreef:Wat ik me afvraag: waarom zou je zo lang mogelijk wachten?

Living on the edge! :dance:

Echte waaghalzen :kerstduim:

Mijn auto heeft trouwens een tank van 45 liter (en dat is al inclusief reserve) maar laatst kon ik 48 liter tanken. Eerder kwam ik ook geen tankstation tegen. Toen vroeg ik me wel even af hoeveel verder ik nog gekomen zou zijn...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 24 Nov 2014 11:39

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Als het lampje brandt ga ik meteen tanken.
Volgens mijn man zit er dan nog 5 liter in en kan ik er 50 km mee rijden.
Nou, dat ding spoort niet, want ik reed dus naar mijn werk (ca. 15 km) en toen lag ie opeens op het latje (dus dat ie helemaal leeg is). Na m'n werk nog 2 km naar een pompstation gereden en toen viel de auto dus uit toen ik aan kwam rijden. En ging er 55 liter in....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem321

Bericht 24 Nov 2014 12:33

Re: Auto: tot hoever rij jij door?

Oe Milou, dat is niet leuk. Dan zou ik ook mooi op tijd gaan tanken ja.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers