Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In dubio

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Nov 2014 15:12

In dubio

Ik weet even niet wat ik het beste kan doen..
Momenteel woon ik tijdelijk in een te koop staand huis. Ik woon hier nu anderhalve maand met veel plezier en kan hier in principe nog tot oktober blijven, evt nog met 1 jaar verlengd. Maar als het verkocht wordt, moet ik er binnen 3 maanden uit. Ondertussen kijk ik dus wel naar vrijkomende woningen van de woningstichting en nu komt er binnenkort iets vrij in mijn woonplaats, een bejaardenwoning. Eigenlijk trekt dat huis me helemaal niet, ik vind het niet gezellig aandoen. En voor dezelfde huur heb je een familiewoning (als die vrijkomt). Ik hoef er niet op te reageren natuurlijk, maar als ik uit mijn huidige woning wel snel moet vertrekken baal ik denk ik als ik het niet geprobeerd heb. Anderzijds baal ik ook als ik wel reageer en er komt binnenkort een betere woning vrij (want dan sta ik immers niet meer zo hoog op de wachtlijst.

Voordelen van wél weer verhuizen:

- zeker van een woning voor langere tijd
- niet zonder huis zitten als mijn huidige huis wel verkocht wordt


Nadelen:

- ik voel me zo thuis in dit huis en wie weet kan ik hier nog wel langer blijven (max 2 jaar)
- wie weet komt er binnenkort een leuker huis vrij via de woningbouw en dan baal ik
- het is niet zo'n mooi huis en bovendien moet ik er veel geld in steken qua verf enzo. Er moet ook nieuwe vloerbekleding (laminaat oid) in want ik weet dat de oude er sowieso uit gaat. Het kan misschien wel iets leuks worden maar ik heb er nu eigenlijk geen geld voor om er iets van te maken

Het is misschien moeilijk te bepalen voor jullie maar wat zouden jullie doen. Kies je voor je verstand of voor je gevoel?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Nov 2014 15:15

Re: In dubio

Ik zou nu niet direct die bejaardenwoning 'nemen', maar wel reageren op andere (gezin)woningen die vrij komen. Ik zou zo snel mogelijk een huis voor langere tijd willen betrekken, want anders zit je altijd met 'stel dat ik er over 3 maanden uit moet zijn'. Dat lijkt me ook niet prettig wonen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Nov 2014 15:34

Re: In dubio

Ik zou deze woning niet nemen, maar wel op zoek blijven naar iets permanents. Dus blijven reageren maar zoals ik het nu lees, is die andere woning niet geschikt voor je en zal je daar ook niet járen met plezier wonen. Dus dan investeer je tijd (en geld) in iets waarvan je weet dat je er weer weg zal gaan. Ik zou echt zoeken naar iets waar je gewoon een paar jaar kan blijven zitten, zodat het echt van jou wordt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 21 Nov 2014 15:35

Re: In dubio

Ik zie dat je meer nadelen dan voordelen noemt van verhuizen, dus ik zou het ook niet doen. Bovendien ziet je huidige huisje er zo leuk uit, je hebt er net veel tijd en moeite in gestoken. Het zou zonde zijn om er nu alweer uit te moeten ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem215

Bericht 21 Nov 2014 16:01

Re: In dubio

Ik zou die bejaarde woning niet nemen en blijven reageren op andere woningen. Zoals je al zei is het zonde als je opgebouwde wachttijd dan komt te vervallen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Nov 2014 18:42

Re: In dubio

Weet je zeker dat je lager op de lijst komt als je reageert?
Bij ons kan je gewoon elke week op 7 huizen reageren (of volgens mij bouwt dat op, in het begin kon ik op 5 huizen reageren en nu 6 jaar later op 7 huizen). En na een week krijg je bericht op welke plek je bent geeindigd (afhankelijk of jij degene bent met de meeste punten). Als je op 1 staat kan je bezichten en besluiten of je em neemt. Pas na acceptatie verdwijnen je opgebouwde punten en begin je opnieuw met sparen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Nov 2014 20:51

Re: In dubio

Ik heb het huis kunnen bezichtigen dit weekend, omdat ik degene die eruit gaat (en zijn familie) ken. Maar ik werd er niet blij van: beneden is het te klein, en gevoelsmatig had ik gewoon heel sterk: ik wil hier niet wonen.
Dus ik doe het niet. Nu zijn mijn ex en zijn familie wel heel gepikeerd omdat zij willen dat ik in deze woonplaats blijf (hier wonen zij zelf tenslotte ook). Dat wil ik ook het liefst, maar niet hier.
Ik blijf alles in de gaten houden, en voor nu heb ik gewoon nog woonruimte. Het blijft een gok, maar omdat ik er inderdaad jaren zou moeten wonen omdat de zoekduur vervalt als je een huis toegewezen hebt gekregen, wijs ik het toch af.
Mijn eigen familie staat trouwens wel achter mij, en hebben er ook hetzelfde gevoel bij als ik. Dus ik probeer me verder maar niets aan te trekken van reacties dat het een dom en roekeloos besluit is, ik kan mijn eigen keuzes wel maken en daar heb ik mijn ex-schoonfamilie niet bij nodig (hoe goed ik verder ook met ze overweg kan).
<<

Anoniem94

Bericht 23 Nov 2014 23:23

Re: In dubio

Als het niet goed voelt, moet je het inderdaad niet doen. Ik vind dat je een goed besluit hebt genomen. Waarom willen je ex en zijn familie dat je in dezelfde woonplaats blijft wonen? Fijn dat je eigen familie achter je staat.
Laatst gewijzigd door Anoniem94 op 24 Nov 2014 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 24 Nov 2014 00:11

Re: In dubio

Jij moet er wonen niet je ex. Ik zou lekker blijven zitten waar je zit en rustig verder zoeken. Woon je in een regio waar je makkelijk weer iets anders vindt?
<<

Anoniem125

Bericht 24 Nov 2014 15:12

Re: In dubio

Ik zou verder zoeken. Beetje raar dat je ex en zijn familie daar zo gepikeerd over zijn. Het is heel belangrijk dat je je goed voelt in een huis, dus ik zou alleen in een echt noodgeval zo'n woning ingaan die je voorkeur niet heeft (en dan alsnog weer verder zoeken). Maar dit is geen noodgeval, want je hebt gewoon nog een huis en stel je moet eruit, dan heb je alsnog drie maanden de tijd. Ik zou gewoon vanaf nu goed opletten en zodra er een huis langskomt waar je je goed bij voelt, dan kies je daarvoor.
<<

Anoniem127

Bericht 24 Nov 2014 23:12

Re: In dubio

Vervelend dat ze zo gepikeerd doen. Hopelijk kun je het een beetje naast je leggen want het is echt onterecht. Het gevoel bij een huis is zo belangrijk. Anders gewoon de volgende keer niet meer met de ex-schoonfamilie bespreken, het zijn hun zaken niet.

Ik heb ook meerdere huizen bekeken voordat ik hier ging wonen en had vanwege de prijs bijna voor een andere woning gekozen. Maar dat huis ligt in de schaduw van een rij bomen waardoor het heel donker oogt. En binnen ook zo'n bedompte sfeer. Elke keer als ik er langs rijd, ben ik nog blij dat ik toen geen overhaaste beslissing heb genomen vanwege de financiën.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Nov 2014 11:04

Re: In dubio

Ik kreeg gisteren te horen dat er binnenkort weer een woning vrij komt, en dit is er een die mij wél aanspreekt. Ik weet natuurlijk niet of ik hem krijg maar maak wel kans denk ik. Ik weet nog niet wanneer het vrij komt, heb het nu alleen maar van horen zeggen. Maar ik wacht rustig af.

Fijn dat jullie het ook van mijn kant zien.

En inderdaad heel raar hoe de familie van mijn ex reageerde. Ze boden gisteren nog aan om me financieel te helpen met de inrichting als ik wel op dat ene huis ging reageren maar hoewel ik het lief vind, laat ik me ook daardoor niet overhalen. Mijn besluit staat vast.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers