Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Nov 2014 12:13

wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

[color=#0000FF]Vanochtend was het hier meteen al gezeur om werkelijk waar alles, en het eten was een gezeur en geneuzel en drama. VRESELIJK!! We moesten ook gewoon op tijd ergens zijn dus tja treuzelen kon niet.. Ik merkte gewoon dat ik erg weinig geduld had....En ook wel flink heb lopen mopperen..

Ben maar ff weg gelopen en ze genegeerd..

Hoe pakken jullie dat aan? Wat doen jullie dan?
[/color]
:heart: :heart: 2011
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 21 Nov 2014 12:17

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Pffft precies hetzelfde hier vanmorgen. F wilde WEER niet normaal en in een redelijk tempo zijn pap opeten. Was het zo vreselijk zat dat ik hem vandaag, tegen al mijn principes in en met een heel naar gevoel, weg heb gebracht zonder ontbijt. Huilen, schreeuwen enz maar hij nam geen hap. Mijn lontje werd steeds korter en ik heb zelfs, voor mijn doen geschreeuwd. ( meer stemverheffing dan echt schreeuwen).

Ook ik kan dus goed tips gebruiken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Nov 2014 12:22

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Chipa schreef:Pffft precies hetzelfde hier vanmorgen. F wilde WEER niet normaal en in een redelijk tempo zijn pap opeten. Was het zo vreselijk zat dat ik hem vandaag, tegen al mijn principes in en met een heel naar gevoel, weg heb gebracht zonder ontbijt. Huilen, schreeuwen enz maar hij nam geen hap. Mijn lontje werd steeds korter en ik heb zelfs, voor mijn doen geschreeuwd. ( meer stemverheffing dan echt schreeuwen).

Ook ik kan dus goed tips gebruiken.


Daar hoef je je toch niet zo naar over te voelen? Mijn kinderen gaan ook wel eens weg zonder ontbijt. Ik bied het altijd aan, ze mogen kiezen wat ze 's morgens willen eten en ze krijgen daar ruim de tijd voor, maar soms eten ze het desalniettemin toch niet op. Je kunt zoiets toch niet afdwingen of besluiten om ze dan maar een uur later te brengen. De meeste kinderen gaan rond tien uur alweer een crackertje of een stukje fruit eten, dus het is niet zo dat hij nu uren en uren met een lege maag rondloopt.

Ik snap dat het geen leuk begin van de dag is, hoor, maar ik zou me nu niet een soort ontaarde moeder gaan voelen of mezelf op één lijn zetten met ouders die hun kind echt zonder ontbijt de deur uit sturen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 21 Nov 2014 13:31

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Bij ons zijn die momenten vaak aan het eind van de dag... Dan ben ik moe van het werken en dochter moe van school... In de ochtend sta ik gewoon echt ruimmmm ver van te voren op, dat we geen haast hebben en dat scheelt een boel haasten en stress...

In de avond tja.. alles is soms huilen, niks is goed, alles is tutten... Soms heb ik gewoon echt dat geduld niet, dan loop ik weg en neemt mn man het over. Wat ook helpt hier is om haar gewoon wat meer los te laten, niet zulke hoge eisen te hebben.. Ok, dan duurt het 3 keer zo lang, maar prima dan. Als het dan op een gezellige manier gaat- helemaal goed. Dan vraag ik gewoon of ze zelf haar pyama aandoet en ga ik ondertussen de was opvouwen. En de tijd los laten, maar snap dat dat lastig is als het s ochtends is...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Nov 2014 13:36

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

snoezel schreef: Soms heb ik gewoon echt dat geduld niet, dan loop ik weg en neemt mn man het over. Wat ook helpt hier is om haar gewoon wat meer los te laten, niet zulke hoge eisen te hebben.. Ok, dan duurt het 3 keer zo lang, maar prima dan.


Het is nog niet zó aan de orde, maar ik heb ook wel van die momenten inderdaad en dan doe ik eigenlijk hetzelfde als snoezel. En ik houd erg vast aan mijn mantra "morgen gaat het vást weer beter".

Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe engelengeduld met mijn zoon heb, terwijl mijn man nog weleens ongedurig kan reageren. Ik kan eerder boos worden van zijn gezucht en gesteun dan van zoon haha! Maar nogmaals, dat kan nog veranderen.
L2014 & H2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 21 Nov 2014 13:39

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Dit soort momenten komen hier ook vooral voor als we haast hebben, of 's avonds als het eigenlijk al bedtijd is, maar ze niet uit bad willen komen of hun knuffel niet kunnen vinden of... ze kunnen het vaak zo gek niet bedenken en dat is echt frustrerend. Loslaten, wat Snoezel hierboven ook al zegt, werkt voor mij het beste. Dan wordt het maar ietsje later. 's Morgens kan dat natuurlijk niet, dus het gebeurt regelmatig dat ik op het schoolplein sta met één dochter die aangekleed is en twee in pyjama :palm: Ach ja, zolang de oudste maar wel klaar is. Die andere twee kleed ik dan aan als we weer thuis zijn en niet meer zo gehaast zijn.

Kinderen laten zich nu eenmaal niet dwingen of opjagen, dat werkt alleen maar averechts.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Nov 2014 13:45

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

ooh herkenbaar. Hier hebben we ook van die momenten. Zeker nu ik zwanger ben en gewoon echt veel moe ben. Ik hou me elke keer maar weer voor dat t weer voorbij gaat :p
<<

Anoniem124

Bericht 21 Nov 2014 14:11

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ik herken het ook. Meestal begint het 's ochtends al inderdaad. Ik schiet wel eens uit mijn slof en dan voel ik me direct enorm rot. Maar goed het gebeurt nou eenmaal en ik probeer me te beheersen en het daarna ook goed te maken met ze en te zeggen dat mama boos was en dat haar dat spijt.
<<

Anoniem166

Bericht 21 Nov 2014 14:18

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Charles schreef:Ik herken het ook. Meestal begint het 's ochtends al inderdaad. Ik schiet wel eens uit mijn slof en dan voel ik me direct enorm rot. Maar goed het gebeurt nou eenmaal en ik probeer me te beheersen en het daarna ook goed te maken met ze en te zeggen dat mama boos was en dat haar dat spijt.


Hier net zo, als is het meestal 's avonds een probleem. Ik schiet ook wel eens uit mijn slof, daarna praten we erover en zeg ik dat het me spijt.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Nov 2014 14:39

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Vaak weet je al dat het zo ver is als het 's ochtends al gezeik is.
Ik ben wel eens heel hard gaan gillen, ik heb zelfs 2 keer een keer m'n dochter van me af geduwd, omdat ze zo vervelend aan me hing en irritant deed. Daar had ik natuurlijk veel spijt van. Maar weer je, ik ben ook maar een mens en mijn grens is ook wel eens bereikt. Dan hebben we het er daarna over en zeg ik sorry.

Ik denk dat iedere ouder wel eens flipt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 21 Nov 2014 16:04

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ook hier, loslaten! Eet ze, fijn. Eet ze niet, ook prima. Haasten werkt niet dus dat (probeer) ik niet te doen, lukt natuurlijk ook niet altijd. En ja ik ben ook wel is geflipt. Lijkt me logisch, je bent een mens geen robot. Oja en als ze loopt te chagerijnen en zeuren "negeer" ik dat gedrag. Zeg haar hoe ze het wel kan vragen, ontaard dat in een driftbui draai ik me af en ga wat anders doen. Niet mijn probleem, zij wil wat hebben.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 28 Nov 2014 20:06

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Als ik een kort lontje heb? Dan zet ik ze desnoods de hele dag achter de tv of ipad. Niet te veel gezeur dan aan mijn hoofd.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 28 Nov 2014 20:39

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Maar even wat gaan bekijken op mijn telefoon of de was ophangen op zolder of iets dergelijks. Ik word ook echt wel eens boos. 's Ochtends als ze niet opschieten als we naar school moeten of als mijn middelste dochter me voor de tigste keer op een avond roept als ze in bed ligt. Dat maakt me trouwens nog niet eens zoveel uit, maar dat doet ze op zo'n dramatische zeurtoon dat ik er erg geirriteerd van raak.

Pineco: trouwens wel goed om te lezen dat je wel eens twee kinderen in pyjama meeneemt naar school :thumbup: . Bij mij lopen ze regelmatig alledrie met een boterham in de hand naar binnen als ik de oudste weg breng omdat we geen tijd hadden voor ontbijt, maar daar krijg ik dan verbaasde opmerkingen over. Vanochtend ook de jongste mee in pyjama, het was weer zo'n getreuzel.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 28 Nov 2014 20:44

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

In mezelf tot 10 tellen, even weglopen en daarna ben ik weer rustig. Gelukkig kunnen ze het hier eigenlijk altijd goed met elkaar vinden dus qua ruzie e.d. is dat niet nodig. Ik betrap mezelf er helaas wel steeds vaker op dat ik bij mijn jongste soms innerlijk mijn geduld aan het verliezen ben als ik haar voor de 20e keer in een week moet uitleggen hoe ze een jas aan moet doen of sokken/broek/jurk/schoenen, maakt niet uit. Of dat ze met een vork haar eten moet aanprikken i.p.v. het mes. Allerlei kleine dingen die ze niet kan onthouden. Dat kost me ontzettend veel energie.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 28 Nov 2014 21:00

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Fashion Mommy, meen je dat nou?

Ik mopper vaak wat mee en als ze blijven draken dan maak ik een lekkere kop cappuccino, trek mijn winterjas aan en ga afkoelen en dat werkt meestal wel. Genoeg om in ieder geval weer de juiste rol aan te nemen. En net wat al eerder is geschreven, wij zijn ook maar mensen en je kunt niet altijd perfect reageren en soms val ik ook wel wat anders uit dan ik zou willen.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 28 Nov 2014 21:05

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Twellie, om eerlijk te zijn ben ik daar ook nogal verbaasd over. Hun kan je nu geen tijd hebben voor het ontbijt? Daar maak je toch tijd voor? Als ik kinderen met brood in hun hand de school in zie komen zou ik dat ook vreemd vinden. Voornamelijk je oudste, die gaat naar school en een ontbijt is zo belangrijke start van de dag.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 28 Nov 2014 21:10

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ik was zo verbaasd over de hele dag tv/ipad dat ik Twellie haar reactie niet eens meer had gelezen, haha. Ik heb 2 regels: eten doen we aan tafel en we gaan s'ochtends schoon en gekleed de deur uit (wassen en tanden gepoetst etc.) dus ik zou ook wel verbaasd zijn. Maar ieder zijn ding :-).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Nov 2014 21:16

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ik weet niet hoe het bij Twellie gaat, maar als ik voor mezelf spreek. Mijn ene dochter is echt ontzettend aan het miepen met het eten en als ze het brood wel eet wil ze het drinken niet en als ze het brood niet wil wil ze het drinken wel zeg maar. En geloof mij er gelde hier duidelijke regels.. maar ik kan mijn wekker toch niet 3 kwartier eerder gaan zetten omdat zij dit nu in haar hoofd heeft gehaald? Zitten we dan ineens met een dag dat ze het wel doet, zitten we allemaal veel te vroeg klaar en dat met slaap te kort.
En soms hebben ze hier beide een ochtend dat ze gewoon echt nog moe zijn en ik er echt bijna niks in krijg... tja leuk vind ik dat echt niet hoor, maar ik moet ook gewoon naar mijn werk. Geef het ook meteen aan bij de leidsters van het dagverblijf en dan weten zij dat ze waarschijnlijk veel fruit zullen eten.
:heart: :heart: 2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 28 Nov 2014 21:27

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ik vind ontbijt ook belangrijk, en neem er een halfuur tijd voor als ze 's morgens op de opvang moet zijn. Het enige wat ik niet kan is haar dwingen om te eten, tuurlijk wil ik graag dat ze eet, maar ga niet allerlei gekke toeren uithalen of om half 6 opstaan, ik ben niet gek. Vaak als ik niet weg moet eet ze ook pas als ze een uur of 1,5 uur nadat wakker is, ze heeft gewoon niet meteen honger. Ik wel, mijn man ook niet, die krijgt t ook zo snel na opstaan niet weg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Nov 2014 21:40

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

R at eerder 's ochtends ook op de opvang hoor. Hij wil nooit eten als hij wakker wordt gemaakt. Sinds de wintertijd is hij eerder wakker en lukt het wel. Al geloof ik dat mijn vriend soms hem in de badkamer zet in zijn stoel met zijn eten en zelf gaat staan douchen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem127

Bericht 28 Nov 2014 21:45

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Ik was eigenlijk net zo blij dat ik wat herkenning las dat andere moeders het ook niet redden om alles op tijd klaar te hebben. Maar goed, er komt hier inderdaad vaak wat tussen waardoor ik het niet red. Poepluiers, getreuzel met aankleden, ik vergeet zelf wel eens de broodtrommel een dag van te voren te maken enzovoorts enzovoorts. Ik zou ook liever dagelijks vijf minuten voordat de les begon rustig met drie tot in de puntjes verzorgde kinderen die hun ontbijt al achter de kiezen hebben binnenstappen in de school maar ik krijg het echt niet voor elkaar.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 28 Nov 2014 21:51

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Twellie, als je echt bijna altijd tijd tekort komt, dan is je planning gewoon niet goed. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om te lezen dat anderen hier ook tegenaan lopen maar als jullie allemaal een half uurtje eerder je bed uitgaan dan heb je alweer een half uurtje gewonnen.
<<

Anoniem127

Bericht 28 Nov 2014 21:56

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Bij eerder opstaan krijgen zowel ik als mijn oudste dochter chronisch slaaptekort. Ik vanwege mijn werktijden en mijn dochter omdat ze veel slaap nodig heeft.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Nov 2014 22:00

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Een half uurtje eerder opstaan betekent volgens mij niet dat het dan ineens wel lukt. Soms treuzelen kinderen zo of komt er steeds iets tussen waardoor het gewoon niet lukt. Ik kreeg het eerder ook moeilijk voor elkaar om op tijd met dochter de deur uit te zijn 's ochtends. De ene keer ging het brood eten langzaam, dan at ze een keer heel goed, maar ging ze een minuut voor het weggaan poepen en dan met een flinke doorgelekte luier. Dat hebben we nu in mindere mate allemaal, maar Twellie heeft 3 kinderen, lijkt me dat er dan bijna altijd wel iets is.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 28 Nov 2014 22:07

Re: wat doe jij als je zelf een kort lontje hebt?

Wellicht heb je iets aan mijn ochtendritueel.

Ik leg s'avonds al voor de kinderen en voor mij onze kleren klaar.

7.00 uur wekker
7.10 bed kinderen wassen zich en gaan zich aankleden en daar help ik bij
Mijn vriend maakt hun ontbijt klaar. Als ze aangekleed zijn gaan de kinderen samen eten aan tafel en dan ga ik mij aankleden en opmaken
Rond 7.40 uur (ongeacht hoe ver ze zijn) gaan we samen de tafel afruimen, tanden poetsen, gezicht wassen, haren doen, schoenen aan, laatste plasbeurt, jassen aan. Bij tijd over: zij nog even spelen, ik een kop koffie. Ze doen nu al een hoop zelf en ik pak een kwartiertje voor we gaan nog even de spulletjes voor school.
8.05 uur naar school
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo