Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

<<

Anoniem70

Bericht 20 Nov 2014 22:40

Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Hoi hoi,

Hebben jullie misschien tips hoe ik mijn zoontje heel strak kan instoppen onder zijn lakentje met 1 armpje naar beneden ?
Nu wurmt hij de armpjes er telkens gelijk onder vandaar en het lakentje lijkt toch niet strak genoeg te zitten telkens.
Het cb had het over een punt vouwen maar snap niet wat ze bedoelen ik wil het namelijk heel erg strak krijgen.

Hij slaapt trouwens in een dik winter slaapzakje met mouwen.

Ze hadden het erover dat dit een soort van mini inbakeren was.

Dank je !

Groetjes rituals.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 20 Nov 2014 23:17

Re: Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Hetgeen zij denk ik bedoelen, is hem inbakeren met een doek. Ik heb dit bij mijn zoon ook de eerste tijd gedaan. Toen hij te sterk werd voor de doek, heb ik een bakerzak gekocht. Hij sliep toen overigens nog niet in een slaapzak.
Bij het inbakeren met een doek, moet je zorgen voor een doek die groot genoeg is. In het begin lukte dat prima met een gewone hydrofiele doek. De doek vouw je dan als een driehoek doormidden. Zijn hoofdje leg je dan aan de kant waar de vouw zit, zodat zijn voeten bij de punt liggen. Dan doe je zijn linker armpje naar beneden, langs zijn lichaam en pak je de punt die links ligt vast. Deze punt vouw je dan over zijn lichaam heen en aan de rechterkant onder zijn lichaam. De rechterpunt laat je gewoon liggen. Als je de linkerpunt goed stevig onder hem hebt liggen, kun je kiezen of je zijn rechterarm ook strak wilt inpakken. Zo ja, dan herhaal je de stappen (dus arm langs lichaam, doek er strak overheen en dan links onder je zoontje stoppen). Wil je die arm vrij houden, dan vouw je de rechterpunt onder zijn arm door over zijn buik naar links en dan onder hem in. Je kunt natuurlijk ook de rechterarm inbakeren en de linker niet :wink:
Ik raad je wel af, om hem ingebakerd in een slaapzak te doen, want dan komt hij zijn warmte niet meer kwijt. Dan kun je beter kiezen voor een extra deken, als je bang bent dat hij het te koud heeft. Mijn zoontje is begin december geboren. Als hij ingebakerd lag, lag de deken dubbelgevouwen over hem heen. Hij heeft het nooit koud gehad.

Hier wordt het trouwens ook duidelijk uitgelegd, met foto's erbij: http://liefsjill.nl/ouders/verzorging/b ... 4-stappen/
07.12.2011
11.12.2014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Nov 2014 11:53

Re: Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Had je nog wat aan mijn uitleg gehad?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem70

Bericht 26 Nov 2014 11:58

Re: Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Ja mickey ik heb dit geprobeerd een uurtje maar hij ging zo ontzettend huilen dat ik het maar weer los heb gemaakt haha..
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Nov 2014 12:04

Re: Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Hahaha, da's ook niet helemaal de bedoeling he. Wel moeten kindjes eraan wennen om ingebakerd te liggen, dus het kan ook zijn dat hij daarom huilde.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem70

Bericht 26 Nov 2014 12:04

Re: Tips gevraagd baby strak instoppen met lakentje.

Was echt van uhhhh maak me los en daarna ging heeeel hard het alarm los.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers